Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- J0P3T0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 52
- Регистриран на: 24.03.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
- Мечтае да кара: по хубави пътища.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
J0P3T0 написа:Здравейте Колеги,
И аз да споделя тук моя експеримент с температурата, да кажете до колко е нормален:
Тази сутрин запалих колата (на вън беше -7 градуса), след 1 мин. вече бях в менюто за градусите на антифриза и показваше 10 градуса,
След 3 мин. работа на място, вече беше 20 градуса,
След 3 мин. бавно каране (около 500 метра), вече беше 30 градуса,
След още 3 мин. температурата беше 40 градуса (на 34 градуса пуснах парното и спадна за момент на 33)
След 4 мин. беше 50 градуса,
И след още 4 мин. бях в работата и темературата беше 56 градуса (преди това 2 пъти беше спаднала от 56 на 55)
За общо 18 мин. и около 3,5 км. температурата беше достигнала 56 градуса (при външна температура минус 7)
Моля споделете дали според Вас, това е нормално или трябва да загрява по - бързо колата?
Благодаря предварително за мненията!
П.С. Колата е Е60, 530 xd, 231 к.с., ръчни скорости.
Карах колата днес извънградско и не може да вдигне 70 градуса Като излязох от града беше 88 градуса и падна на 65.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3725
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
J0P3T0 написа:J0P3T0 написа:Здравейте Колеги,
И аз да споделя тук моя експеримент с температурата, да кажете до колко е нормален:
Тази сутрин запалих колата (на вън беше -7 градуса), след 1 мин. вече бях в менюто за градусите на антифриза и показваше 10 градуса,
След 3 мин. работа на място, вече беше 20 градуса,
След 3 мин. бавно каране (около 500 метра), вече беше 30 градуса,
След още 3 мин. температурата беше 40 градуса (на 34 градуса пуснах парното и спадна за момент на 33)
След 4 мин. беше 50 градуса,
И след още 4 мин. бях в работата и темературата беше 56 градуса (преди това 2 пъти беше спаднала от 56 на 55)
За общо 18 мин. и около 3,5 км. температурата беше достигнала 56 градуса (при външна температура минус 7)
Моля споделете дали според Вас, това е нормално или трябва да загрява по - бързо колата?
Благодаря предварително за мненията!
П.С. Колата е Е60, 530 xd, 231 к.с., ръчни скорости.
Карах колата днес извънградско и не може да вдигне 70 градуса Като излязох от града беше 88 градуса и падна на 65.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ами сменяй термостати
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
adovet написа:Този радиатор няма отношение към температурата на водата а към по бързото затипляне на купето.
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Този път сцепи мрака. Мога да ти го демонстрирам на друга марка кола (знам как се спира и пуска, за разлика от БМВ), която е пак с такъв нагревател 1000W, колко по-бързо загрява, когато е включено.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3725
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Я се уточни точно за кой радиатор говориш
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
andy написа:4 нагревателя са в радиатора интегрирани. За това радиатора е по скъп.
For vehicles with
Auxiliary heating S536A=No
01 Heater radiator 64119159033
Тази екстра я има и при 530Д преди и фейса
p.s направих корекция че бях допуснал грешка.
Колите, които нямат печка са оборудвани с този вид радиатор струващ -
Номенклатурен номер : 64119159033
Описание : HEIZK#RPER
Ед.цена (с ДДС) : 967.39 BGN
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
andy написа:andy написа:4 нагревателя са в радиатора интегрирани. За това радиатора е по скъп.
For vehicles with
Auxiliary heating S536A=No
01 Heater radiator 64119159033
Тази екстра я има и при 530Д преди и фейса
p.s направих корекция че бях допуснал грешка.
Колите, които нямат печка са оборудвани с този вид радиатор струващ -
Номенклатурен номер : 64119159033
Описание : HEIZK#RPER
Ед.цена (с ДДС) : 967.39 BGN
уви, нямам я тази екстра , но на служебната А6-ца 2ка дизел - я има. 100 метра след като колата е запалена почва да духа горещо, но пък температурата на двигателя все още си е в "студеното", но специално на нея, не съм забелязал да загрява по-бързо самата кола.
Интересно ми е, дали екстрата подлежи на ретрофит за пре-фейса, но може би трябва в друга тема ?
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Трябва да я имаш, ако нямаш печка според реалоем.
ЩЕ се отклоня малко, като спомена колите от ВАГ. При фолксваген въпросното подгряване работи (даваш разрешение) ако климатроника е задължително на AUTO. След което следи няколко неща, като "гладен" акумулатор (колко е натоварен генератора), температура на водата, околна температура и задание на климатроника. Дали е включено това подгряване може да се следи от скритото меню на климатроника и консумирания ток към момента (77А мах). След достигане на реална температура на водата 75 градуса (като вдигайки се температурата, тока намалява) се изключва.
Загряването на вода от скритото меню е реална (за разлика от тази на стрелката) и се вдига в пъти по-бързо като работи нагревателя.
Описах накратко принципа на работа на друга марка коли (но с тях съм запознат) и ще е добре ако някой издири инфо как стоят нещата при нашите коли.
ЩЕ се отклоня малко, като спомена колите от ВАГ. При фолксваген въпросното подгряване работи (даваш разрешение) ако климатроника е задължително на AUTO. След което следи няколко неща, като "гладен" акумулатор (колко е натоварен генератора), температура на водата, околна температура и задание на климатроника. Дали е включено това подгряване може да се следи от скритото меню на климатроника и консумирания ток към момента (77А мах). След достигане на реална температура на водата 75 градуса (като вдигайки се температурата, тока намалява) се изключва.
Загряването на вода от скритото меню е реална (за разлика от тази на стрелката) и се вдига в пъти по-бързо като работи нагревателя.
Описах накратко принципа на работа на друга марка коли (но с тях съм запознат) и ще е добре ако някой издири инфо как стоят нещата при нашите коли.
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
andy написа:Трябва да я имаш, ако нямаш печка според реалоем.
ЩЕ се отклоня малко, като спомена колите от ВАГ. При фолксваген въпросното подгряване работи (даваш разрешение) ако климатроника е задължително на AUTO. След което следи няколко неща, като "гладен" акумулатор (колко е натоварен генератора), температура на водата, околна температура и задание на климатроника. Дали е включено това подгряване може да се следи от скритото меню на климатроника и консумирания ток към момента (77А мах). След достигане на реална температура на водата 75 градуса (като вдигайки се температурата, тока намалява) се изключва.
Загряването на вода от скритото меню е реална (за разлика от тази на стрелката) и се вдига в пъти по-бързо като работи нагревателя.
Описах накратко принципа на работа на друга марка коли (но с тях съм запознат) и ще е добре ако някой издири инфо как стоят нещата при нашите коли.
Вчера четох в ISTA и долу горе същия е принципа и при БМВ с изключение на това, че не може да се включва и изключва по желание.
Не съм сигурен обаче, че при БМВ оказва чак толкова голямо влияние, като предназначението му е насочено най-вече за по-бързото загряване на купето. Като цяло май е безпроблемен този подгрев, защото не съм срещнал някой да се оплаква от него, а на диагностика, ако има проблем си излиза.
Ето на който му е интересно:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3725
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Пак ще кажа този нагревател е за затопляне на купето не за затопляне на водата: Electric auxiliary heater
The heating elements of the electric auxiliary heater are integrated into the heating system heat exchanger and
directly heat the air drawn in to control the temperature of the air inside the vehicle
ПС: adovet написа:
Този радиатор няма отношение към температурата на водата а към по бързото затипляне на купето.
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Този път сцепи мрака. Мога да ти го демонстрирам на друга марка кола (знам как се спира и пуска, за разлика от БМВ), която е пак с такъв нагревател 1000W, колко по-бързо загрява, когато е включено.
Ти май цепиш мрака
The heating elements of the electric auxiliary heater are integrated into the heating system heat exchanger and
directly heat the air drawn in to control the temperature of the air inside the vehicle
ПС: adovet написа:
Този радиатор няма отношение към температурата на водата а към по бързото затипляне на купето.
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Този път сцепи мрака. Мога да ти го демонстрирам на друга марка кола (знам как се спира и пуска, за разлика от БМВ), която е пак с такъв нагревател 1000W, колко по-бързо загрява, когато е включено.
Ти май цепиш мрака
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Не ми се влиза в полемика, защото трябва и физиката да намесваме и не на последно място за неща които са минали през ръцете ми и очите, няма как друг да ме убеждава в противното.
п.с. ако нагревателя топлеше САМО въздуха с тези 120 градуса, като запалиш двигателя, дали нямаше да духа топло веднага и да ти размекне въздуховодите?къде ли отиват тези 120 градуса???
adovet, ако наистина все още си мислиш че нагревателя не ускорява загряването на двигателя, намери някой твой познат с пасат Б6 или голф 5 и ще ти обясня кое как да спираш, пускаш и гледаш без диагностика и сам ще се убедиш.
п.с. ако нагревателя топлеше САМО въздуха с тези 120 градуса, като запалиш двигателя, дали нямаше да духа топло веднага и да ти размекне въздуховодите?къде ли отиват тези 120 градуса???
adovet, ако наистина все още си мислиш че нагревателя не ускорява загряването на двигателя, намери някой твой познат с пасат Б6 или голф 5 и ще ти обясня кое как да спираш, пускаш и гледаш без диагностика и сам ще се убедиш.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3725
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
andy написа:Не ми се влиза в полемика, защото трябва и физиката да намесваме и не на последно място за неща които са минали през ръцете ми и очите, няма как друг да ме убеждава в противното.
п.с. ако нагревателя топлеше САМО въздуха с тези 120 градуса, като запалиш двигателя, дали нямаше да духа топло веднага и да ти размекне въздуховодите?къде ли отиват тези 120 градуса???
adovet, ако наистина все още си мислиш че нагревателя не ускорява загряването на двигателя, намери някой твой познат с пасат Б6 или голф 5 и ще ти обясня кое как да спираш, пускаш и гледаш без диагностика и сам ще се убедиш.
аз съм се убедил как действа защото съм разглобявал въпросния радиатор с нагревател, и тук говорим за БМВ не за пасати и т.н
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Модела няма значение на автомобила. Принципа на работа е един и същи.
- KARAIVANOV
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 30.06.2007
- Местоположение: Русе, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 535д-06г;
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Колеги прочетох темата, но имам допълнителни въпроси: При Т на двг. от 50 градуса, тънкият маркуч, който идва от третия термостат е топъл, но и малкото маркуче, което излиза от ЕГР-термостатчето е топло. Да разбирам ли, че маклият и третият термостати са за смяна или само малкия?
П.п. Колата е 535д, големият и малкият термостати са сменени с оригинални преди 2 месеца, защото колата не загряваше. След смяната проблема се реши, но сега отново не загрява. На извънградко повече от 70-75 градуса не вдига.
Голям термостат, наричам този, който е на двигателя.
Малък - ЕГР.
Трети - топлообменника на ск. кутия.
П.п. Колата е 535д, големият и малкият термостати са сменени с оригинални преди 2 месеца, защото колата не загряваше. След смяната проблема се реши, но сега отново не загрява. На извънградко повече от 70-75 градуса не вдига.
Голям термостат, наричам този, който е на двигателя.
Малък - ЕГР.
Трети - топлообменника на ск. кутия.
- KARAIVANOV
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 30.06.2007
- Местоположение: Русе, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 535д-06г;
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Благодаря, че се "отзоваха" колеги на въпросите ми. Така, смених малкия термостат, но ефектът е същият. Около 40 градуса малкият маркуч излизащ от ЕГР термостата се затопли, големият маркуч излизащ от основния термостат е студен, но колата не вдига повече от 70 градуса. Сега имам резервен ЕГР-термостат. Явно ще трябва да сменям 3тия термостат.
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
KARAIVANOV написа:Благодаря, че се "отзоваха" колеги на въпросите ми. Така, смених малкия термостат, но ефектът е същият. Около 40 градуса малкият маркуч излизащ от ЕГР термостата се затопли, големият маркуч излизащ от основния термостат е студен, но колата не вдига повече от 70 градуса. Сега имам резервен ЕГР-термостат. Явно ще трябва да сменям 3тия термостат.
Писано е доста в темата. Щом тънкия маркуч излизащ от радиатора е топъл при около 50 градуса, значи е за смяна 3тия термостат.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани