Висок разход на масло - 320д 163кс

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 12.11.2018

Висок разход на масло - 320д 163кс

Мнение от NSN7Panda » 31 Юли 2020, 13:34

Здравейте колеги,
бих искал да се посъветвам с хората които са се сблъсквали с подобен пробем.
Кратка история на колата: 2006г 163кс е91.
Симптом: 1л масло на 1500-1800км.
Ремонти: Ново турбо, почистен механично ДПФ, егр, интеркулер. Софтуерно колата няма намеси, както и има нормална работа (без да записва грешки). Единствено записваше грешки за запушен ДПФ. Изчисти се механично и колата започна да влиза в регенерации и да поддържа адекватни нива на обратно налягане (на празен ход от 9mbar - 20mbar) (на 4000+ до 200-270mbar).
Сменена гарнитура на капака, почистен и без проблеми филтър на картерните газове.
Колата като километри не мога да гарантирам на колко е (по табло 230к км), според мен е поне на 450к км. Няма проблем с компресията, колата е "пъргава", двигателя работи равномерно, дюзите изглеждат с нормални корекции.

Това което остава е смяна на само гумички на клапаните или цялостен ремонт на двигателя. Интересува ме, тези двигателя "страдат" ли от гумички на клапаните или ако се стигне до подобен проблем с такъв разход на масло то е явно дошло времето за цялостен ремонт на двигателя?
Това което ме озадача е, ако има проблем с пръстените на буталата, то не би ли трябвало да губи и компресия и мощността на колата също да намалее. Съответно ако се направи само ремонт на гумичките на клапаните не би ли трябвало това масло да спре да се харчи?
Много клипове и хора споделят да се следи какъв цвят на изгорелите газове се отделя когато се запали и тт.н.. но колата когато е с ДПФ, отзад цвят няма, всичко се хваща от него. Във връзка с това, ауспуха отзад е овъглен.
Някой колеги от Англия споделя за употребата на различни добавки в маслото като: Forte Lubricants Car Rear Crankshaft Seal Oil Leak Conditioner - 125ml,
някой пробвал ли ги е и има ли истина в цялата тази история?
Бих бил радостен, ако се получи адекватна и градивна комуникация по този казус!
Благодаря ви предварително!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 847
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61/535d/08'
Мечтае да кара: F90

Re: Висок разход на масло - 320д 163кс

Мнение от datchko » 31 Юли 2020, 16:17

Колата пуши ли в различните режими на натоварване?

От сегменти много често губи компресия, ако твоята е в норми, малко вероятно е да е от това.

От гумички на клапаните ще попушва.

Вакуума проверявали ли сте?

За мен причината е или клапан на картерните газове (~120лв оригинал само), или вакуум помпа (~300 лв Pierburg).

Ако вакуум-помпата е чао, обикновено прави високо налягане вътре в двигателя и маслото "изчезва" през турбината.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 814
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: E90 320D, S1000r, DRZ400e

Re: Висок разход на масло - 320д 163кс

Мнение от Phil » 01 Авг 2020, 19:50

A как се разбира дали вакуум помпата е чао?
Моята губи около литър между смените, т.е. за около 15К км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 321
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Висок разход на масло - 320д 163кс

Мнение от SpeedyMan » 01 Авг 2020, 20:25

Хаха... това с компресията е малко интересен момент..
Компресията може да е в норми и пак да гори масло в следните случаи:

1. Кофти масло.

2. Износването е започнало, цилиндрите имат лека елипса, но маслото все още играе роля на уплътнител и за това компресията още е ОК, но пък маслото попада в горивната камера и изгаря.


3. бутала с тънки маслени сегменти - нямам идея дали с такива на този мотор, но като цяло тези сегменти се правят по-тънки в последните години за да се намали триенето и респективно разходът на гориво.

4. Втулки и уплътнения на турбото.

5. Гумички - ще пуши сутрин като я запалиш сутрин синкаво, но пък DPF-а може би ще скрие този ефект.. така, че вероятно няма как да разбереш.

Относно вариант 1 - слагаш BMW 5W-30 Twin Turbo. Препоръчвам го, защото карам с такова.
Ако нямаш разход на масло поне първите да речен 5 хиляди км. всичко е наред - нормално износване. Карай колата с по-чести смени на около 6-7 хил. км. (макс. 10 000 км.)


Относно вариант 2 и от части може да повлияе благоприятно на вариантите 3 и 4: Предлагам да пробваш с добавка - Римет или XADO 1 shot, които действат 50 000 до 100 000 км.
Ако намалее/спре разходът на масло - имаш проблем с износване. Може да караш и така, с добавки, като отслабне ефекта на добавката слагаш нова или правиш ремонт - ти си избираш, но поне ще си наясно къде е проблема.

OIL LEAK добавките са за течове - т.е. изпускащи гарнитури.
Изображение Изображение
Изображение Изображение

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook