България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тоа знак 70 е предпоставка за верижна катастрофа на магистрала . Достатъчно е едно куче на Павлов да набие кучките заради знака и отзад другите кучета ще накатерят 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ще се изкатерят ако не са кучета.
Хм,хм...
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8381
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jordana написа:Тоа знак 70 е предпоставка за верижна катастрофа на магистрала . Достатъчно е едно куче на Павлов да набие кучките заради знака и отзад другите кучета ще накатерят
имам 19 верижни катастрофи оттам


You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 815
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:А сега са купили още бая и все по-често ще ги виждаме.
Спазваш ограничението +/-10км/ч и ако ще на всеки стълб да има тринога или за засичане на средна скорост не ти дреме.
Газ се дава на пътища където няма къде да застанат (планински), отделно на такъв път не ти трябва да караш с 200+ за да си направиш кеф

Правата отсечка не значи автоматично, че трябва да караш с превишена скорост щото колата ти е хубава и ограничението според теб е прекалено ниско.
Иначе съм съгласен, че скоростта не е основния виновник за толкова жертви, но със сигурност е един от няколкото основни.
Дори силно редуциран, трафика си остава ужасен заради маниера на шофиране на болшинството: предреждане, отнемане на предимство, минаване на късно жълто и тъмно червено дори... преди малко излязох със Zката до центъра: 5 засичания от типа "или-или", 3 отнети предимства на метър-два от мен, аварийни и спиране кой където свари, на всеки светофар минимум по двама дават газ да се мушнат на късно жълто, каране бързо и без дистанция...после всичкото това се мести на извънградските пътища с още по-висока скорост и резултата е налице.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В София ако има две коли ще намерят начин да се блъснат . Това вече се случвало и не е прецедент , така че вервайте си че с камери става безопасно .
http://www.nabore.bg/statia/parvata-kat ... ori-329-14
....В зората на ХХ век бензиновите пари се омешаха с алкохолните и причиниха първата катастрофа в автомобилната история на отечеството.
На 19 март 1912 г. влиза в сила "Правилник за движението на автомобилите в столицата". Въведени са пет знака. Максималната скорост за леките коли е 15 километра в населено място и 50 извън него. За автобусите и товарните машини ограниченията са съответно 6 и 15 километра в час. "Водачът при изпълнение на служебните си обязаности трябва всякога да бъде в трезво състояние", нарежда законът.
Но кой да чуе?
Два автомобила с неизвестна марка се блъскат в лишения от всякакво движение център на София. Те пълзели с около 15 километра и имали кристална видимост още от 200 метра. Водачите им обаче не реагирали и
челен удар смачкал металните муцуни....
http://www.nabore.bg/statia/parvata-kat ... ori-329-14
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Don_Diego написа:TNT написа:А сега са купили още бая и все по-често ще ги виждаме.
Спазваш ограничението +/-10км/ч и ако ще на всеки стълб да има тринога или за засичане на средна скорост не ти дреме.
Еми аз така си и карам, снимка не съм имал никога, ама все като видя камера трябва да се чудя да не съм пропуснал някъде някой знак





- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Как ги намираш тия сайтове за старци бе човек? 
Иначе съм виждал и аз някакви парадоксални ПТП-та. Скоро едни келеши с едно А3 летят от един завой и един дядка дава назад преди това за да обърне на пътя. Човекът се огледа и нямаше никой. Тия обаче излизат, цялото време на света имаха, но реакция когато вече отиваха да го удрят.
Баща ми си паркира колата на едно като паркинг, боклукджийския камион решил, че ще отива там да обръща, няма коли наоколо, широко, онзи обаче някак успява да му събори бронята на земята докато върти и обяснението било "ами мислех, че ще мина".
И всякакви съм виждал да удрят паркирани, в насрещното да влизат и да удрят някой...та тия неща с преценката вече са излишни понеже твърде много маймуни на клона станахме преценяващите, а това знаем до какво води.
За мен колкото по-строг закон(важащ за всички)колкото повече камери в храстите, толкова по-добре. На отсечката Казанлък - Стара Загора на спускането в еднопосочното има бързи завои и винаги катастрофи ако има леко мокро дори, понякога и на сухо. Писна им да сменят мантинели явно и сега сложиха много нови като всеки летеше. Особено каруците, които по надолнището развиват светлинна скорост(спирането явно не е проблем)много летят. Да, но гледам снимали триногата с възмущение на мантинелата сложена, а патрулката на 30 метра в страни от пътя в храстите.
Голям вой, голямо нещо у сураттефтера било, че се криели, че не знам си какво, да но резултата знаете ли какъв е? Преди като пусках надолнището с бавна кола на обороти по инерция с 90-100 ме минаваха като спрял по няколко коли. Сега си карат като овШици не с 90, а с 80-85 да не превишат случайно и да ги снима камерата, която рядко е там, но явно първоначалната стойка няколко дни е подействала много добре.
Това се случи на две, три възлови места по отсечката с мобилни камери и сега всички карат бавно там без значение има или не патрулка с камера.
Дори тези, които не са от района намалят като видят местните как скачат на спирачките. А ако някой не скочи...ами случва се да го снимат на неадекватно според него ограничение и да му нарушили правата така нищо, че всичко от региона сме виждали множество катастрофи на тези места. Та това е пътя и предпочитам по-малко преценяващи да има в днешно време с този тежък трафик. Куцо и сакато е на кола. Да, тъпо ми е, че и аз не мога да карам както едно време на моменти, но който иска да кара бързо пак намира начини и места в подходящия трафик. Та пак има поле за преценка, просто е по-свито. 
TNT, виждал съм камери на 140 и то не веднъж. Даже на Хепи след Пловдив май са на точно на толкова стационарните.
А от полицаите не очаквай да си мърдат задника, обяснявал съм го защо надълго, но накратко нито имат заплати, нито им позволяват да вземат рушвети както биха искали за да се доближат до Софийски стандарт на средства.

Иначе съм виждал и аз някакви парадоксални ПТП-та. Скоро едни келеши с едно А3 летят от един завой и един дядка дава назад преди това за да обърне на пътя. Човекът се огледа и нямаше никой. Тия обаче излизат, цялото време на света имаха, но реакция когато вече отиваха да го удрят.
Баща ми си паркира колата на едно като паркинг, боклукджийския камион решил, че ще отива там да обръща, няма коли наоколо, широко, онзи обаче някак успява да му събори бронята на земята докато върти и обяснението било "ами мислех, че ще мина".
И всякакви съм виждал да удрят паркирани, в насрещното да влизат и да удрят някой...та тия неща с преценката вече са излишни понеже твърде много маймуни на клона станахме преценяващите, а това знаем до какво води.
За мен колкото по-строг закон(важащ за всички)колкото повече камери в храстите, толкова по-добре. На отсечката Казанлък - Стара Загора на спускането в еднопосочното има бързи завои и винаги катастрофи ако има леко мокро дори, понякога и на сухо. Писна им да сменят мантинели явно и сега сложиха много нови като всеки летеше. Особено каруците, които по надолнището развиват светлинна скорост(спирането явно не е проблем)много летят. Да, но гледам снимали триногата с възмущение на мантинелата сложена, а патрулката на 30 метра в страни от пътя в храстите.




TNT, виждал съм камери на 140 и то не веднъж. Даже на Хепи след Пловдив май са на точно на толкова стационарните.
А от полицаите не очаквай да си мърдат задника, обяснявал съм го защо надълго, но накратко нито имат заплати, нито им позволяват да вземат рушвети както биха искали за да се доближат до Софийски стандарт на средства.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Винаги се сещам за този знак с допълнителна табела като чета подобни мнения:
https://www.google.com/maps/@43.1586389 ... 384!8i8192
Не знам преценяващ ли съм, какъв съм, ама при не много силен дъжд дори лятото трябва на този чудесен участък да се кара с 40. Не вярвам някой от вас да го спази. Сещам се и за един знак в обратна посока, пак 40, дето няма и указателни табели, нито има кръстовища в близост, нито нищо, нормален извънградски път. Не съм привърженик на високите скорости при пътуване, средната ми извънградско е около 80км/ч, обаче не мога да си кривя душата, такива ограничения просто е невъзможно да спазиш без да си предпоставка за птп. Или това, което Боримечката спомена за табелите за град - на влизане в Търново от Варна табелата е на може би километър, че и отгоре от града, пътят е двулентов с мантинели, обаче ограничението е 50. От към София има един знак 60 при долу горе същите условия. Докато кат си висят на тия хранилки и си чешат топките, освен да пълнят хазната, друго нищо няма да се случи. Затова съм съгласен с ТНТ по темата.
Със сигурност КАТ имат статистика за опасни участъци и най-логично би било да засилят присъствието си там, и то явно - като видиш патрулка, ако ще и Г класа да караш, намаляш. Аз като пътувам извън града освен да си мисля както ТНТ дали не съм пропуснал някой знак, друга промяна от всичките камери и триноги и прочие не съм усетил.
https://www.google.com/maps/@43.1586389 ... 384!8i8192
Не знам преценяващ ли съм, какъв съм, ама при не много силен дъжд дори лятото трябва на този чудесен участък да се кара с 40. Не вярвам някой от вас да го спази. Сещам се и за един знак в обратна посока, пак 40, дето няма и указателни табели, нито има кръстовища в близост, нито нищо, нормален извънградски път. Не съм привърженик на високите скорости при пътуване, средната ми извънградско е около 80км/ч, обаче не мога да си кривя душата, такива ограничения просто е невъзможно да спазиш без да си предпоставка за птп. Или това, което Боримечката спомена за табелите за град - на влизане в Търново от Варна табелата е на може би километър, че и отгоре от града, пътят е двулентов с мантинели, обаче ограничението е 50. От към София има един знак 60 при долу горе същите условия. Докато кат си висят на тия хранилки и си чешат топките, освен да пълнят хазната, друго нищо няма да се случи. Затова съм съгласен с ТНТ по темата.
Със сигурност КАТ имат статистика за опасни участъци и най-логично би било да засилят присъствието си там, и то явно - като видиш патрулка, ако ще и Г класа да караш, намаляш. Аз като пътувам извън града освен да си мисля както ТНТ дали не съм пропуснал някой знак, друга промяна от всичките камери и триноги и прочие не съм усетил.

- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:Не съм привърженик на високите скорости при пътуване, средната ми извънградско е около 80км/ч, обаче не мога да си кривя душата, такива ограничения просто е невъзможно да спазиш без да си предпоставка за птп.
Без да ми се убиждаш, ама ако средната скорост на двулентов път /без магистрала/ ти е 80 значи си караш сравнително бързо и над ограниченията.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
///M Power написа:drifty написа:Не съм привърженик на високите скорости при пътуване, средната ми извънградско е около 80км/ч, обаче не мога да си кривя душата, такива ограничения просто е невъзможно да спазиш без да си предпоставка за птп.
Без да ми се убиждаш, ама ако средната скорост на двулентов път /без магистрала/ ти е 80 значи си караш сравнително бързо и над ограниченията.
Мне, включва магистрала. Гледал съм по борда на 39ката, Търново - София и Търново - Варна, и в двете има по 100тина км магистрала. Обикновено борда показва 77-8км/ч средна. Не се сещам за сравнително дълъг преход без магистрала, на който да засека средна скорост. Но иначе да, не е като да не подминавам ограниченията, но на обикновен двулентов извънградски път през повечето време се движа с ограничението или 5-10км/ч отгоре, но не намалям до 60 на всеки знак през 2 километра, просто връщам газта за кратко докато мина и си връщам обичайната скорост след това.

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:Или това, което Боримечката спомена за табелите за град - на влизане в Търново от Варна табелата е на може би километър, че и отгоре от града, пътят е двулентов с мантинели, обаче ограничението е 50.
Добре, дай да го разгледаме този участък.
След излизане от Шереметя, това е първият знак:
https://www.google.com/maps/@43.0718537 ... 384!8i8192
Имаш ограничение 60, заради разклона за Малки Чифлик и веднага след него знак за винетка, което означава, че още не си в населено място.
200 метра по-надолу, имаш отбивка за бензиностанция (знака е изкъртен) и на още 200 метра след изхода имаш табела за населено място.
Там ограничението става ясно и без знак, като непосредствено след нея имаш разклон за университета, съответно и изход заради детелината.
И пак, след 200 метра следва стеснение на пътя и допълнителен знак 50. След него разклон за Технополис, след него за гарата.
Та не разбрах от какво си недоволен? Навсякъде е така!
Околовръсното на Казанлък е по същия начин - двулентов с мантинели. Да ти опиша какво се случва, понеже и аз съм джигит.
Карам с 80-90 в дясна лента, друг настезател ме изпреварва по правилата в лява, но така се случи, че след десен завой имало разклон и пред мен изкача завиващ атомобил с ниска скорост. Добре че изпреварващият ме задмина бързо, за да кривна в ляво, иначе на тоя щях да му помогна със завиването. Така се надявам да схванеш, че не всичко е хранилка.
Сега пак минавам бързо, но предимно в лява, когато няма трафик и уши и очи на четири.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Don_Diego написа:Иначе съм съгласен, че скоростта не е основния виновник за толкова жертви, но със сигурност е един от няколкото основни..
Колега, това не го очаквах точно от тебе

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тъй де, ама в твоята ситуация имаш завой и липса на видимост. При мен имаш идеално прав участък с много полегато включване откъм университета с чудесна видимост. В обратната посока от Технополис нагоре ограничението е 70 от скоро, а табелата за изход на града е долу горе на същото място и в обратна посока. Там изходът от университета е с много по-лоша видимост и за излизащия и за движещия се по главния път, та не виждам защо и надолу ограничението да не е 70 до въпросното стеснение преди Технополис, където 50 вече си е релевантна скорост.

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
///M Power написа:Без да ми се убиждаш, ама ако средната скорост на двулентов път /без магистрала/ ти е 80 значи си караш сравнително бързо и над ограниченията.
Съгласен. Това значи, че или перкаш със поне със 100-110 нон стоп и/или изобщо не намаляш по селата и кръстовищата.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 815
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:Don_Diego написа:Иначе съм съгласен, че скоростта не е основния виновник за толкова жертви, но със сигурност е един от няколкото основни..
Колега, това не го очаквах точно от тебеможе да не е основния за катастрофите, но е основния за жертвите.
Идеята ми е, че белята не става само заради скорост, както Кларксън е казал: Не скоростта те убива, а рязкото спиране

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: turbo_k27