Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Е91 LCI 330хD N57 тунинг
оказа се, че нещата при N57 са доста по различни, особено с ръчка
изчетох всички теми, и затова реших да отворя нова
реших се да кирилизирам колата заради мирис в купето
първоначално реших да махам ДПФа .. но като се почна и получи нещо от порядъка на 390+ коня - не съм я мерил още (по данни на тунера, който е писал софтуера, французин е)
към днешна дата статуса е следният
освен класиката ни - премахнати вихрови клапи и ЕГР ДПФ-а е сменен с високопроходен спортен катализатор
+ огромен кулер, с подготвени турбо пътища за водно метанолова инжекция
+ двойно хибридно турбо, сега надува на 2,4бара (оригиналното мисля, че беше 1,6 бара)
+ френски софтуер
всичко добре
няма грам мирис отзад, не мирише на дизел, нито има пушек
нито трака, звука на мотора и реакцията му трудно може да се оприличи на дизел
колата се усеща лека като перце, все едно е картонена, въпреки че с мен минава 1800кг
на втора - разпъва предните амортисьори докрай
но .. очаквано съединителя боксува нали някой колеги питаха .. еми 390 коня не може да ги понесе сток съединител
та сега предстои .. да го кирилизирам и него
колега, който има опит с подобрения на съединител и реши да помогне, ще се радвам да сподели опит
за сега съм се се насочил на SACHS Performance Clutch Cover - Reinforced Diameter [mm]: 240 - Parameter: M240 + наковано ново феродо (колата няма да е за спортни цели)
по късно ще публикувам снимки .. за целия проект
надявам се темата да е интересна за собствениците на започналия за става масов N57
ПП: а мириса в купето .. понамаля но си остана
или започнах да а кирилизирам заради мириса в купето .. междувременно получих приличен тунинг, но мириса на цигански катун си остана
изчетох всички теми, и затова реших да отворя нова
реших се да кирилизирам колата заради мирис в купето
първоначално реших да махам ДПФа .. но като се почна и получи нещо от порядъка на 390+ коня - не съм я мерил още (по данни на тунера, който е писал софтуера, французин е)
към днешна дата статуса е следният
освен класиката ни - премахнати вихрови клапи и ЕГР ДПФ-а е сменен с високопроходен спортен катализатор
+ огромен кулер, с подготвени турбо пътища за водно метанолова инжекция
+ двойно хибридно турбо, сега надува на 2,4бара (оригиналното мисля, че беше 1,6 бара)
+ френски софтуер
всичко добре
няма грам мирис отзад, не мирише на дизел, нито има пушек
нито трака, звука на мотора и реакцията му трудно може да се оприличи на дизел
колата се усеща лека като перце, все едно е картонена, въпреки че с мен минава 1800кг
на втора - разпъва предните амортисьори докрай
но .. очаквано съединителя боксува нали някой колеги питаха .. еми 390 коня не може да ги понесе сток съединител
та сега предстои .. да го кирилизирам и него
колега, който има опит с подобрения на съединител и реши да помогне, ще се радвам да сподели опит
за сега съм се се насочил на SACHS Performance Clutch Cover - Reinforced Diameter [mm]: 240 - Parameter: M240 + наковано ново феродо (колата няма да е за спортни цели)
по късно ще публикувам снимки .. за целия проект
надявам се темата да е интересна за собствениците на започналия за става масов N57
ПП: а мириса в купето .. понамаля но си остана
или започнах да а кирилизирам заради мириса в купето .. междувременно получих приличен тунинг, но мириса на цигански катун си остана
Последна промяна Ivo III на 10 Авг 2019, 16:56, променена общо 3 пъти
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
На изгорели гуми ли мирише? Ще е интересно да се види.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
390+ коня малко нереално ми се струва за 330d
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Dextuar написа:390+ коня малко нереално ми се струва за 330d
Sent from my iPhone using Tapatalk
нямам си идея и аз
като и оправя съединителя, ще я замерим
сега е по данни на подобни коли в европа със същия софтуер/хардуер/еку
теоретично би трябвало да може до 450 коня, но с още хардуер
ето 404коня - https://www.youtube.com/watch?v=i1R4krOEtAE
автоматите е лесно, ни при ръчните е .. драматично, чак мазохистично положението
Последна промяна Ivo III на 10 Авг 2019, 16:29, променена общо 1 път
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Аз бих внимавал и с раздатката, тя за тия коне сигурно е поне 800NM и това няма да й се отрази много добре особено при стартове
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Dextuar написа:Аз бих внимавал и с раздатката, тя за тия коне сигурно е поне 800NM и това няма да й се отрази много добре особено при стартове
Sent from my iPhone using Tapatalk
да, толкова казаха, че трябва да е около 800NM
може и така ще стане .. оправям съединителя и почва назад да се чупи всичко подред
има ли колега от форума с подобен проект? да сподели горчив опит
по Европа има подобни коли (с ръчни) но само данни за ПР на тунера, но какво точно е правено по хардуера почти няма
https://www.youtube.com/watch?v=Aly_4Hjjq2A
https://www.youtube.com/watch?v=sJRuUo_cXOU
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Скоростната кутия не издържаше ли до около 560 Nm? Мисля, че по тази причина не слагат ръчка на 335D.
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
NGneer4eto написа:Скоростната кутия не издържаше ли до около 560 Nm? Мисля, че по тази причина не слагат ръчка на 335D.
съединителя е слабото място
интересно, че ръчната е с по-дебели полуоски, от тези с автоматичните кутии
явно се предполага че някой ще изтърве нещо съединител или ще се обърка
ПП: мощен дизел на ръчна скоростна кутия не е за всеки шофьор
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Ivo III написа:NGneer4eto написа:Скоростната кутия не издържаше ли до около 560 Nm? Мисля, че по тази причина не слагат ръчка на 335D.
съединителя е слабото място
интересно, че ръчната е с по-дебели полуоски, от тези с автоматичните кутии
явно се предполага че някой ще изтърве нещо съединител или ще се обърка
ПП: мощен дизел на ръчна скоростна кутия не е за всеки шофьор
Нормално е. Все пак говорим за 5,9с. На първа като я изрежеш без системи и очите ти отиват в тила. Това е и силата на X-drive. Полуоските са доста по-здрави от Е46-ците, но не вярвам да са чак толкова преоразмерени да успяват на 400 к.с или към 800Nm. Това е брутален момент. Такъв момент стигат 600-650 коньови бензинки.
Изобщо не мога да си представя 390к.с. на X-drive (леко си ме съмняват). Трябва да доближаваш 4-те секунди.
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
не мога да кажа че бях запознат, с кирилизацията на Евро5 дизелите
имаше съмнение за запушен ДПФ който надува и изпуска от уплътнения и разни дупки и влизаше в купето (все пак колата е на около 180 000км)
това ме дразнеше страшно много .. все едно возя отзад разложен циганин! та от там се почна ..
наложи ми се да чета .. поне 20 дена по 4-5 часа, че и повече (ако го сметнем в пари - това си е сериозна цифра!)
събрах много страх и оферти от 400лв до 4000лв
направо ми призля като ми казаха, че ще и махат и ЕГР клапана
леле ми то немеца щом го сложил .. значи има защо обаче се сетих за филма Матрицата
и като видях .. какво нещо са вихровите .. решението беше едно, откачам се от Матрицата
това си е цъкаща бомба с закъснител!
бяха си блокирали, двигателя се опитва да ги завърти/отвори .. и може да се чупи парче или цяла, влиза в двигател и ...
виновника за това тъпия ЕГР! .. айде и той .. заминава
само, че е пълен с датчици и щуротии и е по различно откачането му
лека драма бе, че N57 вихровите са коренно различни от М57 .. и не са масови и не са налични лесно тапите, е в Али експрес ги има .. но кой ще чака
чудех се дали да сложа колектор от М50д, че е алумин, но .. реших да затапя временно тоя пластмасовия, и ще мисля за нещо по оптимизирано
има един проект за изцяло нов входящ алуминиев колектор .. и ще тествам на Белия Лебед (Е91 ми е бяла)
междувременно на предварителните тестове .. се оказа, че влиза 99 !!! градуса топъл въздух в двигателя
и виновника е позапушен и корозирал интеркулер, е тоя ..
така и така .. ще я кирилизираме .. добрата новина, бе че този големия се събира в кошника
при жега 38 градуса .. успява да свали на изхода с 40 градуса на 5та на пълна газ
а оригинала ми .. на 4та посредата беше на 99 градуса
смяната на интеркулера е много ама много смислено нещо! но трябва още неща
щом сложим такъв кулер .. значи трябва да понадуем турбото за да няма турболаг .. или поне да е по малък
опс .. турбото ми се оказа с лек луфт, така и така се сваля за да се стигне до ДПФа .. че и за ремонт
еми .. тогава направо двойно хибридно (топла и студена част)
ето го от едната страна с нова перка
сложихме му и дюза за водно-метанолова инжекция, така и така правихме нови оптимизирани турбопътища .. да е готова да става от Лебед на Месершмит (немците първи слагат водно-метанолова инжекция на Месершмитите!)
та стигнахме до ДПФа ..
имах няколко опции .. да го цепя, да му вадя пити - прочетох че, се получавало резонанс и т.н. али бали (имам си Е36 да ми бръмчи, тази я искам тиха) така, че това отпадна като опция за мен
остана да слагам права тръба .. или високопроходен спортен катализатор
избрах варианта - с високопроходен спортен катализатор
тунера ми се мръщи, че било рестриция, закле се, че няма да пуши, софтуера който ще ползва е най-доброто в Европа и т.н.
.. но все пак я държа в гараж и нямаше съмнение - слагаме спортния катализатор!
сега няма въобще мирис на нищо отзад
даже преди да я подкараме - миришеше доста по зле! явно дпфа запушен, регенерации и т.н.
незнам кое е по еко - запушен ДПФ с чести регенерации или .. чист катализатор, с тези стари дизели у нас .. не е много ясно
прочетох, също, че колегите немци .. си запазват ДПФа, слагат го колко да минат ТЮФ, свалят и газ цяла година без ДПФ
та си го запазих оригинал .. някога ако ни погне Европа ... да правя като белите немци
толкова за днес .. като намеря време ще разкажа и ще сложа още снимки .. от работата
имаше съмнение за запушен ДПФ който надува и изпуска от уплътнения и разни дупки и влизаше в купето (все пак колата е на около 180 000км)
това ме дразнеше страшно много .. все едно возя отзад разложен циганин! та от там се почна ..
наложи ми се да чета .. поне 20 дена по 4-5 часа, че и повече (ако го сметнем в пари - това си е сериозна цифра!)
събрах много страх и оферти от 400лв до 4000лв
направо ми призля като ми казаха, че ще и махат и ЕГР клапана
леле ми то немеца щом го сложил .. значи има защо обаче се сетих за филма Матрицата
и като видях .. какво нещо са вихровите .. решението беше едно, откачам се от Матрицата
това си е цъкаща бомба с закъснител!
бяха си блокирали, двигателя се опитва да ги завърти/отвори .. и може да се чупи парче или цяла, влиза в двигател и ...
виновника за това тъпия ЕГР! .. айде и той .. заминава
само, че е пълен с датчици и щуротии и е по различно откачането му
лека драма бе, че N57 вихровите са коренно различни от М57 .. и не са масови и не са налични лесно тапите, е в Али експрес ги има .. но кой ще чака
чудех се дали да сложа колектор от М50д, че е алумин, но .. реших да затапя временно тоя пластмасовия, и ще мисля за нещо по оптимизирано
има един проект за изцяло нов входящ алуминиев колектор .. и ще тествам на Белия Лебед (Е91 ми е бяла)
междувременно на предварителните тестове .. се оказа, че влиза 99 !!! градуса топъл въздух в двигателя
и виновника е позапушен и корозирал интеркулер, е тоя ..
така и така .. ще я кирилизираме .. добрата новина, бе че този големия се събира в кошника
при жега 38 градуса .. успява да свали на изхода с 40 градуса на 5та на пълна газ
а оригинала ми .. на 4та посредата беше на 99 градуса
смяната на интеркулера е много ама много смислено нещо! но трябва още неща
щом сложим такъв кулер .. значи трябва да понадуем турбото за да няма турболаг .. или поне да е по малък
опс .. турбото ми се оказа с лек луфт, така и така се сваля за да се стигне до ДПФа .. че и за ремонт
еми .. тогава направо двойно хибридно (топла и студена част)
ето го от едната страна с нова перка
сложихме му и дюза за водно-метанолова инжекция, така и така правихме нови оптимизирани турбопътища .. да е готова да става от Лебед на Месершмит (немците първи слагат водно-метанолова инжекция на Месершмитите!)
та стигнахме до ДПФа ..
имах няколко опции .. да го цепя, да му вадя пити - прочетох че, се получавало резонанс и т.н. али бали (имам си Е36 да ми бръмчи, тази я искам тиха) така, че това отпадна като опция за мен
остана да слагам права тръба .. или високопроходен спортен катализатор
избрах варианта - с високопроходен спортен катализатор
тунера ми се мръщи, че било рестриция, закле се, че няма да пуши, софтуера който ще ползва е най-доброто в Европа и т.н.
.. но все пак я държа в гараж и нямаше съмнение - слагаме спортния катализатор!
сега няма въобще мирис на нищо отзад
даже преди да я подкараме - миришеше доста по зле! явно дпфа запушен, регенерации и т.н.
незнам кое е по еко - запушен ДПФ с чести регенерации или .. чист катализатор, с тези стари дизели у нас .. не е много ясно
прочетох, също, че колегите немци .. си запазват ДПФа, слагат го колко да минат ТЮФ, свалят и газ цяла година без ДПФ
та си го запазих оригинал .. някога ако ни погне Европа ... да правя като белите немци
толкова за днес .. като намеря време ще разкажа и ще сложа още снимки .. от работата
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
https://ap1shop.com/bg/products/amsoil- ... el-oil-41/
мисля такова масло да и сложа, някой друг колега карал ли е с такова позасилени турбо дизели?
мисля такова масло да и сложа, някой друг колега карал ли е с такова позасилени турбо дизели?
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- n1k1to96
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 30.03.2013
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 325d LCI - M57D30TÜ2
- Мечтае да кара: BMW ///M3 CSL e46
- Детайли за колата: Black Sapphire Metallic
OEM Style 270 (Summer setup)
OEM Style 277 ET20 (Winter setup)
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Ivo III написа:https://ap1shop.com/bg/products/amsoil-series-3000-5w-30-heavy-duty-diesel-oil-41/
мисля такова масло да и сложа, някой друг колега карал ли е с такова позасилени турбо дизели?
За мен по-добре гледай нещо покриващо bmw ll-04 спецификацията.
Иначе знам, че в Америка го карат много на по-големите дизели.
P.S. Следя темата с голям интерес, от доста време не е имало тунинг тема (или поне аз не съм срещал) която толкова да ме заинтригува!
Успех с начинанието
The Ultimate Driving Machine
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
n1k1to96 написа:Ivo III написа:https://ap1shop.com/bg/products/amsoil-series-3000-5w-30-heavy-duty-diesel-oil-41/
мисля такова масло да и сложа, някой друг колега карал ли е с такова позасилени турбо дизели?
За мен по-добре гледай нещо покриващо bmw ll-04 спецификацията.
Иначе знам, че в Америка го карат много на по-големите дизели.
P.S. Следя темата с голям интерес, от доста време не е имало тунинг тема (или поне аз не съм срещал) която толкова да ме заинтригува!
Успех с начинанието
тъкмо се отчаях, че форума умира (джендите цъкат ФБ) .. и няма смисъл да се пише
имам всички снимки и тестове .. ако е интересно ще ги публикувам
БТВ: мина си ГТП без драми, и без пушек на тестера, въпреки че всичкото ЕКО е изкормено
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- Plamenv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 200
- Регистриран на: 22.09.2016
- Местоположение: Враца, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e90
- Мечтае да кара: John Deere
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Пусни някое клипче, времена 100 200
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Plamenv написа:Пусни някое клипче, времена 100 200
и това ще стане
но сега и боксува съединителя и не мога да и усетя потенциала, карам я лекичко до 2000 об макс
и чета .. как да го кирилизирам тъпия съединител
а ако бях чел преди да я купя .. сега нямаше да съм се насадил така
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани