Климатроника не изстудява

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Климатроника не изстудява

Мнение от M5 » 18 Юни 2007, 8:05

Здравейте,
Тия дни в жегите установих че климатроника не успява да охлади достатъчно въздуха в купето. Вентилатора работи на макс, ама вкарвания въздух е леко хладен. Когато е по-хладно навън и слънцето не грее директно в/у колата вкарва доста по-студен въздух и ако съм го настроил на 16 градуса ми става студено. Предполагам че фреона е намалял. Кажете някой читав сервиз, в който да ми прегледат системата за течове и да долеят антифриз, но да не ми откъснат главата до кръста с цените.
Търсих подобна тема, но намерих разни сервизчета, в които само доливат. Ако има теч по-добре да го оправят вместо да ходя през месец да ми доливат.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 10.12.2004
Местоположение: София

Мнение от bibipec » 18 Юни 2007, 9:16

:!: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=56159 :!:

В темата има сервизите където би могъл да отидеш при добро желание. Цената за добър ден е приблизително еднаква. Ако искаш им се обади първо по телефона за цена и да ти запишат час.

Дано да е само фреон.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Мнение от M5 » 18 Юни 2007, 10:52

Във VW-форума намерих добри отзиви за този сервиз. Ходил ли е някой от вас там да каже впечатления. Колко фреон събира климатроника на е39? А колко масло?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 868
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: София

Мнение от Фил » 18 Юни 2007, 14:41

M5 написа:Във VW-форума намерих добри отзиви за този сервиз. Ходил ли е някой от вас там да каже впечатления. Колко фреон събира климатроника на е39? А колко масло?


Току-що се връщам оттам. Хората са много приятни, личи си че си обичат работата, което за мен е много важно.

Проблема с моя климатроник беше, че не духаше студено, ама изобщо. Отидох там, на Хладилника се пада (pun not intended), казах му с две думи за какво иде реч и той само каза "докарай я отпред".
Прекарах колата отпред, вдигнах капака, докато изляза от колата, той вече беше закачил две маркучета от машината. Пусна разни тестове, местове, вакуум проби, източи стария фреон, ново масло някакво, нов фреон, пак тестове, оная машина щрака ли щрака, пише разни като касови бележки с данни от тестовете, накрая вика "Ай готов си, пали и пробвай" А аз е така :shock:

Влизам в колата, паля, пускам климата на най-студено и на макс.

Ами с две думи - щеше да ми изгаси цигарката :mhihi:
Студ, та знае ли се. Постоях малко с ръка на духалките - духа та се не трае.

Цялото това удоволствие излезе около 15-20 минутки и 80 кинта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 18 Юни 2007, 17:38

и аз имам същия проблем,от време на време не духа студено.
Кажете къде се намира точно този сервиз и как е името на сервиза?

Перката която е за климатика,когато се включва издава много шум и при вас така ли е?
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Мнение от M5 » 18 Юни 2007, 18:34

Фил написа:...
Щом е така положението утре ще ги посетя и ще пиша какво е излязло. От къде точно се влиза?

eno написа:Кажете къде се намира точно този сервиз и как е името на сервиза?
Сервиза се намира на кръстовището на бул. Черни връх и ул. Сребърна. Виж в BGMaps

eno написа:Перката която е за климатика,когато се включва издава много шум и при вас така ли е?
Кое точно е перката на климатика? Аз гледах под капака и на радиатора видях, че има 2 перки: една по-малка отзад и една по-голяма отпред. При загрял двигател малката върти независимо дали е пуснат климатроника. Голямата още не съм я виждал да върти. Също така ремъка на климатика се върти независимо дали е включен или не.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.11.2006
Местоположение: София, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от V_Kanchev » 18 Юни 2007, 19:29

Перката на климатика е тази отпред, която е електрическа. Тя работи при включен климатик и когато колата загре, а не е в движение - има три степен. По принцип се включва почети веднага щом включиш климатика. Тя по принцип си е шумна при високи обороти, но шума е чист ако се чува тракане и ли скърцане може да се е разбил лагер или да е ръждясала - ако се мъчи може да изгори двете съпротивления отговарящи за ниската и средната скорости (90лв.)-изгорят ли вентилатора сработва само когато му се подаде сигнал за пълна скорост.
Другата перка се задвижва директно от двигателя чрез силиконов съединител - колкото е по-високата температура толкова силикона се втвърдява и перката приплъзва по-малко.
А за компресора на климатика - той е на електромагнитен съединител. Външната шайба се върти постоянно, но включи ли се магнита започва да се върти и вътрешната, която е коплирана към компресора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 18 Юни 2007, 20:49

Да, за климатичната перка говоря, тоест външната, когато се включва издава много шум, може да се чуе от 4-5 метра, все едно каца самолет :mhihi: и не знам дали е нормално... (не се чува тракане), даже днес видях че ми се вдигна леко температурата с включен климатик и като го спрях, стрелката на темп. се върна на място, не знам дали е свързано с климатика, защото силиконавата перка ми е чисто нова ( оригинална ) :?:
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.11.2006
Местоположение: София, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от V_Kanchev » 18 Юни 2007, 21:20

Предполагам, че може да се включва директно на най-високата скорост, може да вземеш спрей за смазване - огъни тръбичката му и напръскаи зад перката. Провери дали ти работи ниската скорост, включи клематика и погледни дали ще почне да се върти - до минута би тръгвало да се включи. Ако си по тех. способен може да откачиш буксата която се намира в ляво от бъбреците(4 доста дебели кабели) и директно да захраниш всяка от отделните скорости.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 18 Юни 2007, 21:31

V_Kanchev написа:Предполагам, че може да се включва директно на най-високата скорост, може да вземеш спрей за смазване - огъни тръбичката му и напръскаи зад перката. Провери дали ти работи ниската скорост, включи клематика и погледни дали ще почне да се върти - до минута би тръгвало да се включи. Ако си по тех. способен може да откачиш буксата която се намира в ляво от бъбреците(4 доста дебели кабели) и директно да захраниш всяка от отделните скорости.


Благодаря ти за бързия отговор ;)
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Мнение от M5 » 19 Юни 2007, 16:12

V_Kanchev написа:Предполагам, че може да се включва директно на най-високата скорост, може да вземеш спрей за смазване - огъни тръбичката му и напръскаи зад перката. Провери дали ти работи ниската скорост, включи клематика и погледни дали ще почне да се върти - до минута би тръгвало да се включи. Ако си по тех. способен може да откачиш буксата която се намира в ляво от бъбреците(4 доста дебели кабели) и директно да захраниш всяка от отделните скорости.


Добре де, перката на климатика постоянно ли трябва да се върти? Днес я тествах на място и след известно време се включи, повъртя около 5 секунди и спря. След известно време пак. Също си мисля, че се въртеше на най-силната степен (поне по шума така ми се стори). Къде точно се намират тия кабели. Гледах около вентилатора и има едни, ама не се вижда от къде идват. Трябва ли да се сваля нещо за да се стигне до тях? И може би малко тъп въпрос, но от къде да ги захраня? А за смазването на перката има ли значение какво е маслото? WD-40 или нещо друго?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.11.2006
Местоположение: София, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от V_Kanchev » 19 Юни 2007, 20:58

Като отвориш капака, погледни в ляво от левият бъбрек - има кухина и там е закачена доста голяма букса. Като я откачиш мъжката част отива в двигателя. Два от кабелите са по дебели(кафяв(-) и син (+)) те са за високата скорост, червен(+)-средна и черен(+) - ниска скорост.

http://bmwpower-bg.net/forums/album_pic.php?pic_id=8261

WD-40 или нещо по хубаво.

По принцип следи някаква температура и при мен, когато имах само високата скорост правеше същото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 20 Юни 2007, 11:36

Днес бях при тези момчета и много са добри.
Оказа се че проблема с климатика, тоест някой път духа студено, някой път не, беше от запушен радиатор. Затова и перката работи на макс. и от време на време се вдига температурата.
Това е била единствената причина, от която ми тръгна главата, даже те ми казаха че ако не го чистя, след време пак ще имам проблеми с главата. С очите си видях колко беше запушен. :shock:
Толкова ми стана яд, че не отидох да го проверя преди и нямаше да се занимавам с главата и да дам пари за нея,само за едно почистване за 60-80лв. на радиатора. :(

Затова, който е купил кола наскоро, да отиде да провери радиатора! :mhihi:
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Мнение от M5 » 20 Юни 2007, 22:44

И аз днес отидох в сервиза. Шефа го нямаше, но момчетата също си разбират от работата. Закачиха една машина с 2 маркуча и тя почна да си работи. Само не ми изкара разпечатка накрая :( . Питах ги защо не изкарва и ми казаха, че била по-стария модел и не изкарвала. В системата имаше 400 гр. фреон при необходими 1210. Доляха 810 и духна по-студено. Като го замериха показа 11 градуса. Това след 2-3 мин работа на двигателя. Казаха ми, че като поработи по-дълго ще изстуди и повече. Ще видим как ще се държи тия дни.

V_Kanchev написа:Като отвориш капака, погледни в ляво от левият бъбрек - има кухина и там е закачена доста голяма букса. Като я откачиш мъжката част отива в двигателя. Два от кабелите са по дебели(кафяв(-) и син (+)) те са за високата скорост, червен(+)-средна и черен(+) - ниска скорост.

Видях я тая букса, ама не можах да я разкача. Тя се държи на едни щипки, ама или е клеясала, или аз не можах да я хвана хубаво от двете страни, за да я дръпна. Проблем ли е, че работи само на най-високата степен? Има ли някъде реле/бушон, който да отговаря за тия степени? Сигурно ще е по-лесно него да проверя.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 21.03.2007

Мнение от vanko_terziev » 21 Юни 2007, 9:48

А случайно някой да знае такъв сервиз във Варна??? :roll:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook