Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1989
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от BMWMHartge » 08 Юли 2024, 7:29

Здравейте имам м43б18 от 15 години в мен. Тези дни духна четвърта гарнитура. Първата на около 70к след ремонта. Компресия във водата влиза, винаги натам надува. Втората на около 50к км. После пак около 60к км. Последния път като я правихме свалихме и блока да го изравним отгоре. Всеки път се сменя всичко! Нови болтове на главата, всички гарнитури нови. Винаги се шлайфа глава. Колата НИКОГА не е загрявала. Постепенно започва да пуска компресия към водата. Сега я духна на 105 000 км. Колата се кара нормално и се минава около 40 000км на година. Ел. перката всички степени си работят. Последния път взех нова глава от кола на 120к км, никога не беше шлайфана (флайфахме я). Всичко беше супер до преди 2 дни...Като последния път, като свалямхе блока пуснахме и нови сегменти и всички лагери. Единия път е затваряна с ЕЛ.РИНГ, друг път с Виктор Рейнц. Чудя се сега дали да не взема направо от БМВ гарнитура. Как една кола духа гарнитура без да загрява...? Моята логика е че колата е на 95 градуса термостата и че гарнитурите като материал са боклук. Колата незнам дали е стигала до 5к оборота като се кара, пак казвам кара се пенсионерската . От 2 дни сутринта на изтинала кола, задържа компресия в маркучите.. сменях капачка, 1 ден е добре друг ден не. Пуска отново компресия във водата. Забравих да вметна че съм с чисто нов радиатор висок клас.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 414
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от Ивайло Димов » 08 Юли 2024, 10:35

А след всеки ремонт мерена ли е компресията ? Предполагам мастера стриктно спазва стъпките по затягане на главата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1989
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от BMWMHartge » 08 Юли 2024, 12:22

Ивайло Димов написа:А след всеки ремонт мерена ли е компресията ? Предполагам мастера стриктно спазва стъпките по затягане на главата.

Да така е
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6266
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от zvetiko » 08 Юли 2024, 13:22

Колега, добре си се насочил към оригинална гарнитура.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1989
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от BMWMHartge » 08 Юли 2024, 13:33

Иска ми се термостата 95 градуса да го заменя с 88 от друго БМВ, ама кой би влезнал в пластмасовия корпус? Някои идеи?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 414
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от Ивайло Димов » 08 Юли 2024, 15:36

Въпроси.
1.На какъв пробег се наложи подмяна на ОЕ (първата гарнитура)?
2.След всички ремонти каква е била компресията в стйности?
3 Винаги ли е слагана ОЕ като дебелина гарнитура ,или ремонтна?
4 С колко е шлайфан блока ?
5 Водната помпа при всеки ремонт ли е подменяна?
Някак си ми се вижда ненормално всичко

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1989
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от BMWMHartge » 08 Юли 2024, 16:32

Ивайло Димов написа:Въпроси.
1.На какъв пробег се наложи подмяна на ОЕ (първата гарнитура)?
2.След всички ремонти каква е била компресията в стйности?
3 Винаги ли е слагана ОЕ като дебелина гарнитура ,или ремонтна?
4 С колко е шлайфан блока ?
5 Водната помпа при всеки ремонт ли е подменяна?
Някак си ми се вижда ненормално всичко


1 Различно са гарднитурите духнати но 4те от 65к км до 105км км винаги духа.
2 Компресията не помня в числа но беше нормална и еднаква на всички цилиндри.
3 Винаги стандартен размер гарнитура да.
4.Блока е флайфан само 1 път и мисля беше 0.11 (последния път при смяна на гарнитура)
5. При последния път който искара най- много (105 000КМ) сменяна е , предните пъти пак но не точно на ремонта или преди него или след.

Дали има някой който може да ми промени перката да включва на по-ниски градуси?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от Jordana » 08 Юли 2024, 16:33

На блока лицето мерено ли е за криво ? При толкова пъти сваляне стягане на главата вероятно вече е деформиран . Единия начин безболезнен е търсите по дебела гарнитура , максимално дебелата ремонтна и стягате на 2кг повече главата . Другия вариант е с притирна плоча се шлайфа на място лицето на блока или се сваля блока и се минава на фрезата . Главата ако не е прегрявана , няма кривини и безсмислено да се шлайфа всеки път . Нормално си има 0.05-0.1 деформация това е нищожно малко просто майсторите като им дадеш такава кратуна и я шлайфат има няма нужда тях не ги бърка .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от wladio » 08 Юли 2024, 17:14

На едно и също място ли ги издухва?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 414
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от Ивайло Димов » 08 Юли 2024, 17:14

Тъкмо щех да пиша за ремонтна,по-висока гарнитура .Друго което ми идва е да има микропукнатини в блока (производствен дефект) които процеса на работа не оказват внезапно влияние но тихо и бавно водят до издухване на гарнитурата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от Jordana » 08 Юли 2024, 17:27

Пукнатини едва ли , там където издуха гарнитурата става язва обикновено между два цилиндъра . Мястото отслабва от корозията и вече не натиска гарнитурата както трябва . И като цяло сигурно е сваляна главата поне 5-6 пъти , блока хлътва в средата от тия процедури . Дори и чугуна се разпъва от стягането . Почиства се блока до идеално състояние на повърностите и се мери с лекална линийка за пропадания , 100% съм убеден че е хлътнал в средата поне с 1мм и повече дори . Един О ринг ще го направи вечен , стига да се направи от човек който има опит .
Последна промяна Jordana на 08 Юли 2024, 18:40, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от wladio » 08 Юли 2024, 18:35

Причините не са кой знае колко много, но коя ли е от тях????
Ако е на едно и също място, кръга се стеснява.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от Jordana » 08 Юли 2024, 18:50

1Деформиран блок и пропадане в средата
2Язви между цилиндрите на шийките
3Неправилно стягане , в смисъл слабо стягане без да се достигнат нужните килограми
4Калпави болтове които се разпъват
5Детонации от горивото
Гарнитурата и болтовете почти мога да ги изключа от уравнението . Толкова отворени мотори и всякакви гарнитури елринги райнцове и какви ли не дори със стари сетове болтове не съм имал проблеми никога . Единствените грижи са били с детонации корозирали блокове и кофти стягане . 1-2 пъти и изгнила гарнитура но това беше на опен дек блок с мокри ризи . Тука случая не е такъв .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от wladio » 08 Юли 2024, 18:57

Аз имам съмнения със стягането, болтовете, опуснала резба.
Стана ми интересен случая, това са корави двигатели, но винаги има едно но....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 414
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Размисли и страсти. ЧЕТВЪРТА гарнитура духна?

Мнение от Ивайло Димов » 08 Юли 2024, 21:45

Именно ,старата школа ...но това е аномалия с тези 4 гарнитури.Интересно ми е на какъв пробег е била при първия ремонт ?Щом колегата споменава за 4 случая значи проблемите започват при него ,като чета и изминатия пробег ....предполагам колата има АГУ ,тя също може да е фактор в уравнението.Въпроса е да се намери читав шлайфист ,остава въпроса дали за този ДВГ ще се намери подходяща като дебелина ремонтна гарнитура.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook