Заварен диференциал-за зимата?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
61 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Няколко пъти написах и то преди да тръгне в тази посока темата, че когато говорим за ежедневна кола, това означава, че тя на първо място трябва да е безопасна, а от там и непридвидимостта на заварката и загубата на сцепление при нормално движение, която може да предизвика са недопустими за такива условия.
Второ ясно казах кога и какви са недостатъците му и използвах максимално изчерпателни примери - идеята с пистите тръгна от друго място и отново се постарах да обясня защо и за там няма преимущества пред изправен шпер, дори и ламелен оригинален...
И трето, с което ми се иска да приключа словоизлиянията си тук - повечето нови М диференциали, както и всички виско такива са с променливо заключване от 0 до 100%... Ето и нагледно - http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk
Та и аз съм карал по пистите "малко", и аз съм карал с обикновени шперове, и аз съм карал с истинско окачване, и аз съм карал на две гуми И проблеми никакви - нито изпускане на шпера, нито неконтролируемост някаква, нито недостатъци при ускорение - нито на мокро, нито на сухо, нито дори на сняг
Та заварката има едно преимущество - излиза без пари и до там - хубав шпер (говоря за читав, а не такъв дето не си помни първоначалния вид) - независимо дали е ламелен, виско или някакъв хай-тех дето струва една чанта пари са мноооого по-добри от към поведение от заварена задна ос
А, и да, ако се катерите зимата някъде по планините и от едната страна е лед от другата асфалт е по-добре да е заварен, отколкото 25% както се вижда и от клипчето, но аз до сега и в най-суровите зими никога не съм попадал в такава ситуация, в която обикновения лемелен 25% шпер да не ме измъкне, а съм карал много...
Тук говорим за движение по пътищата, за завиване, за нормални скорости на завиване от над 100км/ч където при по-голям радиус на завой няма как едното колело да не загуби сцепление заради заварения диференциал... и не искам утре някой хлапак качил се вчера на BMWто да си завари диф-а щото батковците в темата са написали, че майсторите така карат и било уникално пък и евтино... и да си мисли, че всичко е безопасно и лесно, защото не е така... и утре карайки си кротко по пътя в някой завой колата да се отсече все едно е опънал ръчната и да се чуди как да я хваща, защото просто се вози и не очаква такива изненади... Щото не всеки е дрифт гуру и майстор на спорта, за да е готов да се оправи във всеки един момент и във всяка една ситуация... такъв човек няма - безгрешни хора няма дори на пистата, камоли когато се движим спокойно замислени за нещо друго. Заради такива писания всички лапета си повярваха и по улиците е ужас....
По пистите правете каквото и както искате... аз ще си карам с неработещ диф от BMW или дай боже от някоя силна специализирана компания и ще се радвам да видя някой да ме минава със заварен диф - тогава явно ще се убедя, че или заварката е най-добре или карането ми куца и ще имам стимул да се развивам
Второ ясно казах кога и какви са недостатъците му и използвах максимално изчерпателни примери - идеята с пистите тръгна от друго място и отново се постарах да обясня защо и за там няма преимущества пред изправен шпер, дори и ламелен оригинален...
И трето, с което ми се иска да приключа словоизлиянията си тук - повечето нови М диференциали, както и всички виско такива са с променливо заключване от 0 до 100%... Ето и нагледно - http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk
Та и аз съм карал по пистите "малко", и аз съм карал с обикновени шперове, и аз съм карал с истинско окачване, и аз съм карал на две гуми И проблеми никакви - нито изпускане на шпера, нито неконтролируемост някаква, нито недостатъци при ускорение - нито на мокро, нито на сухо, нито дори на сняг
Та заварката има едно преимущество - излиза без пари и до там - хубав шпер (говоря за читав, а не такъв дето не си помни първоначалния вид) - независимо дали е ламелен, виско или някакъв хай-тех дето струва една чанта пари са мноооого по-добри от към поведение от заварена задна ос
А, и да, ако се катерите зимата някъде по планините и от едната страна е лед от другата асфалт е по-добре да е заварен, отколкото 25% както се вижда и от клипчето, но аз до сега и в най-суровите зими никога не съм попадал в такава ситуация, в която обикновения лемелен 25% шпер да не ме измъкне, а съм карал много...
Тук говорим за движение по пътищата, за завиване, за нормални скорости на завиване от над 100км/ч където при по-голям радиус на завой няма как едното колело да не загуби сцепление заради заварения диференциал... и не искам утре някой хлапак качил се вчера на BMWто да си завари диф-а щото батковците в темата са написали, че майсторите така карат и било уникално пък и евтино... и да си мисли, че всичко е безопасно и лесно, защото не е така... и утре карайки си кротко по пътя в някой завой колата да се отсече все едно е опънал ръчната и да се чуди как да я хваща, защото просто се вози и не очаква такива изненади... Щото не всеки е дрифт гуру и майстор на спорта, за да е готов да се оправи във всеки един момент и във всяка една ситуация... такъв човек няма - безгрешни хора няма дори на пистата, камоли когато се движим спокойно замислени за нещо друго. Заради такива писания всички лапета си повярваха и по улиците е ужас....
По пистите правете каквото и както искате... аз ще си карам с неработещ диф от BMW или дай боже от някоя силна специализирана компания и ще се радвам да видя някой да ме минава със заварен диф - тогава явно ще се убедя, че или заварката е най-добре или карането ми куца и ще имам стимул да се развивам
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Моя опит със заварен диф се свежда до едно каране, в което шпера ми работеше като със заварка щото явно му трябваше малко време да разнесе маслото хубаво. Завой с голям радиус, сух асфалт, едно 15 градуса темп. на въздуха, сравнително хубави зимни гуми, 110-115км/ч (доста под истинската скорост за подобен завой). Еми тръгна си като на сняг... супер мазно. Навременна контра и всичко беше ок. Дори не си спомням да съм връщал газта. Но определено колата беше непредсказуема (а имам претенциите, че усещам автомобила добре).
С нормално работеш шпер опита ми пак се свежда до едно каране Резултата си беше поредица от мои грешки, но е факт типичното поведение на шпера. Общо взето е както описаното от ДрайвинГГоД по-горе - малък радиус на завой, меко окачване, около 95км/ч на излизане от завоя + това, че го затворих прекалено (а имаше място). Тръгна супер остро, и нямаше начин с моите умения да я изправя.
Пиша това с едничката цел да накарам (или поне да се опитам) колегите, които нямат опит, и слагат шперове и заварки, първо добре да усетят за какво става дума, естествено на безопасно място, пък после изпълнения по улиците. Щото виждате кво става - сега си ходя пеш Тоя завой съм го хлъзвал десетки пъти със същата скорост, но с отворен диф, и никакви ядове.
!!! В никакъв случай не искам да кажа, че шпера е опасен. Просто трябва да знаеш как да го караш. Аз все още не зная
Ежедневка със заварен диф - аз не бих. Който е мераклия и умее - да кара.
С нормално работеш шпер опита ми пак се свежда до едно каране Резултата си беше поредица от мои грешки, но е факт типичното поведение на шпера. Общо взето е както описаното от ДрайвинГГоД по-горе - малък радиус на завой, меко окачване, около 95км/ч на излизане от завоя + това, че го затворих прекалено (а имаше място). Тръгна супер остро, и нямаше начин с моите умения да я изправя.
Пиша това с едничката цел да накарам (или поне да се опитам) колегите, които нямат опит, и слагат шперове и заварки, първо добре да усетят за какво става дума, естествено на безопасно място, пък после изпълнения по улиците. Щото виждате кво става - сега си ходя пеш Тоя завой съм го хлъзвал десетки пъти със същата скорост, но с отворен диф, и никакви ядове.
!!! В никакъв случай не искам да кажа, че шпера е опасен. Просто трябва да знаеш как да го караш. Аз все още не зная
Ежедневка със заварен диф - аз не бих. Който е мераклия и умее - да кара.
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Нека и аз да си изкажа мнението, купих си е30 исках да го пързалям и прочетох къде що има тема за заварен диф, за шпер и т.н. както предполагам са направили повечето от вас като са си купили бмв и са видели, че с отворен диф няма да я бъде. Така купих си шпер "перфектен" от колега във форума, естествено на фона на отворения диф се чувствах като Кен блок , но това до първия завой, в който разбрах,че на този диф му трябва времеееее за да заключи (не съм се блъснал, просто се завъртях на 180). После след около 2 месеца каране всеки ден из града и едно каране на писта, с тоя шпер нещата не се случваха. След дълго мислене и чудене реших да си заваря оригиналния отворен диф. за месец и половина каране всеки ден както и сега в снегове/ледове не съм бил изненадан нито един път колата си поднася като влезеш с повече газ в завоя, но само ако ти искаш. За мен е 100% по предсказуемо от шпера, за високи скорости не мога да кажа с повече от 120-140 не обичам да карам особено е30ка '86 набор . Това си е моя личен опит, не казвам на никой да си заваря или не дифа всеки сам си преценява, за мен това е варианта аз 2000лв. за диф нямам, на бмв дифовете не ми харесват поне тези, които аз съм срещал(не само на моята кола).
- patkana1
- младши ентусиаст
- Мнения: 267
- Регистриран на: 23.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e39
- Мечтае да кара: Bmw е38
Re: Заварен диференциал-за зимата?
От цялата работа,като чета какви случки разказвате от рода на (на сухо със хубави гуми,със 100км/ч тръгна като на сняг,и завъртях се на 180 градуса) разбирам че май за неопитни типове (като мене) е най добре да си карат със отворените дифове поне докато не се научат на другото
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Заварен диференциал-за зимата?
patkana1 написа:От цялата работа,като чета какви случки разказвате от рода на (на сухо със хубави гуми,със 100км/ч тръгна като на сняг,и завъртях се на 180 градуса) разбирам че май за неопитни типове (като мене) е най добре да си карат със отворените дифове поне докато не се научат на другото
Съвсем не. Аз на отворения диф му бях свикнал много - до 100км/ч съм стигал лимита на гумите ми (далеч не на колата), поднасяла ми е, и т.н. и винаги съм се справял. Уви - слагайки шпера си мислех, че ще мога да я карам по същия начин, и обрах дърветата Да се еб@ у тиквата проста - усетих я по големите завои, че задницата е палава, че с моето окачване още малко да я натисна и ще изтърве, и не - последния завой реших да го мъча докрай... еми изтърва Тва ако беше на голямо празно тренировъчно пространство щях да се отърва, но на 2-3м от гората шанса не е голям. Така че както ДрайвинГГоД каза - трябват тренировки на сухо, за да можеш да си позволиш после да я караш близо до макса, но и достатъчно далече, за да не стават инциденти.
ПП: Карането за сцепление до изоставям тотално. Ще ставам дрифтър!
- patkana1
- младши ентусиаст
- Мнения: 267
- Регистриран на: 23.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e39
- Мечтае да кара: Bmw е38
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Dirty M5 driveR написа:patkana1 написа:От цялата работа,като чета какви случки разказвате от рода на (на сухо със хубави гуми,със 100км/ч тръгна като на сняг,и завъртях се на 180 градуса) разбирам че май за неопитни типове (като мене) е най добре да си карат със отворените дифове поне докато не се научат на другото
Съвсем не. Аз на отворения диф му бях свикнал много - до 100км/ч съм стигал лимита на гумите ми (далеч не на колата), поднасяла ми е, и т.н. и винаги съм се справял. Уви - слагайки шпера си мислех, че ще мога да я карам по същия начин, и обрах дърветата Да се еб@ у тиквата проста - усетих я по големите завои, че задницата е палава, че с моето окачване още малко да я натисна и ще изтърве, и не - последния завой реших да го мъча докрай... еми изтърва Тва ако беше на голямо празно тренировъчно пространство щях да се отърва, но на 2-3м от гората шанса не е голям. Така че както ДрайвинГГоД каза - трябват тренировки на сухо, за да можеш да си позволиш после да я караш близо до макса, но и достатъчно далече, за да не стават инциденти.
ПП: Карането за сцепление до изоставям тотално. Ще ставам дрифтър!
Извинявай много брат,но чесно ти казвам абсолютно нищо не разбрах от това,в смисъл ти казваш че е по-добре със шпер,или ми казваш че първо трябва да се научиш със отворен на сухо,после със шпер и т.н.?????
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Това, което казах, и което не зная защо не си могъл да разбереш е, че шпера е много хубаво нещо НО ако знаеш как да го ползваш. И исках да подчертая, че може да си вълшебник с отворения диф, но с блокажа да се издъниш жестоко ако си нямал нужната тренировка. Просто двата дифа са коренно различни като поведение и уменията с единия съвсем не значат еквивалентни умения с другия. Всичко опира до опита и способността да усещаш автомобила. Също така не бива да се приема беусловно, че при поднасяне и закамшичване винаги блокажа е с предимство. Това зависи от страшно много променливи. Може с отворения да я вкараш в пътя, а с шпера да се пребиеш.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Това, което казах, и което не зная защо не си могъл да разбереш е, че шпера е много хубаво нещо НО ако знаеш как да го ползваш. И исках да подчертая, че може да си вълшебник с отворения диф, но с блокажа да се издъниш жестоко ако си нямал нужната тренировка. Просто двата дифа са коренно различни като поведение и уменията с единия съвсем не значат еквивалентни умения с другия. Всичко опира до опита и способността да усещаш автомобила. Също така не бива да се приема безусловно, че при поднасяне и закамшичване винаги блокажа е с предимство. Това зависи от страшно много променливи. Може с отворения да я вкараш в пътя, а с шпера да се пребиеш, и обратното.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Заварен диференциал-за зимата?
от тва да си завариш дифа по-голяма простотия няма всеки къде е запознат малко със принципа на диффа, знае защо. за всички други предлагам този поучителен виео материал http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc особено началната част.
- patkana1
- младши ентусиаст
- Мнения: 267
- Регистриран на: 23.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e39
- Мечтае да кара: Bmw е38
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Dirty M5 driveR написа:Това, което казах, и което не зная защо не си могъл да разбереш е, че шпера е много хубаво нещо НО ако знаеш как да го ползваш. И исках да подчертая, че може да си вълшебник с отворения диф, но с блокажа да се издъниш жестоко ако си нямал нужната тренировка. Просто двата дифа са коренно различни като поведение и уменията с единия съвсем не значат еквивалентни умения с другия. Всичко опира до опита и способността да усещаш автомобила. Също така не бива да се приема безусловно, че при поднасяне и закамшичване винаги блокажа е с предимство. Това зависи от страшно много променливи. Може с отворения да я вкараш в пътя, а с шпера да се пребиеш, и обратното.
Извинавай,разбрах те вече да,еми аз май ще си карам със отворения и ще си се нагаждам и ще си свиквам със него,тъй като и без това колата ми е доста повече евридейка от колкото за дрифтове и т.н. Мерси за обясненията,помагат много във случаи които хора като мен не са запознати.Например,бях се запознал със един колега със 2-ка е36 със шпер,и той ми беше казал за зимата задължително да заваря дифа и ще стане същото като шпер ,аз без да разбирам особено му казах че май няма да е същото но той беше категоричен ,за това и пуснах тема тук да разбера мерси за отговорите
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Ебаси спора стана хехе Нито една от двете страни няма да върне задна...Та и аз напиша моето скромно мнение и разбиране по въпроса тъй като имам известен опит най-вече в уличното маймунеене в по-младите ми превъзбудени години. Имах едно Нисанче 200SX, който имаше шпер, обаче като стана бая по-силен двигателя и с по-хубави гуми дифа започна да изпуска. На този виско диф масово се прави едно натягане, което го прави чувствително по-стегнат. Аз малко попрекалих и първите хиляда и нещо километра беше буквално като заварен...при ниска скорост и при паркиране гумите си подскачаха. След около 1000км нещата се пооправиха и спря да заключва на 100%. Та да се върнем на темата. За мен това, че тръгне ли ти веднъж колата с висока скорост със заварка, нямало връщане е силно преувеличено. На мен веднъж колата ми тръгна буквално "на врати" ама буквално със скорост над 150км/ч след като превключих от 3-та на 4-та. Това беше във времто когато дифа беше като заварен. Еми с два мъжки камшика върнах колата в пътя...това ми беше най-страшния спомен с тази кола. Има и десетки други случаи когато колата е тръгвала настрани и се е връщала с 1-2 камшика макс. Колата съм я карал и със скорости над 260-270 и не съм имал проблеми с тръгване на задницата. Мое мнение е, че точно при скорости над 200 много трудно може да се направи разлика между заварка и просто шпер. Гумите толкова бързо сменят мястото си на контакт с пътя и завоите, които могат да се вземат с тази скорост са плавни, че процентно ралзиката във скоростта на двете колела е минимална. Освен това при много високи скорости въртящия момент достигащ до задните гуми е малък и трудно би накарал задницата да тръгне...задницата никога не ми е подскачала заради прекалено натегнатия диф при по-висока скорост...това са си лично мои мисли...в никакъв случай не подтиквам някого да заварява диф, защото ако не знаеш какво се случва може да се пребиеш хубаво с ниска скорост в малко по-хлъзгав завой и дадеш газ...също така хора, спрете да давате газ като едни луди по улиците
P.S. преди време бях чел, че в някой от пистовите шампионати задните им дифове използват куха касета, в която няма нито странични, нито планетарни колела и скоростта на двете задни колела е винаги еднаква...ако не се лъжа австалийците го правеха това...
P.S. преди време бях чел, че в някой от пистовите шампионати задните им дифове използват куха касета, в която няма нито странични, нито планетарни колела и скоростта на двете задни колела е винаги еднаква...ако не се лъжа австалийците го правеха това...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Заварен диференциал-за зимата?
По абсолютно никакъв начин заварката не може да бъде като самозаключващия диференциал. Но е евтино решение за учебна дрифтачка примерно. За ежедневна кола крие рискове.
Ключово при овладяването на колата при поднасяне е началния усет, който много зависи и от моментното състояние на водача. Разликата между човек, каращ по извънградски път и нищо неподозиращ евентуална загуба на сцепление (ако да кажем има сериозна промяна в пътната настилка: сухо-мокро, различни типове асфалт и т.н.), и пилот по време на състезание, който всяка една секунда знае, че колата може да тръгне, е огромна. Бях гледал на скоро онборд кадри от един състезателен SLS AMG на Нордшлайфе. На втория завой след дългата права (то фактически първо има лек ляв, и след него е въпросния) задницата тръгна, пилота я хвана за части от секундата и просто продължи. А става дума за 250+км/ч !!! Но естествено подобна реакция е плод на огромен опит зад волана, и то не просто шофирайки, ами точно при подобни обстоятелства.
Ключово при овладяването на колата при поднасяне е началния усет, който много зависи и от моментното състояние на водача. Разликата между човек, каращ по извънградски път и нищо неподозиращ евентуална загуба на сцепление (ако да кажем има сериозна промяна в пътната настилка: сухо-мокро, различни типове асфалт и т.н.), и пилот по време на състезание, който всяка една секунда знае, че колата може да тръгне, е огромна. Бях гледал на скоро онборд кадри от един състезателен SLS AMG на Нордшлайфе. На втория завой след дългата права (то фактически първо има лек ляв, и след него е въпросния) задницата тръгна, пилота я хвана за части от секундата и просто продължи. А става дума за 250+км/ч !!! Но естествено подобна реакция е плод на огромен опит зад волана, и то не просто шофирайки, ами точно при подобни обстоятелства.
- Пинтев
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Спред мен тъй като и аз се чудех за заварка,за кола евридейка няма смисъл.Само ще ти усложни живота.Аз предмно го изках за да мога да си карам из Витоша,Петрохан и т.н но като се замисли човек че зимата е 3 месеца и като се замислиш че не всеки ден се качваш просто смисъла от заварката се губи.Ако си рацер за по пистите на Калояново и другите може и да има смисъл
- mitko_lada
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 21.03.2011
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Sherman написа:Ебаси спора стана хехе Нито една от двете страни няма да върне задна...Та и аз напиша моето скромно мнение и разбиране по въпроса тъй като имам известен опит най-вече в уличното маймунеене в по-младите ми превъзбудени години. Имах едно Нисанче 200SX, който имаше шпер, обаче като стана бая по-силен двигателя и с по-хубави гуми дифа започна да изпуска. На този виско диф масово се прави едно натягане, което го прави чувствително по-стегнат. Аз малко попрекалих и първите хиляда и нещо километра беше буквално като заварен...при ниска скорост и при паркиране гумите си подскачаха. След около 1000км нещата се пооправиха и спря да заключва на 100%. Та да се върнем на темата. За мен това, че тръгне ли ти веднъж колата с висока скорост със заварка, нямало връщане е силно преувеличено. На мен веднъж колата ми тръгна буквално "на врати" ама буквално със скорост над 150км/ч след като превключих от 3-та на 4-та. Това беше във времто когато дифа беше като заварен. Еми с два мъжки камшика върнах колата в пътя...това ми беше най-страшния спомен с тази кола. Има и десетки други случаи когато колата е тръгвала настрани и се е връщала с 1-2 камшика макс. Колата съм я карал и със скорости над 260-270 и не съм имал проблеми с тръгване на задницата. Мое мнение е, че точно при скорости над 200 много трудно може да се направи разлика между заварка и просто шпер. Гумите толкова бързо сменят мястото си на контакт с пътя и завоите, които могат да се вземат с тази скорост са плавни, че процентно ралзиката във скоростта на двете колела е минимална. Освен това при много високи скорости въртящия момент достигащ до задните гуми е малък и трудно би накарал задницата да тръгне...задницата никога не ми е подскачала заради прекалено натегнатия диф при по-висока скорост...това са си лично мои мисли...в никакъв случай не подтиквам някого да заварява диф, защото ако не знаеш какво се случва може да се пребиеш хубаво с ниска скорост в малко по-хлъзгав завой и дадеш газ...също така хора, спрете да давате газ като едни луди по улиците
P.S. преди време бях чел, че в някой от пистовите шампионати задните им дифове използват куха касета, в която няма нито странични, нито планетарни колела и скоростта на двете задни колела е винаги еднаква...ако не се лъжа австалийците го правеха това...
Еми и аз да изкажа малко опит и мнение със заварка имах жигули имах и е30 и двете бяха със заварени дифове с 30-ската съм нямал проблеми никакви може би вече от опит но с жигулито имах един много опасен момент при скорост 100-110 така ми тръгна че си казах това е края само с връщанетона газта и с лека корекция на волана и колата си дойде на мястото тогава много се уплаших понеже не ми се беше случвало след това се започнаха така наречените "сухи тренировки" по завой е мога да кажа,че като свикнеш или се научиш нещата далеч не са опасни когато искам тръгва когато искам си вземам завоя без проблеми просто преценка на водача а колко до скороста и поднасянето за мен е най опасно м/у 80 и 130км/ч нагоре вече скороста става много висока и както е написал колегатапо-горе Гумите толкова бързо сменят мястото си на контакт с пътя и завоите, които могат да се вземат с тази скорост са плавни, че процентно ралзиката във скоростта на двете колела е минимална но както и да го погледнем заварката не е за всеки за паркиране усобено напред е невъзможно за назад 100 маневри ужас просто хора без опит да не пробват като мен,че тва моето си беше чист късмет да не се ударя в мантинелата раминах се на 10см от нея просто не е за такива хора без опит
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Заварен диференциал-за зимата?
Нещо не разбирам за какво е спора. Да, може и със заварен диф. Може да се дават времена, може да се кара добре. Зависи от шофьора.
Ама да кажеш, че заварен диф е по-добре от шпер.. Пишете по едно писмо до Ф1, ВРЦ, всичките фирми, които наливат милиони за да развиват тая технология, че да спрат да хвърлят пари на вятъра
Ама да кажеш, че заварен диф е по-добре от шпер.. Пишете по едно писмо до Ф1, ВРЦ, всичките фирми, които наливат милиони за да развиват тая технология, че да спрат да хвърлят пари на вятъра
61 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани