Шум от вентилацията на резервоара...клапан
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
Шум от вентилацията на резервоара...клапан
Здравейте колеги,
Ще съм благодарен за каквито и да е съвети относно проблема ми, който вече повече от две години не мога да разреша. Става дума за Е60 с М54В30 двигател. Позволявам си да пиша тук в темите за Е46, защото нещата си идентични при М54 моторите, че и по-старите. Появи се едно постоянно цъкане (щракане), което е монотонно като звук от шевна машина. Чува се САМО на празен ход и винаги започва окол 10/12 секунди след старитране на мотора. Шума идва от системата за вентилация на резервоара, защото когато се изключи въпросния клапан за вентилация на резервоара и всичко спира. Изключително ме дразни този шум, защото на празен ход при затворени прозорци не може да се разбере, че работи двигателя, ако не се гледа оборотомера. Толкова уравновесено и тихо работи колата. Върви перфектно, никакви записани грешки и каквито и да е проблеми, НЯМА газова уредба.
Реших да сменя въпросния клапан за вентилация на резервоара. Ефект никакъв! Смених после и филтъра намиращ се в десния заден калник. Всички тръби за вентилацията на резервоара ги проверихме за запушване. Тук е момента да спомена, че купих всички нови части ориигнални от БМВ. Няколко стотин лева назад и звукът от "шевна машина" продължава да си го има на празен ход...винаги започващ секунди след запалване на двигателя...нали се контролира от ЕКУто, той си го пуска.
Борил ли е някой такъв проблем при тези бензинови мотори? Идеята не е да се игнорира системата като се изключи клапана, а да се открие проблема.
Ще съм благодарен за каквито и да е съвети относно проблема ми, който вече повече от две години не мога да разреша. Става дума за Е60 с М54В30 двигател. Позволявам си да пиша тук в темите за Е46, защото нещата си идентични при М54 моторите, че и по-старите. Появи се едно постоянно цъкане (щракане), което е монотонно като звук от шевна машина. Чува се САМО на празен ход и винаги започва окол 10/12 секунди след старитране на мотора. Шума идва от системата за вентилация на резервоара, защото когато се изключи въпросния клапан за вентилация на резервоара и всичко спира. Изключително ме дразни този шум, защото на празен ход при затворени прозорци не може да се разбере, че работи двигателя, ако не се гледа оборотомера. Толкова уравновесено и тихо работи колата. Върви перфектно, никакви записани грешки и каквито и да е проблеми, НЯМА газова уредба.
Реших да сменя въпросния клапан за вентилация на резервоара. Ефект никакъв! Смених после и филтъра намиращ се в десния заден калник. Всички тръби за вентилацията на резервоара ги проверихме за запушване. Тук е момента да спомена, че купих всички нови части ориигнални от БМВ. Няколко стотин лева назад и звукът от "шевна машина" продължава да си го има на празен ход...винаги започващ секунди след запалване на двигателя...нали се контролира от ЕКУто, той си го пуска.
Борил ли е някой такъв проблем при тези бензинови мотори? Идеята не е да се игнорира системата като се изключи клапана, а да се открие проблема.
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1936
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Шум от вентилацията на резервоара...клапан
След стартиране на двигателя въпросния клапан отваря вентилацията. Шум може да се долови единствено от бензиновата помпа в резервоара. Вероятно й остава малко живот. Като извадиш щепсела от клапана, той си остава затворен и няма връзка с шумовете в резервоара, за това и не се чуват такива. Мнението е само насока за възможен проблем, да не се приема на 100 % достоверност.
ПП: На една от е30-ските, които имах на времето подобен шум се чуваше от самата помпа, на отворен прозорец или като си до колата. Но на тези стари модели помпата се намираше пред левия заден калник, точно под прага, а не както сега да е в резервоара.
ПП: На една от е30-ските, които имах на времето подобен шум се чуваше от самата помпа, на отворен прозорец или като си до колата. Но на тези стари модели помпата се намираше пред левия заден калник, точно под прага, а не както сега да е в резервоара.
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
- Мнения: 304
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Трявна/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: 540i
Re: Шум от вентилацията на резервоара...клапан
При мен, само че на B58, си беше заминал клапана и щракаше. Смених го с нов и щракането спря.
Re: Шум от вентилацията на резервоара...клапан
Благодаря за отговорите, колеги, но бензиновата помпа не издава този паразитен шум от "тракаща шевна машина", още повече че шума започва след десетина секунда след старт на двигателя. Понякога компютъра го изключва за секунди и спира...после пак започва да трака. След като изключа принудително клапана от буксата шума спира, значи няма нищо общо с бензиновата помпа този проблем.
Клапанчето го сменх с ново от БМВ, промяна никаква. Не е в него причината.
Клапанчето го сменх с ново от БМВ, промяна никаква. Не е в него причината.
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани