Предавателни числа - инфо
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- viper
- Crash Master
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Хехе, бива Ама, май не си забелязал, че това е за троен стоп с М40 - познава се по отсъствието на 4 степенни ръчни скоростни кутий
Иначе - евала за инфото
Иначе - евала за инфото
Няма грешка Вайпърче,
книжката е printed August 1986 и в нея се говори за М10-ки и М20-ки.
Забележи и нещо друго - М40В16 нямаше да е писан 316 (както е на снимката) а 316i
Защо няма 4 скоростни ръчни - ами предполагам '86-а вече са излизали само със 5-степенни ръчни и затуй.
По същия начин може и по-ранните 316-ки да са с дифф 4.хх (за 4.10 ли всъшност става дума?)
А може и да е печатна грешка в книжлето на мен лично ми е смешно 318is да е с 4.10 а М10В18-ките да са с по-дълъг, но ... issues
книжката е printed August 1986 и в нея се говори за М10-ки и М20-ки.
Забележи и нещо друго - М40В16 нямаше да е писан 316 (както е на снимката) а 316i
Защо няма 4 скоростни ръчни - ами предполагам '86-а вече са излизали само със 5-степенни ръчни и затуй.
По същия начин може и по-ранните 316-ки да са с дифф 4.хх (за 4.10 ли всъшност става дума?)
А може и да е печатна грешка в книжлето на мен лично ми е смешно 318is да е с 4.10 а М10В18-ките да са с по-дълъг, но ... issues
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
.
Последна промяна steeN на 01 Май 2021, 16:54, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- simple_man
- 323i Killer
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 24.07.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E30 316i '91, E91 330d '07
Сметнах, че темата заслужава да бъде важна!
Ето и от мен за Е30 318is:
Gearbox
Designation: Getrag 240/5
No automatic gearbox was offered.
Gear Ratio's and Max Speeds:
1st: 3.73 - 28mph
2nd: 2.02 - 52mph
3rd: 1.32 - 80mph
4th: 1.00 - 106mph
5th: 0.81 - 127mph
Reverse: 3.45
Final Drive: 4.1, pulling 20.7mph/1000rpm in 5th
Ето и от мен за Е30 318is:
Gearbox
Designation: Getrag 240/5
No automatic gearbox was offered.
Gear Ratio's and Max Speeds:
1st: 3.73 - 28mph
2nd: 2.02 - 52mph
3rd: 1.32 - 80mph
4th: 1.00 - 106mph
5th: 0.81 - 127mph
Reverse: 3.45
Final Drive: 4.1, pulling 20.7mph/1000rpm in 5th
- Valio23
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 7.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Скъпо Е30 Кабрио
Еми аз ще ви дам данни за Е30 туринг (по-доброто Е30 )
http://www.bmwtouring.nl/touring/e30/e30_specs_data.htm
http://www.bmwtouring.nl/touring/e30/e30_specs_data.htm
- Penchev
- Сватбаря
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Ето най изчерпателния линк за БМВ Е30 със всички двигатели и монтираните диференциали... по мои наблюдения е действително точна информацията
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00023.htm
Thanks to Kamikadze той първи пусна тук този ценен линк
Дилян Пенчев
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00023.htm
Thanks to Kamikadze той първи пусна тук този ценен линк
Дилян Пенчев
- cowboetz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Кара: Toyota Avensis T27 D-4D
Penchev написа:Ето най изчерпателния линк за БМВ Е30 със всички двигатели и монтираните диференциали... по мои наблюдения е действително точна информацията
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00023.htm
Thanks to Kamikadze той първи пусна тук този ценен линк
Дилян Пенчев
във връзка със тая таблица, се чудя какво точно е значението в предавателното число гледам че колкото по голям двигател толкова по малко предавателно число. с какъв диференциал колата има по добро ускорение (примерно за 1.8 ) и до колко това зависи от диференциала и до колко от скоростната кутия
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
,
Последна промяна steeN на 31 Дек 2019, 17:22, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- cowboetz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Кара: Toyota Avensis T27 D-4D
да разбирам ли, че това означава, че за 1.8 колкото по голямо предавателно число, толкова по-добро ускорение
- ivantchoG
- старши ентусиаст
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Да, но и толкова "по-къси" предавки, и толкова по-ниска мах скорост ... И не само за 1,8cowboetz написа:да разбирам ли, че това означава, че за 1.8 колкото по голямо предавателно число, толкова по-добро ускорение
П.С. cowboetz , забравих си дръжките
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Бате Сашо - Пази имената!
Това че относително лесно можеш да смениш крайното предавателно число е един бонус при конфигурацията - "диференциал и скоростна в отделни кутии". А тая конфигурация я имат повечето коли със предно разположен двигател и задни задвижващи колела, но не всички - например има Алфи, на които скоростната и диф-а им са отзад (в общ корпус).
Обаче ще ви обърна внимание на факта, че крайното предавателно число (aka "final drive ratio") е просто една последна константа, на която се делят оборотие на коляновия вал преди да се предадат като обороти на задните колела. То за съжаление не може да ви намали или увеличи съотношението на предавателните числа на две съседни предавки.
А защо това съотношение между две съседни предавки е толкова важно? Ами защото от него зависи като докараш 2-а до 6000 и смениш на трета дали оборотите ще паднат на 4000 или на 4160 (наглед малка разлика, но не без значение). Със смяна на диференциал тая калимера не може да я докараш по никакъв начин - пак ще си падаш от 6000 на 4000 само дето това ще се случва на по-ниска или по-висока скорост.
Забележете - не твърдя че със смяна на диф не можеш да си подобриш или влошиш драг-тайма на 200 или 400 метра. Но "спортната" кутия е това, което ти позволява (поне от 2-а до 5-та предавки) винаги да държиш мотора в неговите "най-благоприятните за набиране" обороти.
Обаче ще ви обърна внимание на факта, че крайното предавателно число (aka "final drive ratio") е просто една последна константа, на която се делят оборотие на коляновия вал преди да се предадат като обороти на задните колела. То за съжаление не може да ви намали или увеличи съотношението на предавателните числа на две съседни предавки.
А защо това съотношение между две съседни предавки е толкова важно? Ами защото от него зависи като докараш 2-а до 6000 и смениш на трета дали оборотите ще паднат на 4000 или на 4160 (наглед малка разлика, но не без значение). Със смяна на диференциал тая калимера не може да я докараш по никакъв начин - пак ще си падаш от 6000 на 4000 само дето това ще се случва на по-ниска или по-висока скорост.
Забележете - не твърдя че със смяна на диф не можеш да си подобриш или влошиш драг-тайма на 200 или 400 метра. Но "спортната" кутия е това, което ти позволява (поне от 2-а до 5-та предавки) винаги да държиш мотора в неговите "най-благоприятните за набиране" обороти.
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани