Стойности на ламбда сонди
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Стойности на ламбда сонди
Здравейте , колеги ,
Вчера ходих на настройка на газовата уредба и като ми закачиха колата на диагностика им направи впечатление , че има разлика между банка 1 и банка 2 на ламбда сондите ( 4.42 и 3.79 ) Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и ако да как го е разрешил ? На първо време сега ще пробвам да разменя сондите да видим дали ще се завъртят числата и евентуално да видя дали проблема е в сондата.
Пропуснах да вметна , че колата е 320I 150 к.с. N46b20 .
Вчера ходих на настройка на газовата уредба и като ми закачиха колата на диагностика им направи впечатление , че има разлика между банка 1 и банка 2 на ламбда сондите ( 4.42 и 3.79 ) Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и ако да как го е разрешил ? На първо време сега ще пробвам да разменя сондите да видим дали ще се завъртят числата и евентуално да видя дали проблема е в сондата.
Пропуснах да вметна , че колата е 320I 150 к.с. N46b20 .
- SuSaMeCa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i - B58
Re: Стойности на ламбда сонди
Искаш да кажеш фуел трима? Стойностите на ламбда стойностите са от 0.2 до 1. Реално ходят от 0.2 до 0.9. А за фуел трима - това ако е шорт търма си е нормално. От -5 (отива богато ) до +5 ( отива бедно ). Реално от завода им дават толеранс от -10 до 10. Но за нов мотор дори от -5 до 5 е ок.
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: Стойности на ламбда сонди
SuSaMeCa написа:Искаш да кажеш фуел трима? Стойностите на ламбда стойностите са от 0.2 до 1. Реално ходят от 0.2 до 0.9. А за фуел трима - това ако е шорт търма си е нормално. От -5 (отива богато ) до +5 ( отива бедно ). Реално от завода им дават толеранс от -10 до 10. Но за нов мотор дори от -5 до 5 е ок.
Fuel trim да , само , че стойностите трябвали да бъдат кажи речи еднакви , а при мен има голяма разлика между bank 1 и bank 2 и предполагам , че поради тази причина и колата работи по-неспокойно.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Стойности на ламбда сонди
Идеята на ламбда контрола е да се прави перфектна, стехиометрична, горивна смес. Отначало е била една сонда, след това две- за прецизиране. Просто тук, поради някаква причина има разлика в работата на двете групи цилиндри, това се улавя от сондите и горивната смес се коригира поотделно, за да работи двигателя максимално добре.
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: Стойности на ламбда сонди
Проверяваха ми сондите на осцилоскоп и уж работят добре. Пробвахме и със смяна на датчици на колянов и разпределителен вал , също нямаше промяна. Като застанеш до ауспуха мирише на сурово гориво и колата работи неспокойно. Сега майстора ме съветва да пробваме с моторче валвтроник.
Колата като работи на празен ход се усеща да притрисва леко и няколко пъти ми се случва като я оставя да работи на празен ход за няколко минути да огасва сама. Също при паркиране понякога оборотите падат за секунда с около 200 ( сякаш губи цилиндър) . Някакви идеи какво да пробвам ? При диагностика нищо не излиза...
Колата като работи на празен ход се усеща да притрисва леко и няколко пъти ми се случва като я оставя да работи на празен ход за няколко минути да огасва сама. Също при паркиране понякога оборотите падат за секунда с около 200 ( сякаш губи цилиндър) . Някакви идеи какво да пробвам ? При диагностика нищо не излиза...
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Стойности на ламбда сонди
При проблем с моторчето на валвтроника се записват съответни грешки, съчетани с ЕML лампа.
Можеш да направиш един прост опит - на работещ загрял двигател опитай да отвориш капачката на маслото и кажи резултата.
Можеш да направиш един прост опит - на работещ загрял двигател опитай да отвориш капачката на маслото и кажи резултата.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: Стойности на ламбда сонди
The Heartlistener написа:При проблем с моторчето на валвтроника се записват съответни грешки, съчетани с ЕML лампа.
Можеш да направиш един прост опит - на работещ загрял двигател опитай да отвориш капачката на маслото и кажи резултата.
По обяд ходих да тествам и загрях колата спрях и при работещ двигател опитах да отворя капачката , но не успях... сякаш има голям вакуум. После оставих колата след около 2-3 часа се качих пак и ходих до магазина ( на около 1 км е) и като се връщах пред нас пробвах пак. Не знам дали колата е била загряла оптимално , но този път успях да отворя капачката и пръскаше капчици масло.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Стойности на ламбда сонди
Не трябва да има такъв вакуум. Ако клапанът за картерната вентилация не е сменян отдавна, ще трябва да го смениш.
Направи един много лесен тест: гумения маркуч върху всмукателния колектор - вадиш го от коляното на клапана и го затапваш плътно с нещо подходящо, примерно дебел болт. С други думи затапваш входа на газовете към всмукателния колектор. КОЛЯНОТО ОТ КЛАПАНА ОСТАВЯШ ОТВОРЕНО! По този начин елиминираш вентилацията и пускаш газовете атмосферно. После покарай така и кажи ще ги има ли симптомите.
Направи един много лесен тест: гумения маркуч върху всмукателния колектор - вадиш го от коляното на клапана и го затапваш плътно с нещо подходящо, примерно дебел болт. С други думи затапваш входа на газовете към всмукателния колектор. КОЛЯНОТО ОТ КЛАПАНА ОСТАВЯШ ОТВОРЕНО! По този начин елиминираш вентилацията и пускаш газовете атмосферно. После покарай така и кажи ще ги има ли симптомите.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: Стойности на ламбда сонди
The Heartlistener написа:Не трябва да има такъв вакуум. Ако клапанът за картерната вентилация не е сменян отдавна, ще трябва да го смениш.
Направи един много лесен тест: гумения маркуч върху всмукателния колектор - вадиш го от коляното на клапана и го затапваш плътно с нещо подходящо, примерно дебел болт. С други думи затапваш входа на газовете към всмукателния колектор. КОЛЯНОТО ОТ КЛАПАНА ОСТАВЯШ ОТВОРЕНО! По този начин елиминираш вентилацията и пускаш газовете атмосферно. После покарай така и кажи ще ги има ли симптомите.
По принциш е сменян , но все пак направих тест-а и нямаше разлика. Също така почистих MAP сензор-а , че беше събрал мръсотии и мисля , че има малка промяна в поведението на колата. Отворих и дросела и го почистих външно (въпреки , че не беше мръсен). Други предложения с какво да опитам ? Направи ми впечатление , че не съм с дебитомер , а само с температурен датчик.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Стойности на ламбда сонди
newdriver написа:The Heartlistener написа:Не трябва да има такъв вакуум. Ако клапанът за картерната вентилация не е сменян отдавна, ще трябва да го смениш.
Направи един много лесен тест: гумения маркуч върху всмукателния колектор - вадиш го от коляното на клапана и го затапваш плътно с нещо подходящо, примерно дебел болт. С други думи затапваш входа на газовете към всмукателния колектор. КОЛЯНОТО ОТ КЛАПАНА ОСТАВЯШ ОТВОРЕНО! По този начин елиминираш вентилацията и пускаш газовете атмосферно. После покарай така и кажи ще ги има ли симптомите.
По принциш е сменян , но все пак направих тест-а и нямаше разлика. Също така почистих MAP сензор-а , че беше събрал мръсотии и мисля , че има малка промяна в поведението на колата. Отворих и дросела и го почистих външно (въпреки , че не беше мръсен). Други предложения с какво да опитам ? Направи ми впечатление , че не съм с дебитомер , а само с температурен датчик.
Да всички с n46 Euro 5 са с температурен датчик,катализатори и 4 сонди.
Дебитомер имат само n46 Euro 4 , там има само 1 катализатор и 2 сонди и работата на другите 2 сонди за образуване и насищане на горивната смес се върши именно от дебитомера, такива има произведени само за някои държави и пазари , извън евро-съюза .
Последна промяна Guberkov на 15 Сеп 2021, 16:15, променена общо 1 път
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: Стойности на ламбда сонди
Guberkov написа:newdriver написа:The Heartlistener написа:Не трябва да има такъв вакуум. Ако клапанът за картерната вентилация не е сменян отдавна, ще трябва да го смениш.
Направи един много лесен тест: гумения маркуч върху всмукателния колектор - вадиш го от коляното на клапана и го затапваш плътно с нещо подходящо, примерно дебел болт. С други думи затапваш входа на газовете към всмукателния колектор. КОЛЯНОТО ОТ КЛАПАНА ОСТАВЯШ ОТВОРЕНО! По този начин елиминираш вентилацията и пускаш газовете атмосферно. После покарай така и кажи ще ги има ли симптомите.
По принциш е сменян , но все пак направих тест-а и нямаше разлика. Също така почистих MAP сензор-а , че беше събрал мръсотии и мисля , че има малка промяна в поведението на колата. Отворих и дросела и го почистих външно (въпреки , че не беше мръсен). Други предложения с какво да опитам ? Направи ми впечатление , че не съм с дебитомер , а само с температурен датчик.
Да всички с n46 Euro 5 са с температурен датчик,катализатори и 4 сонди.
Дебитомер имат само n46 Euro 4 , там има само 1 катализатор и 2 сонди и работата на другите 2 сонди за образуване и насищане на горивната смес се върши именно от дебитомета, такива има произведени само за някои държави и пазари , извън евро-съюза .
Да , и аз това четох в интернет. Интересното е , че ги има кабелите за дебитомер.
И все пак някакви съвети какво друго да проверя , че почвам да се изчерпвам.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Стойности на ламбда сонди
Виж показанията на предните /регулиращите/ сонди на фирмен софтуер - INPA, ISTA. Тези сонди са широколентови и в този мотор /и с този софтуерен вариант/ са основния фактор в смесообразуването. Нормално трябва да дават около 1.50 V стойност на празен ход.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: Стойности на ламбда сонди
The Heartlistener написа:Виж показанията на предните /регулиращите/ сонди на фирмен софтуер - INPA, ISTA. Тези сонди са широколентови и в този мотор /и с този софтуерен вариант/ са основния фактор в смесообразуването. Нормално трябва да дават около 1.50 V стойност на празен ход.
Закачихме я на ISTA и показа следните грешки :
2A6F - DME: Valvetronic minimum lift exceeded
2CA2 - DME: Oxygen seonsor heating before catalytic converter
2D12 - DME: Plausbilization , mass flow , oxygen sensor 2
2E7C - DME: Bit-serial data interface , signal
2EBE - No BSD message from alternator
Не успяхме да намерим живите данни за да снимам показанията на самите сонди.
При опит да се изтрият грешките , пак се появяваха веднага след като се запали автомобила. Check engine лампа не свети.
За първата грешка относно valvetronic-а намерих един клип , показвайки как да се коригира минималното повдигане на клапана - https://www.youtube.com/watch?v=dJY7T9Qi6G0 , но не знам до колко е безопасно.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Стойности на ламбда сонди
newdriver написа:The Heartlistener написа:Виж показанията на предните /регулиращите/ сонди на фирмен софтуер - INPA, ISTA. Тези сонди са широколентови и в този мотор /и с този софтуерен вариант/ са основния фактор в смесообразуването. Нормално трябва да дават около 1.50 V стойност на празен ход.
Закачихме я на ISTA и показа следните грешки :
2A6F - DME: Valvetronic minimum lift exceeded
2CA2 - DME: Oxygen seonsor heating before catalytic converter
2D12 - DME: Plausbilization , mass flow , oxygen sensor 2
2E7C - DME: Bit-serial data interface , signal
2EBE - No BSD message from alternator
Не успяхме да намерим живите данни за да снимам показанията на самите сонди.
При опит да се изтрият грешките , пак се появяваха веднага след като се запали автомобила. Check engine лампа не свети.
За първата грешка относно valvetronic-а намерих един клип , показвайки как да се коригира минималното повдигане на клапана - https://www.youtube.com/watch?v=dJY7T9Qi6G0 , но не знам до колко е безопасно.
Когато софтуера е ISTA , всичко заложено в него като сервизни операции не крие никакви рискове, така че си минава зададената процедура и съответно всичко се случва както е заложено от BMW.
Между другото при смяната на гумичките на клапаните,която скоро прави се смъква цялата валвтроник система, от там може и да има толеранс в повдигането на клапаните, който да трябва да се коригира с ISTA.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани