E90 325xi N53B30A проблем с катализатора

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 19.03.2022
Пол: Мъж

E90 325xi N53B30A проблем с катализатора

Мнение от Tical » 25 Яну 2023, 14:55

Здравейте колеги,

Имам E90 325xi седан с N53 двигател на около 250к реални км. Получавам грешки за катализатора. Check Engine светва понякога и карам доста време преди да се появи пак. Разходът е бих казал приличен (средно 9.5/100).
Това, което ме притеснява е, че излиза доста пушек от ауспуха, когато спра на светофар или паркирам. Не изглежда като пара или горене на масло/антифриз.
Също така имам чувството, че губи мощност и не я усещам като 218 коня.

Сменил съм всички 6 инжектора, свещи, бубини, ванос соленоиди, Nox Sensor и O2 сензори с чисто нови, така че не би трябвало проблемът да идва от там.

Моля за съвет дали наистина имам проблем с катализатора и какви са ми опциите в този случей.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: E90 325xi N53B30A проблем с катализатора

Мнение от Guberkov » 25 Яну 2023, 16:45

Tical написа:Здравейте колеги,

Имам E90 325xi седан с N53 двигател на около 250к реални км. Получавам грешки за катализатора. Check Engine светва понякога и карам доста време преди да се появи пак. Разходът е бих казал приличен (средно 9.5/100).
Това, което ме притеснява е, че излиза доста пушек от ауспуха, когато спра на светофар или паркирам. Не изглежда като пара или горене на масло/антифриз.
Също така имам чувството, че губи мощност и не я усещам като 218 коня.

Сменил съм всички 6 инжектора, свещи, бубини, ванос соленоиди, Nox Sensor и O2 сензори с чисто нови, така че не би трябвало проблемът да идва от там.

Моля за съвет дали наистина имам проблем с катализатора и какви са ми опциите в този случей.


По-вероятно е да са се опекли гумичките на стеблата на клапаните и да пускат масло в горивните камери и да гориш масло, ако си забелязвал загуба на масло и доливаш от време на време.

Тея мотори страдат от това, заради температури от по 100 и нагоре градуса.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: E90 325xi N53B30A проблем с катализатора

Мнение от Ивайло Димов » 25 Яну 2023, 18:22

Сменил си доста неща ,които вероятно са били работещи части .Обикновенно ако пуши на тихи обороти на място е от масло и колегата над мен правилно те е насочил към гумички на клапани .Какъв е цвета на дима ?Ако е от масло трябва леко да е синкав .

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 19.03.2022
Пол: Мъж

Re: E90 325xi N53B30A проблем с катализатора

Мнение от Tical » 26 Яну 2023, 13:42

Здравейте,

Не изглежда да е от масло. Долях само литър на 5-6к.
Цветът е по-скоро бял или сив, но не е синкав със сигурност. Частите ги смених заради други проблеми, които вече ги няма.

Благодаря за бързите отговори!

Поздрави!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: E90 325xi N53B30A проблем с катализатора

Мнение от The Heartlistener » 28 Яну 2023, 8:11

Tical написа:Здравейте,

Не изглежда да е от масло. Долях само литър на 5-6к.
Цветът е по-скоро бял или сив, но не е синкав със сигурност. Частите ги смених заради други проблеми, които вече ги няма.

Благодаря за бързите отговори!

Поздрави!

На работещ загрял мотор опитай да отвориш капачката на маслото. Забележи дали се отваря лесно, двигателят "хлъцва" а после продължава да работи както преди или едвам я отлепяш от силния вакуум.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: E90 325xi N53B30A проблем с катализатора

Мнение от Guberkov » 28 Яну 2023, 10:48

Tical написа:Здравейте,

Не изглежда да е от масло. Долях само литър на 5-6к.
Цветът е по-скоро бял или сив, но не е синкав със сигурност. Частите ги смених заради други проблеми, които вече ги няма.

Благодаря за бързите отговори!

Поздрави!


Провери си и клапана с тръбите на картерната вентилация , има вариант и от там даа ти пуши - не връща остатъчното масло обратно в картера и изгаря в цилиндрите.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook