Температура на изгорелите газове

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Температура на изгорелите газове

Мнение от AlibiTu » 25 Апр 2007, 19:12

1. Колко градуса е нормално температурата на изгорелите газове?
Ако някой може да даде инфо при различните мотори на БМВ, ще е супер. Лудиягсм може да каже при него как варира.
2. При какви обороти колко градуса развиват газовете? Като увеличи аванса до колко се увеличава тази температура.
3. Много интересен въпрос: ПРИ КАКВА ТЕМПЕРАТУРА НА ГАЗОВЕТЕ СЕ ПОЛУЧАВА НАЙ-ДОБРЕ ПЪЛНО ИЗГАРЯНЕ?
4. Колко е горе долу максимума, който може да се достигне?
5. Колкото по-висока температура, толкова по-правилно изгаряне? (Това ли е формулата?) .. но до кога? ...
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 25 Апр 2007, 19:52

тия градуси къде трябва да се мерят? че ще стане "научна "фантастика"" ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 25 Апр 2007, 20:14

Датчика се закача някъде в областта на Ламбда Сондата.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 25 Апр 2007, 20:24

а не мислиш ли, че температурата е амплитудна и се влияе от външни фактори като изпускателна система (сток или къстъм), движение на автомобила (респ охлаждане на изпускателната система) и ред други фактори...
може и да се бъркам.

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 25 Апр 2007, 20:30

някъде четох че изгарянето в цилиндрите става на около 700 градуса по целзии, ама не съм сигурен...казвам го по смътни спомени :roll:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 26 Апр 2007, 9:33

Станчев, аз не разбирам и за това питам.
Незнам каква роля играе генерацията, но си мисля, че щом сензорът се монтирва почти непосредствено след колектора (а даже може и на самия колектор), няма да е много от значение.

За да улесня нещата, да разиграем следния сценарии. Монтирвам си аз един такъв сензор и зпочвам да го следя. Примерно на 3000 рпм показва 250 градуса. Започвам да си увеличавам аванса и гледам, че и температурата започва да се покачва. Горе долу до какви стойности на тази температура мога да знам, че имам отлично изгаряне в подходящия момент, без да има опасност за колата (Не разглеждаме факта, че по някое време може и да се получат сигнали и от кнок сензора).
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.12.2004
Местоположение: София

Мнение от 1net » 15 Май 2007, 13:07

Turbo_Ted написа:някъде четох че изгарянето в цилиндрите става на около 700 градуса по целзии, ама не съм сигурен...казвам го по смътни спомени :roll:

всъщност цифрата е доста по-висока.

има едно общоприето място за монтаж на такива сонди и то е на растояние 1/2 диаметъра на тръбата от главата. Някои бмв-та знам че имат фабрични отвори за ЕГТ сонда и тя е "някъде около ламбдата", тоест доста далеч. Идеята на първото поставяне е да има някаква (макар и малка) прилика на числата от кола на кола.
ЕГТ-то не е ламбда, че да се каже ХХХ градуса е оптимално. То това и за ламбдата не е напълно вярно, но няма да изпадам в подробности.
Ако ЕГТ-то се монтира както споменах по-горе мже грубо да се каже, че максималната допустима температура е около 900-1100 градуса. По натам си е направо опасно. Примерно на моя двигател мерих 400 целзий на празен ход, около 600 при нормално леко каране и до 750-800 на макс натоварване. И да ви кажа точни цифри, те няма да имат никаква сила, но идеята е следната:
ако предверението прекалено голямо, сместа се загрява много защото едновременно гори и се компресира преди ГМТ, а щом началната смес е много гореща, то крайната е още по-гореща.
Ако предверението е прекалено малко, сместа продулжава да гори в изпускателния колектор и пак е много гореща.
По тези причини, има едно предверение, при което ЕГТ-то е минимално. За голямо съжаление обаче тази точка не е оптимална за мощността. Освен това, това уж "оптимално" предверение зависи и от самата смес: бедна/богата/стахеометрична.

В общи линии ако при пълно натоварване гоним минимални ЕГТ при смес около 12.6 ще се озовем доста близо до оптималния за мощност режим.
Неприятното е че за макс мощност, пиковото налягане трябва да е при 10-15 градуса след ГМТ, а този градус не е много свързан с температурата на изгорелите газове. и оптималното предверение се мести по обороти и зависи от конкретния двигател... абе гадна работа.

Оптимално изгаряне се получава при максимално предверение по простата причина че цместа има максимално време, но оптимално изгаряне не означава максимална мощност, защото при много предверение сместа ще си изгори максимално добре, но ще натиска буталото прекалено рано когато е много близо до ГМТ

С две думи, само ЕГТ не върши работа. Меренето на сместа е по-важно, а ако може към него да добавите и ЕГТ - още по-добре. И все пак, нито ламбдата нито егт-то не могат да заменят дино или точни времена от писта и добър пилот.
Това последното с диното срещу писта е малко спорно, ама още не съм толкова добър че да имам конкретно мнение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 15 Май 2007, 15:55

На 1100С можеш вече спокойно да си хвърлиш мотора.
Обикновено при 1000 вече си назад поне с гарнитура на главата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 16 Май 2007, 15:29

между 750 и 850 градуса като си и дал вси4ката газ м и важно уто4нение като мести6 аванса назад тоест искрата да идва по-късно темперaтuрата в цилиндъра се пока4ва от там и в изпускателния колектор и обратно катто мести6 напред пали по рано темопературата пада в цилиндъра и в изпускателния колектор.
Последна промяна ludiagsm на 17 Май 2007, 17:38, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 16 Май 2007, 21:26

..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.11.2006
Кара: 335d

Мнение от VOLUMAX » 16 Май 2007, 22:55

ludiagsm написа:между 750 и 850 градуса като си и дал вси4ката газ м и важно уто4нение като мести6 аванса назад тоест искрата д аидва по късно темперстърата в цилиндъра с епока4ва от там и в изпускатъелния колектор и обратно то мести6 напред пали по рано темопературата пада в цилиндъра и в изпускателния колектор


Бате .... тва не е верно :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 16 Май 2007, 23:14

VOLUMAX написа:
ludiagsm написа:между 750 и 850 градуса като си и дал вси4ката газ м и важно уто4нение като мести6 аванса назад тоест искрата д аидва по късно темперстърата в цилиндъра с епока4ва от там и в изпускатъелния колектор и обратно то мести6 напред пали по рано темопературата пада в цилиндъра и в изпускателния колектор


Бате .... тва не е верно :)

Кое не е верно :confused: като той имаше даже май некъв темп датчик в изп колектор :roll:
Последна промяна Nightmare на 16 Май 2007, 23:32, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 16 Май 2007, 23:18

Луд ... не е ли точно обратното :roll: ... в смисъл, като вдигаш аванса (+ в СМТ или МС) и Темп-а се увеличава и съответно като намаляш аванса (- в СМТ или МС) и Темп-а намаля. :roll:
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.11.2006
Кара: 335d

Мнение от VOLUMAX » 16 Май 2007, 23:29

AlibiTu написа:Луд ... не е ли точно обратното :roll: ... в смисъл, като вдигаш аванса (+ в СМТ или МС) и Темп-а се увеличава и съответно като намаляш аванса (- в СМТ или МС) и Темп-а намаля. :roll:


Стана мазало :)

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 16 Май 2007, 23:31

Леле батки, тряа напрайме тема за изцепки :shock: от тук нататък само не ми е ясно за какъв тунинг точно става въпрос :roll:

Като се подаде по късно искрата, сместта не успява да изгори преди отварянето на изпускателния клапан, така, че горенето се пренася в ауспуха и затова имаме по висока температура обратното е ясно ...
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook