Сините стрелки на климатроника не светят ..
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- LINKINPARK
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 2.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Coupe Е36
Re: Сините стрелки на климатроника не светят ..
и при мен не светят ....явно това си е масов проблем (дефект)
е36 купе
е36 купе
BMW ...всичко друго е компромис !
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Сините стрелки на климатроника не светят ..
Ето малко инфо по въпроса. След двучасово гъзене, успях да накарам левия диод да свети. Десния не даде признаци на живот, но аз едва днес обърнах внимание, че при мен диодите изобщо не светят. Преди поне премигваха от време на време. Двата диода са свързани и предполагам, че са свързани последователно и единия диод или е изгорял (макар, че не ми се вярва) или някоя спойка се е прецакала. Понеже самите копчета са от най-гадните за ремонт, мисля направо да подменя едното копче и да видя дали въпросните диоди ще светят.
След края на операцията, ще има подробно инфи и снимки.
След края на операцията, ще има подробно инфи и снимки.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Сините стрелки на климатроника не светят ..
Ако някой ви каже, че е лесно да се поправи точно този проблем, не му вярвайте
Сега по темата. Доста време ми отне докато проследя всички връзки и спойки, направо си беше отвратително. Диодите са разпределени в няколко групи. Тези, които осветяват бутоните от двете страни на дисплея са общо 8 диода рапределени в две групи по 4 диода. От дясната страна двата горни диода заедно с двата средни от лявата страна са в една група и са свързани последователно. Ако един от тях се прецака, ще светят само тези преди него. Другата група включва двата долни диода от дясната страна и двата от лявата, съответно най-горния и най-долния. Свързани са отново последователно и за тях важи същото правило. Тук има и един много важен момент, ако захранващия източник не може да осигури необходимия ток, цялата група не свети, но шунтира ли се единия диод останалите светват.
При сините диоди нещата не са по-различни и те са свързани последователно, но само сините в една верига.
Интересно е изградено и захранването на диодите. Ще опиша само сините. Захранването +12V се подава на левия син диод, той се свързва последователно с десния син диод, който се свързва към "маса" през съпротивление 300 Ohm.
Появилия се проблем се обяснява по няколко начина:
1. лоша спойка - лесно е да се презапои;
2. проблем със самия светодиод - подменя се цялото копче, диода е интегриран в него;
Не си мислете, че проблема е в някой кондензатор, ако беше така всички диоди щяха да се държат по един и същи начин - на едно захранване са.
Как лесно да си проврите платката - май няма лесен начин
Ето няколко снимки на това което направих аз:





Не ви съветвам да си разглобявате до такава степен управлението на климатроника, но може да го свалите и внимателно да запоите два проводника както съм показал на първата снимка. На тези места се подава захранване от ключа на фаровете когато се включат габаритите. Аз ползвах проводник от флопи, като си отделих две жила. След като ги запоите си вземете една батерия за дистанционно за аларма и свързвате проводника, запоен към пина с по-дебелата пътечка, към "маса". Другия проводник се свързва към +12V. Ако сините диоди премигват, опитайте с презапояване. Ако изобщо не светят, трябва да се провери, кой от диодите не работи. Става лесно, като се ползва батерия от 1,5V и с два проводника се подаде захранване направо на крачетата на диода от сраната на спойките. Понеже диодите имат поляритет, ако не светне диода от първия път, обърнете поляритета на захранването. Така се проверяват и двата диода.
Мисля, че е ясно какво следва след направената проверка

Сега по темата. Доста време ми отне докато проследя всички връзки и спойки, направо си беше отвратително. Диодите са разпределени в няколко групи. Тези, които осветяват бутоните от двете страни на дисплея са общо 8 диода рапределени в две групи по 4 диода. От дясната страна двата горни диода заедно с двата средни от лявата страна са в една група и са свързани последователно. Ако един от тях се прецака, ще светят само тези преди него. Другата група включва двата долни диода от дясната страна и двата от лявата, съответно най-горния и най-долния. Свързани са отново последователно и за тях важи същото правило. Тук има и един много важен момент, ако захранващия източник не може да осигури необходимия ток, цялата група не свети, но шунтира ли се единия диод останалите светват.
При сините диоди нещата не са по-различни и те са свързани последователно, но само сините в една верига.
Интересно е изградено и захранването на диодите. Ще опиша само сините. Захранването +12V се подава на левия син диод, той се свързва последователно с десния син диод, който се свързва към "маса" през съпротивление 300 Ohm.
Появилия се проблем се обяснява по няколко начина:
1. лоша спойка - лесно е да се презапои;
2. проблем със самия светодиод - подменя се цялото копче, диода е интегриран в него;
Не си мислете, че проблема е в някой кондензатор, ако беше така всички диоди щяха да се държат по един и същи начин - на едно захранване са.
Как лесно да си проврите платката - май няма лесен начин






Не ви съветвам да си разглобявате до такава степен управлението на климатроника, но може да го свалите и внимателно да запоите два проводника както съм показал на първата снимка. На тези места се подава захранване от ключа на фаровете когато се включат габаритите. Аз ползвах проводник от флопи, като си отделих две жила. След като ги запоите си вземете една батерия за дистанционно за аларма и свързвате проводника, запоен към пина с по-дебелата пътечка, към "маса". Другия проводник се свързва към +12V. Ако сините диоди премигват, опитайте с презапояване. Ако изобщо не светят, трябва да се провери, кой от диодите не работи. Става лесно, като се ползва батерия от 1,5V и с два проводника се подаде захранване направо на крачетата на диода от сраната на спойките. Понеже диодите имат поляритет, ако не светне диода от първия път, обърнете поляритета на захранването. Така се проверяват и двата диода.
Мисля, че е ясно какво следва след направената проверка

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Сините стрелки на климатроника не светят ..
Така светят след ремонта:

И няколко снимки от днес:



За да се вижда как светят копчетата снимах без светкавица и снимките са малко размазани.

И няколко снимки от днес:



За да се вижда как светят копчетата снимах без светкавица и снимките са малко размазани.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- bmw55
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 521
- Регистриран на: 11.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd && 525d
- Мечтае да кара: В европейска България
Re: Сините стрелки на климатроника не светят ..
Е това се казва качествено обяснение на нещата
Аз също имам този проблем,но при мен се получи от подаване на ток за запалване.
Беше ми паднал акумолатора и се опитахме да ми дадът ток от друг автомобил.Тока не стигна за да завърти тартера,само причука шалтера на стартера примигаха светлините на таблото и климатроника и от тогава при студено време ми примигват сините диотчета при топло въобще не светят

Аз също имам този проблем,но при мен се получи от подаване на ток за запалване.
Беше ми паднал акумолатора и се опитахме да ми дадът ток от друг автомобил.Тока не стигна за да завърти тартера,само причука шалтера на стартера примигаха светлините на таблото и климатроника и от тогава при студено време ми примигват сините диотчета при топло въобще не светят

Бъди честен пък да става квото ще
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани