DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- snooperchi
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d xDrive
- Мечтае да кара: Скоро в F12...
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Здравейте момчета и евала за ентусиазма.
Моята кола е Е60 фейса 530хД 9ти месец 2007ма закупена от човек с история до 348к в БМВ. От тези километри до сега ( около 450 к ) е в мене. Проблема е, че в историята на колата НИКОГА не е сменяно масло на кутия в BMW.
От което разбирате защо се и притеснявам да го направя. Предпочитам да карам, да се счупи и да я направя цялата кутия, отколкото да сменя неща за 400-500лв и пак да се случи същото. Не знам дали ми е правилна логиката, заради това ви го споделям. Дано някой има подобна случка и сподели мнение. По рама, кутията ми излиза GA6HP26Z - 4-wheel ( рама - CT71020 ) нямам играене на обороти, но имам стандартните неща. Понякога на светофар приритва като спра и от 2ра към трета мисля, задържа в нанагорнище. Естествено - не винаги. Аз съм й хванал чалъма и отпускам леко газта и си сменя топ ( от 2ра към 3та ) Разбирам , че е напълно възможно да е и от гумичките и от клапанното тяло и от маслото, а може и кутията да си отива. Въпроса е, да сменям ли масло насилвайки счупването й.. или да я карам така и да чакам момента на изненадата.
Моята кола е Е60 фейса 530хД 9ти месец 2007ма закупена от човек с история до 348к в БМВ. От тези километри до сега ( около 450 к ) е в мене. Проблема е, че в историята на колата НИКОГА не е сменяно масло на кутия в BMW.
От което разбирате защо се и притеснявам да го направя. Предпочитам да карам, да се счупи и да я направя цялата кутия, отколкото да сменя неща за 400-500лв и пак да се случи същото. Не знам дали ми е правилна логиката, заради това ви го споделям. Дано някой има подобна случка и сподели мнение. По рама, кутията ми излиза GA6HP26Z - 4-wheel ( рама - CT71020 ) нямам играене на обороти, но имам стандартните неща. Понякога на светофар приритва като спра и от 2ра към трета мисля, задържа в нанагорнище. Естествено - не винаги. Аз съм й хванал чалъма и отпускам леко газта и си сменя топ ( от 2ра към 3та ) Разбирам , че е напълно възможно да е и от гумичките и от клапанното тяло и от маслото, а може и кутията да си отива. Въпроса е, да сменям ли масло насилвайки счупването й.. или да я карам така и да чакам момента на изненадата.
- M.MARKOV
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 6.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е61 530d lci
- Мечтае да кара: BMW Z8
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Моето е61 е същата година и същият двигател, но не е Х.snooperchi написа:Здравейте момчета и евала за ентусиазма.
Моята кола е Е60 фейса 530хД 9ти месец 2007ма закупена от човек с история до 348к в БМВ. От тези километри до сега ( около 450 к ) е в мене. Проблема е, че в историята на колата НИКОГА не е сменяно масло на кутия в BMW.
От което разбирате защо се и притеснявам да го направя. Предпочитам да карам, да се счупи и да я направя цялата кутия, отколкото да сменя неща за 400-500лв и пак да се случи същото. Не знам дали ми е правилна логиката, заради това ви го споделям. Дано някой има подобна случка и сподели мнение. По рама, кутията ми излиза GA6HP26Z - 4-wheel ( рама - CT71020 ) нямам играене на обороти, но имам стандартните неща. Понякога на светофар приритва като спра и от 2ра към трета мисля, задържа в нанагорнище. Естествено - не винаги. Аз съм й хванал чалъма и отпускам леко газта и си сменя топ ( от 2ра към 3та ) Разбирам , че е напълно възможно да е и от гумичките и от клапанното тяло и от маслото, а може и кутията да си отива. Въпроса е, да сменям ли масло насилвайки счупването й.. или да я карам така и да чакам момента на изненадата.
Имам същият проблем като теб , но понякога и на равно задържа. Сменя на по-високи обороти между 2 и 3-та предавка.
Колата по думите на предишния собственик е около 300к пробег. Когато беше свален филтъра/картера пишеше 2007г.
Магнитите бяха пълни със стружки. Последва смяна на масло и адаптация и така вече почти 10к функционира.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- snooperchi
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d xDrive
- Мечтае да кара: Скоро в F12...
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
M.MARKOV написа:Моето е61 е същата година и същият двигател, но не е Х.snooperchi написа:Здравейте момчета и евала за ентусиазма.
Моята кола е Е60 фейса 530хД 9ти месец 2007ма закупена от човек с история до 348к в БМВ. От тези километри до сега ( около 450 к ) е в мене. Проблема е, че в историята на колата НИКОГА не е сменяно масло на кутия в BMW.
От което разбирате защо се и притеснявам да го направя. Предпочитам да карам, да се счупи и да я направя цялата кутия, отколкото да сменя неща за 400-500лв и пак да се случи същото. Не знам дали ми е правилна логиката, заради това ви го споделям. Дано някой има подобна случка и сподели мнение. По рама, кутията ми излиза GA6HP26Z - 4-wheel ( рама - CT71020 ) нямам играене на обороти, но имам стандартните неща. Понякога на светофар приритва като спра и от 2ра към трета мисля, задържа в нанагорнище. Естествено - не винаги. Аз съм й хванал чалъма и отпускам леко газта и си сменя топ ( от 2ра към 3та ) Разбирам , че е напълно възможно да е и от гумичките и от клапанното тяло и от маслото, а може и кутията да си отива. Въпроса е, да сменям ли масло насилвайки счупването й.. или да я карам така и да чакам момента на изненадата.
Имам същият проблем като теб , но понякога и на равно задържа. Сменя на по-високи обороти между 2 и 3-та предавка.
Колата по думите на предишния собственик е около 300к пробег. Когато беше свален филтъра/картера пишеше 2007г.
Магнитите бяха пълни със стружки. Последва смяна на масло и адаптация и така вече почти 10к функционира.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Честно да ти кажа, колега, на мене не ми се експериментира и си я карам така. Просто ми беше интересно, какво ще кажат хората , които разбират по въпроса.
Иначе, дори мислех в BMW да я закарам, че там поне със сигурност ще я обслужат като хората (уж) , но... ще я чакам да почне да прави някви въртели и отива на отваряне.
Проблема ще е по-скоро кой да я ремонтира, ако стане нещо.
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
snooperchi написа:M.MARKOV написа:Моето е61 е същата година и същият двигател, но не е Х.snooperchi написа:Здравейте момчета и евала за ентусиазма.
Моята кола е Е60 фейса 530хД 9ти месец 2007ма закупена от човек с история до 348к в БМВ. От тези километри до сега ( около 450 к ) е в мене. Проблема е, че в историята на колата НИКОГА не е сменяно масло на кутия в BMW.
От което разбирате защо се и притеснявам да го направя. Предпочитам да карам, да се счупи и да я направя цялата кутия, отколкото да сменя неща за 400-500лв и пак да се случи същото. Не знам дали ми е правилна логиката, заради това ви го споделям. Дано някой има подобна случка и сподели мнение. По рама, кутията ми излиза GA6HP26Z - 4-wheel ( рама - CT71020 ) нямам играене на обороти, но имам стандартните неща. Понякога на светофар приритва като спра и от 2ра към трета мисля, задържа в нанагорнище. Естествено - не винаги. Аз съм й хванал чалъма и отпускам леко газта и си сменя топ ( от 2ра към 3та ) Разбирам , че е напълно възможно да е и от гумичките и от клапанното тяло и от маслото, а може и кутията да си отива. Въпроса е, да сменям ли масло насилвайки счупването й.. или да я карам така и да чакам момента на изненадата.
Имам същият проблем като теб , но понякога и на равно задържа. Сменя на по-високи обороти между 2 и 3-та предавка.
Колата по думите на предишния собственик е около 300к пробег. Когато беше свален филтъра/картера пишеше 2007г.
Магнитите бяха пълни със стружки. Последва смяна на масло и адаптация и така вече почти 10к функционира.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Честно да ти кажа, колега, на мене не ми се експериментира и си я карам така. Просто ми беше интересно, какво ще кажат хората , които разбират по въпроса.
Иначе, дори мислех в BMW да я закарам, че там поне със сигурност ще я обслужат като хората (уж) , но... ще я чакам да почне да прави някви въртели и отива на отваряне.
Проблема ще е по-скоро кой да я ремонтира, ако стане нещо.
А не е ли по-логично да я смъкнеш и рециклираш кутията вместо да чакаш да те остави някъде на пътя?
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- snooperchi
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d xDrive
- Мечтае да кара: Скоро в F12...
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
BorislavB написа:А не е ли по-логично да я смъкнеш и рециклираш кутията вместо да чакаш да те остави някъде на пътя?
Предишният й собственик, ми беше споменал, че когато започне да прави проблем, започва да набива грешки на диагностика в кутията. За сега няма проблем. Като цяло , интересното е, че дори и маслото вътре е червеникаво, а не черно...( проверено след развиване на пробката при запален автомобил ) или някво ръждиво ако щеш. След Stage 1 с xHP направен вчера от колегата "vld" , кутията се държи прекрасно. Изчезна за сега дори приритването от 2ра към 1ва след спиране на място. Както и задържането от 2ра към 3та. За толкова километри, никога не е имало проблем с играене на обороти. Очаквам поне нещо да се случи, каквото и да е, дори дребно, за да я смъкна и обслужа от - до. Просто в момента искам да направя други ремонти, също толкова неотложни във времето, и после вече... следва тя, защото то друго просто няма да остане. Избягвам да жаля средства за нещо, на което разчитам - като колата си.
При всички случаи, когато й дойде момента, ще опиша всичко тук, във всяка една тема, за да се знае какво и що. От - до. За кутия на 450,000+ км без обслужване... съм впечатлен. Т'ва сигурно ако беше някоя различна марка от Ауди, Мерцедес и BMW.... да е метнало боба до сега.
- borislvagg
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 30.10.2018
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Здравейте колеги, препоръчайте ми майстор/сервиз в София където са запознати с всички детайли по смяната както е описал автора тук. От него се разбира, че не е просто смяна на маслото, а си има и доста тънкости, които доста от “майсторите” не знаят. Ще се радвам и ако ми ориентирам с приблизителна цена.
Благодаря!
Благодаря!
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
snooperchi написа:BorislavB написа:А не е ли по-логично да я смъкнеш и рециклираш кутията вместо да чакаш да те остави някъде на пътя?
Предишният й собственик...
Аз на твое място бих я обслужил, в крайна сметка кутиите са по 500 лева за тая кола и 300 рециклирано хидро. Не е болка за умиране и бих предпочел този вариант пред другия да се чудя къде ще хвърли фира. Единственото нещо, което ще съветвам е да не се прави ресет на адаптация, ако няма да се изпълни после цялата процедура при адаптирането като хората.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
snooperchi написа:... Избягвам да жаля средства за нещо, на което разчитам - като колата си.
При всички случаи, когато й дойде момента, ще опиша всичко тук, във всяка една тема, за да се знае какво и що. От - до...
Избягваш да жалиш средства за колата, но за 100 000 км не сметна за нужно да си смениш маслото, само защото не се е счупила все още колата и не те е оставила на пътя... още повече като знаеш, че последните 14 години не е сменяно...
Едно време в този форум пишеха и четяха автомобилни ентусиасти.
- vladi_a_i
- костинбродчанин
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Скоро направих тази процедура със смяна на маслото и консумативите на автомата - 550лв.Капака имаше щампа 2015г.,кола нов внос от Холандия. Не съм имал проблеми, но си трябва смяна. Маслото беше катран, аз го разбирам като, че все едно сменяш масло на двигателя,трябва си обслужване. Скъпо ми е пред предходната ми кола е36 323ти 00г.
Ноо кеф цена няма
Ноо кеф цена няма
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
vladi_a_i написа:...Не съм имал проблеми, но си трябва смяна. Маслото беше катран, аз го разбирам като, че все едно сменяш масло на двигателя,трябва си обслужване. ..
Ноо кеф цена няма
Абсолютно си прав. Не знам що за малоумна логика е - "докато не започне да прави проблеми и да набива грешки - не пипаш" ... и лошото е, зче много са така.. затова масово дараци се движат.
Любопитно ми е, вие на двигателите маслото си го сменяте, когато ззапочнат да чукат биелни и основни лагери , нали, не превантивно!? Все пак, като няма проблем, защо да се набутвате с 300лв !?
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Няма много общо сравнението...
В двигателя маслото има смазочна и охлаждаща дейност, след Х мото часове всяка една частица от него е била над точката си на кипене и е позагубила смазочните си качества, затова и се сменя на често, докато в скоростната кутия маслото се използва основно като хидравлична течност, затова и препоръчителните километри за смяна са различни.
Иначе и аз съм от тия, дето ще правят като се оака тотално.
Кутията е на 340 хил. км с оригинално масло и сменя плавно. Има първи симптоми на отиващо си ХДП - бавно отключване на локъпа, задържане на предавка, игра на обороти при без-газ и т.н. Дразни минимално само в градски условия, което при мен е 10% от карането ми.
Така или иначе кутията в даден момент ще се отваря за рециклиране на ХДП, ясно е, че няма да я затворим със същото масло. Кога ще е тоя момент не се знае, може и още 100 хил. км да изкара така
Смяна на маслото сега няма да ми реши проблемите, а предвид неяснотите относно адаптациите след смяна, то най-много да се влоши поведението ѝ спрямо сега.
Ако от xHP пуснат съпорт и за моята кола директно сваляме, правим и ремапваме на свежа кутия, ама до тогава няма особен смисъл...
В двигателя маслото има смазочна и охлаждаща дейност, след Х мото часове всяка една частица от него е била над точката си на кипене и е позагубила смазочните си качества, затова и се сменя на често, докато в скоростната кутия маслото се използва основно като хидравлична течност, затова и препоръчителните километри за смяна са различни.
Иначе и аз съм от тия, дето ще правят като се оака тотално.
Кутията е на 340 хил. км с оригинално масло и сменя плавно. Има първи симптоми на отиващо си ХДП - бавно отключване на локъпа, задържане на предавка, игра на обороти при без-газ и т.н. Дразни минимално само в градски условия, което при мен е 10% от карането ми.
Така или иначе кутията в даден момент ще се отваря за рециклиране на ХДП, ясно е, че няма да я затворим със същото масло. Кога ще е тоя момент не се знае, може и още 100 хил. км да изкара така
Смяна на маслото сега няма да ми реши проблемите, а предвид неяснотите относно адаптациите след смяна, то най-много да се влоши поведението ѝ спрямо сега.
Ако от xHP пуснат съпорт и за моята кола директно сваляме, правим и ремапваме на свежа кутия, ама до тогава няма особен смисъл...
- snooperchi
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d xDrive
- Мечтае да кара: Скоро в F12...
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
При мен това, което описваш се реши с xHP благодарение на колегата vld. Stage 1grkv написа:Няма много общо сравнението...
В двигателя маслото има смазочна и охлаждаща дейност, след Х мото часове всяка една частица от него е била над точката си на кипене и е позагубила смазочните си качества, затова и се сменя на често, докато в скоростната кутия маслото се използва основно като хидравлична течност, затова и препоръчителните километри за смяна са различни.
Иначе и аз съм от тия, дето ще правят като се оака тотално.
Кутията е на 340 хил. км с оригинално масло и сменя плавно. Има първи симптоми на отиващо си ХДП - бавно отключване на локъпа, задържане на предавка, игра на обороти при без-газ и т.н. Дразни минимално само в градски условия, което при мен е 10% от карането ми.
Така или иначе кутията в даден момент ще се отваря за рециклиране на ХДП, ясно е, че няма да я затворим със същото масло. Кога ще е тоя момент не се знае, може и още 100 хил. км да изкара така
Смяна на маслото сега няма да ми реши проблемите, а предвид неяснотите относно адаптациите след смяна, то най-много да се влоши поведението ѝ спрямо сега.
Ако от xHP пуснат съпорт и за моята кола директно сваляме, правим и ремапваме на свежа кутия, ама до тогава няма особен смисъл...
Особено задържането между 2ра и 3та и рязкото джасване ако не върнеш леко газта в точния момент.
Моята е на 450к+ и нямам проблеми с обороти и прочие, а само това при смяната. Което вече го няма, защото кутията си реди като хората след xHP намесата. Учудващо, но факт. Аз бях много скептично настроен, но видях разликата преди и след...
Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Колеги дайте малко повече информация какво е това хНР, че моята кутия го прави същото като загрее?
Изпратено от моят VOG-L29 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят VOG-L29 с помощта на Tapatalk
- Exclusive89
- младши ентусиаст
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Exclusive89 написа:https://www.xhpflashtool.com/
https://www.facebook.com/xhpflashtool/
Благодаря!
snooperchi написа:BorislavB написа: Изчезна за сега дори приритването от 2ра към 1ва след спиране на място. Както и задържането от 2ра към 3та. За толкова километри, никога не е имало проблем с играене на обороти. Очаквам поне нещо да се случи, каквото и да е, дори дребно, за да я смъкна и обслужа от - до. Просто в момента искам да направя други ремонти, също толкова неотложни във времето, и после вече... следва тя, защото то друго просто няма да остане.
Имам абсолютно точно същите два проблема със скоростната кутия, обаче моята е 6НР19. Нямам никакви други грижи с нея, преди 3000км смених масло. Дали ще се оправят нещата и при мен с това? Това всъщност е ремап на скоростната кутия ли? Има ли нещо за което трябва да се притеснявам след него?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани