Проблем след основен ремонт на n52b25

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 19.03.2024
Пол: Мъж

Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от BenGbenzz55 » 13 Ное 2024, 12:06

Здравейте колеги имам нужда от помощ с един сложен казус ,става дума за двигателят n52b25. След основен ремонт глава верига сегменти лагери и всичко което е по пътеката и трябваше да се смени бе сменено ,но вече 300 км каране след ремонта съм доливал 2 пъти по 1 литър масло (колата не пуши и няма течове) .След дълго чудене майстора твърди ,че било нужно време на сегментите да се напснат с цилиндрите ми тъй като с годините те били придобили различна форма и трябвало да се напаснат и тогава щяло да спре .Някой може ли да потвърди за това дали е вярно и след такъв ремонт да е имал такъв проблем,благодаря !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, Sports package, High speed setup

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от The Heartlistener » 13 Ное 2024, 16:57

Без да коментирам версията на майстора ти, една "сламка" - клапана за картерни газове смени ли? Извади тръбичката от капака на клапаните и погледни има ли в нея прясно масло. Не кондензат, а буквално масло.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от zaharia » 13 Ное 2024, 17:08

Не съм запознат с подобни ремонти, но знам, че за този двигател има сегменти с по-голям размер, които да се ползват при капитален ремонт. Иначе подобен разход дават двигатели с много сериозни проблеми, това което е казал майстора едва ли е вярно. Ако сега сегментите не могат да обират маслото, то едва ли сред време нещо ще се промени. Разбира се проблемът както писа колегата може и да е на друго място, а не при тях.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от Ивайло Димов » 13 Ное 2024, 17:52

Кое наложи основния ремонт? Цилиндрите на тези ДВГ са покрити с Алусил,т.е не подлежат на ремонт и това ,което ти е казал "майстора" не е вярно ,сегментите се "разработват" още първите 100-200 км .Ако ти е сложил стандартен размер ,а буталата са "хлопали " там няма кво да се напасва .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 940
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от SpeedyMan » 13 Ное 2024, 22:13

Обикновено преди да се предприеме каквото и да било се мерят цилиндрите за износване - "Елипса" и се решава дали ще се прави нещо по блока, дали ще се замени направо с друг. При положение, че е с алусил, трябва да е бил в идеално състояние за да минеш само със сегменти, т.е. блокът да е бил без износване.

Отделно при такъв разход на масло, трябва да пуши сиво.

Колкото до клапан-сепаратор на картерните газове - това най-лесно се проверява - може да е забравил сепаратора и от там да хвърля масло.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, Sports package, High speed setup

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от The Heartlistener » 14 Ное 2024, 13:16

При N52 до 2008 клапана-сепаратор е външно тяло и се намира под всмукателния колектор, тука няма общо с дизелите. Към него има входяща тръба от капака, изходяща към колектора и тръба към щеката за изтичане на събраното масло. Така че няма как да е забравил каквото и да било, щото двигателя ще смуче паразитен въздух и веднага ще стане весело. Просто на тия години ако не е сменян, мембраната често се къса или недозатваря, и тогава почва да смуче здраво масло в колектора. При бензините лесно се изолира системата и след каране ще си проличи има ли харч или не.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 940
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от SpeedyMan » 14 Ное 2024, 22:46

Външното тяло си имаше сепаратор, който се сменява.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, Sports package, High speed setup

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от The Heartlistener » 15 Ное 2024, 12:57

Нещо си в грешка. Може да се смени мембраната, неоригинал мисля се намираше. Капачката може да се отвори, но лесно се наранява, чупи и клапана губи херметичност, това никой не го прави. Самият сепаратор е всичко останало под мембраната и не се предлага самостоятелно като резервна част. Така че - сменява се цялото тяло. ОЕМ номер 11617531423.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от zaharia » 15 Ное 2024, 16:48

The Heartlistener написа:Така че - сменява се цялото тяло. ОЕМ номер 11617531423.

Колега а има ли сигурен начин, да се провери дали мембраната е здрава, без да се сваля сепаратора?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, Sports package, High speed setup

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от The Heartlistener » 15 Ное 2024, 18:16

На конкретния мотор (N52 до 2008) става лесно. Самият клапан има на капачката едно "дудуче" с тапичка, което е достъпно отгоре между ребрата на колектора. Сваля се тапичката, нанизва се едно маркуче и се надува с уста. Ако мембраната е цяла то ще има предел на надуването и няма да пропуска въздуха навътре. Ако при надуване въздухът преминава, значи мембраната е скъсана.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 940
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от SpeedyMan » 18 Ное 2024, 20:50

The Heartlistener написа:Нещо си в грешка. //.

Може да се бъркам с M52, там си имаше филтърче в това тяло.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, Sports package, High speed setup

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от The Heartlistener » 19 Ное 2024, 16:47

Не, и при M52, и при М54 е абсолютно същия тип циклонен маслоотделител /лабиринт/, с отливна тръба към щеката за маслото. Никакви филтри няма. Предполагам се бъркаш със старите М57. Ама както и да е, стига толкова.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook