платени магистрали
Модератор: Общи модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
платени магистрали
както всички знаем предстои ни да заплащаме отделно от винетката стъпването на нашенските магистрали, та ми е чудно какво мисли по въпроса българина...
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
или да си останат така и да не плащаме (поне не докато не повишат и заплатите на средно ниво). Тази година ни го набиха с данъци и винетки - данък собственост го вдигнаха с около 100 - 120 %, задължителната застраховка също я качиха, сега и платени магистрали.....тъкмо бях решил да вляза в правия път и си платих данъка за едната кола (е, да не прекаляваме все пак) и ще ме откажат отново да го правя...
в краен случай да плащаме малки кинти, които да не бъдат крадени ВСИЧКИТЕ и така постепенно да ги оправят...
Всъщност, ако не крадяха толкова и при тези пари, които даваме (400 - 500 лв без каско на година на кола не са малко пари) щеше да е много по-добре.
Ати
в краен случай да плащаме малки кинти, които да не бъдат крадени ВСИЧКИТЕ и така постепенно да ги оправят...
Всъщност, ако не крадяха толкова и при тези пари, които даваме (400 - 500 лв без каско на година на кола не са малко пари) щеше да е много по-добре.
Ати
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Лошото е ,че парите не са толко малко ,а няма и да ги оправят както трябва.
Доколкото занм 6 ст. на километър
Доколкото занм 6 ст. на километър
0878155158 BG. номер
+447733066030 англ. номер
+447733066030 англ. номер
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
6ст на км е обир ,болшинството не взимат достатъчно за да си позволят да плащат ,а и няма алтернативни пътища,което беше изискване,но бих го преживял ,стига да оправят магистралите ,ама те няма да го направят .. така че по добре да си остане както е сега .. достатъчно плащаме според мен с тез винетки ,ако тази година не пооправят пътищата(уж всички пари от винетките ще отиват за тях) ще ме спекат яко 

- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Нали се сещаш ,че освен магистралата винаги има и друг път. Той ще бъде тотално преебан за да караш по магистралата а освен това и трафика ще се увеличи за де се пестят пари и ще се избиваме като кучета по разни завои и баири. 

0878155158 BG. номер
+447733066030 англ. номер
+447733066030 англ. номер
Момчета, не знам защо се заблуждавате... ?
Готови сте да давате още пари? За какво?
НИКЪДЕ, ама НИКЪДЕ по света няма едновременно вигнета, пътен данък и платени магистрали. Пак ли ние ще го поемем и ще си го носим с гордост отзад?
За колко време се стига в момента до морето? Това е ПОРНОГРАФИЯ и ПОДИГРАВКА! Държавата да няма път от край до край! Да не са прекарали път в 21ви век, който да я свърва от край до край! Това нормално ли го намирате? Аз не! И сега заради алчността си ще изкарат пак народа виновен и пак той ще обира пешкира.. ще плаща.. а той е готов?
70 декара хотел до Несебър си е доста пара! Трябва да се финансира. А да - и магистрала ще му построите на министъро до там. Евала.
Доспат го асфалтираха...
Концесия на магистралите за 35 години не е МАЛКА работа!!! България тепърва ще става кръстопът! Как НИКОЙ не чу за тази концесия, за този конкурс.. как никой не знаеше, че освен вигнетите ще има и концесия? Използва се шума за едното за да се вкара другото. И сега народа е готов да плаща???
35 години ... кръстопът от Европа за арабските страни и от Русия за Гърция... не знам дали някой си дава сметка в момента за какво иде реч! Турция след 10г ще влезе в ЕС...
Едно допълнително финансиране по този начин е абсолютно излишно и необосновано! Освен това таксите от чужденци те и в момента си ги събират (тихомълком).
Когато влизам в БГ със собствената ми кола с чужди номера, ПЛАЩАМ по 10 цента на километър! Това прави 15 евро до Пловдив! И това е в момента!
Магистралата е до Ст. Загора, готова и чака да бъде пусната. Ще бъде ест. но наи - вероятно след като бъдат сложени будките по магистралата.
Мнението ми е, че е достатъчно да пуснат новите магистрали, да намалят корупцията и БГ ще стане това, което трябва да е. Т.е ще им потекат такси в хазната и ще има за всичко. Все пак тепърва сега почна всичко да се развива. Разпродадоха (морето)/разпродават държавата... от догодина ще текнат пари. След 2г влизаме в ЕС. Ще има още средства, кредити. Това е златна мина за една държава, а те я подаряват на ... някой!
Явно обаче някой е платил където трябва вече и то на време и нищо не може да се направи. Жалко. Отново.
Готови сте да давате още пари? За какво?
НИКЪДЕ, ама НИКЪДЕ по света няма едновременно вигнета, пътен данък и платени магистрали. Пак ли ние ще го поемем и ще си го носим с гордост отзад?
За колко време се стига в момента до морето? Това е ПОРНОГРАФИЯ и ПОДИГРАВКА! Държавата да няма път от край до край! Да не са прекарали път в 21ви век, който да я свърва от край до край! Това нормално ли го намирате? Аз не! И сега заради алчността си ще изкарат пак народа виновен и пак той ще обира пешкира.. ще плаща.. а той е готов?
70 декара хотел до Несебър си е доста пара! Трябва да се финансира. А да - и магистрала ще му построите на министъро до там. Евала.
Доспат го асфалтираха...
Концесия на магистралите за 35 години не е МАЛКА работа!!! България тепърва ще става кръстопът! Как НИКОЙ не чу за тази концесия, за този конкурс.. как никой не знаеше, че освен вигнетите ще има и концесия? Използва се шума за едното за да се вкара другото. И сега народа е готов да плаща???
35 години ... кръстопът от Европа за арабските страни и от Русия за Гърция... не знам дали някой си дава сметка в момента за какво иде реч! Турция след 10г ще влезе в ЕС...
Едно допълнително финансиране по този начин е абсолютно излишно и необосновано! Освен това таксите от чужденци те и в момента си ги събират (тихомълком).
Когато влизам в БГ със собствената ми кола с чужди номера, ПЛАЩАМ по 10 цента на километър! Това прави 15 евро до Пловдив! И това е в момента!
Магистралата е до Ст. Загора, готова и чака да бъде пусната. Ще бъде ест. но наи - вероятно след като бъдат сложени будките по магистралата.
Мнението ми е, че е достатъчно да пуснат новите магистрали, да намалят корупцията и БГ ще стане това, което трябва да е. Т.е ще им потекат такси в хазната и ще има за всичко. Все пак тепърва сега почна всичко да се развива. Разпродадоха (морето)/разпродават държавата... от догодина ще текнат пари. След 2г влизаме в ЕС. Ще има още средства, кредити. Това е златна мина за една държава, а те я подаряват на ... някой!
Явно обаче някой е платил където трябва вече и то на време и нищо не може да се направи. Жалко. Отново.
Това ми попадна от един друг форум - за това говорех и в моя пост:
Автор пeпo (регистриран)
някои разсъждения - наблюдения.
Откъде се набират средства за поддръжка, изграждане на пътна инфраструктура? Известни са няколко способа, разпространени по света и у нас. Изброявам:
- режим винетки. При него, след закупуване на специфичен стикер получаваш право да ползваш определен участък от пътя по-често цялата пътна мрежа на определена държава за определен срок от време. През времето на валидността на винетката не ви се държи сметка колко точно километра и в каква посока ще изминавате.
- режим пътни такси. Събират се на гише, което стои на пътя. Важат за строго определен участък. При напускане на участъка се заплаща. При ново навлизане в участъка се открива нова сметка. Един вид "отиване" - толкова, "на обратно" - пак толкова.
- данък превозно средство. Събира се от администрацията и се използва (уж), за поддръжка.
- акцизи/налози върху цената на горивата. Събират се във фонд и пак (уж) се ползват за поддръжка.
Различните дъжави по света са си избрали различни методи за събиране на средства. Обикновенно има един или най много два метода. Не е никак полулярно хем винетка, хем пътен и друг данък, хем скъпо гориво.
В България доста неща напоследък се обясняват с: "така е в Европа". А как всъщност е в Европа? Някои мои наблюдения, отнасят се за дизелов лек автомобил с тегло 1200 кг:
- Нидерландия (Холандия), винетки няма, пътни такси също няма, май се говори за един тунел дето имало някаква такса, ама никога не съм минавал пре него. Цена на горивото - средна европейска в момента е около 87 цента/литър дизел. ВИСОКИ данъци - за цитирания автомобил - около 780 евро на година, за бензинов автомобил 1200 кг би била около 380 евро на година. Данъка се определя на база на тегло и вид двигател на автомобила. Пътищата са по-скоро претоварени.
- Белгия, винетки няма, пътни такси също няма освен на някои много изгъзени участъци, примерно западната полудъга на Антверпен, която преминава през няколко тунела и ми взеха 5 евро. На пътя бях съвсем сам и какичката в будката доста се изненада. На връщане минах по другата полудъга. Горива - пак около 90 ц/л.
- Люксембург, няма винетки, няма пътни такси, те там хората са 25 км от край до край. Хубави осветени пътища, МНОГО НИСКА цена на горивата, с 30 цента на литър по ниска от съседната Франция и с около 20 по нниска от Белгия. Много мераклии да зареждат по бензиностанциите.
- Франция, много скъпо гориво 1,03 евро литъра дизел. Няма винетки, някъде малко по навътре от границата започва известният участък ""peyage"" или нещо такова. Това е система, която обхваща повечето магистрали във Франция. На входа се взима карнетка от автомат, на изхода карнетката се контролира от човек/оператор и ви прибира парите. За участъка от Люксембург, Метц, Дижон, Женева(Швейцария) ми взеха 30.90 евра. По този път след Люксембурк се върви около 90 км извън peyage-то, после се влиза в peyage и там се кара около 450 км. На връщане (след 2 дни) пак отново. Трябва да кажа че последните километри преди Швейцария представляват импозантна гледка и разбира се много труден от инженерна гледна точка участък, поредица от тунели (6 броа) и мостове, които се редуват през планини и пропасти. Шосетата са общо взето празни, през 30 км има големи паркинги със тоалетни (с музика и хартия) умивалници с кърпи и т н.
- Швейцария, система със винетки, струват 30 евро и важат за година,
- Германия, както е известно няма винетки, няма пътни такси за леки автомобили, за товарни автомобили се въведоха такси от 1 януари т.г. Убийствено скъпи чайове и кафета из крайпътните заведения, 2 – 2.50 – 3.00 евро за кафе. Стандартни цени на горивата - 90 цента.
- Австрия - винетки, в участъка Пасау, Линц, Виена, (300 км) към Будапеща няма магистрални такси. Винетки има в няколко разновидности, десет дневна винетка струва 7.80 евро, и може да си пърпориш насам натам. Чувал съм че по някакви тунели из Алпите откъм Словения взимали по 2, 3 евро за да минеш
- Унгария - винетки за участъка от австрийската граница до Будапеща – за 4 дневна винетка искат около 5 евро. Доскоро , до преди година, между Будапеща и Сегед събираха много високи пътни такси, общо около 20 евро за 100 км, но сега се минава със същата винетка.
- Сърбия и Черна гора. Нахално високи магистрални такси особено като се имат предвид пътищата, от унгарската граница та до Ниш се плащат по разни бариери общо около 25 евро. За информация – таксите за коли със сръбска регистрация са около 4 и повече пъти по ниски..
- България – чудно колко много не знаем за страната, в която живеем. По усмотрение на стоящия в павилиона се събират такси от чуждестранно регистрираните автомобили. Масовото направление до Калотина – Капитан Андреево струва 20 евро. Ако си толкова глупав да кажеш че отиваш във Варна ще ти поискат 30 евро. За Софиянци – 2 евро
Аре че се уморих...
това, което е било вече няма да го бъде
Автор пeпo (регистриран)
някои разсъждения - наблюдения.
Откъде се набират средства за поддръжка, изграждане на пътна инфраструктура? Известни са няколко способа, разпространени по света и у нас. Изброявам:
- режим винетки. При него, след закупуване на специфичен стикер получаваш право да ползваш определен участък от пътя по-често цялата пътна мрежа на определена държава за определен срок от време. През времето на валидността на винетката не ви се държи сметка колко точно километра и в каква посока ще изминавате.
- режим пътни такси. Събират се на гише, което стои на пътя. Важат за строго определен участък. При напускане на участъка се заплаща. При ново навлизане в участъка се открива нова сметка. Един вид "отиване" - толкова, "на обратно" - пак толкова.
- данък превозно средство. Събира се от администрацията и се използва (уж), за поддръжка.
- акцизи/налози върху цената на горивата. Събират се във фонд и пак (уж) се ползват за поддръжка.
Различните дъжави по света са си избрали различни методи за събиране на средства. Обикновенно има един или най много два метода. Не е никак полулярно хем винетка, хем пътен и друг данък, хем скъпо гориво.
В България доста неща напоследък се обясняват с: "така е в Европа". А как всъщност е в Европа? Някои мои наблюдения, отнасят се за дизелов лек автомобил с тегло 1200 кг:
- Нидерландия (Холандия), винетки няма, пътни такси също няма, май се говори за един тунел дето имало някаква такса, ама никога не съм минавал пре него. Цена на горивото - средна европейска в момента е около 87 цента/литър дизел. ВИСОКИ данъци - за цитирания автомобил - около 780 евро на година, за бензинов автомобил 1200 кг би била около 380 евро на година. Данъка се определя на база на тегло и вид двигател на автомобила. Пътищата са по-скоро претоварени.
- Белгия, винетки няма, пътни такси също няма освен на някои много изгъзени участъци, примерно западната полудъга на Антверпен, която преминава през няколко тунела и ми взеха 5 евро. На пътя бях съвсем сам и какичката в будката доста се изненада. На връщане минах по другата полудъга. Горива - пак около 90 ц/л.
- Люксембург, няма винетки, няма пътни такси, те там хората са 25 км от край до край. Хубави осветени пътища, МНОГО НИСКА цена на горивата, с 30 цента на литър по ниска от съседната Франция и с около 20 по нниска от Белгия. Много мераклии да зареждат по бензиностанциите.
- Франция, много скъпо гориво 1,03 евро литъра дизел. Няма винетки, някъде малко по навътре от границата започва известният участък ""peyage"" или нещо такова. Това е система, която обхваща повечето магистрали във Франция. На входа се взима карнетка от автомат, на изхода карнетката се контролира от човек/оператор и ви прибира парите. За участъка от Люксембург, Метц, Дижон, Женева(Швейцария) ми взеха 30.90 евра. По този път след Люксембурк се върви около 90 км извън peyage-то, после се влиза в peyage и там се кара около 450 км. На връщане (след 2 дни) пак отново. Трябва да кажа че последните километри преди Швейцария представляват импозантна гледка и разбира се много труден от инженерна гледна точка участък, поредица от тунели (6 броа) и мостове, които се редуват през планини и пропасти. Шосетата са общо взето празни, през 30 км има големи паркинги със тоалетни (с музика и хартия) умивалници с кърпи и т н.
- Швейцария, система със винетки, струват 30 евро и важат за година,
- Германия, както е известно няма винетки, няма пътни такси за леки автомобили, за товарни автомобили се въведоха такси от 1 януари т.г. Убийствено скъпи чайове и кафета из крайпътните заведения, 2 – 2.50 – 3.00 евро за кафе. Стандартни цени на горивата - 90 цента.
- Австрия - винетки, в участъка Пасау, Линц, Виена, (300 км) към Будапеща няма магистрални такси. Винетки има в няколко разновидности, десет дневна винетка струва 7.80 евро, и може да си пърпориш насам натам. Чувал съм че по някакви тунели из Алпите откъм Словения взимали по 2, 3 евро за да минеш
- Унгария - винетки за участъка от австрийската граница до Будапеща – за 4 дневна винетка искат около 5 евро. Доскоро , до преди година, между Будапеща и Сегед събираха много високи пътни такси, общо около 20 евро за 100 км, но сега се минава със същата винетка.
- Сърбия и Черна гора. Нахално високи магистрални такси особено като се имат предвид пътищата, от унгарската граница та до Ниш се плащат по разни бариери общо около 25 евро. За информация – таксите за коли със сръбска регистрация са около 4 и повече пъти по ниски..
- България – чудно колко много не знаем за страната, в която живеем. По усмотрение на стоящия в павилиона се събират такси от чуждестранно регистрираните автомобили. Масовото направление до Калотина – Капитан Андреево струва 20 евро. Ако си толкова глупав да кажеш че отиваш във Варна ще ти поискат 30 евро. За Софиянци – 2 евро
Аре че се уморих...
това, което е било вече няма да го бъде
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
недей да приписваш неща за които не си сигурен ... Пича който го е писал не е прав и не е запознат как стоят нещата в другите страни! Това което е написал е пълна глупост, от която личи, че е или некое бебе или човек, който е изгнил в собствената си колибка в собственото си село ....
Накратко - във всички изброени страни (Люксембург незнам) ИМА пътен данък .... и допълнително се плаща за ползване на магистрала! Къде ги видя тоз човек тия празни френски магистрали??
Ще кажа за Германия, защото аз ЗНАМ какво плащам ....
Пътните такси се ВКЛЮЧЕНИ в пътния данък на колите, който е МНОГО по висок от другите страни! Освен това в цената бензина има около 5% за пътища и 40% за екология! Поради сгъстената магистрална мрежа и високия данък, все още НЯМА винетки за магистралите. Верно е от 1.01. има винетки за камиони, защото ГЕР е транзитна страна, през която минава голям поток от товари, които от своя страна рушат пътната мрежа! Обсъжда се въвеждането на винетки за автомобили, но тогава ще падне данъка до минимум и няма да стане в близките 3 год.
пич, където и да влезеш, цените на кафето се движат 1,50-2,50 евро. Нормално е на магистралата да са с 0,50 евро по-високи.
... няма какво да коментирам повече, освен това, че пак кой какво чул и дай да го пишем и гледай сега ний сме най-ощетените
Накратко - във всички изброени страни (Люксембург незнам) ИМА пътен данък .... и допълнително се плаща за ползване на магистрала! Къде ги видя тоз човек тия празни френски магистрали??
Ще кажа за Германия, защото аз ЗНАМ какво плащам ....
- Германия, както е известно няма винетки, няма пътни такси за леки автомобили, за товарни автомобили се въведоха такси от 1 януари т.г.
Пътните такси се ВКЛЮЧЕНИ в пътния данък на колите, който е МНОГО по висок от другите страни! Освен това в цената бензина има около 5% за пътища и 40% за екология! Поради сгъстената магистрална мрежа и високия данък, все още НЯМА винетки за магистралите. Верно е от 1.01. има винетки за камиони, защото ГЕР е транзитна страна, през която минава голям поток от товари, които от своя страна рушат пътната мрежа! Обсъжда се въвеждането на винетки за автомобили, но тогава ще падне данъка до минимум и няма да стане в близките 3 год.
- Германия, ...Убийствено скъпи чайове и кафета из крайпътните заведения, 2 – 2.50 – 3.00 евро за кафе. Стандартни цени на горивата - 90 цента.
пич, където и да влезеш, цените на кафето се движат 1,50-2,50 евро. Нормално е на магистралата да са с 0,50 евро по-високи.
... няма какво да коментирам повече, освен това, че пак кой какво чул и дай да го пишем и гледай сега ний сме най-ощетените

CheGevara написа:...
ЧеГеВаРа - народа е казал - пази боже сляпо да прогледне! ЧуВаЛ ли си Го?
Аз също съм в Германия, карам кола с немски номера и знам какво плащам не само в Германия, не само в изброените държави БаРаБаР с Бг (15 евро до Пловдив!!!), и в Италия, Дания, Швеция и прочая!
Момчето е право не на 100/%, а на 1000%. Това са неща, който много хора в БГ не знаят, а и не само в БГ.
Самият той е описал, че различните системи съществуват в различните държави, но в НИТО една не всички заедно!
Засрами се от тона си!

- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
наще политици са гола вода!
за каквото им отърва казват така е на запад, а за несправедливостите, които ги няма в нито една западноевропейска държава и за съвсем различния им стандарт на живот не се каза нищо, само си траят!
да не говорим че заплатите им са по-високи в пъти, а те щели да ни изравняват цените, пък и още десетина данъка ако ни набият....
за каквото им отърва казват така е на запад, а за несправедливостите, които ги няма в нито една западноевропейска държава и за съвсем различния им стандарт на живот не се каза нищо, само си траят!
да не говорим че заплатите им са по-високи в пъти, а те щели да ни изравняват цените, пък и още десетина данъка ако ни набият....
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
Diablo написа:CheGevara написа:...
ЧеГеВаРа - народа е казал - пази боже сляпо да прогледне! ЧуВаЛ ли си Го?
Засрами се от тона си!


18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани