стрелката за температурата влезна в червеното,помогнете

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw е46

стрелката за температурата влезна в червеното,помогнете

Мнение от vladuicho » 23 Сеп 2007, 11:03

загря ми двигатела,май перката не се беше включила :( аз през цялото време я наблюдавах обаче изведнъж отиде в червеното,моля Ви се кажете дали не се е преебало нещо :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 23 Сеп 2007, 11:05

Бегай в сервиз!!! То и на око малко хора ще ти кажат пък камо ли през монитора!

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 17.04.2007
Местоположение: София

здр

Мнение от vybz » 23 Сеп 2007, 11:19

най вероятно е водна помпа,60лв е рувил не са ло6и,брат ми сложи такава и е доволен,ама не си праи та6ак ходи на сервиз 6тото 6е изгърми6 с главата!!!
Трудно ми е да споря с гола блондинка

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 23 Сеп 2007, 11:22

Нищо и няма! Да не караш така ей! Виж от какво е загряла, опраи проблема, виж дали не ти меша масло с антифриз и обратното и дали не надува маркучите и газ!
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: здр

Мнение от tsb_bg » 23 Сеп 2007, 13:10

vybz написа:най вероятно е водна помпа,60лв е рувил не са ло6и,брат ми сложи такава и е доволен,ама не си праи та6ак ходи на сервиз 6тото 6е изгърми6 с главата!!!


Най вероятно е помпата. Ако е оригинална те са със едни бакелитови (пласмасови) турбинки които стареят и като се разпарцалосат няма грам теч навън а просто престават да въртят водата.

така че ако е това провери внимателно за останали парчета и новата помпа - задължитено с метална турбинка

Успех


Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw е46

Мнение от vladuicho » 23 Сеп 2007, 15:47

ама ако е водната помпа ,няма ли да има теч от някаде.....значи цялата работа беше,че я ръчках в едно задръстване, и целия х** е 4е не оправих пластмасата която е над перката ,малко закачаше в нея ,бях сменял тампоните на двигатела и нещо не я бях наместил,дали заради него е станали нещо,зна4и стрелката за температурата беше минала средата и изведнъж отиде в 4ервеното,и веднага спрях :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 23 Сеп 2007, 15:59

vladuicho написа:ама ако е водната помпа ,няма ли да има теч от някаде.....


Това ти казвам че теч няма - просто турбинката се откъсва от вала на водната помпа и престава да се върти.
Иначе лагер, гарнитура, фибъче всичко си е ОК и теч няма грам ама и охлаждане няма защото няма кое да завърти водата през радиатора....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 23 Сеп 2007, 16:50

tsb_bg написа:
vladuicho написа:ама ако е водната помпа ,няма ли да има теч от някаде.....


Това ти казвам че теч няма - просто турбинката се откъсва от вала на водната помпа и престава да се върти.
Иначе лагер, гарнитура, фибъче всичко си е ОК и теч няма грам ама и охлаждане няма защото няма кое да завърти водата през радиатора....


Колега, понеже гледам, че ги разбираш нещата и се чудя да не би аз да съм в грешка, но на М43 помпата не беше ли с метална турбина по принцип? Гледам, че колегата е писал, че кара '96-та 318i...
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 23 Сеп 2007, 17:29

Не знам а и той и който и да е от нас едва ли може да е е сигурен дали неговата водна помпа е оригинална или е сменяна и колко пъти и с кава?
Това разбира се е мое мнение но както казва колегата че няма теч, случило се е изведнъж, т.е колата не е греела продължително време и сега да е стигнала до червеното ми се струва най-вероятно да е това - просто няма теч но няма и циркулация на водата в системата (вала се върти, лагера и фибърчето са ОК само дето все едно да се мъчиш да ядеш супа с китайски пръчици ...)

Смятам, че дори при заседнал в затворено положение клапан на термостата при нормална циркулация на водата пак малко от малко ще охлажда (или поне няма да тегли към червеното) - все пак не са тези жеги като преди месец а и колегата казва че перката не се е включила (радиатора трябва да е бил студен).

Това не пречи да се види и за термостат и за запушен радиатор но това според мен не се проявява изведнъж а постепенно.

А за притесненията че може да е от кожуха зад радиатора - от това не може да стане нищо освен да остърже перката по ръбовете

Ще се радвам да видя и други мнения защото загряването не е "екзотичен" случай а рано или късно се появява при всвки

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 23 Сеп 2007, 17:33

За втори път ми поста ми излиза 2 пъти :?:

Съжалявам за което :uups:
Последна промяна tsb_bg на 23 Сеп 2007, 22:31, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw е46

Мнение от vladuicho » 23 Сеп 2007, 20:51

tsb_bg много ти благодаря за компетентното мнение ;) днес я карах около 50 км и не загря,чудя се какво да правя и ако не му обърна внимание дали няма да стане фал в палантерията :mhihi: ,ако не работеше помпата щеше и днес да загрее :?: как се проверява дали помпата работи?


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 23 Сеп 2007, 20:54

vladuicho написа:...

запали я,остави я да загрее и на място ако прегрее значи е помпата 100% ;)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 23 Сеп 2007, 20:55

Ми на студен мотор отвий капачката на разширителното и виж като я изфорсираш дали има някво раздвижване...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 23 Сеп 2007, 20:59

Ако си я карал и НЕ загрява със сигурност не е водната помпа - тя скапе ли се е необратимо.
По-скоро термостат или радиатор (запушен или самите ламели отвън са задръстени с боклук)

Не го отлагай виж го възможно най-бързо

Успех :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 23 Сеп 2007, 22:31

Има един много тънък момент с водната помпа.А именно,че в началото
турбинката превърта само на високи обороти.Колата прегрява само при
постоянни скорости над 90 км/ч.А на градско може въобще да не мръдне
стрелката.В последствие турбинката почва да се чупи и не върти въобще,
съответно загрява и на празен ход.

Ако веднъж колата е прегряла,пак ще прегрее.Нова помпа и термостат
е моят съвет.120 лв щв спестят ремонт за 1000 лв.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook