Проблем с парно

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 24 Ное 2022, 21:21

Здравейте, карам Е46, 320и, 1999г. Преди 2 месеца се престраших и сложих газов инжекцион. Всичко е наред, обаче сега като застудя времето и разбрах, че нямам парно. В момента седя в колата и е на 81 градуса, а духа хладен въздух. Днес я засичах, температурата се движи между 82 градуса и 92, максимум 93. Като 82 падна като дадох повече газ извънградско и то за секунди. Върти се повече около 88-92. Но, парно няма. Чета, че може да е от грешно свързване на изпарителя. Термостат не вярвам да е, защото все пак си загрява колата. Къде да търся проблема? Губи антифриз и доливам, всъщност сложих и добавка за запушване на радиатор. Намаля теча, възможно ли е да е запушило и нещо друго.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: Проблем с парно

Мнение от red_bull92 » 24 Ное 2022, 21:46

Здравей, ако добавката за запушване на течове е била тип пясък е напълно възможно да запуши по-тесните тръбички (на радиаторчето на парното) и за това да не ти работи. От други хора съм чувал, че ако се слага добавка е най-добре да е течна. Най-добрият начин е да сипеш оцветител в охладителната система или някакъв тип оцветяващ пенетрант и да смениш проблемния детайл.
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 24 Ное 2022, 22:17

Bardal, течна. Не е пясък :) Оцветителя е за теч, а не духа топло при мен.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с парно

Мнение от zvetiko » 25 Ное 2022, 11:05

Като начало реши проблема с теча на антифриз- щом тече от някъде, значи от там влиза и въздух. Почти екзотика е с добавка да се постигне нещо. Предположението ти за неправилно свързване на газовата уредба също е коректно- обикновено режат точно при маркучите за отоплението и ако нещо са объркали...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 25 Ное 2022, 11:39

Ами не ми се вади в момента радиатора и затова реших да го сменя на по-късен етап. Газовата мисля, че е кадърно поставена, но винаги има едно "Но". Свързана е отдясно под въздушният филтър. Нямам на идея дали е там радиатора за парното. Днес духаше малко топло, но ми прави впечатление, че бавно отваря големия кръг. Като го отвори, почна да духа слабо топло, но не е както си беше преди. Маркучите които влизат и излизат от изпарителя са горещи еднакво. Трябва да извадя филтъра за да проверя как точно са свързани, защото не се вижда иначе.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 10.06.2010
Пол: Мъж
Кара: E46 330xi

Re: Проблем с парно

Мнение от groznika » 25 Ное 2022, 19:53

Пробвай с обезвъздушаване на охладителната система.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 25 Ное 2022, 20:36

Не е това. Ходих днес при майстор, гледа, форсирва двигателя, взе да духа от дясна средна духалка топло, в другите духа по-хладно. Само от тая средна дясна духаше по-добре, не както трябва, но по-топло. Зачетох се из нета, но не успях да видя всичко.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Проблем с парно

Мнение от stefan_suny » 25 Ное 2022, 20:44

На този двигател подгряването на изпарителя се свързва паралелно на парното, съответно дебита през парното намалява от това, като колко ще намали зависи от конкретната ситуация. За да разбереш дали е това прищипи един от маркучите на изпарителя за да спреш потока от там, и виж дали идва парното. Другото е да си запушил радиатора с тази добавка или пък да имаш проблем с клапана за парното който е точно под въздушния филтър, понякога се предавка мембраната му и не може да отвори.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 25 Ное 2022, 21:00

Да, утре ще погледна този клапан. Добавката наистина намали теча, но да запуши тръбичка малко ми е странно. Майстора затисна едната тръба и същото си беше, не тръгна топлото. Така на пръв поглед мисля, че е паралелно свързано. Утре ще изкарам филтъра и ще погледна.

Този клапан може ли да регулира едната духалка да духа и през другата по-малко. Говоря за двете по-средата, дето са една до друга, чудно ми е как ще духа през едната топло, другата хладно.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Проблем с парно

Мнение от Ивайло Димов » 26 Ное 2022, 9:50

Тези добавки са голям бич за радиатора на парното ,дори да си сложил течна тя е раздвижила всички бокуци по системата и са задръстили тънките канали .Както те посъветваха колегите ,отстраняваш теча първо и после промиваш системата ...ако и това не помогне смяна на радиатора .Зa промивка не си взимай никаква химия ,че двигателят ти може да текне като лейка повечето са на основа киселина и са много агресивни .Взимаш си пакетче лимонтозу /50 грама на 7-8 литра дестилирана вода / точиш системата ,желателно е водата да е била на стайна температура или леко затоплена сипваш разтвора и палиш колата да загрее и включи перките .Няма нужда да я мачкаш ,на тихи обороти на място да поработи 30-40 минути ,гасиш и чакаш да изстине ,точиш и наливаш слаб разтвор на антифриз 1 към 5 палиш и чакаш пак да загрее и да включи перките ..идеята тук е слабата основа да неутрализира киселината .След 30-40 минути гасиш ,чакаш да изстине и вече си наливаш течност 1 към 1 .Наблюдаваш цвета след 3-4 дена ако се промени го подменяш ,ако и това не помогне ще сменяш радиатор .Но дори и да се наложи подмяна ,промивката е задъжлителна защото иначе всичките мизерии във водната система пак там ще се забият .Успех

Ако е колата от подписа ти и е 1999 година ,на 99% радиатора ти е задръстен кой знае кога е сменян антифриза и дали е сменян изобщо .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 26 Ное 2022, 11:34

Антифриза го сменям, не е стар. Колата е стара, но горе-долу я поддържам. Макар, че последно време почнах да я пренебрегвам малко :). Аз не виждам логика да духа от една духалка топло, от останалите 5 студено, ако е запушен радиатора примерно. Да уточним- за водният радиатор ли става дума или тоя за парното.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Проблем с парно

Мнение от Ивайло Димов » 26 Ное 2022, 12:49

Радиатора на парното ,водния големия ще е доста трудно да го запушиш ,а и тогава колата ще загрява и ще окотиш двигателя .През средната духалка е нормално да духа най-топло ....на повечето коли това радиаторче е зад конзолата и там като го обдухва пътя на въздуха е най-кратък .Убеден съм ,че си го сменял но предишния чорбаджия как се е грижил за колата не е ясно .Изпарителя се слага на малкия кръг ,а там е вързан и радиатора на парното това ,че проблема се е появил в последствие може да е заради навлязъл въздух но е малко вероятно ,по-скоро съвпадение .Ял съм чепа с тез добавки преди години и знам кви поразии правят ,принципно вършат работа колкото да се закрепи временно положението но и много вредят .За това и написах ,да остраниш теча и промиеш системата преди да взимаш решения за смяна на радиатора ....знам ,че е тегаво /при мен се изтърбуши половината кола и отне 2 дена/ но единствения вариант е смяна .Да не говорим ,че може и да протече при намалена пропускливост и дебит.Пробвай един тест ,когато колата е загряла пипни двата маркуча които влизат в купето ,трябва да са горещи еднакво и да не може да си задържиш ръката на тях .Ако единия е топъл....работата е ясна .

Каква спецификация антифриз ползваш ?G12 или G11

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 26 Ное 2022, 13:15

То трябва да махна възд.филтър, че да видя тея тръби. Предполагам, че е там де. Не е сменян, колата я имам от 15 години. Не вярвам преди това да се е разваляло нещо. И средната духалка духа топло но едната, дясната. Лявата си духа студено. Което ме учудва. Карам я постоянно и не ми се занимава със сервизи защото ще отиде седмица. А лятото карам скутера и не е проблем, затова и реших да изкарам зимата и да сменя водният радиатор, там е теча, новия стои в гаража. Но, теч имаше и миналата зима, а парното си вървеше, сега сложих газова и спря. Дали е съвпадение, не знам. Затова питам и тук, за да погледна сам, ако нещо мога да направя събота и неделя. Пак повтарям няма логика средните духалки, едната хладно другата топло да духа.

G12

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Проблем с парно

Мнение от Ивайло Димов » 26 Ное 2022, 13:26

Смени си радиатора защото н от такъв теч ми изгни гредата под него на Лагуната та се наложи да ми я правят от поповски профил ,че оригинала беше на много грозна цена .И аз като теб наливах течни добавки и на мен така ту идваше ту изчезваше парното .Накрая смених водния радиатор и като промих системата излезе нещо средно между тиня,кал,антифриз с неопределен цвят .Самото радиаторче беше в окаяно състояние със съвсем малка пропускливост и зимата стъклата ставаха леш от конденз .След смяната всичко си дойде на място ,имаше парно като на Лада 1600 :mrgreen: децата викаха .............спирай стана сауна .Тази година и аз го правих на Сеата посред зима ,оставих колата на майстора на 4 януари и я взех на 6 .....два дена ходихме на работа с таксита .Пробвай да обезвъздушиш през пробката може да има въздух .....малко вероятно е но опитай .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 838
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Проблем с парно

Мнение от Сладур1 » 26 Ное 2022, 15:13

Няма въздух, обезвъздушавал съм. Ще погледна първо тръбите и после клапана. Все имам и едно съмнение за газовата. Ще погледна и ако няма ефект, ще се сменя. Варианта с такси не става, че обикалям на 2-3 точки и е кофти. Гледах в тубата видео където вади клапана и го чисти. После с лазер видя температурата. Лазер имам, ще хвърля един поглед първо на тези неща, маркучи към парното и клапана. Предполагам е зад двигателя това радиаторче за парното. Четох, че ако се свали управлението на климатроника и жабката пак се виждал радиатора. Вярно ли е.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook