Малко корекция на колекторчето!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 30.05.2007
Местоположение: Madrid

Малко корекция на колекторчето!

Мнение от plevenskiq_ » 14 Юни 2008, 15:17

Та исках да ви покажа няколко снимки от това което направих снощи! Смятам че сега ще спинкам доста по спокойно знаейки че една от причините за чупенето на мотора е отстранена! Колата върви без проблеми. Възползвах се също да почистя и EGR което мисля че всеки трябва да направи. Колата е на 190,000 км и съм много доволен!
Да ви кажа също така че това което се чупи в случая е металната пластинка към която са хванати пеперудките както им викат тук в Испания. Чупи се от втория болт на долу и вилза в мотора. Пеперудката остава захваната за първия болт и не се поглъща от мотора! Затова смятам е най-добре да се отрежат както направих аз оставяйки малка част от пластинката която да запълва дупката, защото ако махнем всичко остава дупка през която ще влиза въздух!
Снимка на колектора с всичко вътре
Изображение
Една от пластинките с махната пеперудка вече! Както виждате чупи се лесно без никаква сила!
Изображение

Пеперудките!
Изображение

ЕGR мръсна!!!
Изображение

ЕGR чиста!!!
Изображение

Тук се вижда начина на захващане на пеперудките!
Изображение


Изображение

Изображение



:mhihi:
Последна промяна plevenskiq_ на 30 Авг 2009, 0:50, променена общо 2 пъти
Te Gusta Conducir?
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 14 Юни 2008, 15:35

обясни малко по-подробно - махаш цялята "пеперудка" и какво точно оставяш? някакви допълнителни неща по механизма който ги задвижда направи ли?
Знаеш ли дали се случва нещо с мотора без пеперудките?

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 30.05.2007
Местоположение: Madrid

Мнение от plevenskiq_ » 14 Юни 2008, 17:24

По-късно вечерта ще пиша повече по темата и ще кача още снимки на които се вижда добре целия механизъм който задвижва пеперудките! На мотора съм сигурен че не се случва нищо след махането им. Някои казват че се губи малко мощност на ниски обороти, но го компенсират с елиминирането на EGR! Аз мойта не я елиминирах и не чуствам никаква разлика! Чуствам само че колата върви по-леко след почистването на EGR! Имам познати от испанския форум тук които са специалисти и карат така от 2-3 години и никакъв проблем! Тук това е на мода! Даже си помагаме един на друг да ги махаме! Даже като ходих да си купя гарнитурките обясних какво ще правя и човека ми каза че няма никакъв проблем! Другото което искам да кажа е че има много с е90 от испанския форум които вече ги махат понеже започнаха случаите на счупени мотори по тази причина!
Te Gusta Conducir?
Изображение


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 14 Юни 2008, 23:38

определено по-лесно се спи :D Това важи и за 3,0д след 2001ва - махайте клапите да не правите цилиндри :!:

Странични ефекти няма ! Пробвано е многократно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Mалката Виена
Пол: Мъж
Кара: Е60,530Д
Мечтае да кара: влака

Мнение от ivo752 » 15 Юни 2008, 10:33

Здравейте,имали някаква особенност при демонтажа и монтажа на колекторите за да се извърши "интервенцията" :D

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 30.05.2007
Местоположение: Madrid

Мнение от plevenskiq_ » 15 Юни 2008, 10:50

Здравей!
Значи да ти кажа че не е толкова трудно както изглежда! Няма никаква особеност при демонтажа на колектора! Сега подготвяам тук едни снимки които обясняват добре как точно се сваля колектора и какво точно траябва да се направи!
Надявам се днес да успея да ги кача и да обясна по-подробно всичко!

Между другото това го имат само тези след 2001 мисля! Тези които са 150 при 320 и 204 коня при 330!
Te Gusta Conducir?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 16 Юни 2008, 21:25

Тези пеперуди ми приличат на дроселни клапи незнам защо и сигурно някаде имате blow off клапан иначе ще ги начупи или турбото ще си хване пътя бързо поне така си мисля.Пък за последствия от отстраняването им си мисля че ще има иначе нямаше да ги сложат най-много да има малко загуба на мощност не вярвам друго.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 5.10.2007

Мнение от tankishev » 17 Юни 2008, 10:16

V-max написа: Странични ефекти няма ! Пробвано е многократно

Ще си позволя да те коригирам колега ... не защото съм на мнение, че не трябва да се махат, а за да може колегите да вземат решение с по-пълна информация.

Странични ефекти има! "Swirl flaps" (пеперудки, клапи или както и да ги наричате) присъстват в много дизелови двигатели (включително на БМВ и Мерцедес) ... тяхната функция е да подобрят ефективността при определени работни условия ... общо взето когато двигателя работи в ниския оборотен диапазон те завихрят въздуха при преминаването му през колектора чрез отваряне и затваряне и по този начин се постига по-ефективно пълнене и изгаряне в цилиндрите ... това от своя страна води до по-ниски вредни емисии, което е причината някои колеги съвсем погрешно да свързват клапите единствено с природозащитниците от Грийнпийс ... де факто обаче, подобреното пълнене и изгаряне се отразява и в/у мощността на двигателя в ниският оборотен диапазон ... има много колеги (от чужди форуми) които споделят, че са усетили лек спад в мощността на колата на ниски обороти след направената процедура ... при други този спад не е толкова осезаем поради факта, че успоредно с извършване на процедурата по премахване на клапите са почистили ERG клапана и са сменили въздушен филтър и филтър на картерните газове (последният явно не се сменя често в белите страни където карат нови коли) ...
... да обобщя, премахването на клапите води до спад в мощността на колата на ниски обороти и до по-лек сън вечер ... сега вземете информирано решение.

ПС: а самата процедура по сваляне на колектора е доста проста и лесна стига да се внимава ... аз нашият го свалих тази неделя и почистих обстойно с бензин колектора, ERG-то и пеперудките .... от пеперудките свалих 2-3мм гняс.
И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

Изображение среден разход

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 17 Юни 2008, 10:41

ако спада в мощността при ниските обороти е толкова "голям", колкото е увеличението от изолирането на ЕГР, то значи тогава със сигурност няма да се усети нищо - и с изолиран ЕГР и с работещ :D
ще се махат, само да остане време

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 30.05.2007
Местоположение: Madrid

Мнение от plevenskiq_ » 17 Юни 2008, 20:39

Аз карам така от Петък вечерта и нищо не съм усетил! Може би е защото почистих добре ЕГР клапана и затова. И аз много четох преди да го направя и се чудих, но в крайна сметка ги махнах и съм спокоен. И аз четох че някои са усетили лек спад и даже човека който ми обясни каза че може да усетя нещо на ниски обороти, но загуба на мощност не усетих!.Явно наистина е много малка. Както казах тук са много тези които ги махат и досега никой не е имал проблем! Това ме накара и аз да го направя.
Te Gusta Conducir?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 17 Юни 2008, 23:04

Да ви кажем,че не изглежда много добре цилиндър с такова вътре :mhihi: Внимавайте като махате колекторите да не падне и някоя от гумичките вътре,че пак става страшно ;)
ТДС - Турбо Див Селянин

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 18 Юни 2008, 6:29

...точно за тия гумички бях чел в един от англ форуми, че некъв пич разглобил колекторите, обаче затрил една от гумиките- наиграл се да я търси и нищо! накрая решил, че е падналъ вътре- колата на въжето и я карал на ренген- пак не видели нищо и сглобил, обаче с какво сърце я е запалил????!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 654
Регистриран на: 24.12.2007
Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
Кара: 320Д(M47TUD20)

Мнение от Face » 27 Авг 2008, 1:09

Bavarishe написа:Да ви кажем,че не изглежда много добре цилиндър с такова вътре :mhihi: Внимавайте като махате колекторите да не падне и някоя от гумичките вътре,че пак става страшно ;)

Ей така изглежда вьпросният цилиндьр:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 27 Авг 2008, 6:56

На мен ми изпадна една от гумичките при демонтажа на колекторите и за една бройка не се озова вътре в цилиндъра. Извода е - не се занимавайте с глупости /аз ги свалях само за почистване/ или много внимавайте, защото тия гумички са с метална шайба и няма да изгорят лесно в двг.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 05 Сеп 2008, 11:30

от вчера и аз съм без въпросните клапички и мисля, че няма разлика във вървежа :D Също не забелязвам и да пуши повече, но това ще го огледам допълнително

Кой знае защо в паметта се бяха записали грешки и една вечер карах кола все едно без турбо т.е. колата вървеше като за около 90к.с. Сутринта ги изчистиха и тръгна както преди

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook