M550d
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: M550d
От смените на 30хил. на маслото страда турбото и като се счупи то, чупи и мотора. Същата работа е и при 550д. Първо умира турбото което работи най-много, тоест малкото турбо. Това важи и за 535д.
Посъветвайте ме как мога да преценя дали трябва да го ремонтирам това турбо преди да ми счупи мотора? Има ли как да се разбере, че е тръгнало без да се разглабя.
До новите колеги, сменяйте си маслото на 10хил. да че тези двигатели не понасят смени на 30к.
Посъветвайте ме как мога да преценя дали трябва да го ремонтирам това турбо преди да ми счупи мотора? Има ли как да се разбере, че е тръгнало без да се разглабя.
До новите колеги, сменяйте си маслото на 10хил. да че тези двигатели не понасят смени на 30к.
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: M550d
bai_ILIA написа:2 турбини. Малката, често умира и тя може да повлече мотора със себе си...
Прав си, сега направих справка REALOEM-а и излизат две. Едната е 3279 лв, а другата 4737 в Аутобавария
Сега се разрових по-надълбоко в сервизната история на колата и съм шокиран
Малката турбина е сменяна 3 пъти:
1-ва смяна: 2015-та 95017 км Exhaust turbocharger (ATL) Permanent Failure
2-ра смяна: 2016-та 116521 км Exhaust turbocharger (ATL) Permanent Failure
3-та смяна: 2018-та 168339 км Exhaust turbocharger (ATL) incorrect or no switching action
Или е карана много душманската и смените през 30К на маслото са му разказвали играта или просто са много калпави... Нищо чудно те да са прецакали мотора.
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: M550d
ekalchev написа:Посъветвайте ме как мога да преценя дали трябва да го ремонтирам това турбо преди да ми счупи мотора? Има ли как да се разбере, че е тръгнало без да се разглабя.
Най-сигурният вариант е разглабянето, което предвид как са наблъскани 3 турбини в коша е (според мен) занимавка. Иначе, стандартните неща, като на коли с едно турбо - видими омаслявания. Пушек на масло няма как да видиш, защото колата ти е с ДПФ на мястото си.
При разглобяването ще погледнат за омасляване в турбо пътищата и луфтове. Това което можеш да тестваш (мисля) без разглобяване е дали работи геометрията на турбото, но не мисля, че геометрията е причината за чупене на малката турбина при тези коли, по-скоро е маслото.
Интересно клипче как работят турбините:
https://youtu.be/cKc30-1xPZ4
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: M550d
xterminator написа:
Или е карана много душманската и смените през 30К на маслото са му разказвали играта или просто са много калпави... Нищо чудно те да са прецакали мотора.
Много често и двете. Купуват се за служебни коли. Що да я пазя като не е моя Аз лично не бих пипал работеща турбина да видя ок ли е. Няма ли повишен разход на масло, нетипични звуци или омаслявания, не се пипа.
"Чемодан, вокзал, Москва"
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
M550d
Наистина е много специфично ускорението на 50д и не се усеща, за някои е разочароващо.
На мен най-много ми доставя удоволствие например на 5-та от 60км/ч до 160 без смяна на предавка как тегли като локомотив с постепенно натискане на газта, така че да не смени предавката. Стрелката на километража постепенно започва все по-бързо да се движи с набирането на обороти.
Също така при як кикдаун първата най-ниска предавка не се усеща много, защото турбините нямат време да напълнят налягането на макс чак при смяната на по-горна се “отпушва”. Имам предвид: от 7ма кикдаунва на 3-та и все едно няма много сила, но като смени на 4-та - излита. Това обаче са субективни неща.
Май и преди съм го писал - приятел с а6 3.0тди като е возил хора, които и аз съм возил и бяха останали с впечатление, че аудито върви повече или поне не по-малко. Като ги тествахме разликата беше фрапантна на всякакви доускорения.
50д не е кола, с която да вземеш акъла на някакви хора като ги повозиш, това е положението. Иначе върви, но по свой си начин.
По принцип може да се вкара малко драма, като се сложи на спорт+, тогава автоматикът превключва по-агресивно, но на мен тези леки ритници не ми допадат.
На мен ми харесва поведението на този мотор доста и с времето свикнах на тази плавност на ускорението, която леко се разваля при 2700 когато се включва третото турбо. В началото не го усещах това нещо, но като си понаучих колата във всеки момент знам колко от турбините са активни вече
Sent from my iPhone using Tapatalk
На мен най-много ми доставя удоволствие например на 5-та от 60км/ч до 160 без смяна на предавка как тегли като локомотив с постепенно натискане на газта, така че да не смени предавката. Стрелката на километража постепенно започва все по-бързо да се движи с набирането на обороти.
Също така при як кикдаун първата най-ниска предавка не се усеща много, защото турбините нямат време да напълнят налягането на макс чак при смяната на по-горна се “отпушва”. Имам предвид: от 7ма кикдаунва на 3-та и все едно няма много сила, но като смени на 4-та - излита. Това обаче са субективни неща.
Май и преди съм го писал - приятел с а6 3.0тди като е возил хора, които и аз съм возил и бяха останали с впечатление, че аудито върви повече или поне не по-малко. Като ги тествахме разликата беше фрапантна на всякакви доускорения.
50д не е кола, с която да вземеш акъла на някакви хора като ги повозиш, това е положението. Иначе върви, но по свой си начин.
По принцип може да се вкара малко драма, като се сложи на спорт+, тогава автоматикът превключва по-агресивно, но на мен тези леки ритници не ми допадат.
На мен ми харесва поведението на този мотор доста и с времето свикнах на тази плавност на ускорението, която леко се разваля при 2700 когато се включва третото турбо. В началото не го усещах това нещо, но като си понаучих колата във всеки момент знам колко от турбините са активни вече
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: M550d
xterminator написа:
Относно вървенето - мога да кажа същото както колегите с 550д - колата няма някакъв сериозен кик (освен когато стартира с лаунч контрол - тогава кика от място е брутален). При даване на пълна газ от мясно (дори в спортен режим) тръгва плавно и след 20-30 започва да върви като плавно разгръща мощността. Някои приятели останаха изненадани, че не върви (очакват космос)... Сравниха я по вървене със старата ми E46 330i. Но всъщност си върви доста повече... В началото и аз си мислех, че и има нещо и не върви както трябва, но като правих замервания 0-100 100-200 и като видях с каква лекота на 8-ма си напълни километража се поуспокоих. Просто така са настроени...
Какви са числата ,колега, при 0-100 и 100-200 , ако не е тайна
- Ppetkow
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 3.11.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: F10 M550D
Re: M550d
Карайки колата преди няколко дни извънградско София-В. Търново и обратно мога да кажа, че колата върви много. И по моите стандарти много. Връщам си думите назад от предишния ми пост. Просто не се усеща скоростта в тази кола и набира неусетно (както го казват "effortless" в чуждите форуми). И за 2 тона автомобил с това каране, което направих да гори 11/100 е страхотно... Просто колата градско сякаш не й е ок.
П.С. : относно дилемата ми с джантите (споделих в другата тема) се насочих към Japan Racing джанти. Скоро поръчвам и след около месец идват. Ще постна снимки. Изглеждат уникално.
П.С. : относно дилемата ми с джантите (споделих в другата тема) се насочих към Japan Racing джанти. Скоро поръчвам и след около месец идват. Ще постна снимки. Изглеждат уникално.
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 841
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: M550d
Ppetkow написа:Карайки колата преди няколко дни извънградско София-В. Търново и обратно мога да кажа, че колата върви много. И по моите стандарти много. Връщам си думите назад от предишния ми пост. Просто не се усеща скоростта в тази кола и набира неусетно (както го казват "effortless" в чуждите форуми). И за 2 тона автомобил с това каране, което направих да гори 11/100 е страхотно... Просто колата градско сякаш не й е ок.
П.С. : относно дилемата ми с джантите (споделих в другата тема) се насочих към Japan Racing джанти. Скоро поръчвам и след около месец идват. Ще постна снимки. Изглеждат уникално.
Колега дай малко инфо за JR-а, че и аз съм се насочил към тях. Кой модел,размери от къде и колко пари може и на лично.
П.П. Аз съм си харесал 28ците засега 19ки.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: M550d
equipment написа:xterminator написа:
Относно вървенето - мога да кажа същото както колегите с 550д - колата няма някакъв сериозен кик (освен когато стартира с лаунч контрол - тогава кика от място е брутален). При даване на пълна газ от мясно (дори в спортен режим) тръгва плавно и след 20-30 започва да върви като плавно разгръща мощността. Някои приятели останаха изненадани, че не върви (очакват космос)... Сравниха я по вървене със старата ми E46 330i. Но всъщност си върви доста повече... В началото и аз си мислех, че и има нещо и не върви както трябва, но като правих замервания 0-100 100-200 и като видях с каква лекота на 8-ма си напълни километража се поуспокоих. Просто така са настроени...
Какви са числата ,колега, при 0-100 и 100-200 , ако не е тайна
0-100 без лаунч около 6.2 - 6.3 с лаунч съм правил от 5.2 до 5.8 в зависимост от наклона на пътя и температурата. 100-200 от 17-19сек пак зависейки от същото. На 8-ма на равен участък с лекота отива на 250.
Re: M550d
xterminator написа:equipment написа:
Какви са числата ,колега, при 0-100 и 100-200 , ако не е тайна
0-100 без лаунч около 6.2 - 6.3 с лаунч съм правил от 5.2 до 5.8 в зависимост от наклона на пътя и температурата. 100-200 от 17-19сек пак зависейки от същото. На 8-ма на равен участък с лекота отива на 250.
Перфектни данни. Стокова е колата, нали? 313 или 299 к с. Си?
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: M550d
Някой от тук, на който е сменян мотор, било то на 535д или М550д, знае ли дали при смяната в комплекта са включени дюзите или не?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... 1002239385
Това е схемата на целия мотор, но не мога да разбера дали идва с дюзите или слагат старите? Някой, ако знае да сподели.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... 1002239385
Това е схемата на целия мотор, но не мога да разбера дали идва с дюзите или слагат старите? Някой, ако знае да сподели.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани