Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Предстои ми смяна на всичките амортисьори, колата е Е90 330и от 2005 г. с екстра S226A (Sports suspension settings).
Първоначално се бях спрял на SACHS 311 403 и 311 404 (предни), както и 311 409 задни (които мисля са идентични с 311 411).
Впоследствие след доста обстойно проучване и консултация с официален сервиз установих, че всъщност при автомобили с S226A реално са необходими спортни амортиьори, които са съответно SACHS 311 405 и 311 406 (предни) и 311 410 (задни).
Разликата в цените е около 200-300 лв. отгоре за спортните. Като цяло возията ми е доста твърда и се чудя дали с обикновените амортисьори ще вози по-меко? Другото ми питане е дали има разлики в пружините и дали това ще се отрази? Самите прашници и тампони също са различни и малко по-скъпи за спортната версия.
Като цяло съм склонен да сложа обикновените (311 403, 311 404 и 311 409), но все пак ще помоля за съвет. Като цяло държа марката да е SACHS, така че дилемата ми е дали да избера спортните (като оригиналните) или обикновени.
P.S.
Ето различните варианти за окачване като екстри, моето изглежда е най-базовото, но въпреки това има разлики със стандартното.
S226A Sports suspension
S228A Sports suspension plus
S230A Low slung sports suspension
S704A M SPORTS SUSPENSION
S705A M SPORTS SUSPENSION II
Първоначално се бях спрял на SACHS 311 403 и 311 404 (предни), както и 311 409 задни (които мисля са идентични с 311 411).
Впоследствие след доста обстойно проучване и консултация с официален сервиз установих, че всъщност при автомобили с S226A реално са необходими спортни амортиьори, които са съответно SACHS 311 405 и 311 406 (предни) и 311 410 (задни).
Разликата в цените е около 200-300 лв. отгоре за спортните. Като цяло возията ми е доста твърда и се чудя дали с обикновените амортисьори ще вози по-меко? Другото ми питане е дали има разлики в пружините и дали това ще се отрази? Самите прашници и тампони също са различни и малко по-скъпи за спортната версия.
Като цяло съм склонен да сложа обикновените (311 403, 311 404 и 311 409), но все пак ще помоля за съвет. Като цяло държа марката да е SACHS, така че дилемата ми е дали да избера спортните (като оригиналните) или обикновени.
P.S.
Ето различните варианти за окачване като екстри, моето изглежда е най-базовото, но въпреки това има разлики със стандартното.
S226A Sports suspension
S228A Sports suspension plus
S230A Low slung sports suspension
S704A M SPORTS SUSPENSION
S705A M SPORTS SUSPENSION II
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
В пъти по-меко вози и колата пак е доста fun, спортното окачване според мен просто не е зна нашите пътища.
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
От друга страна да не загубиш сигурността и доброто
поведение, което имаш сега. Аз съм същия мотор същите sport suspension settings, но не знам с какви амортисьори съм. На старите ти какво пише?
За да стане мека возия освен и гумите имат значение - скоростен индекс и тегловен индекс.
Взе пак кажи на какво си се спрял и отзиви за поведението на колата.
поведение, което имаш сега. Аз съм същия мотор същите sport suspension settings, но не знам с какви амортисьори съм. На старите ти какво пише?
За да стане мека возия освен и гумите имат значение - скоростен индекс и тегловен индекс.
Взе пак кажи на какво си се спрял и отзиви за поведението на колата.
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Значи колега и аз съм със S226A Sports suspension но съм Е91 320д и да ти кажа съм много доволен от това окачване, нито е твърдо нито е меко може да се каже че е по средата, аз ако съм бих сложил сходно, не е толкова твърдо че да е проблем за дупките по България, и както каза колегата от гумите и техните индекси зависи возията много. На моето окачване смених само прахоловителите със тампоните сложих сач, задни и предни. Според мен това окачване си заслужава S226A повече за мен би било наистина твърдо а поведението на колата е много добро, а ти със това 330и мисля че заслужава да има добро поведение a не да се лашка като лодка, успех във избора
- vixx
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 320d
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Аз също съм с S226A и когато дойде време за смяна ще искам да си остане пак толкова твърдо както е сега. Факт, че ми идва вповече по повечето пътища, но поведението е страхотно и не се накланя и клати като лодка когато решиш да се правиш на шофер. Бях чел, че пружините са си същите, но да не те излъжа.
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Засега май се накланям към оригиналните, най-евтино ги намерих малко над 700 лв. четирите. Все пак ще изчакам още мнения. Иначе освен прашниците, които се сменят задължително, дали ще се наложи 100% смяна на тампоните на предните амортисьори?
На едно място ми казват да да задължително се сменят, на друго - като отворим и видим ще се прецени, като цяло рядко се налага.
На едно място ми казват да да задължително се сменят, на друго - като отворим и видим ще се прецени, като цяло рядко се налага.
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Защо прашниците (какво всъщност е това) се сменят задължително ?
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Прашниците ако са здрави са просто гумени маншони и не им трябва смяна
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
На мен ми доидоха на добра цена комплект задни и предни маншони със шоковия тампон, мисля че няма лош като ще се сменят някои неща да се сменят и те, се пак е гума и като е стара не се знае кога ще се скъса а работата за смяната не е малка само заради 1 маншон със тампон, това си е мое мнение, аз ги смених и 4 макар че имаше два които бяха здрави ама като ще е гарга да е рошава смених и ляв тампон със лагер понеже беше се разбил малко, механика ми вика може да кара и така ама аз със неща които не се както трябва ме дразни след като съм разбрал че не е така както трябва
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Не може да сложиш обикновени амортисьори на спортно окачване - трябва да смениш най-малко и пружините.
Ще работят не така, както трябва, тъй като спортното е по-ниско.
ПП При мен спортното е свалено, за да вози по-меко - амортисьори и пружини и честно казано нямам търпение да го върна. Карал съм само с обикновеното, откакто я имам, но определено не ме кефи как се лашка, ако я понапънеш в завоя. Иначе на твърдост - и това го псувам, после ще му мислим какво ще е
Ще работят не така, както трябва, тъй като спортното е по-ниско.
ПП При мен спортното е свалено, за да вози по-меко - амортисьори и пружини и честно казано нямам търпение да го върна. Карал съм само с обикновеното, откакто я имам, но определено не ме кефи как се лашка, ако я понапънеш в завоя. Иначе на твърдост - и това го псувам, после ще му мислим какво ще е
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Само да вметна, че явно всички сте големи спортисти но Top Gear, когато тестваха Е90ката беше със стандартното окачване и казаха, че няма кола, която да се управлява толкова добре.
Качете се в някой пасат или мерцедес и тогава да говорим за лашкане. Стандартното дава комфорт и е стабилно - спортното има малко плюсове към стабилността, но комфорта е пък с малко минуси( като цяло разликата е осезаема и в двата аспекта, НО не е толкова голяма, колкото се изкарва в темата)
Качете се в някой пасат или мерцедес и тогава да говорим за лашкане. Стандартното дава комфорт и е стабилно - спортното има малко плюсове към стабилността, но комфорта е пък с малко минуси( като цяло разликата е осезаема и в двата аспекта, НО не е толкова голяма, колкото се изкарва в темата)
- vanko242
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Taruno написа:Само да вметна, че явно всички сте големи спортисти но Top Gear, когато тестваха Е90ката беше със стандартното окачване и казаха, че няма кола, която да се управлява толкова добре.....
...само да вметна, че стандартното окачване има и без това по-къс ход...лашкат Ви колите, защото ги карате с нормални гуми а не рънфлет. Просто си поставете по-стегнати амортесьори и ще се изненадате от резултата.....между другото, аз сменях амортесьори и пружини веднъж у нас в официален сервиз и първите се оказаха рециклирани, относно пружините страх ме е да проверя! Новите дискове посиняха малко преди Белград....Официалния дилър не е синоним за качество у нас. Карам 330хд с 225/45/17 и 255/40/17 отзад. Поздрави.
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10484
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Ако не е късно, по-добре сложи спортни амортисьори на Сакс, отколкото оригинални стандартни. С тази кола удоволствието е не е същото без спортно окачване. И смени тампони и прашници, че иначе е малко като да си облечеш нови дрехи върху мръсно бельо. Сметката е към 1000 лв, но си струва. Това, ако питаш за смислена поддръжка, разбира се.
Never mistake motion for action...
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Leon написа:Ако не е късно, по-добре сложи спортни амортисьори на Сакс, отколкото оригинални стандартни. С тази кола удоволствието е не е същото без спортно окачване. И смени тампони и прашници, че иначе е малко като да си облечеш нови дрехи върху мръсно бельо. Сметката е към 1000 лв, но си струва. Това, ако питаш за смислена поддръжка, разбира се.
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Поръчах си само предните засега (Sachs спортни), те са по-спешни за смяна. Като ги сменя ще пиша отзиви
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани