На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?
Днес имахме голям спор за това има ли значение на колко оборота се сменят скоростите при Drag.До край ли трябва да се цепят или си има някакви точно определени за всеки мотор обороти на превключване и как да разберем кои са те? Ако е автомат как е най добре да се кара на директна, на спорт или на ръчно превключване за да е най-ефективна при DRAG ?И интересно ми е вашето мнение затова пускам тази тема!
Никой не умира девствен защото живота преебава ВСИЧКИ!!!!
bmw 318 is написа:Караш докато изключи. Колата ускорява до едни обороти от там нататък моторя само се тормози
тва при дизелите е така ... бензинките се карат до 100 оборота преди ограничител... ако ограничителя ти е на 6100 сменяш на 6000...
имаше такава тема някъде из майсторското шофиране или тука ... автора да потърси и да напише до какво заключение е стигнал като е прочел темата
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
- bmw 318 is
- младши ентусиаст
- Мнения: 386
- Регистриран на: 2.08.2008
да така е,но може ли да чакаш да включи6 на 6500 примерно на 4та ? на 1ва и на 2ра ускорението е едно примерно както ти го написа ама на по-висока предавка е съвсем друго пробваи на 4та да видиш след колко време ще изключи до 6000 ще ускорява после едва едва
- rtzankov
- Ценко изложбения
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
- Evelin Cotsev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1675
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: Пловдив
Зависи от колата. Според мен трябва да се сменя точно преди да удари прекъсвач. За автоматиците зависи , аз моита кола е осещам , че върви наи добре на типтроник , сменя точно на червеното самичка.
It`s party time !
- SLav_Bs
- младши ентусиаст
- Мнения: 482
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: каквото набара....
- Мечтае да кара: BMW e**
Аз сменям малко преди червената граница на оборотите,ако ли не на усет като видя,че само реве и не ускоря и така....
- Пепинко
- младши ентусиаст
- Мнения: 485
- Регистриран на: 17.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
- Мечтае да кара: ///M
Само аз ли си мисля, че трябва да се види от колко до колко оборота ти е максималният въртящ момент и да се стремиш колата да ти е в тези граници.
Realize..
Real eyes..
Real lies..
- ^Joreto
- серсемин
- Мнения: 716
- Регистриран на: 25.03.2005
- Местоположение: Пловдив, Брани поле
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 340xi
Според мен предавката трябва да се качи, на тези обороти, на които колата има максимални конски сили. Или ако колата ти прави 150 коня на 5900 оборота, то на тея обороти е най-добре да сменяш.
Пепинко написа:Само аз ли си мисля, че трябва да се види от колко до колко оборота ти е максималният въртящ момент и да се стремиш колата да ти е в тези граници.
"ЧУВАЛ СЪМ" , че това е за старт-а, а след това е, както ^Жорето написа Но само съм ги чувал тези неща, па де да знам, може и да греша
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
Тук във форума имаше тема и то доста обширна точно за това.
Смяната на предваките в определени обороти - "хххх". Оборотите получавахме като вземем предвид, максималният въртящ момент и различните предавателни числа, за всяка предавка е различно.
Идеята е при преминаване на по-висока предавка, двигателят да влезе в такива обороти, че да е на върха на кривата на въртящия момент и от там да донабере..
Това с дизела, че се цеди до край пък е тотално грешно.
Като влезеш над 4000-4500 вече си е умрял от всякъде, по-добре пак да върнеш на 3-3,5к и да имаш тяга, отколкото да включиш при 5к и следващата да ти дойде от 4 и нещо..
Смяната на предваките в определени обороти - "хххх". Оборотите получавахме като вземем предвид, максималният въртящ момент и различните предавателни числа, за всяка предавка е различно.
Идеята е при преминаване на по-висока предавка, двигателят да влезе в такива обороти, че да е на върха на кривата на въртящия момент и от там да донабере..
Това с дизела, че се цеди до край пък е тотално грешно.
Като влезеш над 4000-4500 вече си е умрял от всякъде, по-добре пак да върнеш на 3-3,5к и да имаш тяга, отколкото да включиш при 5к и следващата да ти дойде от 4 и нещо..
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
В действителност нещата са много по прости. Всеки знае че колата му набира по бързо на 1ва отколкото на 3та. Предавателните числа в скоростната кутия съответно умножават или намаляват въртящия момент към колелата. И въпреки ,че наиситна колата набира най-добре в определени обороти, идеята е да се възполваш от по ниското предавателно число - по ниската скорост максимално дъло време, което ще рече газ на всяка предавка възможно най-близко до прекъсвача. Независимо дали е бензин, дизел или газ. Вобще не е някаква философия автоматик даже като го настъпиш цеди предавките до червената линия. Философията е да се настрои двигателя така, че въртящия момент да е използваем през по голям диапазон от обороти.
- S204
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Цитат от 3-та глава от Speed Secrets 1 - Professional driving Techniques, автор - Ross Bentley:
Като превключваш на по-висока предавка, за абсолютно максимално ускорение трябва да знаеш характеристика на въртящия момент и мощността. При доста двигатели е по-добре да смениш предавка преди да достигнеш червената зона. Искаш да превключиш на такива обороти, които ти позволяват да останеш в зоната с най-висок въртящ момент.
Нека да дадем пример, като използваме графиката „Въртящ момент и мощност срещу Обороти на двигателя”. При падане на оборотите с 2000 при минаване на по-висока предавка, ако си превкючил/а от първа на втора на 7хил.об., трябва след това да ускориш от 5хил. Обратно до 7.хил.
Както се вижда на графиката, от 5хил.об. нагоре кривата на въртящия момент спада. Ако обаче си превключил/а при 6хил.об., двигателя ще ускорява в обхвата на най-високия въртящ момент. Всъщност, тогава двигателя ще работи най-ефективно – като дава максимално ускорение – когато оборотите са в между точката с максимален въртящ момент и пика на максималната мощност.
Забележи, че говоря повече за въртящия момент на двигателя, отколкото за мощността му. Има един израз: „Конските сили продават коли, въртящият момент печели състезания”. Последният е този, който кара колата да ускорява, мощността поддържа вече набраната скорост.
Дано съм бил полезен
Като превключваш на по-висока предавка, за абсолютно максимално ускорение трябва да знаеш характеристика на въртящия момент и мощността. При доста двигатели е по-добре да смениш предавка преди да достигнеш червената зона. Искаш да превключиш на такива обороти, които ти позволяват да останеш в зоната с най-висок въртящ момент.
Нека да дадем пример, като използваме графиката „Въртящ момент и мощност срещу Обороти на двигателя”. При падане на оборотите с 2000 при минаване на по-висока предавка, ако си превкючил/а от първа на втора на 7хил.об., трябва след това да ускориш от 5хил. Обратно до 7.хил.
Както се вижда на графиката, от 5хил.об. нагоре кривата на въртящия момент спада. Ако обаче си превключил/а при 6хил.об., двигателя ще ускорява в обхвата на най-високия въртящ момент. Всъщност, тогава двигателя ще работи най-ефективно – като дава максимално ускорение – когато оборотите са в между точката с максимален въртящ момент и пика на максималната мощност.
Забележи, че говоря повече за въртящия момент на двигателя, отколкото за мощността му. Има един израз: „Конските сили продават коли, въртящият момент печели състезания”. Последният е този, който кара колата да ускорява, мощността поддържа вече набраната скорост.
Дано съм бил полезен
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани