Проблем с парно
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Проблем с парно
Здравейте, карам Е46, 320и, 1999г. Преди 2 месеца се престраших и сложих газов инжекцион. Всичко е наред, обаче сега като застудя времето и разбрах, че нямам парно. В момента седя в колата и е на 81 градуса, а духа хладен въздух. Днес я засичах, температурата се движи между 82 градуса и 92, максимум 93. Като 82 падна като дадох повече газ извънградско и то за секунди. Върти се повече около 88-92. Но, парно няма. Чета, че може да е от грешно свързване на изпарителя. Термостат не вярвам да е, защото все пак си загрява колата. Къде да търся проблема? Губи антифриз и доливам, всъщност сложих и добавка за запушване на радиатор. Намаля теча, възможно ли е да е запушило и нещо друго.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
- red_bull92
- младши ентусиаст
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: Проблем с парно
Здравей, ако добавката за запушване на течове е била тип пясък е напълно възможно да запуши по-тесните тръбички (на радиаторчето на парното) и за това да не ти работи. От други хора съм чувал, че ако се слага добавка е най-добре да е течна. Най-добрият начин е да сипеш оцветител в охладителната система или някакъв тип оцветяващ пенетрант и да смениш проблемния детайл.
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
Re: Проблем с парно
Bardal, течна. Не е пясък Оцветителя е за теч, а не духа топло при мен.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с парно
Като начало реши проблема с теча на антифриз- щом тече от някъде, значи от там влиза и въздух. Почти екзотика е с добавка да се постигне нещо. Предположението ти за неправилно свързване на газовата уредба също е коректно- обикновено режат точно при маркучите за отоплението и ако нещо са объркали...
Re: Проблем с парно
Ами не ми се вади в момента радиатора и затова реших да го сменя на по-късен етап. Газовата мисля, че е кадърно поставена, но винаги има едно "Но". Свързана е отдясно под въздушният филтър. Нямам на идея дали е там радиатора за парното. Днес духаше малко топло, но ми прави впечатление, че бавно отваря големия кръг. Като го отвори, почна да духа слабо топло, но не е както си беше преди. Маркучите които влизат и излизат от изпарителя са горещи еднакво. Трябва да извадя филтъра за да проверя как точно са свързани, защото не се вижда иначе.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Re: Проблем с парно
Не е това. Ходих днес при майстор, гледа, форсирва двигателя, взе да духа от дясна средна духалка топло, в другите духа по-хладно. Само от тая средна дясна духаше по-добре, не както трябва, но по-топло. Зачетох се из нета, но не успях да видя всичко.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Проблем с парно
На този двигател подгряването на изпарителя се свързва паралелно на парното, съответно дебита през парното намалява от това, като колко ще намали зависи от конкретната ситуация. За да разбереш дали е това прищипи един от маркучите на изпарителя за да спреш потока от там, и виж дали идва парното. Другото е да си запушил радиатора с тази добавка или пък да имаш проблем с клапана за парното който е точно под въздушния филтър, понякога се предавка мембраната му и не може да отвори.
Re: Проблем с парно
Да, утре ще погледна този клапан. Добавката наистина намали теча, но да запуши тръбичка малко ми е странно. Майстора затисна едната тръба и същото си беше, не тръгна топлото. Така на пръв поглед мисля, че е паралелно свързано. Утре ще изкарам филтъра и ще погледна.
Този клапан може ли да регулира едната духалка да духа и през другата по-малко. Говоря за двете по-средата, дето са една до друга, чудно ми е как ще духа през едната топло, другата хладно.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Този клапан може ли да регулира едната духалка да духа и през другата по-малко. Говоря за двете по-средата, дето са една до друга, чудно ми е как ще духа през едната топло, другата хладно.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 231
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Проблем с парно
Тези добавки са голям бич за радиатора на парното ,дори да си сложил течна тя е раздвижила всички бокуци по системата и са задръстили тънките канали .Както те посъветваха колегите ,отстраняваш теча първо и после промиваш системата ...ако и това не помогне смяна на радиатора .Зa промивка не си взимай никаква химия ,че двигателят ти може да текне като лейка повечето са на основа киселина и са много агресивни .Взимаш си пакетче лимонтозу /50 грама на 7-8 литра дестилирана вода / точиш системата ,желателно е водата да е била на стайна температура или леко затоплена сипваш разтвора и палиш колата да загрее и включи перките .Няма нужда да я мачкаш ,на тихи обороти на място да поработи 30-40 минути ,гасиш и чакаш да изстине ,точиш и наливаш слаб разтвор на антифриз 1 към 5 палиш и чакаш пак да загрее и да включи перките ..идеята тук е слабата основа да неутрализира киселината .След 30-40 минути гасиш ,чакаш да изстине и вече си наливаш течност 1 към 1 .Наблюдаваш цвета след 3-4 дена ако се промени го подменяш ,ако и това не помогне ще сменяш радиатор .Но дори и да се наложи подмяна ,промивката е задъжлителна защото иначе всичките мизерии във водната система пак там ще се забият .Успех
Ако е колата от подписа ти и е 1999 година ,на 99% радиатора ти е задръстен кой знае кога е сменян антифриза и дали е сменян изобщо .
Ако е колата от подписа ти и е 1999 година ,на 99% радиатора ти е задръстен кой знае кога е сменян антифриза и дали е сменян изобщо .
Re: Проблем с парно
Антифриза го сменям, не е стар. Колата е стара, но горе-долу я поддържам. Макар, че последно време почнах да я пренебрегвам малко . Аз не виждам логика да духа от една духалка топло, от останалите 5 студено, ако е запушен радиатора примерно. Да уточним- за водният радиатор ли става дума или тоя за парното.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 231
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Проблем с парно
Радиатора на парното ,водния големия ще е доста трудно да го запушиш ,а и тогава колата ще загрява и ще окотиш двигателя .През средната духалка е нормално да духа най-топло ....на повечето коли това радиаторче е зад конзолата и там като го обдухва пътя на въздуха е най-кратък .Убеден съм ,че си го сменял но предишния чорбаджия как се е грижил за колата не е ясно .Изпарителя се слага на малкия кръг ,а там е вързан и радиатора на парното това ,че проблема се е появил в последствие може да е заради навлязъл въздух но е малко вероятно ,по-скоро съвпадение .Ял съм чепа с тез добавки преди години и знам кви поразии правят ,принципно вършат работа колкото да се закрепи временно положението но и много вредят .За това и написах ,да остраниш теча и промиеш системата преди да взимаш решения за смяна на радиатора ....знам ,че е тегаво /при мен се изтърбуши половината кола и отне 2 дена/ но единствения вариант е смяна .Да не говорим ,че може и да протече при намалена пропускливост и дебит.Пробвай един тест ,когато колата е загряла пипни двата маркуча които влизат в купето ,трябва да са горещи еднакво и да не може да си задържиш ръката на тях .Ако единия е топъл....работата е ясна .
Каква спецификация антифриз ползваш ?G12 или G11
Каква спецификация антифриз ползваш ?G12 или G11
Re: Проблем с парно
То трябва да махна възд.филтър, че да видя тея тръби. Предполагам, че е там де. Не е сменян, колата я имам от 15 години. Не вярвам преди това да се е разваляло нещо. И средната духалка духа топло но едната, дясната. Лявата си духа студено. Което ме учудва. Карам я постоянно и не ми се занимава със сервизи защото ще отиде седмица. А лятото карам скутера и не е проблем, затова и реших да изкарам зимата и да сменя водният радиатор, там е теча, новия стои в гаража. Но, теч имаше и миналата зима, а парното си вървеше, сега сложих газова и спря. Дали е съвпадение, не знам. Затова питам и тук, за да погледна сам, ако нещо мога да направя събота и неделя. Пак повтарям няма логика средните духалки, едната хладно другата топло да духа.
G12
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
G12
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 231
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Проблем с парно
Смени си радиатора защото н от такъв теч ми изгни гредата под него на Лагуната та се наложи да ми я правят от поповски профил ,че оригинала беше на много грозна цена .И аз като теб наливах течни добавки и на мен така ту идваше ту изчезваше парното .Накрая смених водния радиатор и като промих системата излезе нещо средно между тиня,кал,антифриз с неопределен цвят .Самото радиаторче беше в окаяно състояние със съвсем малка пропускливост и зимата стъклата ставаха леш от конденз .След смяната всичко си дойде на място ,имаше парно като на Лада 1600 децата викаха .............спирай стана сауна .Тази година и аз го правих на Сеата посред зима ,оставих колата на майстора на 4 януари и я взех на 6 .....два дена ходихме на работа с таксита .Пробвай да обезвъздушиш през пробката може да има въздух .....малко вероятно е но опитай .
Re: Проблем с парно
Няма въздух, обезвъздушавал съм. Ще погледна първо тръбите и после клапана. Все имам и едно съмнение за газовата. Ще погледна и ако няма ефект, ще се сменя. Варианта с такси не става, че обикалям на 2-3 точки и е кофти. Гледах в тубата видео където вади клапана и го чисти. После с лазер видя температурата. Лазер имам, ще хвърля един поглед първо на тези неща, маркучи към парното и клапана. Предполагам е зад двигателя това радиаторче за парното. Четох, че ако се свали управлението на климатроника и жабката пак се виждал радиатора. Вярно ли е.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани