Премахване на катализаторите на N46 мотор
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Премахване на катализаторите на N46 мотор
Зная че е деликатна работата деката на този мотор с тия 2 катализатора , 4 ламда сонди , че и валвтроник система , както и че не са много хората,които са искали да си го направят това , не са и много маперите правили това тук в България.
Но гледам в чужбина и по чужди форуми все-пак такова успешно решение съществува и има хора,които са го правили и то успешно , и както трябва.
Въпросът ми е основно към опитни мапери тук, и най-вече към хора които имат Sucsess с това, както и опция за Pop-Corn - чак Pop&BANG едвали
Коментарите от сорта - "Заради 10-15 коня горница, не си струва колега..." моля да си ги спестите.
Хубав и успешен ден на всички, поздрави.
Но гледам в чужбина и по чужди форуми все-пак такова успешно решение съществува и има хора,които са го правили и то успешно , и както трябва.
Въпросът ми е основно към опитни мапери тук, и най-вече към хора които имат Sucsess с това, както и опция за Pop-Corn - чак Pop&BANG едвали
Коментарите от сорта - "Заради 10-15 коня горница, не си струва колега..." моля да си ги спестите.
Хубав и успешен ден на всички, поздрави.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Някой Мапер , с успешен DECAT на N46 мотор BMW E90 320i
Няма нищо деликатно и не е нужно да се пипа софта. На този мотор всичко става с щатни средства - работи безкат и без ламбди. Има фабрично такива коли за други пазари, не за европейските. Тук обаче не става с преинсталиране - напр. с WinKFP /за разлика от N42/. Софтуерът при N46 е "универсален" и преминава в другия режим чрез кодиране на съответната опция - $199 /NCS Expert/ и нулиране моточасовете на еку-то. Но при липса на сонди трябва да се сложи и пълноценен дебитомер, защото такъв няма в N46. Има ОЕМ.
Поразрови се в руските сайтове - там по въпроса има доста информация, която в западните няма как да откриеш.
Примерно:
https://www.drive2.ru/c/2757193/
Аз съм без катализатори и никакви сонди от 5 лета /N42/, с инсталиран фабричен софт $199. Преди също бях Евро 4 - с четири сонди и три ката. Също смених колектора с такъв без катализатори. Моторът работи чудесно, без забележки.
Поразрови се в руските сайтове - там по въпроса има доста информация, която в западните няма как да откриеш.
Примерно:
https://www.drive2.ru/c/2757193/
Аз съм без катализатори и никакви сонди от 5 лета /N42/, с инсталиран фабричен софт $199. Преди също бях Евро 4 - с четири сонди и три ката. Също смених колектора с такъв без катализатори. Моторът работи чудесно, без забележки.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Някой Мапер , с успешен DECAT на N46 мотор BMW E90 320i
The Heartlistener написа:Няма нищо деликатно и не е нужно да се пипа софта. На този мотор всичко става с щатни средства - работи безкат и без ламбди. Има фабрично такива коли за други пазари, не за европейските. Тук обаче не става с преинсталиране - напр. с WinKFP /за разлика от N42/. Софтуерът при N46 е "универсален" и преминава в другия режим чрез кодиране на съответната опция - $199 /NCS Expert/ и нулиране моточасовете на еку-то. Но при липса на сонди трябва да се сложи и пълноценен дебитомер, защото такъв няма в N46. Има ОЕМ.
Поразрови се в руските сайтове - там по въпроса има доста информация, която в западните няма как да откриеш.
Примерно:
https://www.drive2.ru/c/2757193/
Аз съм без катализатори и никакви сонди от 5 лета /N42/, с инсталиран фабричен софт $199. Преди също бях Евро 4 - с четири сонди и три ката. Също смених колектора с такъв без катализатори. Моторът работи чудесно, без забележки.
Благодаря колега за светлината в тунела, ще се поразровя да посъбера още инфо за процедурата.
Ще се радвам да чуя още мнения по въпроса.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Някой Мапер , с успешен DECAT на N46 мотор BMW E90 320i
The Heartlistener написа:Няма нищо деликатно и не е нужно да се пипа софта. На този мотор всичко става с щатни средства - работи безкат и без ламбди. Има фабрично такива коли за други пазари, не за европейските. Тук обаче не става с преинсталиране - напр. с WinKFP /за разлика от N42/. Софтуерът при N46 е "универсален" и преминава в другия режим чрез кодиране на съответната опция - $199 /NCS Expert/ и нулиране моточасовете на еку-то. Но при липса на сонди трябва да се сложи и пълноценен дебитомер, защото такъв няма в N46. Има ОЕМ.
Поразрови се в руските сайтове - там по въпроса има доста информация, която в западните няма как да откриеш.
Примерно:
https://www.drive2.ru/c/2757193/
Аз съм без катализатори и никакви сонди от 5 лета /N42/, с инсталиран фабричен софт $199. Преди също бях Евро 4 - с четири сонди и три ката. Също смених колектора с такъв без катализатори. Моторът работи чудесно, без забележки.
Благодаря за линка колега, това е добро
Бих го тествал, ама са малко тези коли но рано или късно и това ще стане.
П.С. Промених името на темата, така по лесно ще бъде намирана с търсачката за в бъдеще.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
Ето и пост за обурудване с пълноценен дебитомер, след кодиране на безкат /$199/ и премахване на всички ламбди. Разликите между това което има налично /само температурен сензор/ и истинския дебитомер са видими.
https://www.drive2.ru/l/9000733/
Дебитомерът е с ОЕМ номер 13627566989.
https://www.drive2.ru/l/9000733/
Дебитомерът е с ОЕМ номер 13627566989.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
The Heartlistener написа:Ето и пост за обурудване с пълноценен дебитомер, след кодиране на безкат /$199/ и премахване на всички ламбди. Разликите между това което има налично /само температурен сензор/ и истинския дебитомер са видими.
https://www.drive2.ru/l/9000733/
Дебитомерът е с ОЕМ номер 13627566989.
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
Колега,
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
LUBObe написа:Колега,
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.
Дай малко повече инфо къде и копй ти го прави това, дали е по схемата на руснаците посочена по-горе или по друг начин, защото колегата каза че е махнал и 4-те сонди с 2-та катализатора , и е сложил дебитомер.
Както и разлика има ли във разхода на гориво и вървежа.
Поздрави.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
Guberkov написа:LUBObe написа:Колега,
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.
Дай малко повече инфо къде и копй ти го прави това, дали е по схемата на руснаците посочена по-горе или по друг начин, защото колегата каза че е махнал и 4-те сонди с 2-та катализатора , и е сложил дебитомер.
Както и разлика има ли във разхода на гориво и вървежа.
Поздрави.
...Само едно уточнение - не съм слагал допълнително дебитомер, в N42 си има такъв.
Относно N46 - фабрично Евро2 /$168/ няма. Има само $199 - безкат, без сонди. Колегата руснак е описал и един компромисен вариант, за да се избегне покупката на дебитомер - оставят се предните /регулиращите/ сонди, кодира се с $199, занулява се еку-то. То ще започне да си търси дебитомера и ще записва перманентна грешка за него, но пък предните сонди ще си поемат функциите - при наличето на включени такива еку-то започва да ги "чете".
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
The Heartlistener написа:Guberkov написа:LUBObe написа:Колега,
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.
Дай малко повече инфо къде и копй ти го прави това, дали е по схемата на руснаците посочена по-горе или по друг начин, защото колегата каза че е махнал и 4-те сонди с 2-та катализатора , и е сложил дебитомер.
Както и разлика има ли във разхода на гориво и вървежа.
Поздрави.
...Само едно уточнение - не съм слагал допълнително дебитомер, в N42 си има такъв.
Относно N46 - фабрично Евро2 /$168/ няма. Има само $199 - безкат, без сонди. Колегата руснак е описал и един компромисен вариант, за да се избегне покупката на дебитомер - оставят се предните /регулиращите/ сонди, кодира се с $199, занулява се еку-то. То ще започне да си търси дебитомера и ще записва перманентна грешка за него, но пък предните сонди ще си поемат функциите - при наличето на включени такива еку-то започва да ги "чете".
Да аз изчетох подробно целият материал и всичко ми стана ясно, само дали правилно разбрах че ако трябва да се подмени датчика на температурата с пълноценен дебитомер - дали това става Plug&Play дирекно едното на мястото на другото, буксата си отговаря по окабеляването и толкова.
Демек за дебитомера не се прави някакво специфично допълнително окабеляване, аз така го разбрах, както и че може да се извади от корпуса на стандартен BOSH дебитомер само датчика и да се монтира без никакво преправяне на мястото на температурният сензор механично и като букса.
Боша го гледам 140лв. нов , а с Алито по 10$ има само датчик за същият дебитомер.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
Да, "плъг енд плей" е, буксата е стандартна, както и реда на пиновете. Някъде бях чел че за N46N вече "спестяват" и окабеляването, колко е вярно не знам. Разбира се винаги можеш да видиш колко кабела са на самата букса, трябва да са 5.
Оригиналният Bosch върви само с корпус /тръбата/. Което не е проблем, може да се извади и ползва само датчика. Има и разни аналози без корпуса. Но с аналозите е игра на рулетка да работят правилно. Говоря от личен опит, превъртял съм какви ли не /че дори и на по-"хай" афтърмаркет фирми/...и нито един не докарва коректни стойности, както Бош-а. При положение че дебитомерът ти става единствена инстанция за смесообразуването - задължително Бош, като еку-то.
Оригиналният Bosch върви само с корпус /тръбата/. Което не е проблем, може да се извади и ползва само датчика. Има и разни аналози без корпуса. Но с аналозите е игра на рулетка да работят правилно. Говоря от личен опит, превъртял съм какви ли не /че дори и на по-"хай" афтърмаркет фирми/...и нито един не докарва коректни стойности, както Бош-а. При положение че дебитомерът ти става единствена инстанция за смесообразуването - задължително Бош, като еку-то.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
Guberkov написа:LUBObe написа:Колега,
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.
Дай малко повече инфо къде и копй ти го прави това, дали е по схемата на руснаците посочена по-горе или по друг начин, защото колегата каза че е махнал и 4-те сонди с 2-та катализатора , и е сложил дебитомер.
Както и разлика има ли във разхода на гориво и вървежа.
Поздрави.
Имам си майстор в София, който ми прави колата.
Той сваши колектора и занесе някъде да изтърбушат катализаторите.
Не е правено по руската схема. Все още съм с оем "дебитомера".
Колата се поотпуши малко, разхода е безумен.
Но разхода не мисля, че е от това (все още нямам идея).
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
"Руската схема" е заводската схема. Софтуерът просто преминава в другия алгоритъм на работа който му е заложен фабрично.
Това изключва всякакви "странични ефекти". Всичко останало е програматори, чип тунинг.
Това изключва всякакви "странични ефекти". Всичко останало е програматори, чип тунинг.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
Колеги за дебитомер с този BMW номер 13627566989 излизат 2 дебитомера на Bosch - 0280218336 и 0280218159. Кой от двата се слага на Е90 за да се мине на софтуер за безкат.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор
0280218159. Ако забележиш - и по цената си личи.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани