Въпрос за смяна на съединител и маховик?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 7.07.2019
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i 231кс.
Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости

Въпрос за смяна на съединител и маховик?

Мнение от vipboy » 25 Май 2023, 23:50

Здравейте,
Колата е Е60 530I 6скорости с M54B30 произведена 21.11.2003
Обмислям смяната на съединител и евентуално на маховик. Като купих колата единствено ме притесняваше едно потракване като изгасям мотора, което при натиснат съединител го няма. Сега вече след изминати 60хил км. се появи едно претрисане като загрее мотора на първа и скоростите взеха да влизат по трудно. Обсъдих проблема в няколко сервиза и чух малко разнопосочни мнения - че тракането било от скорстите, а не от маховика. Други са на мнение, че маховика също е за смяна щом тракането го няма при натиснат съединител.
Като части намерих налични само следните варианти:
- маховик Закс (2294 001 399)+ съединител Лук (624 3158 00)
- маховик ЛУК (415 0189 10) + съединител ЛУК (624 3158 00)
- цял комплект на Валео с двумасов маховик VAL837090
Въпросите ми към вас са следните:
- как да разбера дали маховика ми е за смяна?
- ако се стигне до смяна на маховик, кой от горепосочените комплекти е най-надежден и препоръчетилен.
- къде бихте ми препоръчали да подменя частите, сервиз или доказан майстор? От Стара Загора съм, но ако е необходимо мога да отида и в друг град. На повечето места където проверих нямат инструмента за отключване на притискателя, но комплекта на Валео е от стандартния тип и такъв инструмент не е необходим.
- скоростната ми кутия не тече от никъде, добре ли е да сменя семерините отпред и отдаз или да не я пипам, след като нямам теч на масло?
- вилката на съединителя сменя ли се или се използва старата?
- имам теч от семерината на коляновия вал и планирам да я сменя и нея, има ли някаква особеност?
- обмислям варианта за смяна на висящия лагер на кардана и гуменото каре. За лагера ми казаха, че задължително трябва да е оригинален, но гуменото каре може ли да е някаква алтернатилна марка, някакви препоръки?
- от няколко месеца забелязвам едно прелашкване като отнема газта и после пак я подам, което преди го нямаше. Това на някакви тампони ли се дължи или ще се оправи от смяната на съединителя?
Направо ви затрупах с въпроси, но нали за това е форумът да си помагаме. В голяма дилема съм и реших да напиша всичко тук. Всяко мнение ще ми е от полза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: Въпрос за смяна на съединител и маховик?

Мнение от ilia1984 » 01 Юни 2023, 18:40

:dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 7.07.2019
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i 231кс.
Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости

Re: Въпрос за смяна на съединител и маховик?

Мнение от vipboy » 05 Юни 2023, 10:47

Да споделя какво се случи по колата.
Спрях се на този вариант - маховик Закс (2294 001 399)+ съединител Лук (624 3158 00).
Смених също висящия лагер на диференциала с оригинален, тампоните на скоростната кутия, всички семерини на кутията, както и тази голямата на коляновия вал. Възползвах се от това, че колата беше разглобена и си смених и гарнитурата на картера, която течеше от доста време. Смених също и основата на лагера и вилката с оригинални.
Резултатът от ремонта е следния:
- тракането като изагасям колата изчезна. Маховика ми беше в лошо състояние и дори като го свалихме с ръка като мърдаш се чуваше.
- проблемът с трудното превключване на скоростите и всички аномалии от съединителя изчезнаха също. Диска ми беше много износен, като в края резките даже не се виждаха.
- съединителят стана по мек и като цяло съм доста доволен от ремонта.
Единственият проблем, който не се оправи е това отчетливо придърпване след като отнема и после подам газ на скорост. Смених тампоните на скоростната кутия, въпреки, че моите оригиналните бяха в добро състояние, но резлутат нямаше. Кръглият гумен тампон на диференциала го проверихме, но беше абсолютно здрав. Казаха ми, че или е от тампоните на двигателя или от тампоните на задния мост. Някой ако е имал подобен проблем да сподели как го е решил.
Мисля, че ще бъде полезно на всеки, който е решил да прави подобен ремонт като моя, затова ще напиша номерата на частите, които използвах:
LUK К-Т СЪЕДИНИТЕЛ БЕЗ МАХОВИК 624 3158 00
BMW ЩИФТ ПЛАСТМАСА СЪЕДИНИТЕЛ 21 51 1 223 328
SACHS ДВУМАСОВ МАХОВИК 2294 001 399
BMW ПРУЖИНКА СЪЕДИНИТЕЛ 21 51 7 570 284
BMW 6БР. БОЛТ ПРИТИСКАТЕЛ 07 11 9 906 045
BMW ВИЛКА СЪЕДИНИТЕЛ 21 51 1 223 302
BMW МУФА НА ВАЛА ПОД ЛАГЕРА 23 11 7 531 354
BMW СЕМЕРИНА КОЛЯНОВ ВАЛ 11 14 2 249 533
BMW УПЛЪТНЕНИЕ ПОД КОЛЯНОВ ВАЛ 11 14 1 432 240
BMW СЕМЕРИНА СКОРОСТНА КУТИЯ ПРЕДНА 23 11 7 531 353
BMW СЕМЕРИНА СКОРОСТНА КУТИЯ ЗАДНА BMW 23 11 7 531 365
БМВ БОЛТОВЕ СЕМЕРИНА СК КУТИЯ 23 11 7 531 355
БМВ СЕМЕРИНА ОТГОРЕ ПРЕВКЛЮЧВАТЕЛ СК КУТИЯ OE 23117531360
БМВ ВИСЯЩ ЛАГЕР НА КАРДАНА 26 12 7 521 855
БМВ БОЛТОВЕ ВИСЯЩ ЛАГЕР НА КАРДАНА 26 12 7 521 853
БМВ ЦЕНТРИРАЩА ВТУЛКА КАРДАН 26117526611
БМВ ДИСТАНЦИОННА ВТУЛКА ПОД СЕМЕРИНА НА ВАЛА 11 12 1 726 238
ЛЕМФЬОРДЕР ТАМПОНИ СК КУТИЯ LMI31924
ЕРЛИНГ УПЛЪТНЕНИ ИЗПУСКАТЕЛНИ ТРЪБИ ELRING 363.170

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook