Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Най-често си се дънят спойките в самия таралеж, после са контактите в буксата му и накрая, вентилатора.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Поиграх си преди около 2 седмици да извадя таралежа. Оказа се доста по-трудно от колкото очаквах. Лесно стигнах до таралежа, но той се беше "заварил" за буксата. По някаква причина явно е нагорял и резултатът е доста красив:
Преди няколко дни смехниме буксата, но отново не тръгна. Бях се подготвил обаче, взех от един приятел друг таралеж от Е46 и с него вентилацията потегли, но забелязах, че на ниски степени докато духа на моменти забавя и почти спира духането за много кратък промеждутък от време - секунда може би. За сега подозирам, че и втория таралеж не е перфектен, та тия дни ще си поръчам нов и надявам се с него да няма грижи. Освен това доста бързо се стопли, работи в рамките на секунди и таралежът си беше топъл, не много, но и не е работил дълго. С оглед на прътовете като на атомен реактор, вероятно е нормално да загрява, но колко? И има ли значение къде е, защото го тествах без да го поставям на мястото му, тъй като така или иначе ще слагам нов.
Преди няколко дни смехниме буксата, но отново не тръгна. Бях се подготвил обаче, взех от един приятел друг таралеж от Е46 и с него вентилацията потегли, но забелязах, че на ниски степени докато духа на моменти забавя и почти спира духането за много кратък промеждутък от време - секунда може би. За сега подозирам, че и втория таралеж не е перфектен, та тия дни ще си поръчам нов и надявам се с него да няма грижи. Освен това доста бързо се стопли, работи в рамките на секунди и таралежът си беше топъл, не много, но и не е работил дълго. С оглед на прътовете като на атомен реактор, вероятно е нормално да загрява, но колко? И има ли значение къде е, защото го тествах без да го поставям на мястото му, тъй като така или иначе ще слагам нов.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Има голямо значение къде е, да. И е нормално да стопля бързо бидейки навън. Когато си е в мястото се охлажда въздушната струя. Слагай новия, всичко е наред. Всъщност ако някой на ти със спойките ти го рециклира е най-добрия вариант, защото зависи на какво ново изчадие ще попаднеш. Имаше например едни Тайвански дето не караха и месец, а не бяха от евтините.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Сложих Бер-Хела. За сега топли
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте имам нужда от помощ. Колата не е Е39,а Е46,но проблемите са сходни. От 2 седмици някъде не ми работи вентилатора на парното. Парно има като пусна и нагрява духалките ,но не духа. Реших да го правя напролет,че иска много разглобяване да сменя вентилатора. Вчера вечерта реших да излеза,запалих колата пуснах парното колко да грее не да духа и докато чистя снега 2 3 минути като влязох в колата взе да мирише на изгоряло ,изгасих я ,мирисах под капака,духалките,трансмитъра в запалката и ми се стори,че мирише от към панела на климатроника свалих го ,но миризмата изветря и не мога да преценя. Няма нагоряло по буксите на кабелите ,кабелите или панела. Дали има нещо общо с първия проблем и таралежа да е заминал,чета и гледам снимки на стопени букси на таралежа тук. Сега нямам възможност да разглобявам нямам гараж а има тук много сняг. Мога ли да карам така без да пускам парното ,следователно като не работи да не нагрява там (ако е от там де) да не вземе да се запали колата. После ще ида на светло да огледам отново. Малко тъп въпрос се получи...
///M power
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
При мен нагарът не водеше до миризма. Таралежа е сравнително лесно достъпен и при Е46, прегледай къде е, ако не ме лъже паметта, се намираше някъде под шофьорското място из пластмасите. При Е39 е в дясно за справка. Аз в момента имам проблем с вентилатора, не тръгва понякога, та през моторния отсег го раздвижвам и потегля. Много е студено за ремонти, а при Е39 се сваля цялото табло, при теб смяната на вентилатора е лесна, но първо се увери, че е той.
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Като се пооправи времето ще разглобя да сменя таралежа ,няма да го рециклирам ще купя друг. Трябва да потърся къде се намира вентилатора,че ми казаха че се сваля таблото и че трудно се вади. Мъка е да се кара така поти се стъклото,нощеска конденза замръзва и отвътре ,добре че имам и едно Е90 с летни гуми та карам него ... ама падне ли пак сняг...
///M power
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
На Е46 не се сваля таблото за вентилатора, при Е39 се сваля.
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Дъщерята скоро се сдоби с Е46-ца, и докато беше топло климатроник си работеше. Когато обаче застудя бях е карал малко на парно и също работеше. От две седмици обаче без да ми каже е нямала никакво парно. Борила се е с конденза... и така . Карам колата днес на майстор в сервиз и без да ме уведомят за цената й сменили прословутия таралеж за общата сума с труда 250лв. От Пловдив сме.
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Ако колегата NAPSTERS чете или някой друг от София, който е на ТИ с таралежовите болежки нека ми звънне ако има желание да му докарам колата да я оправи. Оня ден както си стоеше колата пред нас и изведнъж и се включи вентилатора на парното и докато не махнах девети бушон не спря да върти. Взех нов таралеж от Интеркарс китайски ама като го сложих същата работа. Та ако някой е в час и има време да погледне за какво става дума нека да ми звънне ,,, 0879 030213 . Колата е Е 39 от 2001 година . Лек и весел ден ви желая.
- Пинтев
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Привет колеги,
Май май и аз ще съм проблемен с този таралеж.Ноември месец купих нов Махле,и уж всичко беше окей,до онзи ден..и сега отново имам драма...ту сработва,ту не.Възможно ли е,проблема да е във вентилатора? Интересно е че като запаля колата,и тръгва да работи,след известно време спира.
Ще съм благодарен за съвети.
Май май и аз ще съм проблемен с този таралеж.Ноември месец купих нов Махле,и уж всичко беше окей,до онзи ден..и сега отново имам драма...ту сработва,ту не.Възможно ли е,проблема да е във вентилатора? Интересно е че като запаля колата,и тръгва да работи,след известно време спира.
Ще съм благодарен за съвети.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 259
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Възможно е да е от вентилатора, но по-скоро по симптомите които описваш, отново е таралежа. Новите от всякаква марка са много некачествени, ако можеш да си намериш здрав стар или отремонтиран такъв, с дебелите метални крачета на радиатора, ще си решиш проблема.
- Пинтев
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Монтирах оригинален втора употреба.Нещата се оправиха.
Вероятно и новите части които се продават,не са много качествени
Вероятно и новите части които се продават,не са много качествени
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани