DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
8 мнения
• Страница 1 от 1
DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме
Здравейте,
От време на време се лигавя на някой празен завой.
Въпросът ми е и двете системи ли да изключа (дълго задържане на бутона) или само едната?
Ако изключа всичко - шансът да предобря някъде си е тотално в мен и не винаги ми стиска, а и трябва дълго да се държи бутона. Основен страх: недозавиване.
Ако не изключа всичко - сякаш системите ме ограничават достатъчно рано и кефът е унищожен. Приятел със същата кола (но фейслифт) разправя, че при него се получават пергели така - на мен ми се струва невъзможно.
Та опит, идеи предложения?
Освен това при мен на полувключени системи силно недозавива вместо да презавива? Това ефект на системите ли е?
От време на време се лигавя на някой празен завой.
Въпросът ми е и двете системи ли да изключа (дълго задържане на бутона) или само едната?
Ако изключа всичко - шансът да предобря някъде си е тотално в мен и не винаги ми стиска, а и трябва дълго да се държи бутона. Основен страх: недозавиване.
Ако не изключа всичко - сякаш системите ме ограничават достатъчно рано и кефът е унищожен. Приятел със същата кола (но фейслифт) разправя, че при него се получават пергели така - на мен ми се струва невъзможно.
Та опит, идеи предложения?
Освен това при мен на полувключени системи силно недозавива вместо да презавива? Това ефект на системите ли е?
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме
На леко влажен асфалт с включено DTC е най-предсказуемо, а и щом не си убеден в уменията си, значи е по-добре някой електронен ангел-пазител да бди над теб, обаче получаваш едно леко изнасяне на задницата на излизане от завоя Недозавиването може да е от кофти геометрия на окаването, кофти гуми или кофти техника на каране. Не очаквай както караш направо с 60км/ч да навиеш геврека и да стане нещо различно от недозавиване, независимо от състоянието на DSC. На сух асфалт е трудно да я засучеш, защото при включено DSC веднага системите те спират, при включено DTC тъкмо започва да става забавно и системите се намесват, а при изключено DSC се върти само едната гума, заради липсата на шпер и отново кефа не е пълен. За сух асфалт и изключено DSC трябва малко повече скорост и лек фейнт с волана, за да може преносът на масата на колата да накара и двете задни колела да изгубят сцепление и тогава липсата на шпера не е толкова очевАдна за обикновения човечец, търсещ малко адреналин. Като цяло не е лесно, защото шасито на Е90 е тежко и меко(ако нямаш спортно окачване) и нямаш шпер. При Е92 е малко по-лесно заради по-доброто разпределение на масите, но отново не е лесно както олекотена Е30/Е36 с шпер.
Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме
шпер сигурно е лимитед слип дифф.
гумите са нелоши, но според мен вече са станали пластмасови и мисля да сменя само предните, защото отзад лесното губене на сцепление ме устройва.
може ли по-подробно да обясниш този "фейнт" с волана? Защото и аз усещам, че понякога само едното колело губи сцепление.
Геометрията ще я проверя при смяна със зимни гуми.
Горе долу ми стиска дори на сух, но лъскав асфалт по разни завои, но и там не мога да преценя кога ще недозавие. С малка скорост не се притеснявам да изключвам всичко, защото тия системи са много "грижливи". С голяма скорост не смея, защото не знам дали ще овладея камшично завъртане.
гумите са нелоши, но според мен вече са станали пластмасови и мисля да сменя само предните, защото отзад лесното губене на сцепление ме устройва.
може ли по-подробно да обясниш този "фейнт" с волана? Защото и аз усещам, че понякога само едното колело губи сцепление.
Геометрията ще я проверя при смяна със зимни гуми.
Горе долу ми стиска дори на сух, но лъскав асфалт по разни завои, но и там не мога да преценя кога ще недозавие. С малка скорост не се притеснявам да изключвам всичко, защото тия системи са много "грижливи". С голяма скорост не смея, защото не знам дали ще овладея камшично завъртане.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3919
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме
Фейнт-а е едно пренясане на тежеста на колата. Да речем че имаш права и след нея десен завой. Преди завоя правиш рязко наляво и след това завиваш надясно за завоя, така от пренясането на тежеста, задницата ще ти олекне и по-лесно ще ти тръгнe като подадеш газ.
http://www.youtube.com/watch?v=V0rKhPr4DdA
Тука дори в някаква игра, но се вижда прекрасно.
http://www.youtube.com/watch?v=jy3vEDUy ... 5A63E19806
http://www.youtube.com/watch?v=V0rKhPr4DdA
Тука дори в някаква игра, но се вижда прекрасно.
http://www.youtube.com/watch?v=jy3vEDUy ... 5A63E19806
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме
Поведението на колата наистина не е лесно четимо от неопитен водач! Системите за сигурност осигуряват едно по-високо ниво на абстракция на шофьора от механиката. Камшиците са неизбежни при такъв сток сетъп - меко окачване, високо тегло и най-вече липсата на LSD(шпер). За тия маневри си има Е30/Е36, за които има 1000 варианта за диференциали и окачвания на поносими цени. В сегашното положение - сток Е90 можеш да правиш някакви подмятания на задницата на излизане от завой, но нищо повече.
Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме
Kroki, мерси за линковете.
stocky, подмятането на задницата в завой е всичко, което искам, но да става добре. Та ще изключвам всичко и по-внимателно. И смяна на летни, но само предни, за да знам, че отпред няма да има недозавиване.
stocky, подмятането на задницата в завой е всичко, което искам, но да става добре. Та ще изключвам всичко и по-внимателно. И смяна на летни, но само предни, за да знам, че отпред няма да има недозавиване.
Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме
Още нещо: фейнт е завиване по посока завоя докато изтърве и после контра завиване (или както там се нарича).
А тоя скандиваниън флик е обратното: първо завиване в обратна на завоя посока, после по посока на завоя и после контриране.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_flick
Каква е разликата между двете?
А тоя скандиваниън флик е обратното: първо завиване в обратна на завоя посока, после по посока на завоя и после контриране.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_flick
Каква е разликата между двете?
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: DTC, DSC и кое да изключим, ако искаме да се забавляваме
Още нещо: фейнт е завиване по посока завоя докато изтърве и после контра завиване (или както там се нарича).
Такова чувам за сефте като обяснение! Имах предвид скандинавския флик!
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани