exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 11.12.2022
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Е60 530d 2003

Re: exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от Tihony_audio » 17 Юли 2023, 12:27

Направих едно видео в реално време на показанията на MAP сензора. Според вас бъгав ли е, тъй като виждам минимални разлики между искана и измерена стойност?

https://streamable.com/6kquqt

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 11.12.2022
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Е60 530d 2003

Re: exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от Tihony_audio » 31 Юли 2023, 13:17

При мен работите се оправиха. Сега да споделя какво се оказа при мен:
Първо колата започна да върви на отладъци (ту тръгва, ту спира, после пак тръгва, пак спира и т.н.). Освен 3FFO, се появи и 4507 (т.е. ниско ниво на измерената въздушна маса). Гледах на живи данни, MAP сензора отчита сравнително вярно, сравнително с известно закъснение (гони исканата стойност). Не така обаче стояха нещата при Air Mass. При пълна газ дебитомера не може да отчете повече от 900 mg/stk (но, да беше чистен, но от тогава мина 1 година - не очаквах, че толкова бързо ще се замърси). Така свалих дебитомера (който междувпрочем е оригиналния-2003г.) и взех един спрей за почистване на дебитомери (само да вметна, че предния път го чистих със спрей за спирачки и може да е останало нещо по него, та не е вариант не си правете труда да чистите с такъв). Така изчистих го със спрея за дебитомера, ресет на стойности и при пълна газ нещата си дойдоха на мястото - вече спокойно се виждат 1100-1200 mg/stk.
Следва интересната част :D
Гледам обаче все още искана и измерена стойност също се различават (това при мен е нормално, защото съм със спрян EGR/AGR), но с много. Викам си я да видя какво ще стане ако се промени настройката на EGR-a. При фабрична стойност 0mg/stk и пълна газ исканата стойност е някъде около 915 mg/stk, което е сравнително малко в сравнение с измерена 1100 mg/stk да речем. Настроих EGR на +87 mg/stk (т.е. на повече свеж въздух) и в комбинация с изчистения и ресетнат дебитомер, работата "заспа", защото вече измерено и искано почти се изравняват :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 20.05.2022
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e90 320xd sedan facelift
Мечтае да кара: i8

Re: exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от hristogeorgiev872 » 07 Май 2024, 11:49

Тази тема я четат много хора с 3ff0 и за това пиша тук. При мен от една година при максимално натоварване (рязко от 0 до 100км/ч) светваше check-a с 3ff0 (нямаше други грешки). Една година си скубах косата. Обиколих много сервизи и майсторите не знаеха какво се случва. В крайна сметка отидох при един специалист, който каза следното:
1. Грешката е недостиг на въздушна маса (в моя случай)
2. Когато натоварването е максимално – турбото вдига максимално налягане
3. Ако някъде има „малко“ изпускане на въздух - при обикновена работа на двигателя въздушната маса е наред. Дори и проверка с пушек не открива.
4. Обаче когато налягането е максимално, тогава изпускането става осезаемо и сензорите го засичат (и светва check-a)
5. Имаше една омаслена тръба (виж 6.8.) и той каза че от нея е проблема
6. В моя случай проблема се оправи след (изредени хронологично):
6.1 Махане на DPF (ако не ви се налага – не го махайте. Почна да светва много по-рядко, което направи диагностиката много по-трудна. Вероятно защото налягането стана по-ниско)
6.2 Сменяне EGR кулер (не знам дали има общо).
6.3 Сменяне всмукателен колектор (с нов и оригинален)
6.4 Рециклиране турбо (преди свиреше като сирена)
6.5 Сменяне въздуховоди (майсторите не казаха кои по-точно)
6.6 Сменяне тампони двигател
6.7 Сменяне уплътнение вход турбина
6.8 Сменяне тръба от турбо към кулер (тогава спря да набива 3ff0)

Някой майстори искаха да връщат DPF отново защото „компютъра го бил очаквал и заради него имало несъответствие в масата“. Специалистът каза че това е пълна глупост и да не го връщам.

Относно EGR каза, че не се отваря до край, но това не играе роля (в моя случай) и че си е наред щом нямам грешки. В случая на автора това е различно, защото той има EGR грешка.

Надявам се да е помогнало на някой.
Газ към морето, дай, дай
с БМВ-то дай, дай

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook