Оригинална аларма - DIY
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
70 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Оригинална аларма - DIY
Реших да се пробвам с монтирането на оригиналната аларма. Поразрових из нета и намерих доста неща по темата.
Това са всички компоненти, които ви трябват, без окабеляването и буксите към тях:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=60
Или направо целия ретрофит (божа работа какво точно има вътре):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=95
Монтира се по следния начин (първия ми аресА най-много):
http://m3.madrussian.net/diy_alarm.shtml
http://e46fanatics.com/faq/alarminstall/index.html
http://www.my330i.com/mod8.php
Ако искате и шок сензор (щот' в оригиналната нема чак так'виз глезотии):
http://www.diymybmw.com/e46/alarm-shock-sensor-install/
Малко размисли и страсти (някои неща може да се повтарят):
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=52593
Все още преди да съм почнал ме тормози един много интересен въпрос:
На всичките линкове кабелите и буксите са прекарани и хората просто монтират и щракат конекторите по местата. Какво правим, ако няма прекарана ел. инсталацията за алармата (както е при мен примерно)? Как да разбера кой кабел къде трябва да отиде - подозирам, че направо в ГМ-а...?! Някой дали има ли схема, която показва кой кабел на кой пин трябва да се забоде?
Това са всички компоненти, които ви трябват, без окабеляването и буксите към тях:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=60
Или направо целия ретрофит (божа работа какво точно има вътре):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=95
Монтира се по следния начин (първия ми аресА най-много):
http://m3.madrussian.net/diy_alarm.shtml
http://e46fanatics.com/faq/alarminstall/index.html
http://www.my330i.com/mod8.php
Ако искате и шок сензор (щот' в оригиналната нема чак так'виз глезотии):
http://www.diymybmw.com/e46/alarm-shock-sensor-install/
Малко размисли и страсти (някои неща може да се повтарят):
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=52593
Все още преди да съм почнал ме тормози един много интересен въпрос:
На всичките линкове кабелите и буксите са прекарани и хората просто монтират и щракат конекторите по местата. Какво правим, ако няма прекарана ел. инсталацията за алармата (както е при мен примерно)? Как да разбера кой кабел къде трябва да отиде - подозирам, че направо в ГМ-а...?! Някой дали има ли схема, която показва кой кабел на кой пин трябва да се забоде?
Последна промяна vassil_bk на 14 Сеп 2010, 16:00, променена общо 1 път
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Оригинална аларма - DIY
Да си отговоря на въпросите
Ако нямаме прекарана ел. инсталацията до датчиците, които задействат алармата, трябва да си я свършим сами тая работа. Понеже ГМ-а реално играе ролята на алармата, логично кабелите влизат директно в неговите букси.
Ето къде за ГМ5:
http://www.bmwgm5.com/GM5_Connections.htm
Ще трябват 6 кабелчета с накрайци - 61130005197, за да се пъхнат в буксата на ГМ-а (X254 - първата от ляво на дясно с 26-те извода).
За всеки от останалите компоненти ще трябват следните букси и каблчета:
Сирена: букса X372 - 61138365356 и 4 кабелчета - 61130006665
Ключе в двигателния отсек: букса X161 - 61138365348 и 2 кабелчета - 61138365356
Тилт-сензор: букса X1222 - 61136909058 и 6 кабелчета - 61130005197
Обемен датчик: букса X1582 - xxxxxxxxxxx и 4 кабелчета - 61130005197
От към датчиците обаче ще пусна WDS и тогава вече ще мога да кажа кое къде трябва да се мушне.
Очаквайте продължение...
Ако нямаме прекарана ел. инсталацията до датчиците, които задействат алармата, трябва да си я свършим сами тая работа. Понеже ГМ-а реално играе ролята на алармата, логично кабелите влизат директно в неговите букси.
Ето къде за ГМ5:
http://www.bmwgm5.com/GM5_Connections.htm
Ще трябват 6 кабелчета с накрайци - 61130005197, за да се пъхнат в буксата на ГМ-а (X254 - първата от ляво на дясно с 26-те извода).
За всеки от останалите компоненти ще трябват следните букси и каблчета:
Сирена: букса X372 - 61138365356 и 4 кабелчета - 61130006665
Ключе в двигателния отсек: букса X161 - 61138365348 и 2 кабелчета - 61138365356
Тилт-сензор: букса X1222 - 61136909058 и 6 кабелчета - 61130005197
Обемен датчик: букса X1582 - xxxxxxxxxxx и 4 кабелчета - 61130005197
От към датчиците обаче ще пусна WDS и тогава вече ще мога да кажа кое къде трябва да се мушне.
Очаквайте продължение...
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Оригинална аларма - DIY
Такааа, ще взема да добавя още някои жокери тук, че ме питат хората как става монтажа...
Ключето в двигателния отсек:
Ако искате алармата да пищи, ако ви отворят предния капак, трябва да се инсталира това:
В буксата му има място за 3 кабела, но реално се ползват само 2 от тях. Минават през дъното на нишата, точно пред пасажерското място, и отиват директно зад жабката. Единия кабел отива на маса, а другия в ГМ-а. Моето си го купих от Дару барабар с буксата и кабели към нея. По спомен не беше много пари. Кабелчетата са малко по-странни от останалите букси - имат уплътнение против влага, тъй че е добре да се вземат същите (или нови или от друга кола).
Сирената:
Както най-вероятно сте видели от линковете по-горе, сирената стои под чистачките. Буксата и е същата като на ключето, със същите изолацийки, само дето има 4 пина. Кабелите минават точно под пасажерския бег, през едно гумено уплътнение, и отиват под кората на чистачките. Голям зор беше, няма такава теснотия... Един за +, един за -, един към ГМ-а и един към тилт-сензора в багажника. Държача, на който е сложена сирената, трябва да се захване към купето чрез номер 6 и 9 (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=60):
При мен се оказа, че дупката в ламарината не е правоъгълна и номер 9 няма как да се пъхне без да се пробива. Погледнете го това преди да слагате сирената, за да няма изненади.
Още нещо. За сирена може да ползвате както от Е46, така и от Е39. Еднакви са
Обемен датчик:
Тук вече няма изненади. Буксата си е нормална. Също както сирената, тук имаме 4 кабела: един за +, един за -, един към ГМ-а и още един до тилт-сензора в багажника.
За да се монтира и да няма проблеми, ще ви трябват и номера 12, 13 и 14: (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=40)
13 и 14 са 2 две пластмасови скоби, които влизат една в друга, като едната (13) е от горната страна на тавана, а другата (14) е от долната. В тях се щракат след това обемния датчик и декоративния капак (12). Хубаво е тях също да си ги набавите, нови или от някоя кола донор.
Тилт-сензор:
Тук отново е лесно. Само прекарване на кабели дето ще е малко по-зор. Общо 6 броя: 2 към ГМ-а, 1 за +, 1 за - и другите 2 от сирената и обемния датчик в купето.
За сега толкова, ако има още въпроси на Л.С.
Ключето в двигателния отсек:
Ако искате алармата да пищи, ако ви отворят предния капак, трябва да се инсталира това:
В буксата му има място за 3 кабела, но реално се ползват само 2 от тях. Минават през дъното на нишата, точно пред пасажерското място, и отиват директно зад жабката. Единия кабел отива на маса, а другия в ГМ-а. Моето си го купих от Дару барабар с буксата и кабели към нея. По спомен не беше много пари. Кабелчетата са малко по-странни от останалите букси - имат уплътнение против влага, тъй че е добре да се вземат същите (или нови или от друга кола).
Сирената:
Както най-вероятно сте видели от линковете по-горе, сирената стои под чистачките. Буксата и е същата като на ключето, със същите изолацийки, само дето има 4 пина. Кабелите минават точно под пасажерския бег, през едно гумено уплътнение, и отиват под кората на чистачките. Голям зор беше, няма такава теснотия... Един за +, един за -, един към ГМ-а и един към тилт-сензора в багажника. Държача, на който е сложена сирената, трябва да се захване към купето чрез номер 6 и 9 (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=60):
При мен се оказа, че дупката в ламарината не е правоъгълна и номер 9 няма как да се пъхне без да се пробива. Погледнете го това преди да слагате сирената, за да няма изненади.
Още нещо. За сирена може да ползвате както от Е46, така и от Е39. Еднакви са
Обемен датчик:
Тук вече няма изненади. Буксата си е нормална. Също както сирената, тук имаме 4 кабела: един за +, един за -, един към ГМ-а и още един до тилт-сензора в багажника.
За да се монтира и да няма проблеми, ще ви трябват и номера 12, 13 и 14: (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=40)
13 и 14 са 2 две пластмасови скоби, които влизат една в друга, като едната (13) е от горната страна на тавана, а другата (14) е от долната. В тях се щракат след това обемния датчик и декоративния капак (12). Хубаво е тях също да си ги набавите, нови или от някоя кола донор.
Тилт-сензор:
Тук отново е лесно. Само прекарване на кабели дето ще е малко по-зор. Общо 6 броя: 2 към ГМ-а, 1 за +, 1 за - и другите 2 от сирената и обемния датчик в купето.
За сега толкова, ако има още въпроси на Л.С.
Последна промяна vassil_bk на 22 Апр 2011, 14:12, променена общо 2 пъти
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Оригинална аларма - DIY
vassil_bk написа:....
Или направо целия ретрофит (божа работа какво точно има вътре):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=95
......
За съдържанието на китовете за комби и за другите коли ( ) :
и за комби:
Двата кита се различават единствено по "Ultrasonic sensor"-a.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Оригинална аларма - DIY
Да споделя малко опит от монтирането...
Трябва да се свали тавана задължително. За целата се свалят тапицираните декоративните елементи на всички странични колонки. Има доста писано по тази част за различните модели, така че няма да влизам в детайли тук... Нещото, което ме изненада адски приятно, беше факта, че на тавана си имаше очертано супер точно формата и къде точно да се изреже, за да се сложат пластмасовите скоби за захващане на обемния датчик. С макетното ножче стана за 2 мин. Евала на швабите, братче!
Също така внимавайте при отключването на опциите през програмите за диагностика. При кабриото има 2 обемни датчика и трябва да се отключат и двата, докато при другите автомобили е само първия.
В този ред на мисли, за NCSExpert, положението с обемните датчици е следното:
За всички Е46 без кабрио:
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ - aktiv
За E46 кабрио:
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ - aktiv
FUNKINNENRAUMSCHUTZ_HI - aktiv
Трябва да се свали тавана задължително. За целата се свалят тапицираните декоративните елементи на всички странични колонки. Има доста писано по тази част за различните модели, така че няма да влизам в детайли тук... Нещото, което ме изненада адски приятно, беше факта, че на тавана си имаше очертано супер точно формата и къде точно да се изреже, за да се сложат пластмасовите скоби за захващане на обемния датчик. С макетното ножче стана за 2 мин. Евала на швабите, братче!
Също така внимавайте при отключването на опциите през програмите за диагностика. При кабриото има 2 обемни датчика и трябва да се отключат и двата, докато при другите автомобили е само първия.
В този ред на мисли, за NCSExpert, положението с обемните датчици е следното:
За всички Е46 без кабрио:
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ - aktiv
За E46 кабрио:
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ - aktiv
FUNKINNENRAUMSCHUTZ_HI - aktiv
Последна промяна vassil_bk на 15 Апр 2011, 20:40, променена общо 1 път
- shalashaska
- младши ентусиаст
- Мнения: 348
- Регистриран на: 9.02.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: e46 М3
Re: Оригинална аларма - DIY
евала васе и пак със слабия апарат си снимал браво нямам думи
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Оригинална аларма - DIY
Благодаря ти, но тук вече снимките не са мои. Моята кола е тъмно зелена.shalashaska написа::bowdown: евала васе и пак със слабия апарат си снимал браво нямам думи
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Оригинална аларма - DIY
Темата е малко старичка, но някой ако може да сподели от къде да си купя шоков датчик? Търсих в интернет и успях да открия само на едно място и то с цена 35лв, което според мене е малко множко при положение, че има аларми с отделни датчици на цени от 40-45лв.
- radi_bmw_e36
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 27.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d
Re: Оригинална аларма - DIY
колега отзад в багажника тази зелената пръчица с символ за гориво каква роля играе
- UBAH5
- ентусиаст
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: Оригинална аларма - DIY
radi_bmw_e36 написа:колега отзад в багажника тази зелената пръчица с символ за гориво каква роля играе
Ако недай си боже не се отключи капачката за резервоара, ръчно да го направиш
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Оригинална аларма - DIY
незнам дали е мн удачно да пиша тук, но от известно време фабричната аларма ми се пуска така от време на време без никаква причина
Та ако някой има идея каква може да е причината
Та ако някой има идея каква може да е причината
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Оригинална аларма - DIY
Провери ключето при двигателя дали е окей. Може да се е зацапала буксата и от там да пищи... Съответно виж като заключиш как започва да мига диода на огледалото. Ако си затворил всичко и все пак мига бързо за 10 сек., значи има нещо нередно в цялата работа...xerial написа:незнам дали е мн удачно да пиша тук, но от известно време фабричната аларма ми се пуска така от време на време без никаква причина
Та ако някой има идея каква може да е причината
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Оригинална аларма - DIY
vassil_bk написа:Провери ключето при двигателя дали е окей. Може да се е зацапала буксата и от там да пищи... Съответно виж като заключиш как започва да мига диода на огледалото. Ако си затворил всичко и все пак мига бързо за 10 сек., значи има нещо нередно в цялата работа...xerial написа:незнам дали е мн удачно да пиша тук, но от известно време фабричната аларма ми се пуска така от време на време без никаква причина
Та ако някой има идея каква може да е причината
Да това проверих , тъй като си бяй направил капака да се затваря малко по-ниско... видях го палчето в двг отсека уж добре изглеждаше.... но прав си че от време на време като заключа и диода на огледалото свети мига бързо .. а по принцип си мига бавно и равномерно. Закачих и колата на диагностика с БМВ скенер и отрки грешка ( не си спомням каква беше щото съм тъп ) но пак ми го направи - включи се без видима причина...
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Оригинална аларма - DIY
Разкачи буксата на бутончето при двигателя и покарай така, да видим дали пак ще го прави. Най-вероятно е от там.xerial написа:Да това проверих , тъй като си бяй направил капака да се затваря малко по-ниско... видях го палчето в двг отсека уж добре изглеждаше.... но прав си че от време на време като заключа и диода на огледалото свети мига бързо .. а по принцип си мига бавно и равномерно. Закачих и колата на диагностика с БМВ скенер и отрки грешка ( не си спомням каква беше щото съм тъп ) но пак ми го направи - включи се без видима причина...
Хубаво ще е да кажеш и каква е била грешката на диагностика, като отидеш пак, че съм си забравил кристалната топка у нас
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Оригинална аларма - DIY
vassil_bk написа:Разкачи буксата на бутончето при двигателя и покарай така, да видим дали пак ще го прави. Най-вероятно е от там.xerial написа:Да това проверих , тъй като си бяй направил капака да се затваря малко по-ниско... видях го палчето в двг отсека уж добре изглеждаше.... но прав си че от време на време като заключа и диода на огледалото свети мига бързо .. а по принцип си мига бавно и равномерно. Закачих и колата на диагностика с БМВ скенер и отрки грешка ( не си спомням каква беше щото съм тъп ) но пак ми го направи - включи се без видима причина...
Хубаво ще е да кажеш и каква е била грешката на диагностика, като отидеш пак, че съм си забравил кристалната топка у нас
Закачих я пак но с ИНПА тоя път и показа пак грешка на датчика на предния капак. Откачих го и сега не се включва... но трябва да го оправя
70 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани