Неработещо виско м52б20,въпрос
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
Не че съм голям разбирач, даже никакъв не съм, но от половин година карам с прецакано виско и не само по магистралата нямам проблем като карам с 150, ами и в задръстванията в София също не съм имал проблеми - никога стрелката не е мърдала от средата... То щом хората са го сложили значи има защо да е там, но просто ви казвам моя опит
И какво значи дълго пътуване? 350 км до морето си е съвсем нормано пътуване, ако ще ходиш до Германия или Испания да се стягаш като за кръстоносен поход, ама за 350 км. чак пък такива грижи...
Всеки сам си преценява разбира се

И какво значи дълго пътуване? 350 км до морето си е съвсем нормано пътуване, ако ще ходиш до Германия или Испания да се стягаш като за кръстоносен поход, ама за 350 км. чак пък такива грижи...
Всеки сам си преценява разбира се

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
clarcky написа:vladobate а как ще обясниш това че в София дори и в задръстванията или пък при ръчка не ми мърда стрелката на темперетуратаИ аз случайно разбрах за виското,имаше някакви теми и викам чакай да видя мойто на какво положение е .. В София също не карам с 135-140 пък проблеми нямам
Колега ти мен ли искаш да убеждаваш и ако да защо пусна темата . Писах ясно че и аз така си бях може би повече от година пък ти гледам още си наполовина и колегата по-горе дето кара без виско има дооооста опит да знае как се кара колица без основна охлаждаща перка. И това дет не мърда стрелката е в почти 50градусов диапазон като горната граница е над 100-те тъй че не е баш правилно с умряло виско ама това мое мнение и то само породено от четене всичкото в тоя форум демек не съм го измъдрил вчера или оня ден. Мен пък и втората степен не ми се включва ( без виско съм , а с основна охлаждаща ел. перка и изключена за проба) щото се охлажда само от първата дет като карам само на климатик на климатик. Ама това само за проба и не препоръчвам и става само при добре обслужена охл. система , нов радиатор и нова помпа . Нищо лошо , но бъди по-внимателен по тоя въпрос , че не е приятно никому след това , дано се не случва .
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
за да си по сигурен го зацепи да върти винаги.. сега е много топло е по добре от колкото да рискуваш да си скапеш мотора..
като си намериш смени го и така
като си намериш смени го и така
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
vladobate написа:...И това дет не мърда стрелката е в почти 50градусов диапазон като горната граница е над 100-те тъй че не е баш правилно с умряло виско ама това мое мнение...
Тука малко преувеличи,все пак може би си изпуснал тая тема...


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
Изпуснал съм я , но не мърда брат и като ми включи втората степен на 101 градуса , а в темата излиза че би трябвало да е поне на три дебелини на стрелката по-надясно. И друго на около 70 градуса на охл. течност таман ми е дошла баш по средата дет му викат повечето заковава там и не мърда ама кво става в ДВГ това с уреда за темп. не е хич показателно , те затова иде реч в действителност . Пък и бая колици термостатите им са над 88градуса по целзий и не ми е ясно как ще бичат все по средата водейки се по информациията в темата , не я отричам но определено има разминавания и то големи.
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
~Мишо~ написа:vladobate написа:...И това дет не мърда стрелката е в почти 50градусов диапазон като горната граница е над 100-те тъй че не е баш правилно с умряло виско ама това мое мнение...
Тука малко преувеличи,все пак може би си изпуснал тая тема...![]()
Реални температури отчитани от прибора на BMW (VDO)
Всъщност, за да сме напълно прецизни:
За Е36 таблата (лично мога да говоря с пълна увереност за компактското табло, понеже последните дни се занимавах именно с отчитането на температурата от него, сравнявана с живите данни от DME-то):
Отчитането е абсолютно нелинейно, и е направено с една идея - докато шофьорът вижда стрелката на позиция 12, значи всичко е наред. Обаче диапазонът на температурата, при която стрелката е права, е: 80С-114С. Обяснението е съвсем просто - стрелката всъщност е закачена на стъпков мотор, който се управлява от компютъра на таблото по негово усмотрение. Точните градуси на отделните деления, са следните: (уточнение - при компактското табло има деление на позиция 12, има едно пред и едно след центъра, и естествено - синята и червената зони в края на скалата. Виждал съм обаче из нета снимки табла, при които няма централно деление ?!)
Начало на синята зона - 21С (ce)
Край на синята зона - 65С (6d)
Първо деление - 73С (5c)
Център - 80-114С (4f-23)
Делението преди червената зона - 121С (1e)
Начало червена зона - 131С (18)
Такааа. Трябва да се има предвид още нещо - датчикът за температурата на таблото е закачен на самия блок. Температурата, която той отчита, е с около 10С по-висока от тази в маркучите и радиатора (но е реалната за двигателя!!



Когато таблото се вкара в тестов режим (има си тема за това), на тест N#6 се виждат директно стойностите от АЦП-то на таблото (шестнадесетичните стойности в скобите след градусите, които съм посочил по-горе), които след това компютърът му преобразува чрез проста табличка в градуси. За съжаление не се показват на теста самите градуси, но мога да дам таблицата на съответствията

С покачване на температурата стойностите намаляват, защото се отчита пад на напрежение върху NTC термистор.
Тестовете които правих, бяха със записване на данните паралелно от DME-то, газовото ЕКУ, и напрежението върху термистора (датчика върху блока). Данните (мерих ги в диапазона 27-105С, нагоре, естествено не стигнах, защото охлаждането на колата си работи ОК) на 100% потвърждават стойностите, които съм писал по-горе (те са изровени от нета).
Ето я темата на liloff за скритите менюта/тестовия режим на таблото:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=162920
А това е таблицата, даваща съответствието градуси - показания на АЦП-то на таблото от тест #6:
Temperature Result (ADC)
[°C] [hex]
-29.0 FB
-26.0 FA
-23.0 F9
-21.0 F8
-18.0 F7
-16.0 F6
-14.0 F5
-12.0 F4
-11.0 F3
-9.0 F2
-8.0 F1
-6.0 F0
-5.0 EF
-4.0 EE
-3.0 ED
-1.0 EC
0.0 EB
1.0 EA
2.0 E9
3.0 E8
4.0 E7
4.1 E6
5.0 E5
6.0 E4
7.0 E3
8.0 E2
9.0 E1
9.1 E0
10.0 DF
11.0 DE
12.0 DD
12.1 DC
13.0 DB
14.0 DA
14.2 D9
15.0 D8
16.0 D7
16.1 D6
17.0 D5
17.9 D4
18.0 D3
19.0 D2
19.2 D1
20.0 D0
20.8 CF
21.0 CE
21.9 CD
22.0 CC
23.0 CB
23.1 CA
24.0 C9
24.2 C8
25.0 C7
25.7 C6
26.0 C5
26.7 C4
27.0 C3
27.7 C2
28.0 C1
28.7 C0
29.0 BF
29.7 BE
30.0 BD
30.6 BC
31.0 BB
31.2 BA
32.0 B9
32.1 B8
33.0 B7
33.1 B6
33.9 B5
34.0 B4
34.8 B3
35.0 B2
35.7 B1
36.0 B0
36.6 AF
37.0 AE
37.1 AD
37.9 AC
38.0 AB
38.8 AA
39.0 A9
39.3 A8
40.0 A7
40.2 A6
40.9 A5
41.0 A4
41.8 A3
42.0 A2
42.3 A1
43.0 A0
43.2 9F
43.9 9E
44.0 9D
44.7 9C
45.0 9B
45.6 9A
46.0 99
46.1 98
46.8 97
47.0 96
47.7 95
48.0 94
48.2 93
48.9 92
49.0 91
49.8 90
50.0 8F
50.3 8E
51.0 8D
51.1 8C
51.9 8B
52.0 8A
52.7 89
53.0 88
53.2 87
54.0 86
54.1 85
54.8 84
55.0 83
55.7 82
56.0 81
56.2 80
57.0 7F
57.1 7E
57.8 7D
58.0 7C
58.7 7B
59.0 7A
59.2 79
60.0 78
60.1 77
60.9 76
61.0 75
61.7 74
62.0 73
62.3 72
63.0 71
63.2 70
64.0 6F
64.1 6E
64.9 6D
65.0 6C
65.8 6B
66.0 6A
66.7 69
67.0 68
67.7 67
68.0 66
68.2 65
69.0 64
69.2 63
70.0 62
70.2 61
71.0 60
71.1 5F
72.0 5E
72.1 5D
73.0 5C
73.1 5B
74.0 5A
74.2 59
75.0 58
75.2 57
76.0 56
76.3 55
77.0 54
77.8 53
78.0 52
78.9 51
79.0 50
80.0 4F
80.1 4E
81.0 4D
81.2 4C
82.0 4B
82.9 4A
83.0 49
84.0 48
84.2 47
85.0 46
86.0 45
86.1 44
87.0 43
87.9 42
88.0 41
89.0 40
89.9 3F
90.0 3E
91.0 3D
92.0 3C
92.1 3B
93.0 3A
94.0 39
95.0 38
95.1 37
96.0 36
97.0 35
98.0 34
99.0 33
99.1 32
100.0 31
101.0 30
102.0 2F
103.0 2E
104.0 2D
105.0 2C
106.0 2B
107.0 2A
108.0 29
109.0 28
110.0 27
111.0 26
112.0 25
113.0 24
114.0 23
116.0 22
117.0 21
118.0 20
120.0 1F
121.0 1E
123.0 1D
124.0 1C
126.0 1B
127.0 1A
129.0 19
131.0 18
133.0 17
135.0 16
137.0 15
139.0 14
141.0 13
143.0 12
146.0 11
149.0 10
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
Аз лично не съм мерил температури,осланям се на термостата си (който смених когато взех колата) на водната помпа (не съм я сменял изобщо
),и на охлаждането без виско
,но сега се запалих и ще проверя показанията при мен с IR термометър. Колега (jdl),ако си сигурен в направените измервания може да ги изнесеш в отделна тема,но трябва да се потвърдят и с друг начин на измерване,не само от датчиците на колата. 



- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
~Мишо~ написа:Аз лично не съм мерил температури,осланям се на термостата си (който смених когато взех колата) на водната помпа (не съм я сменял изобщо),и на охлаждането без виско
,но сега се запалих и ще проверя показанията при мен с IR термометър. Колега (jdl),ако си сигурен в направените измервания може да ги изнесеш в отделна тема,но трябва да се потвърдят и с друг начин на измерване,не само от датчиците на колата.
IR термометърът може да покаже и по-високи температури, защото датчикът на блока все пак се къпе и в охлаждащата течност, а IR термометъра ще покаже температурата на повърхността на блока.
Иначе температурите в таблицата идват от теоретичната крива на термистора, а ползвах показанията на датчика на колата (живите данни) за потвърждение на сметките

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
Не разбрах какво се опитваш да ме убедиш,че IR термометъра е по-неточен от датчика или че температурата която ще покаже няма да е реалната? 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
аз не разбирам за какво са ви тези лабораторни изследвания колеги..
поседиш ли в червения сектор.. гарнитурата си заминава.. главата ще деформира и краи..
горе съм написал какво се прави като се скапе виско..
ако не го зацепиш постоянно има риск да прегрееш.. лятото няма да го преохладиш.. и така..
слагаш ново и заспива

поседиш ли в червения сектор.. гарнитурата си заминава.. главата ще деформира и краи..
горе съм написал какво се прави като се скапе виско..
ако не го зацепиш постоянно има риск да прегрееш.. лятото няма да го преохладиш.. и така..
слагаш ново и заспива
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
~Мишо~ написа:Не разбрах какво се опитваш да ме убедиш,че IR термометъра е по-неточен от датчика или че температурата която ще покаже няма да е реалната?
Изобщо не се опитвам да убеждавам когото и да е в каквото и да е!

Това, което казах е, че IR термометър, насочен към мотора, датчик на блока, който се къпе в антифриза, и датчик, поставен някъде по маркучите на охлаждането, без пряк контакт с блока, мерят температурата в различни точки и ще покажат различни резултати в един и същ момент на времето.
Не е толкова важна точността на уреда, а какво точно искаш да измери

А за "лабораторните изследвания", щом стана въпрос, който ги прави, сигурно си има причина (може би да се намали възможността стрелката да поседи в червеното

- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
На моя м52б20 при стрелка 12 без 1 м. половин час работа на място при 32 гр. външна темп. не се включи нито ел. перка нито виското и стрелката не мръдна.Теста го правих,като тръгнах към морето и на магистралата стрелката при 130 тръгна на дясно.Спрях и веднага се върна.Тръгнах и пак се повтори.Спрях,стрелката се върна ,но не можах да спра перката.Махнах термостата и продължих без повече проблеми.На морето промих системата и сложих антифриз,и направих гореописания тест.Обаче на връщане на два пъти стрелката тръна на дясно и се върна бързо при 130 к.Сега мисля да сменя датч.Някой знае ли кога се включва перката и ел. мотора на климатика?
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
Ма то виското ти се е "включило" най-вероятно ама на празен ход оборотите ниски и как да разбереш като няма все още фучене поради по-ниските обороти и на вископерката. А иначе щом при по-висока скорост ти загрява една възможна причина е водна помпа или позапушване в радиатор ( поради намален дебит ) , а иначе достатъчно въздушна струя за обдухване на радиатора си имаш доволно и оставяш настрани виско . Между другото на празен ход на двг виското ( когато е зацепило ) не се върти със скоростта на коляновия вал ( както често съм срещал писано ) ами доста по-бързо поради по-голямо предавателно отношение от голяма демферна шайба към по-малка на самата водна помпа което по прости сметки е малко повече от 1600оборота което пък е малко повече от първата скорост на климатичната перка. И на място нямаш много натоварване на мотора = по-малко загряване = количеството преминаващ антифриз през радиатора за единица време е достатъчен и почти равен на дебита на водната помпа( ако не върти как трябва при по-високи скорости поради превъртяла турбинка евентуално ) в тоя момент = и при наличие на достатъчно скорост на вископерката = равновесно състояние на охладителната система и затова нямаш проблем.
Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
bavar4o.70 написа:На моя м52б20 при стрелка 12 без 1 м. половин час работа на място при 32 гр. външна темп. не се включи нито ел. перка нито виското и стрелката не мръдна.Теста го правих,като тръгнах към морето и на магистралата стрелката при 130 тръгна на дясно.Спрях и веднага се върна.Тръгнах и пак се повтори.Спрях,стрелката се върна ,но не можах да спра перката.Махнах термостата и продължих без повече проблеми.На морето промих системата и сложих антифриз,и направих гореописания тест.Обаче на връщане на два пъти стрелката тръна на дясно и се върна бързо при 130 к.Сега мисля да сменя датч.Някой знае ли кога се включва перката и ел. мотора на климатика?
На самия датчик на ел.перката, който е завит на радиатора, пише градусите, обикновено бяха нещо от типа 91С за първата степен и 98С за втората, но има и други варианти, най-добре виж самия датчик. Това обаче е температура на антифриза в радиатора, ако радиаторът е запушен, има въздушна тапа, или водната помпа е неефикасна, може изобщо да не се включи ел.перката!!

Зарежи датчика, той вероятно не е причина да не ти се включва ел.перката, а пък късо към маса, което да предизвиква мръдване на стрелката вдясно не е напълно изключено, но тогава стрелката би забивала категорично в края на червената зона.
Колегата vladobate правилно те е насочил какво да провериш!

Re: Неработещо виско м52б20,въпрос
Абсолютно съгласен-сменяй виското.Последното се проверя и при опит за завъртане с ръка-ако продължи перката сама, това е 100% симптом за смяна!
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани