Монтаж /свързване на аларма - DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- svilgg
- ентусиаст
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
svilgg написа:колега откъде мога да закупя този модел аларма ?
Ми би трябвало да я има в почти всеки магазин за електроника ....
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
metodi80 написа:Marsianec написа:Схемите ги има в ЕТМ. Има ги качени във форума в "полезни".
viewtopic.php?t=22017
ETM ел. схеми за Е36 Седан и Купе след 93 - на стр. 331 е описанието на букса Х13253
Е доживях да ми дават линк за схеми в нашия форум !
Ти мислиш ли , че не съм ги гледал ?!
Тука ако имаше една имотиконка дето се хили и се въргаля , нея щях да пусна ...
Мене не ми трябва нищо , аз вече съм вързал алармата и за мен тоя вариант е добър и работи правилно , но въпроса е да се изяснят нещата и ако е възможно да стане по лесно , да е по лесно за тези , които ще се опитат да го напраят това упражнеие ... Както вече казах , не на всички модули 4-ти и 17 пин са "unlock" , " lock" .... (поне по различните схеми , които гледах ) Иначе предложения вариант за програмиране на дълъг импулс при заключване към 17 пин e много добър , защото хем заключва , хем вдига стъклата , което пък означава , че няма да се налага използването на допълнителния канал на алармата и спестява добавянето на доплънително реле , за вдигане на стъклата ... Само да се пооправи времето ще пробвам на моя модул (въпреки , че се притеснявам да не го скапа нещо ) , за да видя дали и при мен 17 пин е за заключване ....и ако станат нещата ще пиша и ще променя темата (защото наистина добавянето на допълнителни релета си е едно гадно упражнение ).
Е аз се опитвам да помогна, а получавам някаква си хилеща се емотикона. Смятам, че разделът "технически въпроси" е да си помагаме, а не да се подиграваме.
По темата:
И аз не съм толкова смел, че да подавам напрежение по разни пинове без да прочета ЕТМ и manual-и. Това за 4 и 17 пин го прочетох където посочих по-горе.
Моята аларма беше вързана да управлява централното по първия описан от теб начин (така купих колата). Само че така капачката на резервоара не се заключваше и в един хубав ден установих, че тапата на резервоара липсва. Та възстанових срязаните кабели, свързах закл и откл на 4 и 17 пин и програмирах дълъг заключващ импулс. Вдигането на ел.стъклата си е функция на комфорт модула, алармата само управлява функцията.
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
За въпросните пинове от самия модул гледах bentley manual и четях по тази тема viewtopic.php?t=16668 . Общо взето стана така че свалих въпросната аларма от друга кола и после ми поискаха 80лв за да ми я вържат и неми се даваха като сигурно алармаджията щеше да ми отреже моита врата да не заключва останалите врати с бутона. Мисля че на 4ти пин се закача фабричната аларма, защото моита кола не е имала аларма фабрично и пина беше празен. Така го разбрах това.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
Marsianec написа:
Е аз се опитвам да помогна, а получавам някаква си хилеща се емотикона. Смятам, че разделът "технически въпроси" е да си помагаме, а не да се подиграваме.
Колега , виж сега , не съм искал да те засегна ... Не се подигравам , ни най -малко , просто ми стана смешно , че ми даваш линк към схеми в нашия форум ... , повярвай ми , предостатъчно съм зяпал всичко що е схема за модела , не само от нашия форум , но и от всевъзможни други източници ... Именно защото имам схема конкретно за моделите 96-97г (каквата е моята кола ) , а в тази схема е указано , че на 4-ти и 17 пин е "anti-teft" , а според схемите в бентли менюала и в ЕТМ (които са обобщени за модели 93-97) на тези пинове се подава "lock" , "unlock" сигнал ... Та поради тези разминавания не посмях да ползвам тези пинове ..... Именно защото и аз първо чета , гледам и след това пристъпвам към някаква работа !
Marsianec написа:По темата:
И аз не съм толкова смел, че да подавам напрежение по разни пинове без да прочета ЕТМ и manual-и. Това за 4 и 17 пин го прочетох където посочих по-горе.
Моята аларма беше вързана да управлява централното по първия описан от теб начин (така купих колата). Само че така капачката на резервоара не се заключваше и в един хубав ден установих, че тапата на резервоара липсва. Та възстанових срязаните кабели, свързах закл и откл на 4 и 17 пин и програмирах дълъг заключващ импулс. Вдигането на ел.стъклата си е функция на комфорт модула, алармата само управлява функцията.
Сега по темата ....
Днес не се стърпях и след работа отидох до една морга , купих си една букса за комфорт модула с пиновете (за да ползвам пиновете ) , закачих постоянно напрежение на 17 -ти извод на буксата от модула , която при мен е лилава , а не жълта , средната букса на модула .... ,
и централното заключи ! След това подадох напрежение на 4-ти пин (който при мен си беше вързан , цвета на кабела е син с червена ивица и жълти окръжности ) и централното отключи вратите .... Та факт е , че на 4-ти пин е "unlock" , а на 17 -ти e "lock" сигнал ! Ще добавя тази информация в първия ми пост на темата ....
- kirililiev
- ентусиаст
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
виждам че сте на ти относно алармите,някой може ли да ми помогне с информация за аларма bsm сатурн м6.интересува ме начина на програмиране,настройка чуствителност на шок датчика,смяна сигнал и т.н.проверих в книжката,там нищо не пише относно сервизното меню.
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
kirililiev написа:виждам че сте на ти относно алармите,някой може ли да ми помогне с информация за аларма bsm сатурн м6.интересува ме начина на програмиране,настройка чуствителност на шок датчика,смяна сигнал и т.н.проверих в книжката,там нищо не пише относно сервизното меню.
Колега аз съм с тази аларма. Упътването си изтеглих от сайта им bsm-bg.com. Там е описано всичко. Ако не се ориентираш пиши ми едно лично и ще ти пратя упътванията и схемите на алармата по маил или скаип.
- Duke_BG
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 11.07.2012
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Vauxhall Vectra B Y20DTH Irmsher
- Мечтае да кара: Tesla roudster
- Детайли за колата: Мома англичанка - мулти функционална комби ярмомелка :)
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
Методи, и аз като теб си блъсках главата как да запазя управлението от вратата и го постигнах с оригиналните релета без да бъркам до комфорт модула :
ето схемата за управление :
схемата е за Е46 но разликата с Е36 е само в липсата на Бутон за изключване на централното
кабелите на шофьорската врата са следните :
Червен / зелен - + 12 V управление
Бял / червена ивица - дабъл лок ( +12V)
бял / зелена ивица - отключване (+12V)
бял / черна ивица - заключване (+12V)
схемата на свързване е следната :
прекъсва се Ч/з кабел към вратата и входа му се свързва към общия контакт на реле отключване , от там през нормално затворения контакт се подава на общия на реле заключване а от него пак през нормално затворения контакт се подава към вратата.
нормално отворен контакт на реле отключване се свързва към бял/зелен ( без прекъсването му )
нормално отворен контакт на реле заключване се свързва към бял/червен и бял/черен (без прекъсване.
по този начин си запазваш управлението от ключалката и заключваш колата винаги на дабъл лок ( по инструкциите пише че следващите модели са си заводско така), когато двигателя не работи - при рзботещ двигател комфорта не прави дабъл лок независимо че му се подава сигнал.
P.S. съжалявам че изравям стара тема но темата е важна и това трябва да се знае
Успех на всички
ето схемата за управление :
схемата е за Е46 но разликата с Е36 е само в липсата на Бутон за изключване на централното
кабелите на шофьорската врата са следните :
Червен / зелен - + 12 V управление
Бял / червена ивица - дабъл лок ( +12V)
бял / зелена ивица - отключване (+12V)
бял / черна ивица - заключване (+12V)
схемата на свързване е следната :
прекъсва се Ч/з кабел към вратата и входа му се свързва към общия контакт на реле отключване , от там през нормално затворения контакт се подава на общия на реле заключване а от него пак през нормално затворения контакт се подава към вратата.
нормално отворен контакт на реле отключване се свързва към бял/зелен ( без прекъсването му )
нормално отворен контакт на реле заключване се свързва към бял/червен и бял/черен (без прекъсване.
по този начин си запазваш управлението от ключалката и заключваш колата винаги на дабъл лок ( по инструкциите пише че следващите модели са си заводско така), когато двигателя не работи - при рзботещ двигател комфорта не прави дабъл лок независимо че му се подава сигнал.
P.S. съжалявам че изравям стара тема но темата е важна и това трябва да се знае
Успех на всички
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
Duke_BG написа:
Успех на всички
Благодаря ти , че сподели ! Много добра информация (спестява абсолютно всички упражнения свързани с правилното свързване на централното ) !
- rakita
- Потребител
- Мнения: 23
- Регистриран на: 30.05.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i 118 hp
- Мечтае да кара: 1936 Mercedes Benz 500k Cabriolet C
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
Колега Duke_BG днес и дойде музата да си сложа и аз аларма и пробвах твоя метод но не се получи,не отключва въобще а ако е отключена заключва но не винаги.Свързах централното към комфорт модула на пинове 4 и 17 и работи без грешка.Между другото на буксата на модула си имах пинчетата с 10 сантиметра кабелчета пъхнати в снопа един вид заготовка за монтаж на аларма.
- Duke_BG
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 11.07.2012
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Vauxhall Vectra B Y20DTH Irmsher
- Мечтае да кара: Tesla roudster
- Детайли за колата: Мома англичанка - мулти функционална комби ярмомелка :)
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
Мисля си че трябваше да сложа диоди между дабъл лок и лок кабела ама и така се получи
а за по-лесно алармата може да се монтира зад жабката и да се подадат сигналите към пасажерската врата - там на комфорт модула са и кабелите за вратите - гадното е че са отделни и е добре да се слагат и диоди ...
а за по-лесно алармата може да се монтира зад жабката и да се подадат сигналите към пасажерската врата - там на комфорт модула са и кабелите за вратите - гадното е че са отделни и е добре да се слагат и диоди ...
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
Duke_BG написа:там на комфорт модула са и кабелите за вратите - гадното е че са отделни и е добре да се слагат и диоди ...
Значи диоди се слагат задължително , ако искаш да контролираш и четирите врати от алармата (а не примерно само пасажерската) ... Причината е че алармата има само два канала (единия обикновено е за предния капак , а другия за шофьорската врата ) .... Тоест за да контролираш всички врати трябва задължително да сложиш диоди на 4-те кабела идващи от комфортмодула към канала на алармата .... На първа страница съм нарисувал и схема точно за това ...
Колегата rakita , споедли , че при него не е сработил този вариянт за свързане на алармата ..... , не съм го пробвал все още ,но при възможност ще го пробвам и ще споделя впечатления ...
- Duke_BG
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 11.07.2012
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Vauxhall Vectra B Y20DTH Irmsher
- Мечтае да кара: Tesla roudster
- Детайли за колата: Мома англичанка - мулти функционална комби ярмомелка :)
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
rakita написа:Колега Duke_BG днес и дойде музата да си сложа и аз аларма и пробвах твоя метод но не се получи,не отключва въобще а ако е отключена заключва но не винаги.Свързах централното към комфорт модула на пинове 4 и 17 и работи без грешка.Между другото на буксата на модула си имах пинчетата с 10 сантиметра кабелчета пъхнати в снопа един вид заготовка за монтаж на аларма.
щом си се преборил с комфорта добре, но провери дали заключваш на дабъл лок
не вярвам да си го направил по моя метод и да не се е получило - не си направил нещо както трябва
и ако си намерил отклюването от комфорта пробвай да заключиш с + към кабела на дабъл лок и да отключиш от комфорта - ако стане пиши защото това е най-доброто.
колата която правих нямаше ел стъкла иначе щях да се заиграя и с релетата за да вдига стуъклата - един по-голям кондензатор паралелно на намотката на релето за отключване и готово
- rakita
- Потребител
- Мнения: 23
- Регистриран на: 30.05.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i 118 hp
- Мечтае да кара: 1936 Mercedes Benz 500k Cabriolet C
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
Между другото да спомена че на моята кола има два червено/зелени кабела влизащи във вратата и двата с 12V и аз резнах единия при пробата и се прекъсна управлението на централното, с другото кабелче не пробвах.Диоди сложих седем броя - 6 за вратите, преден капак и багажник и 1 от пина за заключване до пина за двойно заключване на комфорт модула и се заключва двойно и от алармата и от ключалката.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY
Duke_BG написа:колата която правих нямаше ел стъкла иначе щях да се заиграя и с релетата за да вдига стуъклата - един по-голям кондензатор паралелно на намотката на релето за отключване и готово
Това последното не е добро като идея ... Бубината на релето ще е захранена докато има заряд в кондензатора , демек ще подаваш напрежение през контактите на релето, съответно към машинката на стъклата , докато в кондензатора има заряд , обаче , първо ще трябва да си поиграеш със капацитета на конденза , да го подбереш така , че да захранва достатъчно време бубината , за да може да се затвори напълно стъклото (ако предположиме , че е максимално отворено) и същевременно да не продължава да помпа напрежение в машинката , след като вече се е затворило стъклото .... Когато управлението е през комфорт модула , при достигане на горно положение на стъклото машинката се изключва , а по твоя метод ти няма да и дадеш възможност , тъй като релето ще си подава напрежение докато кондензатора не се разреди !
Горещо съветвам преди да правите каквито и да било манипулации , било то по схема или не , да се замислите какво точно ще се случи като последствие , за да не съсипете преждевременно дадени компоненти от електрониката или процедурата да доведе до по -бързото им износване в резултат на неправилната работа ... !
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани