Ниски горива? Проблем или не

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6045
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39<---E34E65

Ниски горива? Проблем или не

Мнение от ares2 » 23 Фев 2021, 11:32

колеги, може ли някой да разясни какво става при бедна смес на дизела когато има ниски горива от дюзите?
едни ми говоят, че е опасно за повишаване на температурата и топене на бутала?? което няма много логика за мен.. но си е лично мнение, без да съм някакъв експерт.
А други казват, че няма подобно нещо и всички бели стават от много богата смес и не добро впръскване

може да е тъп въпрос, но все пак да каже някой компетентен
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1191
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от memorex » 23 Фев 2021, 15:56

Единственият момент, когато температурите на горене могат да спаднат при относително богата смес в дизелов двигател, е, когато двигателят е силно презареден, така че изключително богатите на гориво места, доминират в цялата горивна камера, което се проявява чрез екстремно пушене.
Бутало може да бъде пробито в следствие на т.н."пикаеща "дюза /разпръсквач.Горивото не се разпръсква под формата на мъгла ,равномерно в горивната камера а изгаря върху челото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1213
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от Kurtov » 23 Фев 2021, 18:55

Значи бутало се чупи само от некоректно работещ разпръсквач. Така ли ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1191
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от memorex » 23 Фев 2021, 19:49

Kurtov,ако въпроса е към мен както разбирам,да се изясним още в началото.Съгласен?ОК.
Отговора ми бе към автора на темата-ares2.
Така,ако имате други въпроси е препоръчително да отворите нова тема и ЕВЕНТУАЛНО да получите отговор. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6045
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39<---E34E65

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от ares2 » 23 Фев 2021, 23:34

memorex написа:Единственият момент, когато температурите на горене могат да спаднат при относително богата смес в дизелов двигател, е, когато двигателят е силно презареден, така че изключително богатите на гориво места, доминират в цялата горивна камера, което се проявява чрез екстремно пушене.
Бутало може да бъде пробито в следствие на т.н."пикаеща "дюза /разпръсквач.Горивото не се разпръсква под формата на мъгла ,равномерно в горивната камера а изгаря върху челото.


Благодаря за отговора! Интересно ми е какво става, когато не достига горивото в самото изгаряне? Почти няма дюзи които да си покрият тестовете след 10-15 годишна употреба, а ние си караме с тях.. например от изискване 70мл те дават 59-60, което реално се смята за провален тест от стенда, но колите си работят. Има ли опасност за бутала/цилиндри или всичко лошо е от "пикаещите" ако има такива
'
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1191
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от memorex » 24 Фев 2021, 0:06

Накратко, когато не достига гориво пада мощността.Така е при остарелите двигатели без необходима поддръжка.Не е фатално .Няма да се "чупи"бутало.А дюзи поне тези се рециклират успешно ,ама вие сигурно сте го чували това щом и от стендове разбирате.Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3261
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D 218к.с. ръчка
Мечтае да кара: F...10
Детайли за колата: :)

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от spacepl » 24 Фев 2021, 8:32

Дизела почти винаги работи в бедна смес, тъй като регулирането на сместа става само по впръскване, а не както при бензиновите мотори по впръскване и по въздух чрез дросела. Например М57 в работна температура и работа на тихи обороти работи с ламбда около 33-35 и чак при яко сритване на газта ламбдата става 0,9-1,0, като при всяка стойност на ламбдата под 1,0 започват да се появяват черните пушиляци. Просто приницпа на създаване на сместа и регулиране на мощността/оборотите става само по количество гориво, защото няма дросел който да регулира въздуха. Това от своя страна означава, че е нормално през по-голямата част от времето да работи на бедна смес и само при нужда от много нютони да я обогатява до максимално наситена - ламбда 1.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1452
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA '00г.
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от Z3Ro* » 24 Фев 2021, 11:25

Да работи на бедна смес е по-опасно поради две причини - защото особено при дизел може да отсъстват типични симптоми за проблем с горивата/пушеци и вибрации/ и защото точно тогава се появяват неконтролираните детонации, водещи до счупени бутала и биелни лагери. Ако нафтата е повече, не изгаря вътре и затова излиза отзад под формата на миризлив пушек. Когато е по-малко, детонацията при нарушена пропорция в полза на въздуха е по-силна. Точно тогава се проявява типичното чукане, наподобяващо "чукането на аванс" при бензините. Аз лично два строшени мотора съм виждал вследствие на дюзи, карани дълго на бедна смес. Обикновено цилиндър на бедна смес, когато се погледнат оборотите на всички, работи на по-високи спрямо другите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1191
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от memorex » 24 Фев 2021, 17:07

Проблемите със съотношението въздух / гориво на дизела са почти обратно ха тези на бензина и всъщност прекалено богатите смеси причиняват проблеми: бедните смеси са полезни за здравето на дизелов двигател, ако не и за количеството мощност, която той произвежда. Дизеловият двигател работи изключително с бедна смес, по-богатите смеси всъщност са нещата, които увеличават топлината в двигателя и водят до отказ на компонентите.
Детонацията е много по-малко проблем с дизелите, всъщност шумът при дизелите е тясно свързан с това наистина. Но това не уврежда, освен в определени ситуации, когато е невероятно тежко и за съжаление това обикновено е свързано с големи грешки в настройката(разбираите го в тунинговането)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6045
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39<---E34E65

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от ares2 » 24 Фев 2021, 21:16

не мога да си отговоря, как може да предизвикаш силна детонация с малко дизелово гориво? все едно ако беше така, щяха да работят в тази посока от пройзводителите, да си направят колите да пръскат по малко, а да детонират и да задвижват буталата повече :paranoid: :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1191
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от memorex » 24 Фев 2021, 22:32

Може.Увеличаваш налягането на надува с което и температурата ,ако не монтираш по-голям охладител,а и като промениш момента на впръскване .ОБАЧЕ,така се вдига максималното налягане в процеса на изгаряне ,което води до претоварване на цилиндъра и рано или късно до БАУ.
Сам разбираш ,че производител това го е предвидил и се е застраховал в определен лимит.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1452
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA '00г.
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Ниски горива? Проблем или не

Мнение от Z3Ro* » 24 Фев 2021, 22:53

ares2 написа:не мога да си отговоря, как може да предизвикаш силна детонация с малко дизелово гориво? все едно ако беше така, щяха да работят в тази посока от пройзводителите, да си направят колите да пръскат по малко, а да детонират и да задвижват буталата повече :paranoid: :dunno:

Те точно в тая посока работят - това е основата за понижаване на разхода на гориво. Затова са и доста нетрайни по-съвременните мотори.
Инак да, дизелът работи на бедна смес, но си има граници. Те са зададени и на стендовете... Извън тях резултатите са катастрофа в джоба. Високото налягане не обича многото гориво, когато се касае за нафта. Тя гаси детонацията. Ако е малко обаче, а в същото време компресирана, гърми доволно. Много надути дизели страдат от биелни лагери, когато разпръсквачите се позапушат и доставката е малка...

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook