Боята матира
Модератор: Общи модератори
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Боята матира
немо написа:Denis1903 написа:А такава цена за пребоядисване на капак , където няма да се изправя или китосва е просто обир .
В твоят случай за да е всичко сигурно при евентуално пребоядисване се сваля всичко до ламарина и се градят наново покритията.
500 евро за преден капак ми е леко пресилено, но пък не очаквай да стане за 300-400 лв.
Това го казвам с уговорката, че не съм видял на живо за какво става въпрос.
М-у другото като каза чети и се върнах назад в мненията, та намерих това. Не знам как съм го пропуснал и грешката си е моя. Подходът ти също намирам за правилен, но ми стана интересно. Това "не очаквай да стане за 300-400 лв означава ли, че в сервиза ти за хубав изпънат детайл не боядисвате за под 500-600 лв? Сериозно питам. И ако е така, просто любопитство, не се правя на интересен, каква ще да е пък нормална цена, грубо за детайл, имащ нужда от кит и др? Ай за цялостно няма да питам, че то кой ли ще си продаде жилището за да си боядиса дръгливия козел при вас. Ето сега аз съм питащия, но за разлика от теб не се правя на интересен, не влизам с бутонките и др., при все, че подхода ти бе не особено подходящ. Виж как възпитано говоря. Та. Просто разговор. Ако решиш не отговаряш, естествено.
ПС През живота си не съм боядисал един, единствен капак и твърдя, че това не е критерий за нищичко!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Боята матира
Боядисвал съм кола за 3000 и за 800 лева като последното беше преди седмица и е новото ми такси, с обикновено жълто и без претенции. Предното ми го боядисва същия човек преди 11 години, драма няма. Като цяло тия баснословни суми 300-400 лв за капак...как беше, всеки сам си преценя.
In God we trust, all others we track.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
Re: Боята матира
В София наскоро разпитвах, масово ми дадоха цени между 120-200лв на детайл, като разликата е в използваните материали и най-вече лака какъв е. Имало и за 200лв лак имало и за 20лв. Също така дали се ползва камера или не се ползва е определящо за цената до колкото слушах. Без камера и с евтин лак можеш да паднеш и под 100лв на детайл, но и боята ще падне за година-две.
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Боята матира
Top Gun Maverick написа:......
Без да се обиждаш....таксиджиите сте отделна категория клиенти.
Която не е показателна.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Боята матира
BaDxBoY написа:В София наскоро разпитвах, масово ми дадоха цени между 120-200лв на детайл,
Тез ще да са от гладните, в последните 6-9 месеца някои материали и консумативи са с 30-50% по-скъпи. 120лв,. на детайл беше цена отпреди 15 години.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Боята матира
немо написа:Top Gun Maverick написа:......
Без да се обиждаш....таксиджиите сте отделна категория клиенти.
Която не е показателна.
Няма как да се обидя, първо точно такси като такси ми се случва да карам по 2-3 курса на седмица някой ако ми метне и имам време за глупости или някой ако се обади за нещо дълго и имам време. Иначе в сервиза в който ходя да ми правят всичко по колата, таксита не влизат, само аз и още един колега, който кара по същия начин като мен. Но не ги виня някои колеги, че си търсят отстъпките. Това, че обикновеният гражданин влиза веднъж годишно в сервиз и всеки му продава на клиентски цени не мисля, че трябва да значи как някои редовно влизащ не може да ползва и той отстъпки за части. Та затова много сервизи не ги харесват таксиджиите, особено тези с информация, че реалната цена, която трябва да плати за една част е минимум 30-35%-та под клиентската обявена. И това пак остава печалба за този, който я продава. Затова много сервизи не гледат с добро око ако си носиш ти част, друго е той да ти я поръча на клиентска цена. Поне нашите тука са така и като знам как дерат кожите на обикновените хора, чак ги съжалявам.
А за боядисване за щастие всичко е според желанията. Има си сервизи, които предлагат евтино, има и скъпо, зависи какво точно искаш да направиш с една боя. Ама не е ядрена физика де, собственоръчно бая брони съм подготвял едно време, покрай сериозни майстори. Между другото цената при бояджията не е определяща за качеството. Виждал съм скъпо боядисани коли, които се лющят на втората мивка(и не, не са нито дни след като е излезнала)или такива на които им прозират капаците.
Един приятел преди искаше цена да боядиса кола като капака да е до ламарината, дадоха му, плати и като я взе след седмица взе да прозира. Майсторът каза "ейиии, трябваше да я остържа до ламарина". Имаше взе двойно на другите "обикновени" бояджии. Въобще за майстори на боята до утре мога да разкравям. Само като ги знам масово как разглобяват и сглобяват мога да кажа, че са за убиване и все си закъснял.
In God we trust, all others we track.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Боята матира
Такситата.....много често дори точно те са точния критерии за не малко неща Въпрос на гледна точка и никой не спори, че има доста прошляци м-у тях, дето..... ай възпитано ще я карам
Точно те са обаче дето карат много и ако имаш глава на раменете да премислиш, могат да са ти доста полезни.
Колкото до бояджиите, един единствен съм виждал да си върши работата свястно. Един! Колегата може и да е много добър, не го познавам. Нищо лошо не казвам за него. Принципно обаче като им гледам майсторлъка на всички навред...... малиииииии.
Единствената причина да продължава да живее средностатистическия бояджия е, че масата клиенти нямат око дори за крещящи осирания
Точно те са обаче дето карат много и ако имаш глава на раменете да премислиш, могат да са ти доста полезни.
Колкото до бояджиите, един единствен съм виждал да си върши работата свястно. Един! Колегата може и да е много добър, не го познавам. Нищо лошо не казвам за него. Принципно обаче като им гледам майсторлъка на всички навред...... малиииииии.
Единствената причина да продължава да живее средностатистическия бояджия е, че масата клиенти нямат око дори за крещящи осирания
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Боята матира
Аз ще ти кажа защо живее, просто на никой не му се става бояджия да дишаш тия отрови. Не си е работа, все с маска трябва да си, а масово не ги слагат, ако не пръска в камера и то повече време. То сега са на водна основа, ама пак има достатъчно отрови във всичките материали. А когато съм ходил да си търкам бронята, мммм, мирише на едно хубаво тоя шприц като го намокриш и потъркаш, надрусваш се. А пък прясно боядисана в камерата кола да я гледаш и миришеш...тука вече изпадам в транс. Добре, че скоро не съм ходил. Младите не знаят с какво да се друсат, тоя райски газ пасти да яде. Единственото, което ми мирише хубаво като прясна боичка е бензинчето. Голям съм наркоман.
In God we trust, all others we track.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
Re: Боята матира
Малко на теория питане. Възможно ли е някой да е минал и да е направил мизерия на капака с някой парцал, намазан с някакъв химикал?
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Боята матира
Естествено, дори с обикновен спирт може да ти матира лака с няколко по-усърфни движения. А има и химикали, които ще ти съсипят боята.
In God we trust, all others we track.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
Re: Боята матира
Има го и този вариант . Защото там където свършва това нещо си личи как се е стекло .
Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk
Re: Боята матира
На мен ми се струва, че това е станало от някое зло безконтактно по автомивките. Особено ако е била закарана с добре загрят мотор, микропорите на лака са се разширили и са просмукали от тая химическа гняс.
Другото слабо място е таванът лятно време при напечена кола. Там като стане и ще отидеш пак за цялостно пребоядисване.
Според мен смени автомивката или ги накарай да я минават с някой по-щадящ шампоан.
Другото слабо място е таванът лятно време при напечена кола. Там като стане и ще отидеш пак за цялостно пребоядисване.
Според мен смени автомивката или ги накарай да я минават с някой по-щадящ шампоан.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Боята матира
Не е лишено от смисъл това. Мен, чуящи петела ме научиха, че като е жарко не бива да си мия колата. Да не я политам, пастирам, лакирам, нищо! Ако ще се мие трябва предварително, внимателно разхлаждане. В жегите евентуално запотена бира или пък супер охладено до ледено бяло вино! Горещо създание може, но пак трябва да имаш опция за последващо охлаждане!
Нещо си се е импрегнирало в боята при някакви си обстоятелства.
Нещо си се е импрегнирало в боята при някакви си обстоятелства.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: Боята матира
Впрочем, сега видях, че колегата е с кабрио и при него таванът му се е разминал.
viewtopic.php?f=34&t=445666
Но е хубаво да се има предвид, понеже приятел чистофайник преди време така си съсипа колата. Всяка седмица я поливаше с една пръскачка за лозе пълна с някакво класическо безконтактно и буквално един слънчев ден, след измиването колата отгоре побеля, а встрани се матира.
После прочетохме, че препаратът съдържа натриев хидроксид (сода каустик) и много трябва да се внимава с температурата и с разреждането. Тези с калиев хидроксид носят същите рискове. Най-добре с домакинско или специализирано веро - ПАВ + алкохоли няма кво да причинят, но няма и да е съвсем "без контакт".
viewtopic.php?f=34&t=445666
Но е хубаво да се има предвид, понеже приятел чистофайник преди време така си съсипа колата. Всяка седмица я поливаше с една пръскачка за лозе пълна с някакво класическо безконтактно и буквално един слънчев ден, след измиването колата отгоре побеля, а встрани се матира.
После прочетохме, че препаратът съдържа натриев хидроксид (сода каустик) и много трябва да се внимава с температурата и с разреждането. Тези с калиев хидроксид носят същите рискове. Най-добре с домакинско или специализирано веро - ПАВ + алкохоли няма кво да причинят, но няма и да е съвсем "без контакт".
Re: Боята матира
Логично - да се занимават да го полеят с нещо си , по лесно да му ударят един нож на тавана (дявол да не чуе ) . Безконтактно - автомобила не помня кога е мит на безконтактно . Почти всеки път се ползва шампоан. Как е станало един господ знае , въпросът е там , че не мога да го оправя . Здраве да е
Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани