Препоръки за нови (и не само) шофьори
Модератор: Общи модератори
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Всеки (млад) шофьор трябва да се научи са кара… безметежно. Това е начин на възприятие, мислене и резултантното коректно пътно поведение.
Да се кара Без опънати нерви, без при/бързане, без драма, без резки движения, без нагли мисли, без агресия. Като кара човек времето трябва да е спряло и да няма значение.
Правилно изпълнено резултата от написаното по- горе е всичко което колегите са написали- карането със съобразена скорост, спазването на дистанция и тн.
Да се кара Без опънати нерви, без при/бързане, без драма, без резки движения, без нагли мисли, без агресия. Като кара човек времето трябва да е спряло и да няма значение.
Правилно изпълнено резултата от написаното по- горе е всичко което колегите са написали- карането със съобразена скорост, спазването на дистанция и тн.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Аз съм на възраст, в която да съм "Добър в леглото" означава, че не хъркам, не пърдя и не дърпам одеалото към себе си.
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Аз имам препоръка към родителите на малките рацери. Спрете да им подарявате наготово коли за бала и ги оставете сами да се потрудят за първата си кола. Гаранция ще я карат сто пъти по-внимателно и по-безопасно.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: B48B20А
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Ако по път с много завои зад вас има коли, а отпред няма - отбийте ако има къде или намалете на някой участък с повече видимост и цъкнете десен мигач, за да пропуснете бързаците.
Когато започне да вали в първите минути настилката става на пързалка, заради натрупания прах и все още малкото количество вода, което не е отмило мръсотията. Затова в такива моменти карайте с презумпцията, че всеки момент може да останете без сцепление. В тунелите пък дъждът изобщо не успява да отмие калта, а колите внасят само малко количество вода с гумите, тъкмо колкото да стане лигаво и хлъзгаво.
При температури близо или под нулата при преминаване през мост отпускайте газта предварително и не правете резки маневри, защото много често се образува поледица (вятърът обдухва под моста и температурата на асфалта там е по-ниска от останалата част от пътя).
Когато започне да вали в първите минути настилката става на пързалка, заради натрупания прах и все още малкото количество вода, което не е отмило мръсотията. Затова в такива моменти карайте с презумпцията, че всеки момент може да останете без сцепление. В тунелите пък дъждът изобщо не успява да отмие калта, а колите внасят само малко количество вода с гумите, тъкмо колкото да стане лигаво и хлъзгаво.
При температури близо или под нулата при преминаване през мост отпускайте газта предварително и не правете резки маневри, защото много често се образува поледица (вятърът обдухва под моста и температурата на асфалта там е по-ниска от останалата част от пътя).
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1714
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Няколко сезона на мотор ще ви направят много по-безопасен шофьор на кола, но ... това ще се случи/изпълни трудно по обясними причини!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1714
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Един по практично насочен въпрос: След около месец дискусия тук със сигурност ще съберем наистина полезни съвети! След това, как се предполага, че те ще достигнат до младите водачи? Те много рядко четат из разни форуми... Как ще е по-добре да ги направим достъпни до истинската им аудитория?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
По-горе го написаха: не разчитайте на предимство. Винаги се оглеждайте, дори на зелен светофар, истории от живия живот мога да разказвам с дни.
Уважавайте велосипедистите, мотористите, пешеходците.
Животът е един - винаги мислете за себе си и другите около вас.
Изкарате сами парите за книжка и кола, плащате си ремонтите.
ПТП-та стават, важно е черва да няма.
Уважавайте велосипедистите, мотористите, пешеходците.
Животът е един - винаги мислете за себе си и другите около вас.
Изкарате сами парите за книжка и кола, плащате си ремонтите.
ПТП-та стават, важно е черва да няма.
- Ивайло Димов
-
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Една голяма част от катастрофите стават заради припряност, бързане, нервничене....Хората по навик тръгват в последния момент за работа , за семейно събиране, за почивка. Времето не се разпределя целесъобразно, не се обмисля разстояние, пътна обстановка, метеорологичните условия какви са.Дали случайно общината или АПИ не извършват ремонтни дейности, дали някъде по маршрута има тапи поради ПТП.
Винаги преди пътуване се тръгва по-рано от нужното, един бърз поглед на гумите, светлините, ниво на масло, антифриз, течност за ч-ки.Проиграва се маршрута, търси се и алтернативен , мичето си проверява багажа щателно щото на половината път да не се окаже, че си е забравила пресата за коса или любимите обувки. И да дудне що не си и напомнил, и как ако било за майка му даже щел да се върне обратно.
Преди дълги пътувания се ляга по-раничко, не се употребява алкохол, удобни дрехи и обувки ..не да те стяга чепика в пряк и преносен смисъл.
Винаги преди пътуване се тръгва по-рано от нужното, един бърз поглед на гумите, светлините, ниво на масло, антифриз, течност за ч-ки.Проиграва се маршрута, търси се и алтернативен , мичето си проверява багажа щателно щото на половината път да не се окаже, че си е забравила пресата за коса или любимите обувки. И да дудне що не си и напомнил, и как ако било за майка му даже щел да се върне обратно.
Преди дълги пътувания се ляга по-раничко, не се употребява алкохол, удобни дрехи и обувки ..не да те стяга чепика в пряк и преносен смисъл.
- empar
- младши ентусиаст

-
- Мнения: 320
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Аз една дреболия ще споделя, която веднъж ми изправи косата, а един съсед тираджия си сгафи юнашката.
Карате по двулентов път, в ДЯСНА лента, застигате по-бавно движещо се мпс, поглеждате огледалото, в ляво се задава ЛЕК автомобил.
Давате ляв мигач и изчаквате лекият автомобил да ви подмине поне с 3-4 дължини, защото зад него може да се крие изненада.
Мисля, че съм го споделял тоя случай, но...
АМ Тракия, леко пускане, карам си 140 на темпомат в дясно, застигам камион, отзад приижда едно синьо алди q7, ама преко сили с 4-5км/ч повече от мен са движи, аааааха мина пред мен, какво ме ухапа, та така рязко тръгнах, мигач и за една бройка да се нашия в празния колесар за лодка.
Съседчето с камиона завъртя негов колега(ама буквално негов, от една фирма са), който караше на платформа 6 гуми за ремарке.
За щастие се разминаха с леки щети и събираха гумите по дерето отстрани.
Карате по двулентов път, в ДЯСНА лента, застигате по-бавно движещо се мпс, поглеждате огледалото, в ляво се задава ЛЕК автомобил.
Давате ляв мигач и изчаквате лекият автомобил да ви подмине поне с 3-4 дължини, защото зад него може да се крие изненада.
Мисля, че съм го споделял тоя случай, но...
АМ Тракия, леко пускане, карам си 140 на темпомат в дясно, застигам камион, отзад приижда едно синьо алди q7, ама преко сили с 4-5км/ч повече от мен са движи, аааааха мина пред мен, какво ме ухапа, та така рязко тръгнах, мигач и за една бройка да се нашия в празния колесар за лодка.
Съседчето с камиона завъртя негов колега(ама буквално негов, от една фирма са), който караше на платформа 6 гуми за ремарке.
За щастие се разминаха с леки щети и събираха гумите по дерето отстрани.
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Не минавайте в последната секунда на зелено ако отсреща чакат 1-2-3 коли за ляв завой
Като видите камера за скорост при ограничение 60 , не карайте с 30-35
Ако не можете да говорите по телефон / което е забранено / ,и да подържате нормална скорост спрете
Като видите камера за скорост при ограничение 60 , не карайте с 30-35
Ако не можете да говорите по телефон / което е забранено / ,и да подържате нормална скорост спрете

Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Още нещо се сетих - не дръжте да доказвате колко сте прави и т.н.
Пример - в нерегулирано кръстовище вземането на предимство като дясностоящи не трябва да е на всяка цена (може да го разберете и с цената на няколко брони и евентуално други елементи).
Пример на магистрала - карате с ограничението, изпреварвате, има място да се приберете и да ви подмине бързо застигащ автомобил, но не се прибирате, защото не сте длъжни. Не е колегиално, не е и много смислено - най-много да си навлечете проблем/опасна ситуация.
И друго нещо, което колегите засегнаха - при преминаване покрай спрели коли - съобразена скорост и странична дистанция. Може да изскочи разсеяна майка с дете, куче, дете, всичко.
При аварирал автомобил на скоростен път също - неслучайно рънфлат гумите са измислени заради статистиката с жертви на пътя, сменящи гума.
Пример - в нерегулирано кръстовище вземането на предимство като дясностоящи не трябва да е на всяка цена (може да го разберете и с цената на няколко брони и евентуално други елементи).
Пример на магистрала - карате с ограничението, изпреварвате, има място да се приберете и да ви подмине бързо застигащ автомобил, но не се прибирате, защото не сте длъжни. Не е колегиално, не е и много смислено - най-много да си навлечете проблем/опасна ситуация.
И друго нещо, което колегите засегнаха - при преминаване покрай спрели коли - съобразена скорост и странична дистанция. Може да изскочи разсеяна майка с дете, куче, дете, всичко.
При аварирал автомобил на скоростен път също - неслучайно рънфлат гумите са измислени заради статистиката с жертви на пътя, сменящи гума.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2720
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Като настигнете кола на път с повече ленти в една посока, не и стойте дълго отстрани, може да сте в мъртвата зона и да не ви вижда и да ви се качи отгоре по някое време.
Ако завивате надясно без предимство на път с по една лента, не стойте по средата на вашата, а се изтеглете плътно вляво да не пречите на тези зад вас.
На булеварди с повече от две ленти се движете или в най-дясната или в най-лявата, но без да правите колона. В средната лента трябва да дебнете да не ви вземат вратите от двете страни.
Освен да не ви псуват, даването на мигач може да ви спаси, на няколко стотин изпреварвания може да се случи да не видите този зад вас, който е в мъртва зона или бързо движещ се моторист, но като ви види мигача ще има едно наум.
Когато сте с по-така автомобил и на магистралата, като изпреварвате с 140 някой ви присветне отзад го пуснете да се изравни с вас, върнете няколко предавки и му обяснете, че не е бил прав
знам, че е просташко, но носи наслада, а и доста рацери след това спират да "мигат".
Ако завивате надясно без предимство на път с по една лента, не стойте по средата на вашата, а се изтеглете плътно вляво да не пречите на тези зад вас.
На булеварди с повече от две ленти се движете или в най-дясната или в най-лявата, но без да правите колона. В средната лента трябва да дебнете да не ви вземат вратите от двете страни.
Освен да не ви псуват, даването на мигач може да ви спаси, на няколко стотин изпреварвания може да се случи да не видите този зад вас, който е в мъртва зона или бързо движещ се моторист, но като ви види мигача ще има едно наум.
Когато сте с по-така автомобил и на магистралата, като изпреварвате с 140 някой ви присветне отзад го пуснете да се изравни с вас, върнете няколко предавки и му обяснете, че не е бил прав
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4342
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
4. Когато се включвате в магистрала ускорете в ускорителната лента и ако никой не ви пуска, продължете да шофирате в авариината. Обикновено, хората се мърдат в лявата лента, но не е ок да се включите с 40 и едвам едвам да ускорявате и правите тапа зад вас. 
5. Пуснете мигача ПРЕДИ да изпреварите или правите маневрата.
6. Като видите двуколесно, нищо не ви пречи да му направите път, така че да ви задмине и замине.
5. Пуснете мигача ПРЕДИ да изпреварите или правите маневрата.
6. Като видите двуколесно, нищо не ви пречи да му направите път, така че да ви задмине и замине.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla M3LR, e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
Kroki написа:5. Пуснете мигача ПРЕДИ да изпреварите или правите маневрата.
Допълнение към ей това - трябва да чуете поне 2 цъкания на мигача преди да предприемете маневрата, а не с въртенето на волана да протегнете пръст и да го включите, в тоя момент вече е излишен.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 820
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Препоръки за нови (и не само) шофьори
1. Научете се какво да правите в случай на идващ към вас автомобил/група от авомобили със специален режим на движение. Ще си позволя да се самоцитирам от другата тема
Това е каквото очакват от вас водачите на тези автомобили: няма нужда от паника, няма нужда от скачане от скали, катерене по дървета и псуване.
2. Научете се да сменяте гума, крушка, да слагате вериги, как се дава ток, как се тегли автомобил, да проверявате масло/антифриз/спирачна течност - веднъж ще се наложи да го правите, по-добре да знаете какво правите
3. Създайте си навик да проверявате ежемесечно гуми, течности и общо техническо състояние на автомобила. Достатъчно е веднъж в месеца докато зареждате да си видите налягането и състоянието на гумите и да проверите маслото и антифриза. Бих добавил още към тази точка да бъдете перфекционисти в поддръжката: по-евтино излиза да смените все още работеща, но износена част отколкото да я чакате съвсем да се счупи и да ви остави някъде по пътищата.
4. Предвиждайте си машрута и посоката на движение. Пример: Ако сте на кръстовище с две ленти за ляв завой, а ще завивате надясно или спирате непосредствено след кръстовище: завийте от дясната лента за ляв завой. Така няма да се налага да спирате трафика за да чакате да се престроите и да създавате излишно напрежение в и без това напрегнатия тукашен трафик.
5. Аварийките НЕ значат, че може да спирате навсякъде!!! Аварийките са аварийни светлини, ползват се в случай на авария и за предупреждение на околните. Не значат "Спрял съм само за малко", нито дават право да се спира в активна лента за движение.
6. За напредналите и тези, които наистина мислят за сигурността си - научете се да седите правилно в колата (на всяко място) и да държите волана с две ръце. Да, Вин Дизел ги прави криви с една ръка, но вие не сте Вин Дизел и не ги можете тия фокуси, отделно не сте миячи на чинии като маневрирате...тук сме от милионер нагоре все пак.
Още нещо важно: разберете лимита на автомобила си и как работи всяка система за безопасност в него. Как? Голям празен паркинг, плац, писта - започвате да правите маневри каквито не бихте правили по обществените пътища с цел да предизвикате настабилност/поднасяне на автомобила. Първо с изключени системи за да намерите лимита на техниката, втори път за да видите как реагират и какво правят системите. Не се борете със системите - ако се активира системата за стабилност, оставете я тя да ви вкара в пътя. Ако решите да контрирате нейното действие става още по-зле. Когато се активира АБС не значи, че спирате: напротив - НЕ спирате, но запазвате контрола и все още управлявате автомобила и можете да предприемете избягваща маневра.
Ако идва зад вас - на двулентов път: намаляш, пускаш десен мигач и се прибираш максимално вдясно. В градски условия - следите накъде се опитва да мине и според това реагирате и правите необходимите маневри за да осигурите коридор.
Ако се движи срещу вас на двулентов път: намаляш, пускаш десен мигач и се прибираш максимално вдясно. Няма нужда да се скача в канавки, дерета и да се катерите по дърветата. Просто дайте сигнал, че сте ги видели и ще дадете път.
Ако е официален кортеж винаги ще има пилотна кола отпред, която би трябвало да се движи на средата на пътя. Ако е така правите горното и проблем няма да има. Ако е екип (тези дето се движат в пакет) едва ли ще карат по този начин защото оперативната е само 1 и ще е зад основната кола. Там проблем нямате, но все пак имайте готовност да се приберете леко вдясно
Това е каквото очакват от вас водачите на тези автомобили: няма нужда от паника, няма нужда от скачане от скали, катерене по дървета и псуване.
2. Научете се да сменяте гума, крушка, да слагате вериги, как се дава ток, как се тегли автомобил, да проверявате масло/антифриз/спирачна течност - веднъж ще се наложи да го правите, по-добре да знаете какво правите
3. Създайте си навик да проверявате ежемесечно гуми, течности и общо техническо състояние на автомобила. Достатъчно е веднъж в месеца докато зареждате да си видите налягането и състоянието на гумите и да проверите маслото и антифриза. Бих добавил още към тази точка да бъдете перфекционисти в поддръжката: по-евтино излиза да смените все още работеща, но износена част отколкото да я чакате съвсем да се счупи и да ви остави някъде по пътищата.
4. Предвиждайте си машрута и посоката на движение. Пример: Ако сте на кръстовище с две ленти за ляв завой, а ще завивате надясно или спирате непосредствено след кръстовище: завийте от дясната лента за ляв завой. Така няма да се налага да спирате трафика за да чакате да се престроите и да създавате излишно напрежение в и без това напрегнатия тукашен трафик.
5. Аварийките НЕ значат, че може да спирате навсякъде!!! Аварийките са аварийни светлини, ползват се в случай на авария и за предупреждение на околните. Не значат "Спрял съм само за малко", нито дават право да се спира в активна лента за движение.
6. За напредналите и тези, които наистина мислят за сигурността си - научете се да седите правилно в колата (на всяко място) и да държите волана с две ръце. Да, Вин Дизел ги прави криви с една ръка, но вие не сте Вин Дизел и не ги можете тия фокуси, отделно не сте миячи на чинии като маневрирате...тук сме от милионер нагоре все пак.
Още нещо важно: разберете лимита на автомобила си и как работи всяка система за безопасност в него. Как? Голям празен паркинг, плац, писта - започвате да правите маневри каквито не бихте правили по обществените пътища с цел да предизвикате настабилност/поднасяне на автомобила. Първо с изключени системи за да намерите лимита на техниката, втори път за да видите как реагират и какво правят системите. Не се борете със системите - ако се активира системата за стабилност, оставете я тя да ви вкара в пътя. Ако решите да контрирате нейното действие става още по-зле. Когато се активира АБС не значи, че спирате: напротив - НЕ спирате, но запазвате контрола и все още управлявате автомобила и можете да предприемете избягваща маневра.
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3

