Турбото не надува достатъчно при "D"
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- gkostadinoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 21.01.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E87, E90 LCI
- Мечтае да кара: M4
Турбото не надува достатъчно при "D"
Здравейте колеги,
Пиша, тъй като не успях да намеря нещо подобно, а и другата седмица ме чака посещение в официален сервиз, но докато стигна искам да видя дали някой се е сблъскал с подобно нещо. Съвсем наскоро направих основен ремонт на двигателя говоря за BMW 535D 313 к.с., изчистен е колектора, сменени са биелни и основни лагери, сменени сегменти, вериги и всичко по реда си общо взето, но имам следният проблем, който хванаха в един сервиз, след като беше оставена там за следния проблем - колата е мудна. Засекох я с ГПС и прави за близо 8 сек. до 100, което е далеч от това, което трябва да бъде. Това, което обаче успяха да видях в сервиза е, че турбото не надува, когато колата е на директна, а надува само, когато се кара с перата, което за мен е изключително странно, но е факт, че колата върви повече, когато я карам с пера, а не на директна. Прегледаха всичко уж по турбото, пътища, помпи и т.н., но казват, че проблем там няма. Остава единствено софтуерно, но те казаха, че не са се сблъсквали с такъв проблем досега. Моля, ако имате някакви идеи, споделяйте.
Поздрави!
Пиша, тъй като не успях да намеря нещо подобно, а и другата седмица ме чака посещение в официален сервиз, но докато стигна искам да видя дали някой се е сблъскал с подобно нещо. Съвсем наскоро направих основен ремонт на двигателя говоря за BMW 535D 313 к.с., изчистен е колектора, сменени са биелни и основни лагери, сменени сегменти, вериги и всичко по реда си общо взето, но имам следният проблем, който хванаха в един сервиз, след като беше оставена там за следния проблем - колата е мудна. Засекох я с ГПС и прави за близо 8 сек. до 100, което е далеч от това, което трябва да бъде. Това, което обаче успяха да видях в сервиза е, че турбото не надува, когато колата е на директна, а надува само, когато се кара с перата, което за мен е изключително странно, но е факт, че колата върви повече, когато я карам с пера, а не на директна. Прегледаха всичко уж по турбото, пътища, помпи и т.н., но казват, че проблем там няма. Остава единствено софтуерно, но те казаха, че не са се сблъсквали с такъв проблем досега. Моля, ако имате някакви идеи, споделяйте.
Поздрави!
- iasend
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 27.07.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 335xd
- Мечтае да кара: 350xd ;)
- Детайли за колата: F31 335xd
Re: Турбото не надува достатъчно при "D"
Имах подобен проблем сшед много сервизи установих че е единия вакумен клапан за управление на турбото...проблема ясно се вижда с диагностика или живи данни на телефон като се сравнят поискан и доставен въздух или налягане...в зависимост в какъв режим и обороти не надува ще те ориентира кой клапан е...принципно са по 50-60лв втора ръка и се сменя бързо ако си го правил..ако не ще отнеме час два че е пипкаво. Прилагам схема къде се намират...в общи линни от дясната страна на мотора (пасажерската)
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
- fitter
- младши ентусиаст
- Мнения: 420
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: Турбото не надува достатъчно при "D"
Пробвал ли си при различните режими дали има разлика- comfort, normal , sport...? При спорт компютъра иска 2,9 бара, а на Comfort и Normal иска 2,6. Това не е свързано с това, че колата не достига наляганията, а с това че с перата върви повече. Незнам дали с перата не минава в спорт и да иска 2,9 бара. Гледайте на живи данни.gkostadinoff написа:Здравейте колеги,
Пиша, тъй като не успях да намеря нещо подобно, а и другата седмица ме чака посещение в официален сервиз, но докато стигна искам да видя дали някой се е сблъскал с подобно нещо. Съвсем наскоро направих основен ремонт на двигателя говоря за BMW 535D 313 к.с., изчистен е колектора, сменени са биелни и основни лагери, сменени сегменти, вериги и всичко по реда си общо взето, но имам следният проблем, който хванаха в един сервиз, след като беше оставена там за следния проблем - колата е мудна. Засекох я с ГПС и прави за близо 8 сек. до 100, което е далеч от това, което трябва да бъде. Това, което обаче успяха да видях в сервиза е, че турбото не надува, когато колата е на директна, а надува само, когато се кара с перата, което за мен е изключително странно, но е факт, че колата върви повече, когато я карам с пера, а не на директна. Прегледаха всичко уж по турбото, пътища, помпи и т.н., но казват, че проблем там няма. Остава единствено софтуерно, но те казаха, че не са се сблъсквали с такъв проблем досега. Моля, ако имате някакви идеи, споделяйте.
Поздрави!
Колата има много клапани и клапи и е нужно да се тестват един по един с ISTA и с вакумен генератор за са се види да няма блокирала клапа ( доколкото разбрах са проверили вакум линиите в сервиза).
Както каза колегата трябва да се гледа в кой диапазон на оборотите не стига исканото и от там може да се прецени към кои клапани да се насочите.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- doctorcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 9.12.2020
- Пол: Мъж
- Кара: X4
- Мечтае да кара: Печка с газова уреддба
- Детайли за колата: 2D Xdrive
Re: Турбото не надува достатъчно при "D"
Проблема иска гледане на живи данни..... както каза "разбрали" са че не надува достатъчно! щом са го разбрали вижда се кой клапан е от вакумната система и се сменя, това няма нищо общо с оторизиран сервиз
Re: Турбото не надува достатъчно при "D"
Ако малката турбина не надува е нормално като си на пера да я караш във високите обороти и колата да върви, където тя вече не ти е нужна.
Огледайте вакумите и като запали мотора дали големия актуатор се придвижва.
Огледайте вакумите и като запали мотора дали големия актуатор се придвижва.
- gkostadinoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 21.01.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E87, E90 LCI
- Мечтае да кара: M4
Re: Турбото не надува достатъчно при "D"
Така, общо взето съм го докарал до никъде. Какви ли не тестове не минава колата чрез диагностика и нищо нередно не се вижда на самата диагностика, всички тестове ги покрива колата, но проблема си остава. Всъщност това, което реално установих след направен и диностенд е, че колата губи голяма мощност при превключване от малката към голяма турбина. Между 3100 и 3500 оборота нютоните спадат с 200 надолу, което е изключително много. Ще продължим да търся някакъв невидим проблем за диагностиката. Ако някой има предположения да казва.
- iasend
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 27.07.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 335xd
- Мечтае да кара: 350xd ;)
- Детайли за колата: F31 335xd
Re: Турбото не надува достатъчно при "D"
По нагоре ти написах какъв ти е проблема...един от двата вакумни клапана прави проблем и затваря\отваря не когато трябва...имах същия проблем и го разреших. Дал съм ти и парт номерата по нагоре. Взимаш един такъв клапан втора ръка за 40-80 лв и първо сменяш този, който е по-навътре към купето (като разглобиш ще разбереш). Той е за малката турбина
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
- gkostadinoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 21.01.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E87, E90 LCI
- Мечтае да кара: M4
Re: Турбото не надува достатъчно при
iasend написа:По нагоре ти написах какъв ти е проблема...един от двата вакумни клапана прави проблем и затваря\отваря не когато трябва...имах същия проблем и го разреших. Дал съм ти и парт номерата по нагоре. Взимаш един такъв клапан втора ръка за 40-80 лв и първо сменяш този, който е по-навътре към купето (като разглобиш ще разбереш). Той е за малката турбина
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Сменяха ги и тези клапани и от там нищо не се промени. Остана да се разглоби турбото и да се види вътрешния клапан дали работи коректно, тъй като само това не е правено до момента. Ще кажа в края на другата седмица дали и какъв е резултата.
- fitter
- младши ентусиаст
- Мнения: 420
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: Турбото не надува достатъчно при "D"
Колега реши ли проблема с недостигането на нялягането?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани