Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- chokolino_88
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 25.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E70 X5 3.0D/E60 525D
Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Здравейте! В последно време забелязах едно леко ритане на автомата (най-вече при загряла кола), когато минавам от 2ра на 3та и обратно от 3та към 2ра (на около 20-30 км в час). След пълна смяна на маслото (със ZF, на около 65000 км) на кутията този симптом си остана. Като изключим това, автоматът работи добре. Колата е E60 525D, 2006. Какъв ли може да е проблемът и дали трябва да предприемам нещо?
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
ако няма да я караш много време колата, просто го игнорирай.
Всичко друго не си струва от финансова гледна точка, освен ако не си правиш сам кутията....
Всичко друго не си струва от финансова гледна точка, освен ако не си правиш сам кутията....
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Колко масло излезе отвътре при смяната, какво беше състоянието му/стружки, миризма/, пише ли грешки колата някакви, ресетната ли е кутията след смяната?
- chokolino_88
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 25.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E70 X5 3.0D/E60 525D
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Z3Ro* написа:Колко масло излезе отвътре при смяната, какво беше състоянието му/стружки, миризма/, пише ли грешки колата някакви, ресетната ли е кутията след смяната?
Не съм сигурен, че са правили ресет от сервиза. По-скоро не. Аз само им оставих колата за пълна смяна с машина и после си я взех. Казаха, че от 12 литра масло нищо не е останало (ползвали и за промивка) и показаха видео клипче старо/ново масло. Старото беше кафяво, но според тях били виждали и по-зле.
- DarK
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 3.05.2006
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: '07 BMW 330d Convertible
- Мечтае да кара: Nissan GT-R (R35)
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Направи си ресет на адаптивните настройки на автоматика
България е страната с най-много М-ки на глава от населението.
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
При мен имаше ритане ,когато минава от 3 на 2 ,преди да сменя уплътненията на мехатроника,а сега след флаш включва ,като нова!
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
flober написа:При мен имаше ритане ,когато минава от 3 на 2 ,преди да сменя уплътненията на мехатроника,а сега след флаш включва ,като нова!
и сега като включва като нова от какво е? от сменените уплътнения или флаша?
темата е общо взето да си чешим езиците...като говорим за леки проблеми при превключване никога няма да има записана грешка, изгоряло масло или т.н. леките проблеми се виждат единствено по адаптациите на съединители.
ако има късмет може и да се оправи със смяна на уплътненията....ако няма, няма да се оправи
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Просто споделям опит ,а мисля ,че след флаша кутията е супер ,защото преди няколко седмици връщах оригиналните настройки и ритането от трета към втора ,малко преди да спре отново го имаше,както преди да сменя уплътненията ,а които и от трите стейджа да заредя изчезва изцяло.
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
flober написа:Просто споделям опит ,а мисля ,че след флаша кутията е супер ,защото преди няколко седмици връщах оригиналните настройки и ритането от трета към втора ,малко преди да спре отново го имаше,както преди да сменя уплътненията ,а които и от трите стейджа да заредя изчезва изцяло.
еми значи поне имаме отговор на въпросът от какво е - от флаша. както пишеш, и без смяна на уплътненията само с флаш пак щеше да се "оправи".
Ако споделиш и опит с каъв точно флаш - ъпдейт на оригиналният софтуер или друг софтуер, вече ще е пълна картината.
Макар, че поне това ритане при сваляне на предавките зависи и от софтуера (оригиналният) на кутията.
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Значи редът беше следният:Първо закарах колата за ъпдейт на оригиналния софт,после смених маслото на кутията(без оплаквания),след около месец започнах да усещам това преритване само от трета на втора и отварях отново за смяна на уплътнения След 3 -4 месеца започна отново да се усеща ,направих ремап на мотора и флаш на кутията с xHP Flashtool о от тогава вече повече от 20к,без никакви дертове.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
@2bar написа:flober написа:При мен имаше ритане ,когато минава от 3 на 2 ,преди да сменя уплътненията на мехатроника,а сега след флаш включва ,като нова!
и сега като включва като нова от какво е? от сменените уплътнения или флаша?
темата е общо взето да си чешим езиците...като говорим за леки проблеми при превключване никога няма да има записана грешка, изгоряло масло или т.н. леките проблеми се виждат единствено по адаптациите на съединители.
ако има късмет може и да се оправи със смяна на уплътненията....ако няма, няма да се оправи
Леките проблеми се записват като информационни съобщения и се виждат с подходящ софт. Наскоро кутия, която подритваше от 2 на 1-ва, след смяна на масло, адаптер и уплътнения, подритването остана. Изчезнаха информационните съобщения. Отвътре излязоха под 4 литра масло с добро качество на вид и без стружки. Ритането се оправи след ресет и процедура за начална карта на адаптациите - не цялата процедура, но по-голяма част...
На който не му се чешат езиците, има си Тик-ток и там само местиш...
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Айде да покажеш едно информационно съобщение с подходящият софт, моля?
Аз по - подходящ софт от софта на БМВ не съм виждал и там не съм намирал “информационни” съобщения. В кое точно меню ги има?
Кутията се адаптира постоянно. С резета просто става по-бързо. И без резет ще се адаптира.
Аз по - подходящ софт от софта на БМВ не съм виждал и там не съм намирал “информационни” съобщения. В кое точно меню ги има?
Кутията се адаптира постоянно. С резета просто става по-бързо. И без резет ще се адаптира.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Има ги в менюто за информационни съобщения на кутията.
Моля:
Между другото, оставихме я няколко дни без ресет и не се промени работата й, или поне не осезаемо. Ритането спря в момента на ресета и досега не се е появило...
Моля:
Между другото, оставихме я няколко дни без ресет и не се промени работата й, или поне не осезаемо. Ритането спря в момента на ресета и досега не се е появило...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Става малко неловко....
Info Memory трябва да се разбира като информация за паметта, с две думи какво е записано в паметта.
На чист английски си пише, че има записани 2 грешки!
Първата се вижда 4f86. Обикновено е свързана с липса на достъпно налягане на маслото. И е настъпила 9 пъти от последното триене на паметта. Другото, което се вижда е, че нямаш правилният файл на inpa и комп. не е настроен на немски
С inpa става да се прочете кутиятата ама повече не. Адаптации не можеш да видиш, нито да изтриеш.
Надявам се, че пари не взимате за такава “диагностика”....
Info Memory трябва да се разбира като информация за паметта, с две думи какво е записано в паметта.
На чист английски си пише, че има записани 2 грешки!
Първата се вижда 4f86. Обикновено е свързана с липса на достъпно налягане на маслото. И е настъпила 9 пъти от последното триене на паметта. Другото, което се вижда е, че нямаш правилният файл на inpa и комп. не е настроен на немски
С inpa става да се прочете кутиятата ама повече не. Адаптации не можеш да видиш, нито да изтриеш.
Надявам се, че пари не взимате за такава “диагностика”....
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Леко ритане на автоматика при смяна 2 =》3 (и обратно)
Вярно става неловко, защото трябва да се обясняват видни неща - това са съобщения в information memory на кутията, не в error memory - вижда се на снимката. Другото съобщение бе същото, но от 2 на 1-ва. Не светят ламби по таблото и кутията не влиза в сервизна карта. Адаптациите също мога да ги трия с Инпа, но няма да ти показвам снимка...
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани