BMW F30 N47 - ЕГР проблем

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 1.03.2021

BMW F30 N47 - ЕГР проблем

Мнение от vladisslav » 24 Ное 2021, 21:54

Здравейте,

Имам казус с ЕГР клапана или поне така си мисля. Историята започва след като бях използвал профилкатично една добавка за почистване на горивната система. След слагането на добавката, автомобилът започна да се усеща с доста по-добро поведение и ускорение. СЛед като изхарчих повече от половин резервоар, досипах догоре обикновена нафта. Колата продължи да се държи добре. Тръгнах на път и на равен участък със скорост около 90 км, при 1500 оборота, започна да се усеща като едно заглъхване придърпване на двигателя (не се сменяваха оборотите). При подавана на газ, това колебание изчезваше. Направих диагностика с ИСТА и се показаха следните грешки: 257Е00.
Screenshot 2021-11-07 090941.png

Реших да изчистя ЕГР-а. Не изглеждаше много мръсен но въпреки това го изчистих и смазах (не направих никакви адаптации през програмата след това). Отново тръгнах на път и отново имаше същото придърпване на равен път. Отново гршката бе: 257Е00. Карах още време така и освен предходната грешка, се появи и грешка 255B00.
Screenshot 2021-11-13 150249.png
В градски условия започна да се усеща доста по-осезамо придърпването, дори при тръгване от светофар и накрая светна и чек енджин лампата и при опит за изтриване на грешката на ЕГР-а, не се получаваше - оставаше си. Поръчах нов ЕГР - Pierburg. След слагането (отново без адаптация), грешката изчезна, но продължаваше да придърпва в опредлени условия - каране с малко подаване на газ и по-висока скорост и ниски обороти. След няколко дни отново се появи грешка 255B00, като на другия ден след смяната на ЕГР-а докато загрее двигателят придърпването беше много силно и много осезаемо. На следващият ден липсваше тозипроблем при студен двигател, но се появяваше при топъл леко осеземо. Реших да ресетна адаптациите на ЕГР, но въпреки това придърването при не много високи обороти остана. Ресетнах и адаптациите на Air Mass system, но промяната беше, че грешката не се появяваше толкова често и сякаш придърпването се усеща една идея по-слабо.
Screenshot 2021-11-24 210656.png
. Не мога да преценя дали е заради вече няколкото изгорени резервоара или заради адаптациите.
Дюзите са проверени с ИСТА и са в идеално състояние.
Имате ли идея как мога да разреша този казус? Дали да сложа нов ЕГР?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1185
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: BMW F30 N47 - ЕГР проблем

Мнение от awful » 26 Ное 2021, 14:03

Колектора чистил ли си, да не се окаже че е затлачен, пробвал ли си да изключиш егр от буксата и да покараш така да видиш дали ще има разлика.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 1.03.2021

Re: BMW F30 N47 - ЕГР проблем

Мнение от vladisslav » 27 Ное 2021, 17:35

Здравейте, към момента ситуацията е следната. Преди да проверя доколко е чист колекторът, заредих резервоар и тръгнах на път. Докато не беше загряла в работна температура, отново се получаваше придърпване, но вече като загря го нямаше. Преди го правеше доста и на загрял двигател. Отново имаше грешка 255B00, но беше натрупана само в километрите докато беше студена. Въпросът сега е дали тази добавка не е обркала компютъра, тъй като колата осезаемо вървеше много по-добре и в момента той да се опитва да се адаптира отново към нормалното гориво.

Относно колектора, днес проверих, като свалихме "коляното" с температурния датчик. Имаше "гадости", но не бяха до такава степен задръстили тръбите. Въпреки това ги изчистихме, но нямаше разлика. Отново докато не загрее остана придърпването, а след него изчезна. Отворихме капачето на новият егр и видимо на определени позиции, сякаш задържаше. Смазахме го и няма задържане в момент,а но това отново не реши пробплемът. В немските форуми видях, че при тази грешка, единственото което я прекратява е когато се закупи нов оригинален ЕГР, но не знам дали това ще реши проблемът с придърпването, който явно към момента по някаква причина остава само на незагрял двигател.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 448
Регистриран на: 20.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Луноход

Re: BMW F30 N47 - ЕГР проблем

Мнение от pepsin » 01 Дек 2021, 18:26

Колега върни си стария егр,и бегай до БМВ или се свържи с тях,тъй като има сервизна акция за подмяната на егр и егерохладителя ;) успех.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 24.10.2003

Re: BMW F30 N47 - ЕГР проблем

Мнение от Ivo-G » 02 Дек 2021, 11:11

pepsin написа:Колега върни си стария егр,и бегай до БМВ или се свържи с тях,тъй като има сервизна акция за подмяната на егр и егерохладителя ;) успех.

По принцип има, но нашите дилъри се правят на луди и не сменят току така. В АБ директно ми казаха (излъгаха), че няма такава акция, въпреки че има. В Мкар ме разпитваха подробно какви са ми симптомите и оплакванията, преди да решат, че "няма" такава акция за моята кола. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 448
Регистриран на: 20.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Луноход

Re: BMW F30 N47 - ЕГР проблем

Мнение от pepsin » 03 Дек 2021, 12:30

Ами отиди и настоявай колега,тук в Бг. без да се караш разправяш нищо не става.Не че има успех 100% но поне ще си опитал.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 1.03.2021

Re: BMW F30 N47 - ЕГР проблем

Мнение от vladisslav » 04 Дек 2021, 12:25

Малко ъпдейт по темата.
Вчера реших да върна стария ЕГР. Рeшихме да проверим и MAP сензора, който се намира на всмукателния колектор и се държи от едно болтче. Беше сравнително мръсен. Почистихме го със спрей за дебитомери. Карах известно време така и нямаше никакво придърпване, като единствено имаше грешката на ЕГР, която беше същата, като преди смяната на стария ЕГР - 257Е00 - позицията на сензора, но я нямаше другата 255B00. Реших да върна отново новия и до момента няма записана грешка и няма придърпване. Това ме навежда на мисълта, че датчикът е правил тези проблеми. Единствено сега ми се струва, че има промяна във звука на двигателя (и със стария след почистването на МАП и с новия ЕГР), но може да съм отвикнал от правилната работа на двигателя.
Ако има някакво друго развитие, ще пиша.

Поздрави,

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook