Гордън Мъри за "Бугати Вейрон" ...

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 8.08.2004
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: vRS

Гордън Мъри за "Бугати Вейрон" ...

Мнение от THUNDER » 03 Яну 2006, 11:27

Мисля, че тази статия в Road&Track, написана от един истински технически гений :bowdown: :bowdown: ще е интересно четиво ;).
Накратко - прави технически анализ на Вейрон-а и същевременно го сравнява със своето отроче McLaren F1...

http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=7&article_id=3075
Live and let Die!

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 03 Яну 2006, 14:39

Ето тази част на статията ме изкефи максимално :D :D :D

As the drag increases as a square of the speed, the power requirement increases as a cube of the speed because the power itself is speed-dependent. The Veyron because of its high CDA figure and huge cooling drag needs 1001 hp to go 12 mph faster than a McLaren F1 producing 627 hp. To help understand the problem of starting a car program from a weak point aerodynamically, we do some calculations: A turbocharged F1 producing 1001 hp would achieve 281 mph assuming the same drivetrain efficiency. Another way of looking at this equation is that an F1 would need "only" 740 hp to reach the Bugatti's top speed. All this demonstrates just what an uphill struggle the Bugatti team faced to achieve their targets.

452 км/ч турбинирана версия на Ф1-цата :arrow: :shock: :shock: :shock:

И въпреки всичко F1 си остава връх :!: :!: бугатито си е една чиста екзотика и нищо повече,правилно казва Гордън Мъри,че няма база за сравнение едва ли не,при положение,че с McLaren F1 са създали автомобил,който е сразмерите на Порше Кайман - има място за 3 ма пасажери и багажно отделение дори :!: :!: :!: Гениална конструкция,създадена от гениални мозъци :!:

И още нещо много важно :arrow:

Weight saving should be by design and not a post process. Weight is the car designer's biggest enemy. It works against you in every single aspect of vehicle dynamics. Power-to-weight ratio is one of the most misunderstood figures in the auto-motive world. Achieving a good power-to-weight figure by applying huge horsepower to a heavy car is in no way the same thing as achieving the same ratio with a very light car. For all its 1001 hp, the Veyron falls short of a McLaren F1's power-to-weight figure.

Георги Пенчев
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4556
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 03 Яну 2006, 19:12

Че е екзотика е ясно, ама тва с Ф1 ме разби, 452 лелееее :shock: :shock: :shock: аз тая кола я имах за велика, ма сега съвсем ми скри шапката. Просто...... :bowdown:

Някой да е чувал за по бърза модификация на Макларън Ф1?
Изображение

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 03 Яну 2006, 19:33

BMW8 написа:Че е екзотика е ясно, ама тва с Ф1 ме разби, 452 лелееее :shock: :shock: :shock: аз тая кола я имах за велика, ма сега съвсем ми скри шапката. Просто...... :bowdown:

Някой да е чувал за по бърза модификация на Макларън Ф1?


Това не е съществуваща модификация! Статията говори за "теоретичен" МакЛарън Ф1 с 1001 коня - точно толкова колкото и Бугати-ти. Идеята е, че заради значително по-добрата си аеродинамика, МакЛаръна ще е по-бърз ако имаше същите коне. Никъде не се споменава, че съществува такъв МакЛарън!

Интересно четиво иначе :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 8.08.2004
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: vRS

Мнение от THUNDER » 04 Яну 2006, 10:34

Радвам се, че ви хареса статията :D - за мен едно от най-големите и достойнства е факта, че Мъри дава оценка на колегите си почти :mhihi: без да умаловажава труда им ;).
Live and let Die!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.10.2004
Местоположение: Асеновград

Мнение от j1v » 04 Яну 2006, 12:45

И вие, както и автора пропускате едно съществено нещо:

Most supercars fit into three categories: 1) real world, designed to be used and enjoyed on normal roads; 2) track cars; 3) collector cars, i.e., engineering showoffs. Some supercars fit into two or even three of these categories.


Вейрона не е нито едно от трите ... вейрона е нещо като експонат (сигурен съм, че има и по-точна дума, ма сега не мога да зацепа :mhihi: ) създаден с една единствена цел ... да покаже докъде се простират в момента възможностите на автомобилостроенето и къде са границите ...

Тази кола не е правена нито да е най-добрата (въреки, че за мен в много отношения тя е), нито е правена за да се печели от нея (тези които са гледали топгиър, знаят, че бугатито се продава на 1/3 от реалната цена, която то струва на VW)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 8.08.2004
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: vRS

Мнение от THUNDER » 04 Яну 2006, 14:15

j1v написа:Вейрона не е нито едно от трите ... вейрона е нещо като експонат (сигурен съм, че има и по-точна дума, ма сега не мога да зацепа :mhihi: ) създаден с една единствена цел ... да покаже докъде се простират в момента възможностите на автомобилостроенето и къде са границите ...

В този смисъл се е изказал и самият Мъри в статията, а ти в случая го превеждаш :mhihi: :winky:

j1v написа:Тази кола не е правена нито да е най-добрата (въреки, че за мен в много отношения тя е), нито е правена за да се печели от нея (тези които са гледали топгиър, знаят, че бугатито се продава на 1/3 от реалната цена, която то струва на VW)

Знам пич - когато работех във VW, Вейрон-а беше в процес на разработка. При всяка среща с немец от централата (по време на обучения ;) ) съм разговарял за колата, като смисъла при отговор на въпроса "ЗАЩО се прави такава кола?" винаги бе подобен на твоето мнение ;) . Нооо - бъди сигурен, че цената НЕ Е 1/3 от реалната, вервай ми :mhihi: :mhihi: :!:
Апропо - това се отнася и за Phaeton, но той е друга бира ;) ...
Live and let Die!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6600
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: E36 S52B32
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 04 Яну 2006, 14:37

да не би и тази кола е била мечта на Ferdinand Piech?
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place - Frédéric Bastiat
- There is one and only one social responsibility of business–to use its resources and engage in activities designed to increase its profits so long as it stays within the rules of the game, which is to say, engages in open and free competition without deception or fraud - Milton Friedman
- How selfish soever man may be supposed, there are evidently some principles in his nature, which interest him in the fortune of others, and render their happiness necessary to him, though he derives nothing from it, except the pleasure of seeing it - Adam Smith


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 3.05.2004
Местоположение: София

Мнение от Flat 6 » 05 Яну 2006, 12:29

За мене Вейрона е добър опит, но дотук. Няма нищо от гениалността на Ф1, тежи повече от 2 тона и най-важното прави коне с 4 турбини.... Всяка днешна екзотика, та дори и доста стари като Ф1 биха постигнали много повече при наличието на само два турбо компресора...

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: UBAH5

Последни теми
Facebook