Концентрация по време на шофиране
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- The Edge
- младши ентусиаст
- Мнения: 412
- Регистриран на: 18.04.2010
- Местоположение: София - град
- Пол: Мъж
- Кара: тъжно друга марка :(
- Мечтае да кара: Пак BMW
Re: Концентрация по време на шофиране
Всички сме различни, но едно е ясно - концентрацията и доброто нервно-психично състояние са от особено значение. Умората, злободневните проблеми който имаме, събирането и на други дразнители могат да провокират елементарни грешки, струващи много скъпо ( ламарина се купува, но живот - не ). В този смисъл преди колата, е добре да познаваме собствените си слабости ...
Иначе, аз лично не намирам нищо опасно да говоря по телефона дори и по-дълго, при положение че карам автомат и 70% през седмицата прекарвам в задръствания. Разбира се, случвало ми се и след 15 сек. разговор с човек ( жена по-точно ) да ме избива на промяна в настроението и неминуемо, и в шофирането. Не трябва да забравяме, че "въртенето на геврека" което приемаме като част от ежедневието си, е всъщност голяма отговорност, тежаща от тон нагоре и за щастие със задно ..
Иначе, аз лично не намирам нищо опасно да говоря по телефона дори и по-дълго, при положение че карам автомат и 70% през седмицата прекарвам в задръствания. Разбира се, случвало ми се и след 15 сек. разговор с човек ( жена по-точно ) да ме избива на промяна в настроението и неминуемо, и в шофирането. Не трябва да забравяме, че "въртенето на геврека" което приемаме като част от ежедневието си, е всъщност голяма отговорност, тежаща от тон нагоре и за щастие със задно ..
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Концентрация по време на шофиране
Според мен, някой трябва да каже как се държи концентриран на път в продължение на 4ри (и повече) часа...
В Събота карах маршрута Пазарджик-Пловдив-Стара Загора-Гурково-през прохода Хайнбоаз- Велико Търново. Общо 260км в посока. Трябваше да съм там в 9:30ч и съм тръгнал от Пазарджик в 06:00ч, 3 часа и половина път. До Стара Загора - лесно, магистралата е перфектна. Със 150км/ч (служебната не можеше повече ) до Стара Загора за 30-40мин и после 3 часа завои... Сутринта беше лесно, вечерта на прибиране по тъмно беше кофти. Вечерта като се прибирах по същата магистрала от Стара Загора посока Пловдив, ми щях да зАспа.... Хубава магистрала, няма дупки, няма коли, никой не те изпреварва, никой не изпреварваш. Изрових някакви дискове от жабката, че даже и чалга слушах само и само да се държа свеж. За първи път ми се събират към 7-8 часа каране за един ден и бях доооста уморен. Понеже като ми се приспи и не мога да съм концентриран, за мен извода е, че не трябва да се кара след цял работен ден и ранно ставане. Демек като идеш някъде на повече от 30мин път от вкъщи, трябва да оставаш с приспиване
В Събота карах маршрута Пазарджик-Пловдив-Стара Загора-Гурково-през прохода Хайнбоаз- Велико Търново. Общо 260км в посока. Трябваше да съм там в 9:30ч и съм тръгнал от Пазарджик в 06:00ч, 3 часа и половина път. До Стара Загора - лесно, магистралата е перфектна. Със 150км/ч (служебната не можеше повече ) до Стара Загора за 30-40мин и после 3 часа завои... Сутринта беше лесно, вечерта на прибиране по тъмно беше кофти. Вечерта като се прибирах по същата магистрала от Стара Загора посока Пловдив, ми щях да зАспа.... Хубава магистрала, няма дупки, няма коли, никой не те изпреварва, никой не изпреварваш. Изрових някакви дискове от жабката, че даже и чалга слушах само и само да се държа свеж. За първи път ми се събират към 7-8 часа каране за един ден и бях доооста уморен. Понеже като ми се приспи и не мога да съм концентриран, за мен извода е, че не трябва да се кара след цял работен ден и ранно ставане. Демек като идеш някъде на повече от 30мин път от вкъщи, трябва да оставаш с приспиване
- _galio_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 140
- Регистриран на: 15.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: ///M43
- Мечтае да кара: в изтребителната авиация
- Детайли за колата: компот в сливов цвят
Re: Концентрация по време на шофиране
u`F`o написа:Според мен, някой трябва да каже как се държи концентриран на път в продължение на 4ри (и повече) часа...
бясна музика, но не през цялото време, за да не свикваш и да те успива, добре е ако имаш компания с теб, кофеинови напитки ... за това си се сетил, предполагам
мен лично понеже дългите ми карания са били все нощни, когато е хладно без значение от сеозна, най-много ми помага като се усетя, че се унасям, да отворя ударно и шибедаха и прозорците за 5-10 мин при 90-120 км/ч ударно си махам главата, освежавам се и пак наново ... и никакво парно, поне не постоянно - от топлината супер много се унася ...
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Концентрация по време на шофиране
_galio_ написа:u`F`o написа:Според мен, някой трябва да каже как се държи концентриран на път в продължение на 4ри (и повече) часа...
бясна музика, но не през цялото време, за да не свикваш и да те успива, добре е ако имаш компания с теб, кофеинови напитки ... за това си се сетил, предполагам
мен лично понеже дългите ми карания са били все нощни, когато е хладно без значение от сеозна, най-много ми помага като се усетя, че се унасям, да отворя ударно и шибедаха и прозорците за 5-10 мин при 90-120 км/ч ударно си махам главата, освежавам се и пак наново ... и никакво парно, поне не постоянно - от топлината супер много се унася ...
За парното и музиката се сетих, даже и аз отварях джамовете чат-пат, обаче кофеиновите напитки ги избягвам и не исках да пия кофеин по време на пътя, за да мога да легна и да "умра" вкъщи
Компания имах на отиване, но на връщане колежката ми реши да си остане във Велико Търново при нейни приятелки и аз си пътувах сам...
- _galio_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 140
- Регистриран на: 15.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: ///M43
- Мечтае да кара: в изтребителната авиация
- Детайли за колата: компот в сливов цвят
Re: Концентрация по време на шофиране
u`F`o написа:... кофеиновите напитки ги избягвам и не исках да пия кофеин по време на пътя, за да мога да легна ...
като пристигнеш се лекуваш с една бира
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът
Re: Концентрация по време на шофиране
Пускам музиката и си карам с кеф! Мога да мина и 1000км.
Много обичам да пътувам.
За съжаление се случва някой полицай да ми развали настроението с въпрос:
С колко км/ч се движихте?
Много обичам да пътувам.
За съжаление се случва някой полицай да ми развали настроението с въпрос:
С колко км/ч се движихте?
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Концентрация по време на шофиране
То винаги ,особено градско ,бързайки по задачи,не мислиш за шофирането.Ипо някога изпускаш да видиш някой.До сега все се разминавам на косъм,но до кога?
- ТУРБО
- луд с палатка
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: Концентрация по време на шофиране
И за мен винаги пътя е по-важен от телефона.Докато карам винаги отговрям някакси мехнично(все едно като говори жена ми и аз съм пред компа )Ако е някакъв важен разговор който ще се проточи ми се е случвало и да отбия и да си проведа разговора както трябва.Като карам обичам винаги да знам какво ства около мен в рамките на 50-тина метра за да мога да реагирам преждевременно.За това мразя да карам зад големи првевозни средсва.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Концентрация по време на шофиране
ТУРБО написа:И за мен винаги пътя е по-важен от телефона.Докато карам винаги отговрям някакси мехнично(все едно като говори жена ми и аз съм пред компа )Ако е някакъв важен разговор който ще се проточи ми се е случвало и да отбия и да си проведа разговора както трябва.Като карам обичам винаги да знам какво ства около мен в рамките на 50-тина метра за да мога да реагирам преждевременно.За това мразя да карам зад големи првевозни средсва.
Само да видя кола сфургон ,да няма стъкла от зад и веднага го изпреварвам.
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Концентрация по време на шофиране
bavar4o.70 написа:ТУРБО написа:И за мен винаги пътя е по-важен от телефона.Докато карам винаги отговрям някакси мехнично(все едно като говори жена ми и аз съм пред компа )Ако е някакъв важен разговор който ще се проточи ми се е случвало и да отбия и да си проведа разговора както трябва.Като карам обичам винаги да знам какво ства около мен в рамките на 50-тина метра за да мога да реагирам преждевременно.За това мразя да карам зад големи првевозни средсва.
Само да видя кола сфургон ,да няма стъкла от зад и веднага го изпреварвам.
Аз пък изобщо не мога да трая да има кола пред мен. Пречат ми, не мога да виждам отпред какво се случва, ако е колона и не мога да ги изпреваря връщам газта и си карам кротко (поне със старата колата така правех ), ако са 2-3 коли гаааз и ги минавам и после пак си карам с колкото съм си карал и преди това...
- Knight_Rider
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 178
- Регистриран на: 7.10.2006
Re: Концентрация по време на шофиране
Значи на мен специално ми пречи говоренето по телефона,независимо с хендсфрий или без и особено като е нещо важно...тотално направо! Иначе за яденето и останалите неща...не чак толкоз...поради простата причина че или карам изклячително бавно и гледам така да страня от якото движение или пък просто спирам докато сваряа с яденето А относно това че трябва да се мисли с по 2-3 хода напред и е напрегнато...ами че аз вече почти не гледам себе си ко праа а следя само околкните...кой откъде,как и поради каква глупава причина ще ме прасне!
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Концентрация по време на шофиране
u`F`o написа:bavar4o.70 написа:ТУРБО написа:И за мен винаги пътя е по-важен от телефона.Докато карам винаги отговрям някакси мехнично(все едно като говори жена ми и аз съм пред компа )Ако е някакъв важен разговор който ще се проточи ми се е случвало и да отбия и да си проведа разговора както трябва.Като карам обичам винаги да знам какво ства около мен в рамките на 50-тина метра за да мога да реагирам преждевременно.За това мразя да карам зад големи првевозни средсва.
Само да видя кола сфургон ,да няма стъкла от зад и веднага го изпреварвам.
Аз пък изобщо не мога да трая да има кола пред мен. Пречат ми, не мога да виждам отпред какво се случва, ако е колона и не мога да ги изпреваря връщам газта и си карам кротко (поне със старата колата така правех ), ако са 2-3 коли гаааз и ги минавам и после пак си карам с колкото съм си карал и преди това...
То и аз ако съм сам вколата не търпя никой от пред. Обаче като съм със жената при всяка дръпка или гонка с някой случаен голфаджия или друг смешник отнасям страхотен скадал,граничещ с истерия.
- Seraph
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 23.02.2011
- Местоположение: Klingenberg a. Main
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d '03
- Мечтае да кара: M5 F10
- Детайли за колата: '03 Пълен ел. пакет, ел. огледала, двузонов климатроник, черен полу-кожен салон, подгряване на седалките, заден парктроник, мултифункционален волан.
Re: Концентрация по време на шофиране
Определено не ми е приятно да говоря по телефона, докато шофирам - отклонява вниманието, както всички споменахте. Отговарям на обаждания само и единствено, за да им кажа, че след малко ще им се обадя, аз не набирам ничий телефонен номер
Относно следенето на заобикалящата ме среда, винаги намалявам скоростта спрямо колата, която се намира преди тази, която виждам отпред - така всичко става по-лесно и най-вече, не се чудя защо този пред мен намаля изведнъж (в повечето случаи хората карат до последно зад някой и едва в последния момент спират). Наблюдавайки колите зад мен, съобразено със скоростта ми на придвижване, правя своите маневри - било то намаляване на скоростта, преминаване в съседни ленти или каквото и да било друго, по начин, който ще позволи на водачите зад мен да съобразят достатъчно добре какви са намеренията ми.
Що се отнася до колите пред мен, аз карам с едно постоянно темпо и когато някой пред мен го нарушава го изпреварвам, иначе си карам, без да ме вълнува колко коли има пред мен.
Относно следенето на заобикалящата ме среда, винаги намалявам скоростта спрямо колата, която се намира преди тази, която виждам отпред - така всичко става по-лесно и най-вече, не се чудя защо този пред мен намаля изведнъж (в повечето случаи хората карат до последно зад някой и едва в последния момент спират). Наблюдавайки колите зад мен, съобразено със скоростта ми на придвижване, правя своите маневри - било то намаляване на скоростта, преминаване в съседни ленти или каквото и да било друго, по начин, който ще позволи на водачите зад мен да съобразят достатъчно добре какви са намеренията ми.
Що се отнася до колите пред мен, аз карам с едно постоянно темпо и когато някой пред мен го нарушава го изпреварвам, иначе си карам, без да ме вълнува колко коли има пред мен.
You have to let it all go. Fear...doubt and disbelief.
Free your mind.
http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq67I
Free your mind.
http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq67I
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Концентрация по време на шофиране
И аз съм ПРОТИВ говоренето по телефона, независимо дали ще е с хендс фрии и т.н. Просто пречи. Мен ми се е налагало да говоря няколко пъти в градски условия... определено пречи. За това като ми звънят или не вдигам, или ако има някой с мен му давам да вдигне той. Относно яденето - и него съм го правил 1-2 пъти, и то ми пречи Неестествено ми е - седнал съм да шофирам, не да ям. И това, което трябва да отбележим е че няма значение как караме - бързо, бавно, внимателно - тези неща винаги ни разсейват и ни пречат. Да си говоря с човек/хора в колата го правя редовно, и до сега не съм го намирал за неудобно. Що се отнася до концентрацията само и единствено върху шофирането - опитвам се да преценявам доколкото е възможно ходовете на автомобилите около мен. Стоя далеч от видимо неадекватни шофьори. Колкото и бързо да карам се стремя да преценявам скоростта така, че да мога да реагирам ако се случи нещо. Подавам мигачи това толкова просто действие може да значи толкова много. Случва ми се често да карам динамично в града (рядко бързам, просто го правя за удоволствие). Еми... друга работа си е да си подадеш мигача, и да изпревариш, било то със 50 или със 100. Понякога си позволявам да шаря из лентите и да съм на ръба от това да засека някого. Но отново задължително с мигачи, и така изпълнена маневра, че човека просто не осъзнава какво става, и по никакъв начин не преча на шофирането му. На няколко пъти съм бил в обратната позиция - и не недоволствам срещу това поведение, щом не ми е попречило. Просто целта е всичко да е в рамките на културното, а не селски изпълнения и "вижте ме, че мога да изпреварвам отдясно". Колкото по-бързо карам толкова по-надалеч гледам - трафик, светофари и т.н. Същото и за извън града, само че там опита ми е нищожен, та не винаги се получава горенаписаното
С две думи - сядаме в автомобилите си, за да ШОФИРАМЕ! Тълкувайте го както смятате за добре
С две думи - сядаме в автомобилите си, за да ШОФИРАМЕ! Тълкувайте го както смятате за добре
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Концентрация по време на шофиране
ogata написа:Както и да се кара - трябва да се мисли и волана да се държи с ДВЕ (2) ръце
ПП. Като казвам да се мисли ... не да се мисли за някви тъпотии, а да се "предвижда" следващият момент.
Колега да те питам ти патуваш ли често на дълги разтояния? Смисъл на мен ми се налага да си използвам двете ръце върху волана единствено, ако карам бързо и има повечко завои. Мен лично да стоя, като наказан с двете ръце на волана ме изморява. А до спора кое е по правилно, с една ръка реакцията е по бърза и по точна, става въпрос да избегнеш нещо и тн., друг е въпроса, ако се получат в следствие камшици, че ще треа да си използваш и двете ръце.
Концентрацията при шофиране ми е такава, че съм пълно перде, чувам-гледам, но не мисля явно нема с кво, карам на "рефлекси" без да си задавам въпроси от типа, абе тоя му светнаха стоповете аз да спирам ли? защото като чуя някой да каже, че много мислел докато карал, точно тва си представям. Лично аз, при пълна концентрация съм много спокоен, и това ми е спасявало живота многократно с бърз рефлекс. Шофьори които като натиснат педала ги удря адреналина не стават за спортно каране.
По принцип не концентрацията изморява, а самото местене на картината, люлането на колата и разни други дреболии, шум и тн. Това е ситуацията при мен, то е индивидуално за всеки. И мен ме удря адреналина, ако се кача незагрял с известен пробег, да поотпусна леко, винаги като съм се качвал така и съм сръчквал, все ставам за резил, да чукам на дърво разминавам се все леко.
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани