Оригинална аларма - DIY
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
70 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Оригинална аларма - DIY
Малко и аз да пораздвижа темата!
Взех си всичко необходимо от кола донор:
- сирена + букса;
- тилт сензор + букса;
- обемен датчик + букса;
- датчик за предния капак;
- ще монтирам и шоков датчик, ама малко "по натам" във времето; засега без него
Реших, че не ми се занимава да слагам елхроматично огледало с индикация
за алармата, а ще монтирам светло диода на "централната духалка" над "врътката"
с точките! Моето "обикновено" огледало си ме кефи
Извадих кабелите до където мога и рязахме, затова си накупих и
няколко ролки кабел (0,5кв. - 20м, различни цветове-син,червен,кафяв и бял).
С дис добавих аларма и активирах мигачи и др. екстри.
В събота и неделя смятам да монтирам всичко, след което ще
опиша и аз, как се е получило на моята кошница, защото съм изтеглил най-късата клечка -
нямам нито кабели за алармата, оказа се, че и отвора за стойката на сирената е кръгъл..
Смятах да монтирам сирената на друго място, но първо ще пробвам със "самонарязващ болт".
Единственото, което ми е НЕ ясно е: какъв светло диод да взема? Някой знае ли с какви параметри е оригиналният??
Приготвил съм фото-апарата, в неделя ще добавя и снимки,..ако стане нещо де )
Взех си всичко необходимо от кола донор:
- сирена + букса;
- тилт сензор + букса;
- обемен датчик + букса;
- датчик за предния капак;
- ще монтирам и шоков датчик, ама малко "по натам" във времето; засега без него
Реших, че не ми се занимава да слагам елхроматично огледало с индикация
за алармата, а ще монтирам светло диода на "централната духалка" над "врътката"
с точките! Моето "обикновено" огледало си ме кефи
Извадих кабелите до където мога и рязахме, затова си накупих и
няколко ролки кабел (0,5кв. - 20м, различни цветове-син,червен,кафяв и бял).
С дис добавих аларма и активирах мигачи и др. екстри.
В събота и неделя смятам да монтирам всичко, след което ще
опиша и аз, как се е получило на моята кошница, защото съм изтеглил най-късата клечка -
нямам нито кабели за алармата, оказа се, че и отвора за стойката на сирената е кръгъл..
Смятах да монтирам сирената на друго място, но първо ще пробвам със "самонарязващ болт".
Единственото, което ми е НЕ ясно е: какъв светло диод да взема? Някой знае ли с какви параметри е оригиналният??
Приготвил съм фото-апарата, в неделя ще добавя и снимки,..ако стане нещо де )
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Оригинална аларма - DIY
Здравей колега,Батман написа:Малко и аз да пораздвижа темата!
Взех си всичко необходимо от кола донор:
- сирена + букса;
- тилт сензор + букса;
- обемен датчик + букса;
- датчик за предния капак;
- ще монтирам и шоков датчик, ама малко "по натам" във времето; засега без него
Реших, че не ми се занимава да слагам елхроматично огледало с индикация
за алармата, а ще монтирам светло диода на "централната духалка" над "врътката"
с точките! Моето "обикновено" огледало си ме кефи
Извадих кабелите до където мога и рязахме, затова си накупих и
няколко ролки кабел (0,5кв. - 20м, различни цветове-син,червен,кафяв и бял).
С дис добавих аларма и активирах мигачи и др. екстри.
В събота и неделя смятам да монтирам всичко, след което ще
опиша и аз, как се е получило на моята кошница, защото съм изтеглил най-късата клечка -
нямам нито кабели за алармата, оказа се, че и отвора за стойката на сирената е кръгъл..
Смятах да монтирам сирената на друго място, но първо ще пробвам със "самонарязващ болт".
Единственото, което ми е НЕ ясно е: какъв светло диод да взема? Някой знае ли с какви параметри е оригиналният??
Приготвил съм фото-апарата, в неделя ще добавя и снимки,..ако стане нещо де )
Според мен диода в огледалото си е обикновен светодиод. Вземи си някакъв червен най-обикновен светодиод (3 или 5 мм) и го вържи на съответните пинове на ГМ-а и ще видиш. Според мен обаче, си вземи оригинално хроматично огледало - с него е дооооста по-добре!
Успех
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Оригинална аларма - DIY
След 2 дни борби на паркинга спечелих!
Колата има напълно изрядна и функционираща аларма!
Първо с цените! Всеки да прецени дали си заслужава!
-сирена - 20лв;
-тилт - 10лв;
-обемен датчик - 20лв;
-бутон за предния капак - 10лв;
-4 ролки 0,5кв. кабел - 4х3.75лв.;
-макетен нож;
-тиксо за кабели;
-изолирбанд (платнена лента);
-термошлаух 1м. Ф-2мм. - стотинки;
-поялник на 12В-40вата - 8лв - тъй като нямам ток на паркинга;
Инсталация:
Всичко относно монтирането на датчиците е описано напред в темата!
Единственото, което дойде различно при мен е, че нямах квадратна дупка за да монтирам сирената.
Затова закупих болт (самонатезен) ф-10мм,20мм дължина и разпробих отвора на стойката с бургия размер - ф8мм;
След което всичко заспа като фабрично!
Относно кабелите:
Сирена - 4 кабела:
-син + черно - за управлението на сирената, към GM - pin 8;
-кафяв - за маса;
-червен + тънка ивица черно - за "+" -бушон 67;
-черно + тънка ивица червено - за тилт сензора;
Тилт сензор - 5 кабела( ще ги опиша подред на номерата от буксата,
защото има малко тънък момент - има 3 кабела с еднакви цветове):
1. син + черен - за управлението, към GM (Tilt sensor - OUT), pin 6;
2. 2 ивици червено + 2 ивици черно - към ОБЕМНИЯ датчик;
3. червен + тънка ивица черно - захранване, бушон 67;
4. 2 ивици червено + 2 ивици черно - към GM (Tilt sensor - IN), pin 5;
5. 2 ивици червено + 2 ивици черно - за сирената;
Кабели номер 2,4,5 са е еднакви цветове, спазвайте начина на свързване!!!
За бутона на предния капак:
- виолетов + зелен - към GM, pin 7;
- кафяво + черно (не си спомням добре, но те са само 2 кабела..ще работи и обратно да ги свържете) - маса;
Обемен датчик:
-кафяво + тънка ивица черно - маса;
-черно + тънка ивица розово - към тилт сензора;
-черно + ивица жълто - за управлението, към GM, pin 24;
-червено + ивица черно - захранване, бушон 67;
Това е относно бъркотията с кабелите!
Както споменах по-рано не сложих огледало с индикация за аларма, а си закупих обикновен
свето-диод 3мм. + резистор на 240 ома и го поставих над червеното обозначение на централната духалка;
http://store.picbg.net/pubpic/C3/0E/448 ... a7c30e.jpg
http://store.picbg.net/pubpic/34/17/f1e ... b13417.jpg
http://store.picbg.net/pubpic/42/81/132 ... 524281.jpg
Нямах батерии за фото-апарата, но всичко е лесно за монтиране и свързване!
Колата има напълно изрядна и функционираща аларма!
Батман написа:Взех си всичко необходимо от кола донор:
- сирена + букса;
- тилт сензор + букса;
- обемен датчик + букса;
- датчик за предния капак;
- ще монтирам и шоков датчик, ама малко "по натам" във времето; засега без него
Реших, че не ми се занимава да слагам елхроматично огледало с индикация
за алармата, а ще монтирам светло диода на "централната духалка" над "врътката"
с точките! Моето "обикновено" огледало си ме кефи
Извадих кабелите до където мога и рязахме, затова си накупих и
няколко ролки кабел (0,5кв. - 20м, различни цветове-син,червен,кафяв и бял).
С дис добавих аларма и активирах мигачи и др. екстри.
Първо с цените! Всеки да прецени дали си заслужава!
-сирена - 20лв;
-тилт - 10лв;
-обемен датчик - 20лв;
-бутон за предния капак - 10лв;
-4 ролки 0,5кв. кабел - 4х3.75лв.;
-макетен нож;
-тиксо за кабели;
-изолирбанд (платнена лента);
-термошлаух 1м. Ф-2мм. - стотинки;
-поялник на 12В-40вата - 8лв - тъй като нямам ток на паркинга;
Инсталация:
Всичко относно монтирането на датчиците е описано напред в темата!
Единственото, което дойде различно при мен е, че нямах квадратна дупка за да монтирам сирената.
Затова закупих болт (самонатезен) ф-10мм,20мм дължина и разпробих отвора на стойката с бургия размер - ф8мм;
След което всичко заспа като фабрично!
Относно кабелите:
Сирена - 4 кабела:
-син + черно - за управлението на сирената, към GM - pin 8;
-кафяв - за маса;
-червен + тънка ивица черно - за "+" -бушон 67;
-черно + тънка ивица червено - за тилт сензора;
Тилт сензор - 5 кабела( ще ги опиша подред на номерата от буксата,
защото има малко тънък момент - има 3 кабела с еднакви цветове):
1. син + черен - за управлението, към GM (Tilt sensor - OUT), pin 6;
2. 2 ивици червено + 2 ивици черно - към ОБЕМНИЯ датчик;
3. червен + тънка ивица черно - захранване, бушон 67;
4. 2 ивици червено + 2 ивици черно - към GM (Tilt sensor - IN), pin 5;
5. 2 ивици червено + 2 ивици черно - за сирената;
Кабели номер 2,4,5 са е еднакви цветове, спазвайте начина на свързване!!!
За бутона на предния капак:
- виолетов + зелен - към GM, pin 7;
- кафяво + черно (не си спомням добре, но те са само 2 кабела..ще работи и обратно да ги свържете) - маса;
Обемен датчик:
-кафяво + тънка ивица черно - маса;
-черно + тънка ивица розово - към тилт сензора;
-черно + ивица жълто - за управлението, към GM, pin 24;
-червено + ивица черно - захранване, бушон 67;
Това е относно бъркотията с кабелите!
Както споменах по-рано не сложих огледало с индикация за аларма, а си закупих обикновен
свето-диод 3мм. + резистор на 240 ома и го поставих над червеното обозначение на централната духалка;
http://store.picbg.net/pubpic/C3/0E/448 ... a7c30e.jpg
http://store.picbg.net/pubpic/34/17/f1e ... b13417.jpg
http://store.picbg.net/pubpic/42/81/132 ... 524281.jpg
Нямах батерии за фото-апарата, но всичко е лесно за монтиране и свързване!
Re: Оригинална аларма - DIY
Колеги сложиш си всички компоненти на оригиналната аларма на Е46 седан, програмирах колата с DIS (при кодирането излезе някакъв въпрос който не ми беше ясен за какво е ) и единственното което стана беше, че мигачите започнаха да пресвяткат, когато колата се заключва.Колата е с комфорт модул вариант Low, възможно ли е той да не поддържа аларма?Опитах да сложа друг комфорт модул версия High, но ключа спря да отключва и заключва.Какво да правя?
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Оригинална аларма - DIY
M6 написа:Колеги сложиш си всички компоненти на оригиналната аларма на Е46 седан, програмирах колата с DIS (при кодирането излезе някакъв въпрос който не ми беше ясен за какво е ) и единственното което стана беше, че мигачите започнаха да пресвяткат, когато колата се заключва.Колата е с комфорт модул вариант Low, възможно ли е той да не поддържа аларма?Опитах да сложа друг комфорт модул версия High, но ключа спря да отключва и заключва.Какво да правя?
Е нали си активирал алармата с DIS, значи трябва да я има опцията аларма в комфорт модула? ..
Ама нека някой, който е по-наясно да каже дали има и какви са разликите в модулите..
Иначе ако не си свързал правилно кабелите (дори един), от тилт-а до обемния и сирената
АЛАРМАТА НЕ РАБОТИ - нито тилта, нито обемния си вършат работата..но натрупва грешка в паметта.
не си спомням каква беше обаче.. сравни свързването на алармата дали е точно както съм го
описал в горното ми мнение..
Re: Оригинална аларма - DIY
Оправих се, след като сложиш комфорт модул High версия, направих разпознаване на ключовете и те заработиха.Относно алармата, проблема беше, че съм взел плюс за нея, който е активен само когато колата е на контакт
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Оригинална аларма - DIY
M6 написа:Оправих се, след като сложиш комфорт модул High версия, направих разпознаване на ключовете и те заработиха.Относно алармата, проблема беше, че съм взел плюс за нея, който е активен само когато колата е на контакт
Вземи от бушон 67 (5 ампера), кабелчето мисля, че беше 0.5кв. червен с 2 малки ивици черно.
Re: Оригинална аларма - DIY
Аз си мушнах ново краче на свободен бушон, че 67 е зает и жичката утива някъде
- DiGital
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Оригинална аларма - DIY
Бушон 67 е зает от имобилайзера, но ако погледнете у клемореда самия бушон отгоре има още 1 пин, там може дасе пъхне друга клема, явно от завода саго измислили хитро и пак щее от 67бушон без рязания и тем подобни.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- ikrasi
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 25.02.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Мечтае да кара: Мх6
Re: Оригинална аларма - DIY
Колеги да попитам без да слагам свето-диод ще тръгне ли алармата?Защото монтирах всички компоненти по схемата и отключих алармата с дис но само мигачите мигат при заключване и толкоз
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Оригинална аларма - DIY
Да, ще работи алармата и без диода. Хубаво е да закачиш и NCS-а, за да си настроиш алармата по твой вкус, понеже в момента е останала с настройките по подразбиране за новата опция във Vehicle Order, която си добавил през DIS-а.ikrasi написа:Колеги да попитам без да слагам свето-диод ще тръгне ли алармата?Защото монтирах всички компоненти по схемата и отключих алармата с дис но само мигачите мигат при заключване и толкоз
- acidburn-525tds
- младши ентусиаст
- Мнения: 302
- Регистриран на: 22.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d facelift
Re: Оригинална аларма - DIY
Здравейте, да не правя нова тема ще си задам въпроса тук. Нямам аларма, питането ми е дали мога да направя колата като се заключва/отключва с бутоните от ключа да пресвяткат аварийните светлини 1,2 пъти.
- mustang1986
- ентусиаст
- Мнения: 891
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Оригинална аларма - DIY
acidburn-525tds написа:Здравейте, да не правя нова тема ще си задам въпроса тук. Нямам аларма, питането ми е дали мога да направя колата като се заключва/отключва с бутоните от ключа да пресвяткат аварийните светлини 1,2 пъти.
Може да,но трябва Бмв скенер или нцс-експерт
Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- mumford
- 320ci
- Мнения: 574
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU
Re: Оригинална аларма - DIY
Мен ме интересува оригиналната аларма може ли да се програмира (и как става) да вдига прозорците както при китайската. Има ли шок датчик ?
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Оригинална аларма - DIY
Оригиналната "шок" датчик няма, но може да се върже..има инфо в нет-а!
А прозорците се вдигат и без аларма, защото това се командва от ГМ-модула.. задръж бутона за заключване..
А прозорците се вдигат и без аларма, защото това се командва от ГМ-модула.. задръж бутона за заключване..
70 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани