Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Мотористите във форума!
Пак се втелясвате с тия гуми, по-важно е да не спадат ... много Пък като ви е шубе толко' - бутайте го по 15-20 санта напред-назад, веднъж месечно
Ubi dubium, ibi libertas
Re: Мотористите във форума!
Колеги, догодина искам да опитам нещо ново/различно с мотоциклетите и не мога да реша по кой път да поема. Целта е да подобря уменията си в безопасна среда и разбира се да се забавлявам, гони се бюджетно решение. Моля да дадете съвет ако имате опит с едно или повече от заминанията:
1. Пистов мотор и каране на писта (Калояново и Серес). Първоначално мислех за R6, но след малко проучване стигнах до извода че SV650s е по-добър (за целите ми) и значително по-бюджетен вариант.
2. Супермото и каране на писта. Калояново е ясно, но не знам как стоят нещата с картинг пистите. Кюстендил е страхотна писта но не знам дали може да се ползва. Ако някой има опит да сподели. Тук не съм се спрял на машина, но някаква Husqvarna или KTM вероятно. SMR570 например.
3. Дуалспорт и каране по черни пътища - нещо леко, просто и да може да се регистрира - DR-Z/KLX 400 е най-вероятния избор. Евентуално в бъдеще с шосейни гуми може да се пробва и на писта... Тък основният ми въпрос е къде може да се кара? Никаква идея къде има подходящи маршрути, къде е разрешено и т.н. Из Лозенска планина като съм се разхождал съм срещал мотористи и там има доста черни пътища, но само това се сещам...
Всякакви съвети са добре дошли, но най-вече търся някой който се е занимавал с изброените - в идеалния случай с повече от едно. И при трите варианта ще искам мотор който да може да се регистрира/кара и по пътищата, но не като основен.
1. Пистов мотор и каране на писта (Калояново и Серес). Първоначално мислех за R6, но след малко проучване стигнах до извода че SV650s е по-добър (за целите ми) и значително по-бюджетен вариант.
2. Супермото и каране на писта. Калояново е ясно, но не знам как стоят нещата с картинг пистите. Кюстендил е страхотна писта но не знам дали може да се ползва. Ако някой има опит да сподели. Тук не съм се спрял на машина, но някаква Husqvarna или KTM вероятно. SMR570 например.
3. Дуалспорт и каране по черни пътища - нещо леко, просто и да може да се регистрира - DR-Z/KLX 400 е най-вероятния избор. Евентуално в бъдеще с шосейни гуми може да се пробва и на писта... Тък основният ми въпрос е къде може да се кара? Никаква идея къде има подходящи маршрути, къде е разрешено и т.н. Из Лозенска планина като съм се разхождал съм срещал мотористи и там има доста черни пътища, но само това се сещам...
Всякакви съвети са добре дошли, но най-вече търся някой който се е занимавал с изброените - в идеалния случай с повече от едно. И при трите варианта ще искам мотор който да може да се регистрира/кара и по пътищата, но не като основен.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1532
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Според мен, тръгваш малко в грешна посока! И трите варианта са 'добри', но мотора за тях няма да е 'добър' ако искаш да бъде и легален по пътищата! За да е това, което трябва, няма да бъде легален за пътя! На кой вариант ще се спреш, зависи от теб, как разбираш 'забавлението'. Моите приятели, които карат в гората, след всяко каране (почти) се прибират сини/лилави от падания и удари... Ако си по-млад се понася по-леко, но забавлението не е съвсем безопасно и безболезнено. При другите варианти пак го има този сценарий но е по-рядък! Ако е за повишаване на нивото на подготовка за каране по нормален път, то аз залагам на третия вариант, но с условностите от по-горе... Просто ще се научиш да владееш и балансираш мотора най-добре! При другите варианти ще се научиш да караш бързо и ефективно, което ще ти повиши 'лимита' за каране по пътя, но не трябва да се забравя, че пътя не е място където да се кара на 'лимита'! Вариант 4: мислил ли си за траял? Мой приятел има една Ямаха и зимата редовно се упражняваме на една поляна до нас! При този 'вариант' важи почти всичко от твоя вариант 3, но скоростите са много по-ниски, а средата е контролирана! Самия мотор е по-евтин и няма разходи по застраховки, данъци и т.н.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Мотористите във форума!
Съгласен съм че ще е компромис да е легален за пътя, но не ми се занимава с платформи, ремаркета и подобни. Край София има планини на където и да погледнеш. Искам като имам 2ч свободни да се кача, да повъртя малко по черни пътища и да се прибера, а не да ги загубя тези 2ч в товарене/разтоварване. Твоите приятели по какъв терен карат? С тези падания и синини ми се струва че карат кросови мотори по тежки терени. Аз си представям повече прашен горски път и трева, където хем е ниско сцеплението и можеш да научиш много, хем е забавно и безопасно. Не съм вече първа младост, така че не ми допада ако съм вечно контузен. Трайъл ми е минавало през акъла, но май няма много традиции у нас. Много малко машини се продават а и не знам места където може да се практикува. Не е лош вариант също.
Последна промяна nero_ на 16 Ное 2022, 14:14, променена общо 1 път
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1532
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Из планините се кара ендуро! Кроса е състезателна машина... Карат из Родопи-те, но и Ст.планина... навсякъде! Траял можеш да караш навсякъде! Не иска специално място... Харесвате си една близка поляна с по-пресечен релеф/тумби и т.н. Останалите неща можете да си ги устроите сами, ако имате желание и стигнете по-напред във владеенето. Мотора е лек и се товари/разтоварва почти като колело...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Мотористите във форума!
мотокрос по не-пътища ще те научи най- добре на качества за оцеляване и добър пилотаж.
мое си мнение де.
мое си мнение де.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Мотористите във форума!
Колеги, като говорихме малко по-нагоре в темата за съхранението на моторите, кажете слагате ли стабилизатори в бензина, кагато не карате мотора през зимата.
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Мотористите във форума!
Аз не слагам нищо, дори преди време, когато бях на открития паркинг, Кавазаки-то палеше от раз на пролет само с чист бензин. Не съм фен на добавките. Ако всичко по системата резервоар - помпа - карбуратор/инжектор е изправно, няма за какво да се тревожиш. Ако резервоара ти е метален просто пълниш до капачката, за да не ръждясва отвътре от влагата във въздуха.
Ultimate Riding Machine
Re: Мотористите във форума!
gromovich написа:Колеги, като говорихме малко по-нагоре в темата за съхранението на моторите, кажете слагате ли стабилизатори в бензина, кагато не карате мотора през зимата.
Поради електрически проблем, мотора се наложи да стои 14 месеца без да бъде пален. След като беше отстранен проблема с бензин на 14 месеца запали все едно е работил до преди малко. Нищо не слагай.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мотористите във форума!
То проблема не е, че няма да запали, а че при деградацията се образуват разни смоли и лакове в него, които може да запушат горивната система. Другия проблем е, че губи октаново число и евентуално ако е прекалено голяма загубата пак може да стане мяу.
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 849
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: Мотористите във форума!
nero_ написа:Колеги, догодина искам да опитам нещо ново/различно с мотоциклетите и не мога да реша по кой път да поема. Целта е да подобря уменията си в безопасна среда и разбира се да се забавлявам, гони се бюджетно решение. Моля да дадете съвет ако имате опит с едно или повече от заминанията:
1. Пистов мотор и каране на писта (Калояново и Серес). Първоначално мислех за R6, но след малко проучване стигнах до извода че SV650s е по-добър (за целите ми) и значително по-бюджетен вариант.
2. Супермото и каране на писта. Калояново е ясно, но не знам как стоят нещата с картинг пистите. Кюстендил е страхотна писта но не знам дали може да се ползва. Ако някой има опит да сподели. Тук не съм се спрял на машина, но някаква Husqvarna или KTM вероятно. SMR570 например.
3. Дуалспорт и каране по черни пътища - нещо леко, просто и да може да се регистрира - DR-Z/KLX 400 е най-вероятния избор. Евентуално в бъдеще с шосейни гуми може да се пробва и на писта... Тък основният ми въпрос е къде може да се кара? Никаква идея къде има подходящи маршрути, къде е разрешено и т.н. Из Лозенска планина като съм се разхождал съм срещал мотористи и там има доста черни пътища, но само това се сещам...
Всякакви съвети са добре дошли, но най-вече търся някой който се е занимавал с изброените - в идеалния случай с повече от едно. И при трите варианта ще искам мотор който да може да се регистрира/кара и по пътищата, но не като основен.
Да дам и аз моите 5ст по темата
Аз практикувам варианти 1 и 3, като 3 доста повече. Двете неща са различни, като земята и небето(по мое мнение), като начин и техники на каране. При ендурото се пада доста, особено в началото, ако преди това си карал шосеен мотор. Ако обаче си екипиран добре почти не се усещат паданията. В повечето случаи са с ниска скорост или почти от място. Говорим за нормално горско каране, а не хард ендуро. Там има доста повече мегдан да се строшиш качествено В гората карам Suzuki DRZ 400 E, който си е доста способен мотор с достатъчно коне, много здрав и лесен за поддръжка. Единственият недостатък е, че е по-тежък от съвременните ендуро мотори - 119 кила го дават сух. Окачването също е една идея по-меко, поне за мен, но пък аз съм 120 литра без екипировката и раницата Като цяло DRZ-то е много добър избор за каране по черни пътища, ако не мислиш да правиш хард ендуро с него. Моят си има регистрация и доста пъти съм ходил на ход от София до Локорско или Бухово и от там нагоре към Мургаш, Витиня и т.н. Като цяло обаче не е много як вариант, защото поне мен не ме кефи като цял ден съм карал в гората да трябва да се прибирам още 1 час с мотора по шосето. С хората, с които карам го решихме тоя проблем с бус със стойка за мотори. 3 мотора се товарят за под 20 минути.
Ако решиш да се спреш на този вариант си купи екипировка от-до, за да не съжаляваш после. Също така е хубаво никога да не караш сам, защото ако ти кажа колко сакатлъци стават...
Re: Мотористите във форума!
Полезна информация, благодаря И на мен DRZ ми е хванал окото, но и 250 кубикувите с регистрация също са вариант (KLX250, WR250R) защото не съм тежък и предпочитам максимално лек мотор. Това с карането сам не си давах сметка че ще е проблем. Честно казано нямам познати които да го практикуват и планирах сам да ходя. Ако трябва да сравняваш карането на писта и карането в гората - кое е по-забавно и кое смяташ, че ти е помогнало повече да си по-добър моторист?
Още нещо се сетих - правилно ли се ориентирам, че дрехите за ендуро не предпазват от падания, а тази работа я върши броня + наколенки?
Още нещо се сетих - правилно ли се ориентирам, че дрехите за ендуро не предпазват от падания, а тази работа я върши броня + наколенки?
Re: Мотористите във форума!
Те дрехите не пазят за каквото и да е каране.
Има си оборудване за типа мотоциклет и както казва Alx, имаш глава за 200лв, караш с каска за 200лв.
С екипа е същото.
Та остави си едни минимум 1000лв за екипировка които всъщност няма да стигнат за нищо
ама пак да се почне от някъде.
Има си оборудване за типа мотоциклет и както казва Alx, имаш глава за 200лв, караш с каска за 200лв.
С екипа е същото.
Та остави си едни минимум 1000лв за екипировка които всъщност няма да стигнат за нищо
ама пак да се почне от някъде.
Re: Мотористите във форума!
Няма нужда от остроумия, под дрехи имах в предвид якета, блузи и панталони, чиито шосейни варианти имат вградени протектори и са устойчиви на протривания. При ендурото оставам с впечатление че дрехите са... просто дрехи. и бронята (която изглежда като комбиниран гръбе, гръден, раменен и лакътен протектор) е това което те пази + наколенки.
Re: Мотористите във форума!
Ами то си е така де. Иначе от тези трите варианта които си изброил аз съм за карането по горите като най-приятно. Но имам предвад с бавно темпо за разходка и на красиви места, а не по някви дерета и чукари да се окопавам там като див глиган. Дрз-то е много добър мотор за целта
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: seimo