Колко сме със Z-ки...?
Модератор: Технически модератори
Re: Колко сме със Z-ки...?
А...........и круиз контрол ли има. Аз не го намирам при мен това нещо. И де е...? На мерцедеса имам отделно лостче за него. Тук такова не виждам. Някак по друг начин ли се активира? И аз горя 7,1 -7,5/100 на дълъг път. Падал съм на 6,5 ама с много нежно подаване на газ и не повече от 90 км в час. Температурата при мен се движи от 100 до 110 градуса. От Италия поръчах боя за кожата на седалките. Ще видя като дойде дали ще е същия цвят.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 727
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Криюуиз контрола се активира през отделен лост под този за мигачите. Мисля, че е фабрична екстра и всяка кола излиза с него. Много вко да зарвждаш бензин на 2.50 ама пусто нямаше никъде над 95 октана в Турция
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 727
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Някой да има опит със замяна на стандартните крушки за задна с LED такива? Гледам има Can-bus ready опция на Osram със студено бяла светлина. Жълтеникавата на стандартните крушки едно, че нищо не свети ами и това жълто е отврат
Re: Колко сме със Z-ки...?
Ако смениш разкажи. Гледах в нет-а много клипчета за тази замяна. От това дето видях ги сменят едно към едно т.е. махат старите и слагат диодните.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 727
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Без резистори няма да стане номера
Ако не се сложат ще дава грешка за изгоряла крушка и ще присветват диодите от време на време.
50-55лв излиза всичко необходимо: LED крушки Osram w16w и CANbus led control unit Osram или Philips
Изгледах няколко клипчета и изглежда доста лесно да се монтират тези резистори ама все пак като реша да го правя ще отида при приятел дето е в час с електричеството на колите
Ако не се сложат ще дава грешка за изгоряла крушка и ще присветват диодите от време на време.
50-55лв излиза всичко необходимо: LED крушки Osram w16w и CANbus led control unit Osram или Philips
Изгледах няколко клипчета и изглежда доста лесно да се монтират тези резистори ама все пак като реша да го правя ще отида при приятел дето е в час с електричеството на колите
Re: Колко сме със Z-ки...?
Не може ли да се кодира тая проверка на "офф", като на по-новите коли и да не се налагат тия цигании с резисторите?
На F31-цата си сложих лед крушки за мъгла, кодирах си ги с bimmercode и нямам грижи (като изключим, че едната вече изгоря и трябва да поръчвам нови)...
Edit: Проверих и сам си отговорих - може:
https://bimmercode.app/cars/e89/
LED conversion:
LED conversion reversing light
Activate this function when the lamps for the corresponding lights have been replaced with LEDs in order to prevent errors in the vehicle from being displayed and the LEDs from flickering. Use a backup to revert this coding once it has been applied.
На F31-цата си сложих лед крушки за мъгла, кодирах си ги с bimmercode и нямам грижи (като изключим, че едната вече изгоря и трябва да поръчвам нови)...
Edit: Проверих и сам си отговорих - може:
https://bimmercode.app/cars/e89/
LED conversion:
LED conversion reversing light
Activate this function when the lamps for the corresponding lights have been replaced with LEDs in order to prevent errors in the vehicle from being displayed and the LEDs from flickering. Use a backup to revert this coding once it has been applied.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 727
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
И аз го гледах този вариант, но само чека за задната ли спира или за всички крушки?
Re: Колко сме със Z-ки...?
за всяка крушка може да се пуска и спира проверката. Дори да не е налично като опция в bimmercode може да се направи с друг софтуер (Carly със сигурност). Кодирането е налично и за Е85/86.
Re: Колко сме със Z-ки...?
При мен се случи следното нещо . Вътрешния плафон над главата има крушки за пасажера и шофьора, които се активират с натискане на бутончета. Предполагам и на доста други БМВ-та е по същия начин. Обаче стана така , че шофьорската се включи и не се изключва дори и да натискам бутончето. Извадих плафон, като си мислех , че проблема е в бутона, но се оказа че не е така. Всъщност бутона е почти невъзможно да се повреди. Остава другата вероятност кабелите някъде по веригата да дават на късо, като след разни разговори с приятели стигнах до извода, че най вероятно мястото на "късото" е в куплунга на кабелите. Всъщност по вероятната ситуация е да се е получил електропроводим окис и да се получи контакт между двата кабела. Виждам снопчето от кабели да отива към пасажерското място , спуска се по колонката и после отива някъде над "жабката" на колата и върви наляво , но къде стига нямам идея. Та някой случайно да знае къде този сноп кабели има куплунг и къде се намира тази връзка? Багажник, шофьорска врата или другаде някъде. Безплодни се оказаха опитите ми да открия нещо из нета. Не можах да попадна на схема и в резервните части не можах да намеря този сноп кабели. В този сноп влиза и кабела за датчика за светлина дето е над огледалото за обратно виждане. Може и още нещо да има в този сноп. Боята за кожата дойде сега ще направя опит да боядисам протритите места за да видя ще излезе ли нещо.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 727
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Най-досадния и гаден тип проблеми…тоците винаги са ми били “тъмна Индия” и супер трудни за локализиране.
Стискам палци бързо да го решиш. Сам ли я разпарчетоса колата вътре или някой майстор?
Стискам палци бързо да го решиш. Сам ли я разпарчетоса колата вътре или някой майстор?
Re: Колко сме със Z-ки...?
Изваждането на плафона не е философия става с пластмасови инструменти. Разглобяването на плафона също е просто няколко видии. Премахнал съм за сега тази крушка за да не свети не че е нещо дето много ти трябва, но въпроса е принципен. След като отворих мястото, кабелите се вижда на къде вървят. Не съм разглобявал повече кори по стъклото и колонки и т.н. Проследих снопчето кабели по цветовете им. То всъщност друг сноп кабели там няма. Отстрани на жабката има една пластмаса дето също се вади за 1 минута и се слага за толкова и от там проследих кабелите идващи от колонката но за по нататък не става с разглобяване без да знаеш къде да разглобиш. Аз предполагам, че и при много други БМВ-та ситуацията е сходна т.е. архитектурата на кабелите. За плафона как се маха мисля гледах в нета за някакво друго БМВ , а не за Z4. Тъй като акумулатора е в багажника не правете , грешка като мен да си откачате клема от него и да си затваряте багажника след това. Заключва се. Има решение разбира се но коства пускане на ток през двигателния отсек по +-та клема дето е за зареждане на акумулатора. Аз обаче не знаех и се БЕХ хвърлил в тревоги. Пускането на ток може с акумулатор или токоизправител.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 727
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Toва със заключването на капака съм го играл на 39ката...ужасна разправия и сложна гимнастика за хора с коремче е после да отвориш
Вчера и цяла сутрин гледам в тези ръководства дето бях пускал - и там не намирам схема на всички кабели. Основните ги има, релета и контролни блокове също ама такива дребни няма
Вчера и цяла сутрин гледам в тези ръководства дето бях пускал - и там не намирам схема на всички кабели. Основните ги има, релета и контролни блокове също ама такива дребни няма
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 727
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Стопли се времето и от каране на кабриолетите нямате време да пишете в темата
Re: Колко сме със Z-ки...?
Ами последно с боята дето дойде успях доста сполучливо да боядисам износените места по кожата на седалката. Самата боя пристига с почистващ препарат, който много успешно подготвя мястото. Цвета се оказа учудващо съвпадащ с моя, което не очаквах. Самата боя съдържа нещо , като пълнител и леко запълва цепнатини и напуквания по кожата, не големи разбира се. След това се нанася нещо като запечатващ филм. Резултата е съвсем приличен. Ако и друг има такъв проблем мога да посоча доставчика. Някъде към 150 лв. излезе с доставката до България.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани