Относно 525 TDSA

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Малко да попиша

Мнение от bat Jeko » 25 Юни 2005, 20:16

Здравите, аз малко попипах сега и да попиша
Значи смених си цялата горивна система от помпата в багажника до горивния филтър,(бая зор видях с скобата на помпата в багажника като че ли диаметъра на щуцера е малко по малак и докато я стегна надежно...) та колата пали от четвърт-разбрах какво е била като нова-
явно маркучите с годините и топлината си губят гъвкавоста и си оказва влияние което пък водо до загуба на вакум от там трудно палим(аз лично купих маркуч с текстилна оплетка отвън мисля че е по устоичив на температура)
Обаче продължи да ме тревожи тази настроика на помпата (дали е направена след първите 20000км или не????) и отидох да ми тестват колата (за 80$ + данак =96$),при местния дилар на БМВ ,
след теста на DDS се оказа че имам разлика в момента на впръскването на горивото (на мен ми дадоха 3 листа и ми казаха че помпата требва да се насртои -аз попитах статично ими динамично и те ме питах каква е разликата взех си листите за 96$ и отидох да чета)
Гледаики цифрите виждам че впръсква по рано от което се получава твърда работа на мотора губи мощност , пуши черно и други белези има .
Когато погледнете горивната помпа се виждат две гаики 8мм (за клуч 12-13)(маха се смукателния колектор за по добар достъп до вътрешната )и около тях има бъбрековидни отвори , във тях може да се движи помпата за да се коригира предварението -има два начина единия е да се намали музиката и на ухо, другия е според книгите с индикаторен часовник , има един отвор отзад на помпата сваля се тапата слага се часовник може и с втулка може и с магнит на блока да се закрепи и се мери растоянието (по горе ги пише на френски )като се започне от 90-60градуса ПГМТ на ход сгъстяване до като се стигне до ГМТ , сравняват се стоиностите си се заварта помпата (първо се лашкат гаиките )за по малко предварение към калника (по мека работа на мотора ) за по голямо към мотора.
Не претендирам да е всичко подобно но е вярно.
При мен се подобри мощноста на колата, стана по пъргава и еластична .
При дилара ми пъхнаха клуча в един четец и си излезна всичко, км са реални на колата но предполагам че са имали проблеми с въздуха в горивната система и некои после се еправил на маистор, и аз сега нареждам пъзела.здраве да е .
Като сваля турбото ще пища пак.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 10.05.2005
Местоположение: lovech
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 525TDSA
Детайли за колата: СТРАШИЛИЩЕ! :)

Мнение от BMW fen » 26 Юли 2005, 10:34

слушайте бат жеко няма да сбъркате , човека е вещ :yes: :yes:
истината е една BMW се казва тя!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 26 Юли 2005, 11:17

не е ли един голям болт от външната страна за регулиране на помпата ,този който хваща капака и главата?????? До колкото знам той се стяга пследен ,но как става и коя гайка точно се развъртва обясни подробно моля те!!!
Благодаря

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 26 Юли 2005, 22:41

Нека да обясня как става това мардане на помпата
значи работа не е трудна и не изискава кои знае какви умения
има два начина с махане на смукателния колектор или без махането му
Вторият не го препоръчвам да се прави при топъл мотор или от хора които за пръв път пипат, (тясно е и вероятноста да изтървете некои ключ или камак е голяма после ваденето на мен ми се видя голям зор , от опит говоря)
Значи какво е необходимо(аз маи писах по тази тема но хаиде пак)
един шестогран 5мм да си лашнете болчетата на пласмасовия капак над мотора , глух ключ 12 може и камък 12мм ама не много широк и един среден или дълъг удължител към него както и една тресчотка-това за лашкането на смукателния колектор , ще требва и един ключ 12мм за гаиките на 6 тия цилиндър (вътрешната малко е кофти но става)
ключ 13 за гаиките на крепежа на масления филтър,
камък 10мм за лашкане на казанчето на разширителния съд
отверка права и една филипс(звезда)
Първо огледаите кое къде е и спокоино
отвиват се 5 те болчета на пласмасовия капак над мотора, (тои е от 2 части внимателно да не изтървете некоя с годините пласмасата старее изгаря и се троши като чипс)
после се лашка скобата на маркуча към смукателния колектор(с една отверка се разхлабва добре така че да може да се извади маркуча)
после се разхлабват гаиките 12 на брои на смукателния колектор към всеки цилиндър има по две(за по лесно лашкане на долните гаики и за да не се изтърват да паднат може да се махнат крепежите на масления филтър (две планки от ляво и от дясно на филтъра )
под смукателния колектор има един вакум маркуч мъничък тои се разкача, и един сензор също натиска му се пружинката и се издърпва
Под казанчето на разширителния съд има 2 пласмасови гаики които го стягат с камъка 10 мм се отдават и се повдига съда, нема нужда да се разкачат маркучите(внимание при монтажа отдолу има един пласмасов зъб да се вкара първо тои )
Сега зависи дали е махан колектора може да е с гарнитури може и да е със силиком монтиран предния път та може да се наложи да почукате с ръка отдолу и отгоре колектора за да го разлепите смело нема да се счупи ама не с "чука и мамата"
вадите колектора внимателно отдолу на него има пласмасова скоба за един или два мъркуча разкачете ги и тях
Сега се вижда ясно помпата
Тука е нужно да кажа нещо кото според мен е важно
добре е да се разкачи акумулатора (минуса само ), или буксата на самата помпа една черна голяма с кръгла глава ако дадете на късо с некои ключ или удължител да не стане кофти работата (стартера е наблизо )
С нещо остро си правите една марка/белег /резка на блока и помпата тъка че когато мръднете да се вижда колко и накъде и ако не ви хареса да си го върнете на местото
При мен помпата има 2 гаики (знам че има модели с други помпи при мен са две )едната е на хубаво место другата вътрешната за нея повече внимание -вътрешната с камък 13 и един удължител или една лула 13мм върши работа
външната към калник ас ключ 13 е наи удобно
значи лашка се много малко и в зависимост от това на къде изкате да мръднете леко много леко натискате и стягате външната гаика за да задържи(казвам леко защото се гонят 0.5 до 2.5 градуса горе долу )
Ако колата ви е палила трудно било то поради износване на цилиндро буталната група , лоши дюзи , разтегната верига , кофти гориво мърдането е към блока на колата-към мотора
Ако обаче всичко е било ок и изкате просто да пробвате и да се уверите че колата започва да работи по меко към калника требва да е завъртането.
След като сте завъртяли приблизително толкова(// това е горе долу завъртането чертичка чертичка) запалете , без да се притеснявате (ако не сте разкачали нещо друго от горе описаното )и вижте как ще запали колата ако тропа много върнете съвсем малко (това тропане ще е съвсем различно когато е монтиран смукателния колектор така че спокоино нищо не се чупи в момента)
сами приценете как работи колата как пали по скоро(ако сте мръднали предвърението към мотора -увеличено е, ще падне малко мощноста но ще пали суппер-а ако сте го намалили става като бегачка къде е баланса с много опит и компутер се установява)
после монтаж по обратния ред
Аз забелязах че има разлика коя гаика стягам окончателно когато стегна вътрешната първо (с индикаторен часивник установих разлика от 1.2-1.4мм )моя съвет е първо вътрешната , не се стяга много силно зада не се скъса некоя шпилка.
При монтажа на смукателния колектор изчистете добре лицата на колектора и на главата като може да пъхнете един парцал в колекторчетата когато ги почиствате да не падат буклуци вътре после се маха -нали :mhihi:
ако немате готови гарнитури може да си изрежите или да използвате високо темп.силикон (има ги всякъкви)слага се по малко и после не се стяга зверски че се чупят ушите на колектота .
еми това е , ако имате увереност че можете да се справите смело ако сбъркате връщате на марката дето сте драснали .
Колкото повече знаете каво става под капака на колата толкова по добре и сигурно се чуствате на пътя и дугия път в сервиза с достоинство нали?
Ако има въпроси питаите , не претендирам че всичко е тъка по вашата кола но при мен беше тъка .
Успех
Good luck
А сетих се и за нещо друго (не сам го пипал ама четох дано да не греша)
отгоре на помпата има билчета и всеко си има своето значение
има един дето регулира налягането вътре в помпате , тои е маркиран с боя , а другите за които е въпроса те са за главата на помпата от тях може да се регулират оборотите наляво се увеличават а на дясно падат .Тъка пише не съм пипал

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 568
Регистриран на: 8.10.2004
Местоположение: Хасково

Мнение от His Shadow » 04 Сеп 2008, 15:57

Абе тая тема си е направо за важна или поне част от нея да се изкарат в темата как двигателя TDS да работи по добре :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 04 Сеп 2008, 20:43

Здр. и от мен (лелеее как ти завиждам, че си в мечтаната за мен страна :uups: ) а за маркучетата за излишна нафта си прав - от там дори "връща" въздух в системата и става "гадно"... погледни си връзката между колекторите и мап сензора за турбото, също така прегледай мъркучите от и за турбото да не "смучат въздух". Друго с което съм се зблъсквал... разхлабена дюза (необходимо е "полиране на "челото" за да не се разхлабва... по електриките (има по-знаещи от мен), но установих, че 90% от нещата първо минават "по заявка" през големите модули под задната седалка и след това се командват релетата (от модулите). Ааааа - няма възвратен клапан на горивото... Пробал съм го много пъти, помпата ми в резервоара тръгва в момента на подаване на контакт, независимо от това дали е топла или студена (обаче съм виждал много сложили такъв клапан).... Ако се сетя нещо друго ще пиша (всичко дет ти го писах съм "преминал" през него)
П.П. Колата толко ме "кефи" че даже си взех диагностика за нея.. Няма да повярваш колко много се различава "вървежа" преди и след като изтрих натрупаните грешки по модулите :)
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 04 Сеп 2008, 21:19

Бат Жеко е страхотен човек ,всичко което е написал се чете на един дъх и само незнам къде се загуби ? :help:

Ще измисля нещо за да вкарам това в тази тема при важните :roll:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 04 Сеп 2008, 21:38

Penchev написа:Бат Жеко е страхотен човек ,всичко което е написал се чете на един дъх и само незнам къде се загуби ? :help:

Ще измисля нещо за да вкарам това в тази тема при важните :roll:


Георги Пенчев


И аз така смятам,от него съм научил много неща.Темата му е включена в темата обощение "Как двигателя на 525 tds да работи по-добре." в раздела "Регулиране на ГНП на 525 tds."Съжалявам ,че досега не беше направено. :uups:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 05 Сеп 2008, 8:35

Penchev написа:Бат Жеко е страхотен човек ,всичко което е написал се чете на един дъх и само незнам къде се загуби ? :help:

Ще измисля нещо за да вкарам това в тази тема при важните :roll:


Георги Пенчев


В Мазда форума го търсете Бат Жеко ;) това на шега, иначе найстина и там се засичаме, но в действителност не пише често защото е много ангажиран служебно, с едни огромни машинарий! :roll:
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook