Проблем с термостат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
ivoaudi написа:Hellrot написа:Благодаря за отговора.
Водната помпа е чисто нова и Незнам има ли начин да се провери дебита и но не е изключено да е дефектна.
Нещоти което смятам да направя е да сваля перката на климатика и да измия климатични радиатор да видим дали ще има ефект.
Аз не случайно попитах как ти е парното на празен ход. Точно това се сещам за тест дебита на помпата. На мен също наскоро ми смениха помпата доброжелатели с нова, за оригинално вграждане, но боклук! С двойно по-тесни лопатки бе и с огромно разстояние между тях и корпуса. Хвърлих цял двигател заради това лайно.
Газово да нямаш случайно?
Парно си има... На място е маалко по слабо от колкото в движение но мисля че това е нормално. Имам такава електрическа помпа до клапана за парното. И да колата има газов инжекцион.
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
ceco_kd написа:ivoaudi написа:.....Възможно е термостатите ти да си се отварят, но да нямаш дебит на помпата, или да имаш замърсен радиатор отвън. Нищо, че сте го сменили, достатъчно е климатичния да е задръстени да не пропуска въздух към моторния? Просто идея.
Ако питата външно е набита с мръсотия долния маркуч ще е дори по топъл. Чисто теоретично. С ръка едва ли може да се констатира, но логиката е такава.
Според мен вземи го свари в тенджерата термостата и ще видиш случва ли се да отваря или не. Но според мен не обезвъздушавате системата, тъй като има някъде въздушна тапа. Просто се опитвам да си размишлявам. Това ми се е случвало и след като откачихме горния маркуч от радиатора видяхме, че е празен и директно го напълнихме. След това успя да се обезвъздуши и всичко си дойде на мястото. Успех!
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Обезвъздушавам така:
1.наливам с отворени пробки докато не почне да тече гладко през тях без балончета.
2.затварям пробиките, наливам до горе, затварям и капачката на радиатора.
3.паля и почвам да карам, след като достигне оптимална температура я оставям да изстине.
4след като е изтинала отварям капачката и доливам ако в нужно.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с термостат
Имаш допълнителна помпа, следователно трябва да я изключиш по време на тестовете за основната помпа. Писах назад за това, направи го иначе само си губим времето, човек.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
ivoaudi написа:Имаш допълнителна помпа, следователно трябва да я изключиш по време на тестовете за основната помпа. Писах назад за това, направи го иначе само си губим времето, човек.
Защо да я изключвам?
До колкото знам тази помпа е за REST функцията.
Говорим за помпичката която е под клапаните на парното нали?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с термостат
Точно за нея говорим. Нужно е да я изключиш само сега за теста. Тази помпа не служи само за REST функцията, а работи И за него, всъщност върти винаги по време на отопление. Та, ако нямаш хубав дебит на основната водна помпа поради някаква си там причина, тази допълнителната водна помпа ще ти прави достатъчен дебит(в кръга на парното) и топлото ще е наред, дори и основната помпа изобщо да не превърта никаква вода. Тоест, със сигурност ще те заблуди.
Ако обаче я изключиш оставаме само на способностите на основната водна помпа и можем да съдим кое как е. Изключвайки я, след минута на празен ход(радиаторчето на парното не изстива мн. бързо и също може да те заблуди) парното ти стане ли осезателно недостатъчно, проблема е ясен. Ако не, продължаваме нататък.
Теста е лесен и бърз, дръпни и просто буксата и покарай.
Ако обаче я изключиш оставаме само на способностите на основната водна помпа и можем да съдим кое как е. Изключвайки я, след минута на празен ход(радиаторчето на парното не изстива мн. бързо и също може да те заблуди) парното ти стане ли осезателно недостатъчно, проблема е ясен. Ако не, продължаваме нататък.
Теста е лесен и бърз, дръпни и просто буксата и покарай.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
Да посъживя малко темат...
Сега след като температурите навън надвишават 30 градуса забелязвам, че много често ми се включва виско перката при градско каране. И като като казвам често то ще рече, че почти не се изключва... Спира за малко и после пак зацепва следователно колата омалява, фучи тая перка ще литне.
Чупила ми се е виско перка 2 пъти при високи обороти и никак не е приятно защото прави всичко покрай нея на салата...
Въпроса е нормално ли е да се включва толкова често? Наясно съм, че 2.8 е почти най малкия мотор за тази голяма кола и е слабичък но все пак...
Мислих си дали не трябва първо перката на климатика да се включи да охлажда и чак при краен случай да зацепва виското?
Перката забелязвам, че работи само при пуснат климатик... Никога не съм я виждал да работи без климатика.
Тя колко степени има тая перка?
Гледах клип в интернет как се проверява дали работи тази перка (окъсих буксата на датчика който е отстрани на радиатора и перката тръгна).
Сега след като температурите навън надвишават 30 градуса забелязвам, че много често ми се включва виско перката при градско каране. И като като казвам често то ще рече, че почти не се изключва... Спира за малко и после пак зацепва следователно колата омалява, фучи тая перка ще литне.
Чупила ми се е виско перка 2 пъти при високи обороти и никак не е приятно защото прави всичко покрай нея на салата...
Въпроса е нормално ли е да се включва толкова често? Наясно съм, че 2.8 е почти най малкия мотор за тази голяма кола и е слабичък но все пак...
Мислих си дали не трябва първо перката на климатика да се включи да охлажда и чак при краен случай да зацепва виското?
Перката забелязвам, че работи само при пуснат климатик... Никога не съм я виждал да работи без климатика.
Тя колко степени има тая перка?
Гледах клип в интернет как се проверява дали работи тази перка (окъсих буксата на датчика който е отстрани на радиатора и перката тръгна).
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Проблем с термостат
бмв не случайно слагат виско съединител на перката. тя не се включва, а по скоро не се изключва. идеята е да няма пикове и резки спадеове в градусите . може да се изрази с графика и съм го виждал някъде из материалите тук преди. ако всичко е както трябва с виското няма да имаш проблем. за да се откъсне трябва доста да се е разбило. все пак виж и какво е по номер защото някой слага каквито им паднат, а си има модели за различните мотори
- BABHOMED
- ентусиаст
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Проблем с термостат
След като закупих преди 1.5г Е38 със М52б28ту и заблязах при какви температури работи мотора лятото с климатик в града,реших да проверя цялата охладителна система.Всичко беше наред дори превантивно смених водната помпа.Свалих радиатора на двигателя измих го с препарати на паростгруйка (не водоструйка) измих и климатичния тествах ел перката и всиското.Темепратурите при бавно каране се въртяха между 106-115градуса.Реших да модифицирам картата за управление на ел термостата и картата за управление на електрическата перка.След финна намеса (не съм прекалявал със стойностите) температурата падна на приблизително 98-106.Термостата не е сменен с по хладен само е замерен дали си отваря на градусите по стария метод с котлон и термо сонда на 96 градуса отваря.Това лято смятам да го сменя със 92 градусов.Този мотор предвид че е с алуминиев блок както навсякъде се твърди градусите му на работа са прекалено високи да не говорим за М52 преди фейс който е на никасил колко по-пагубна би била такава работна температура.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
- the_gate
- ентусиаст
- Мнения: 1349
- Регистриран на: 15.04.2006
- Местоположение: Любимец
- Пол: Мъж
- Кара: E38
Re: Проблем с термостат
мога ли да попитам ,от къде може да се намери, такъв термостат на 92 градуса?
- BABHOMED
- ентусиаст
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Проблем с термостат
По разшични сайтове за авто части излизат няколко термостата с различна температура вуждал съм и 88 градуса.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
- predel
- ентусиаст
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Проблем с термостат
BABHOMED написа:По разшични сайтове за авто части излизат няколко термостата с различна температура вуждал съм и 88 градуса.
88 е за дизел!
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с термостат
BABHOMED написа:Реших да модифицирам картата за управление на ел термостата и картата за управление на електрическата перка.След финна намеса...
Що за.... За каква намеса става въпрос за този архаичен, термо-механичен термостат? Какво карти могат да бъдат манипулирани?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с термостат
predel написа:BABHOMED написа:По разшични сайтове за авто части излизат няколко термостата с различна температура вуждал съм и 88 градуса.
88 е за дизел!
Дори и за мазут да е, тая температура е най-гонената
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
Уау.. Къде ги гледаш тези градуси?
На таблото ли?
Моята никога не е стигала над 101 градуса.
До колкото знам с всичко изправно трябва да държи от 94 до 98 градуса.
Аз смених нов радиатор, нова водна помпа, нов термостат, рециклирах помпата която е под клапаните за парното и пак като, че ли много трудно стопля долния маркуч(може и да си внушавам).
Остана само да сменя резисторите на перката и каквото е това е...
На таблото ли?
Моята никога не е стигала над 101 градуса.
До колкото знам с всичко изправно трябва да държи от 94 до 98 градуса.
Аз смених нов радиатор, нова водна помпа, нов термостат, рециклирах помпата която е под клапаните за парното и пак като, че ли много трудно стопля долния маркуч(може и да си внушавам).
Остана само да сменя резисторите на перката и каквото е това е...
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
След близо година и доста работа по колата пак съм аз.
Двигателя претърпя пълен основен ремонт!
Сега лятото колата продължава да държи от 99 до 105 градуса и това си е!
Достигне ли работна температура мотора и виското полудява. Не се изключва и за миг.
Почвам да си мисля вече ,че това е нормално.
Карането в града е супер дразнещо , виското фучи вие спъва мотора...
Пробвах датчика на радиатора който е за климатичната перка като го нагрях с гореш въздух и си включи перката на първа степен а след това на втора. Като за финал мисля да сменя термостата с такъв на по-малко градуси и каквото е такова омръзна ми вече...
Двигателя претърпя пълен основен ремонт!
Сега лятото колата продължава да държи от 99 до 105 градуса и това си е!
Достигне ли работна температура мотора и виското полудява. Не се изключва и за миг.
Почвам да си мисля вече ,че това е нормално.
Карането в града е супер дразнещо , виското фучи вие спъва мотора...
Пробвах датчика на радиатора който е за климатичната перка като го нагрях с гореш въздух и си включи перката на първа степен а след това на втора. Като за финал мисля да сменя термостата с такъв на по-малко градуси и каквото е такова омръзна ми вече...
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани