С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 898
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Все тази - Карай с това което не е FE
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Все тази - Карай с това което не е FE
А какво означава FE?
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Fuel Economy.....Да им го набия....160 лева тубата ....тиа си правят ташак с хората.RN 0720 е допуска Dci двигателите
Последна промяна Ивайло Димов на 29 Яну 2023, 2:58, променена общо 1 път
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
FE означава fuel economy, или икономия на гориво. Такива са маслата с понижен вискозитет HTHS, при спецификациите ACEA A3/B4 и C3 става въпрос за стойности >= 3,5 m*Pas, а при A5/B5 за HTHS с 2,9-3,5 mPas и затова последните понякога обичат да ги обозначават с FE. Например имаме допуска на BMW LL-01 който съответсвтва на спецификацята ACEA A3/B4 и имаме също BMW LL-01 FE който се покрива донякъде с A5/B5, при него HTHS трябва да е >= 3,0 mPas.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 898
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Точно. И понеже дават САМО долна граница за HTHS (>= 3,0 mPas) и горна няма, за лагерите си е по-добре да си караш с малко по-гъсто масло с повечко HTHS, за да има по-добра защита. Освен ако колата се ползва без придобиване и няма да я караш повече след като й изтече гаранцията... и съответно не ти пука.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Точно. И понеже дават САМО долна граница за HTHS (>= 3,0 mPas) и горна няма, за лагерите си е по-добре да си караш с малко по-гъсто масло с повечко HTHS, за да има по-добра защита. Освен ако колата се ползва без придобиване и няма да я караш повече след като й изтече гаранцията... и съответно не ти пука.
А ти задавал ли си си въпроса как Тойотите правят по над 1 млн км, без да им се отваря двигателя с масла с нисък вискозитет 0w20 където HTHS е между 2,6 и 2,9 mPas? И защо на японците им се получава от десетилетия насам, а европейските бензинови мотор едва изкарват по 200-300хил км до капитален ремонт.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 898
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Японците не залитат по това да правят 1.0 турбо мотор със 150 кс. То дори при тях до скоро най-мощните коли бяха до около 300 к.с., понеже законодателството им не позволяваше повече. Съответно автомобилите се правят от тънка ламарина, за да са възможно най-леки.
Едно време преди около 20 години, японците разработват малки атмосферни двигатели за 0W-20 за хибридите, които не се натоварват чак толкова, понеже има електромотори, които да помагат. За това помага и по-малката маса на купето от тънката ламарина.
Отделно през 80те дори имаше модели с атмосферни мотори, със серийни части, които издържат доста силов тунинг, може да се каже, че тези двигатели изкарваха живот колкото 2-3 японски купета
Тогава още нямаше 0W-20.
Докато в Европа в последните години се правят автомобили с повечко турбо мощност и малък обем, без да се налага хибридното задвижване, което на магистралите в Европа няма почти никакъв смисъл. Доста Nm и конски сили, за разлика от японците.
В момента е доста спорно дали на японците им се получава, доста хора се оплакват и от техните произведения. Те дори спират да правят нормални автомобили - няма Митсубиши Галант, Хонда Акорд, Субару къса валове и прави други поразии, а Мазда е доста ругана марка. Нисан стана нещо като рено в японски дрехи, а Исузу и Дайхатсу са пред фалит. Най-вероятно корейците от Хюндай/Киа продават повече от Нисан, Митсубиши, Субару, Исузу и Дайхатсу взети заедно.
Така, че Тойотите може и да са правили по 1 мил. км. едно време, през 80те и 90те, но не мисля, че е с 0W-20, което се появи преди около 20 години, или бъркам?
То тогава и опелите правеха като таксита по толкова с моноинжекцията, а Мерцедесите правеха по няколко милиона с атмосферните си дизели.
Едно време преди около 20 години, японците разработват малки атмосферни двигатели за 0W-20 за хибридите, които не се натоварват чак толкова, понеже има електромотори, които да помагат. За това помага и по-малката маса на купето от тънката ламарина.
Отделно през 80те дори имаше модели с атмосферни мотори, със серийни части, които издържат доста силов тунинг, може да се каже, че тези двигатели изкарваха живот колкото 2-3 японски купета
Тогава още нямаше 0W-20.
Докато в Европа в последните години се правят автомобили с повечко турбо мощност и малък обем, без да се налага хибридното задвижване, което на магистралите в Европа няма почти никакъв смисъл. Доста Nm и конски сили, за разлика от японците.
В момента е доста спорно дали на японците им се получава, доста хора се оплакват и от техните произведения. Те дори спират да правят нормални автомобили - няма Митсубиши Галант, Хонда Акорд, Субару къса валове и прави други поразии, а Мазда е доста ругана марка. Нисан стана нещо като рено в японски дрехи, а Исузу и Дайхатсу са пред фалит. Най-вероятно корейците от Хюндай/Киа продават повече от Нисан, Митсубиши, Субару, Исузу и Дайхатсу взети заедно.
Така, че Тойотите може и да са правили по 1 мил. км. едно време, през 80те и 90те, но не мисля, че е с 0W-20, което се появи преди около 20 години, или бъркам?
То тогава и опелите правеха като таксита по толкова с моноинжекцията, а Мерцедесите правеха по няколко милиона с атмосферните си дизели.
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
В Япония масовката коли са тия кей-кар ,инак имат доста сериозни като обем и киловати коли но се правят за останалата част от света,друго което го има при тях е масово производителите препоръчват смяна ма масла на 5 000 или 7500 км при шофиране в тежки условия.Тва значи каране в предимно граски условия докато в ЕС масовката сменя на 15-20 000 км.VAG вкараха преди години допуски VW 508/509 с вискозитет 0W20,обаче бързо изваиха 511 0W40 и 5W40.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа::mrgreen: Castrol и Рено никога не са разработвали масла ,нямат нито знанията нито техниката за изпитания .Маслата се разработват от производителите на присадки ,производителите на автомобили само задават изисквания към маслото към Infinium,Chevron Oronite,Afton и Lubrizol те изготвят рецепти ,тестват ,изпитват масла после API ги одобрява .Производителите на масла си купуват присадки и рецепти ,плащат си лицензиите на API и забъркват масла .
Моето субективно мнение е заебавай тез Castrol /само рено работят с тех ...всички други избягаха/ иначе съм твърдо за 5W30 ,а за такъв автомобил премиум масло бих взел ....Ravenol,Amsoil,Red Line ,Shell ,Mobil 1 ESP
Всъщност BP респективно Castrol се занимават именно с разработката на масла.Lubrizol и останалите правят основните пакети,всичко останало е химия и добавки.Exon Mobil,Shell,BP са компании с огромна развойна дейност,лаборатории докато Равенол е по скоро тип Блендер с агресивен “Немски” маркетинг.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Точно. И понеже дават САМО долна граница за HTHS (>= 3,0 mPas) и горна няма, за лагерите си е по-добре да си караш с малко по-гъсто масло с повечко HTHS, за да има по-добра защита. Освен ако колата се ползва без придобиване и няма да я караш повече след като й изтече гаранцията... и съответно не ти пука.
Спорен момент е до колко въщност HTHS има някакво значение.Има и теория че по висок HTHS означава повече триене и съответно износване.Въпрос на баланс е при добрите масла.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 898
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Да. Прекалено висок HTHS не е добре, но не е добре и да си на долната граница (май CASTROL обичат да го правят при 5W-40), понеже в повечето случаи HTHS на маслото пада, когато се навъртят няколко хиляди км. и трябва да се сменява. А на всичкото отгоре еколозите ни карат да караме 30000 км. до смяна.
HTHS вече не се и дава в спецификациите на маслото, а едно време го имаше...
HTHS вече не се и дава в спецификациите на маслото, а едно време го имаше...
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа: в повечето случаи HTHS на маслото пада, когато се навъртят няколко хиляди км.
HTHS не пада или намалява съвсем малко, дори и в маслото да попадне гориво. Пада кинематическия вискозитет KV при 100°C.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 898
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Дори и така да е, като е близо до долната граница, колкото и малко да падне все е фатално.
А колко е това "малко"? И за кой вид гориво?
По принцип не би трябвало да е повече от 10% до колкото си спомням.
А колко е това "малко"? И за кой вид гориво?
По принцип не би трябвало да е повече от 10% до колкото си спомням.
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Големите 7 ползват маслата в продуктовата си гама с цел престиж и реклама.От един барел петрол се вади 1 масло ,парите са в горивата,индустриална и строителна химия... в цялото им портфолио авто маслата заемат една много мизерна част.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 898
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
kocko999 написа:Всъщност BP респективно Castrol се занимават именно с разработката на масла.Lubrizol и останалите правят основните пакети,всичко останало е химия и добавки.Exon Mobil,Shell,BP са компании с огромна развойна дейност,лаборатории докато Равенол е по скоро тип Блендер с агресивен “Немски” маркетинг.
CASTROL/BP/ARAL разработват масла и въобще не са бъркочи. Имат и рафинерии. BP мисля, че са по-висок клас масла, поне цената е по-висока.
RAVENOL също има разработки (USVO например), нямат рафинерия до колкото знам.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани