Въпроси и покупка на BWM с N47 мотор

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 363
Регистриран на: 22.08.2016
Пол: Мъж
Кара: Е90 320d
Мечтае да кара: M5 E60,F90

Въпроси и покупка на BWM с N47 мотор

Мнение от iNfoster` » 13 Апр 2025, 8:06

Здравейте, от известно време започнах да гледам F31-ци с N47 184 к.с. Нямам никакво наблюдение над коли които не съм ги карал. През годините съм сменил не малко Бмв-та всичките са били дизели E46 330d, E60 535d, 530d, E90 320d, но всичките са били от М-серията и като цяло честно казано не съм имал някакви големи проблеми с тях.
1. Въпроса ми е на колко километра се сменява веригата на N47 , може ли да се ползва афтермаркет верига или трябва да се слага само оригинална? Също така ми казаха, че може да се смени без да се сваля мотора само като се свалят скоростите. И че като тръгне веригата сутрин на студено започна да се чува при тези двигатели - така ли е?
2. Страдат ли от някакви други проблеми които трябва да гледам при избора на такова? Например рейки, дюзи да имат някакъв заводски проблем за който трябва да се знае?
3. Дюзите и помпите при тях ли правеха проблеми - помпата да пуска стружки и да запушва дюзите или за други двигатели и модели съм го чел преди?
Благодаря предварително за отделеното време!
:driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1974
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Въпроси и покупка на BWM с N47 мотор

Мнение от barty » 13 Апр 2025, 11:41

Има много изписано за този мотор.
Верига се сменя на около 200 хил км. Понякога се налага смяна на лагери и маслена помпа.
Има изписано, потърси.

На кратко: калкулирай 5000 лв за обслужване.
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6264
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпроси и покупка на BWM с N47 мотор

Мнение от zvetiko » 13 Апр 2025, 15:41

Веригата се сменя с качествени части, при хора, които знаят как се прави- става бавно и скъпо. Също така е важно не само да могат да сменят веригата, но и да не изпочупят половината кола при тази смяна. Някъде прилагат бързи и евтини методи- само откачат старата верига и слагат някаква нова.
При този двигател се разпада помпата за високо налягане и унищожава всичко по пътя си- рейка, клапани, датчици, дюзи, горивопроводи, резервоара трябва да се отвори и почисти. Но ако това се е случило колата няма да може да запали. Ако ремонта не е извършен както трябва, ще се случи отново- затова, ако ти кажат, че се е случило, сменили всичко и сега колата е като нова, по-добре се откажи от покупката.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4149
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Въпроси и покупка на BWM с N47 мотор

Мнение от Kroki » 14 Апр 2025, 13:05

За ангренажа спокойно се изпозлват комплекти на SWAG. :yes:
95% винаги има основни лагери и маслена помпа - САМО ОЕМ.
Ремонта може да се направи на място, без да се сваля двг, НО особено за лагерите е доооста по-лесно, когато двг е на стойка.
Ние преди не сваляхме двг, след това си направихме стойки и вече ги свалят колегите, така или иначе е сравнително лесно.

Км много зависят от това дали са правени чести смени на масло и как е карана колата.
Преди 2седмици дойде една Е71-ца с Н57 на 260 к км и веригата толкова беше разтеглена, че се чуваше как се удря, докато работи на празен ход.
Идвали са на по 160к със скъсани вериги.

Всичко останало освен к-ктите за ангренажа е ОЕМ, качеството е много ниско.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Въпроси и покупка на BWM с N47 мотор

Мнение от TNT » 16 Апр 2025, 8:30

Или вместо да набиваш луди пари за обслужване на Н47, с тези пари може да огледаш за Б47 на по-малко километри, където веригата изкарва доста повече. И освен това вече е в години, където хората масово се научиха да си сменят по-често маслото.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 363
Регистриран на: 22.08.2016
Пол: Мъж
Кара: Е90 320d
Мечтае да кара: M5 E60,F90

Re: Въпроси и покупка на BWM с N47 мотор

Мнение от iNfoster` » 18 Апр 2025, 8:49

Честно казано изобщо не ми се набиват луди пари в обслужване на 2.0-ка мотор. За мен просто изобщо не е рентабилно за поддържане някакви поддръжки от сорта на 5-6 хиляди лева. След което да стоиш и да се молиш да не хвърли и стружки, че с тези пиезо дюзи трябва да се купуват нови и там не знам колко си пари... Направо се отказах от покупката на такъв автомобил. Или ще е някой по-стар които вече съм имал и не ми се иска или ще е друга марка кола колкото и да не ми се иска.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Въпроси и покупка на BWM с N47 мотор

Мнение от TNT » 25 Апр 2025, 14:10

За съжаление качеството е много надолу при всички марки. Около мен слушам за ремонти по 7к за Голф :mhihi: :kuku:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 363
Регистриран на: 22.08.2016
Пол: Мъж
Кара: Е90 320d
Мечтае да кара: M5 E60,F90

Re: Въпроси и покупка на BWM с N47 мотор

Мнение от iNfoster` » 27 Апр 2025, 8:36

За съжаление си много прав. Но просто със една средна за страната заплата, не се вадят ей така заделени 6-7 хиляди лева за обслужване. Реално на мен много ми харесва F-ката, но просто не е рентабилна за поддържане.
Сега например съм си харесал един мотор за 6-7 хиляди. И бих си взел него вместо да ги дам за обслужване на F-ка. :ok:

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook