E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Има нужда от кодиране, да
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Само филми покрай тая кола даже не бях чувал за съществуването на този проблем, а от днес ще се чудя дали ме дебне ;р
@ggogoo, някакви предварителни симптоми има ли? Или един прекрасен ден си умира от нищото, докато си в някъде си и раздаваш газ?
@ggogoo, някакви предварителни симптоми има ли? Или един прекрасен ден си умира от нищото, докато си в някъде си и раздаваш газ?
- ggogoo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.03.2010
- Местоположение: Стара Загора/Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Кораб
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
devent написа:Само филми покрай тая кола даже не бях чувал за съществуването на този проблем, а от днес ще се чудя дали ме дебне ;р
@ggogoo, някакви предварителни симптоми има ли? Или един прекрасен ден си умира от нищото, докато си в някъде си и раздаваш газ?
Няма симптоми, няма предупреждение... "пляс" и те оставя на пътя...
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
devent написа:Само филми покрай тая кола даже не бях чувал за съществуването на този проблем, а от днес ще се чудя дали ме дебне ;р
@ggogoo, някакви предварителни симптоми има ли? Или един прекрасен ден си умира от нищото, докато си в някъде си и раздаваш газ?
Като жена е да го...
Като върви много ме радва и всеки километър е с усмивка. Като се чупи само ми се върти защо не скочих на Е92 М3
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Това ми се струва много несериозно от страна на БМВ да претупат така нещата...
Като се има в предвид, че са някакви стотинки тея транзистори, или пък подизпълнителя който е поел да прави ЕКУ-тата си е оставил ръцете.
Както и да е това за мен е някакъв дребен и лесно отстраним проблем и даже бих си ги сменил превантивно ако си взема такава кола, но другите работи някакси са ми по плашещи, това дюзи и бобини да пукат през някакви си 20-40к км. ми се струва адски ненадеждно, водната помпа и тя електрическа, все едно да караш с предна гума с балон и да си спокоен........
Като се има в предвид, че са някакви стотинки тея транзистори, или пък подизпълнителя който е поел да прави ЕКУ-тата си е оставил ръцете.
Както и да е това за мен е някакъв дребен и лесно отстраним проблем и даже бих си ги сменил превантивно ако си взема такава кола, но другите работи някакси са ми по плашещи, това дюзи и бобини да пукат през някакви си 20-40к км. ми се струва адски ненадеждно, водната помпа и тя електрическа, все едно да караш с предна гума с балон и да си спокоен........
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Да, аз също съм леко разочарован от качеството на част от нещата... Оставяла ме е два пъти на пътя тази кола. Единият път ми спря водната помпа от нищото. Вторият път пак от нищото ми се пре*ба алтернаторът от там ми изгасна таблото, започна да вади грешки, че си е изгубила трансмисията, спря ми водната помпа(даже с Габри логвахме бяхме тогава) и щях да прегрея, та отбих и чаках пътна помощ за щастие и двата пъти бях в София.. Имам и друга случка как се включвам една събота на цариградско на kick down и ми светна големият check engine + ми изключиха турбините.. тогава пък горивната помпа за високото налягане беше заминала и ми прeцака почивката, че я мислих 2 дена тая кола. С приятелката бяхме като тия карикатури, където жената си мисли "много е мълчалив, има си друга, не ме обича вече", а аз мислех "к'во пак стана..." въобщееее.. голямо щастие А не е като да не ходя през 1-2-3 месеца и да казвам на майстора "намери проблем, прегледай я изцяло тази кола, искам да е в топ състояние", който ме познава знае
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
А как стои въпроса с М3 е90/92 ?
Мотора здрав ли е, там пак ли е с директно впръскване?
Мотора здрав ли е, там пак ли е с директно впръскване?
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Не е с директно, там си е V10-ката без два цилиндъра. Едва ли е толкова просто, но така се води.
За здравина, аз съм чувал доста противоречиви неща и знам за не един сменени мотори на М3.
Но става на газ
Аз не виждам проблем в директното впръскване. Всичко отива натам. Не е проблемът помпите и дюзите, проблемът е средното ниво на доходите в България. За един чужденец, това не са големи разходи.
ПП И пак не ги дават бре..
За здравина, аз съм чувал доста противоречиви неща и знам за не един сменени мотори на М3.
Но става на газ
Аз не виждам проблем в директното впръскване. Всичко отива натам. Не е проблемът помпите и дюзите, проблемът е средното ниво на доходите в България. За един чужденец, това не са големи разходи.
ПП И пак не ги дават бре..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Bexim написа:Не е с директно, там си е V10-ката без два цилиндъра. Едва ли е толкова просто, но така се води.
За здравина, аз съм чувал доста противоречиви неща и знам за не един сменени мотори на М3.
Но става на газ
Аз не виждам проблем в директното впръскване. Всичко отива натам. Не е проблемът помпите и дюзите, проблемът е средното ниво на доходите в България. За един чужденец, това не са големи разходи.
ПП И пак не ги дават бре..
Газ на обикновен бензинов мотор не бих сложил какво остава за ///М
Тук не става въпрос за това, че са скъпи ремонтите, проблема е в това, че минава в графа не надежден, няма как такава кола да е надеждна за мен при положение, че едва ли не на всяко по дълго пътуване може да те остави на пътя...
Ясно е че натам отиват нещата, но явно ще трябва да минат няколко поколения докато направят нещо здраво и свястно, на което да може да се разчита.
Сега като гледам покрай дизел скландала се започва нова ера на турбо бензинки с директно впръскване, малко по малко ще станат перфектни
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Адаш, то си е машина.. Винаги може да те остави на път, няма как..
Водната помпа е най-страшна, но защо трябва да я чакаш да те остави? Сменяш я на 80-100К км и си свиркаш.
Аз свалих оригиналната на 190К км без да се е прецакала. Както казваш ти - за да съм спокоен.. Не мисля, че ако на нормална кола и се прецака горивната помпа можеш да продължиш.. Същата работа. Е да, кутията ме остави (всъщност и двата пъти се прибрах в София - от Пловдив и Бургас ), а това си е механика.
320д-то ме остави в София заради компресора на климатика, който не ползвам, за има-няма 30км пробег.. Така че всичко е въпрос на късмет и превантивна поддръжка.
Относно 335, отдавна мислех да го напиша.
Купуваш ли си такава кола си наясно, че ще наливаш с кофите вътре. И за да е спокоен човек - сменя ги тия неща в началото и не го мисли в скоро време. Да, има дефектни части, но поне не трепериш, когато знаеш, че си ги сменил. Останалото - здраве да е!
Просто тук разликата между 335 и останалите членове на е9* не е като при 330 и останалите от е46.. МНОГО потентен автомобил, който лесно стига конете на последната М-ка и няма как да оставят хората да си ги търкалят евтино и безгрижно.
Водната помпа е най-страшна, но защо трябва да я чакаш да те остави? Сменяш я на 80-100К км и си свиркаш.
Аз свалих оригиналната на 190К км без да се е прецакала. Както казваш ти - за да съм спокоен.. Не мисля, че ако на нормална кола и се прецака горивната помпа можеш да продължиш.. Същата работа. Е да, кутията ме остави (всъщност и двата пъти се прибрах в София - от Пловдив и Бургас ), а това си е механика.
320д-то ме остави в София заради компресора на климатика, който не ползвам, за има-няма 30км пробег.. Така че всичко е въпрос на късмет и превантивна поддръжка.
Относно 335, отдавна мислех да го напиша.
Купуваш ли си такава кола си наясно, че ще наливаш с кофите вътре. И за да е спокоен човек - сменя ги тия неща в началото и не го мисли в скоро време. Да, има дефектни части, но поне не трепериш, когато знаеш, че си ги сменил. Останалото - здраве да е!
Просто тук разликата между 335 и останалите членове на е9* не е като при 330 и останалите от е46.. МНОГО потентен автомобил, който лесно стига конете на последната М-ка и няма как да оставят хората да си ги търкалят евтино и безгрижно.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
При гореизброените недостатъци аз бих избрал М3
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
На М-ката минуси са биелните лагери главно. (Не че няма една камара от Германия метнали кутия(ДКГ) и мотор, но това е друг въпрос, предполага се, че при правилна поддръжка и малко км трябва да е ОК).
Колата беше с поне 20к отгоре, данъка, каското х2 и те. Отделно поддръжката също е х2 и няма много алтернативи (не и евтини), но това май важи и за 335i, hpfp, инжектори, тампоните на мотора и доста дребни неща, все съм ги сменял с ОЕМ.
Спирачки, окачване - цените на М-ката са доста по отблъскващи. Маслото с филтрите и по-скъпо да е - все тая. Гумите също са по-скъпи с баниците (не, че моите бяха тънки - 2 камъка за 19-ки 225 / 265 Yokohama AD08R), но пък едни такива 245 и 275 ще са още по-интересна сума. Малко или много и разхода е си е по-кофти, което на фона на частите не е никаква болка за умиране, но все пак
И все пак от лакомия, но факт, след тунинга М-ката си пада, което си е плюс за 335-цата
П.С.: Друг е въпроса, че познавайки се и М3 да бях взел, едва ли щеше да остане стоково и пак щяха да тръгнат мангите
Колата беше с поне 20к отгоре, данъка, каското х2 и те. Отделно поддръжката също е х2 и няма много алтернативи (не и евтини), но това май важи и за 335i, hpfp, инжектори, тампоните на мотора и доста дребни неща, все съм ги сменял с ОЕМ.
Спирачки, окачване - цените на М-ката са доста по отблъскващи. Маслото с филтрите и по-скъпо да е - все тая. Гумите също са по-скъпи с баниците (не, че моите бяха тънки - 2 камъка за 19-ки 225 / 265 Yokohama AD08R), но пък едни такива 245 и 275 ще са още по-интересна сума. Малко или много и разхода е си е по-кофти, което на фона на частите не е никаква болка за умиране, но все пак
И все пак от лакомия, но факт, след тунинга М-ката си пада, което си е плюс за 335-цата
П.С.: Друг е въпроса, че познавайки се и М3 да бях взел, едва ли щеше да остане стоково и пак щяха да тръгнат мангите
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- ggogoo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.03.2010
- Местоположение: Стара Загора/Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Кораб
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Явно всеки, който си е взел 35цата за кеф е бил пред дилемата с М3 Там обаче първоначалната инвестиция е доста по-голяма. От там нататък ако ще я правиш нея става още по-дебело- сигурно някой е гледал цените на компресор китовете от любопитство просто До колкото си спомням М3ката имаше и проблем с мазането на един от цилиндрите и не малко мотори са хвърлени по тая причина.
От друга страна 335цата ако е сток е една доста приятна евридейка! Ако решиш да я тунинговаш не е казано, че трябва да изсипеш 10-20к на един път. Започваш малко по малко- jb4, тръби, кулерче и си стават нещата. Накрая получаваш доста потентен автомобил, който може да се мери с доооста по скъпи екземпляри. А и всеки си решава къде точно да спре.
За мен има и друг момент- чистото удоволствие и удовлетворение да си правиш колата, да човъркаш нещо, да губиш безброй часове в четене какъв да е следващият мод И кефа накрая като излизаш след един хубав драйв, ухилен като идиот, заключщвайки я да си знаеш че и ти си допринесъл така да те радва!
Ама то в тоя диспансер сме с едно заболяване, та няма какво да ви обяснявам
От друга страна 335цата ако е сток е една доста приятна евридейка! Ако решиш да я тунинговаш не е казано, че трябва да изсипеш 10-20к на един път. Започваш малко по малко- jb4, тръби, кулерче и си стават нещата. Накрая получаваш доста потентен автомобил, който може да се мери с доооста по скъпи екземпляри. А и всеки си решава къде точно да спре.
За мен има и друг момент- чистото удоволствие и удовлетворение да си правиш колата, да човъркаш нещо, да губиш безброй часове в четене какъв да е следващият мод И кефа накрая като излизаш след един хубав драйв, ухилен като идиот, заключщвайки я да си знаеш че и ти си допринесъл така да те радва!
Ама то в тоя диспансер сме с едно заболяване, та няма какво да ви обяснявам
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
При мен дилемата беше малко по-различна - е46 М3 или 335и. При е92 М3 още покупната цена го извади веднага от сметките. Както споменахте, при 335и можеш да правиш нещата постепенно според финансите с които разполагаш. Определено трябва да си "добре подплатен" за този автомобил (освен ако не го ползваш да паркираш пред дискотеките само). Реално за парите които съм инвестирал, можех да имам e46 M3 ESS, което предпочитам. Но автомобила се ползва ежедневно, включително и за дълги пътувания (4-5к км понякога), така че 335и става логичния избор.
- ND1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 25.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: The black devil-335i e92
Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)
Определно съм съгласен с колегага, че просто стандарта ни е по-нисък, а не че толкова поддръжката на н54/н55 е толкова скъпа. Истината е, че н54 е платформа която си дава доста голямо удоволствие, но си иска и своето както всяко нещо в живота Поръчах си лед система за халогените ще я монтирам скоро и ще постна снимки да добиете представа как стои.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани