Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Колеги, не ангажирам никого с мнението си, но тъй като пообиколих пазара а Е90 320 ще ви напиша онова, което най- често срещнах, като първо посочвам , че нарочно не коментирам цената. При прегледа включвам ОБД и гледам грешките, които излизат на "перфектните автомобили"
1/ Моторче на празен ход
2/ дебитомер
3/ датчик на колянов вал и разпределителни валове
4/бубини
На почти всичките "италиански" двигатели преди запалване и след загасяване на двигателя поглеждам маслото. Почти всичките се "разпенват", което говори за слаби и надувани гарнитури на главите, които са за директна смяна без колебания и условности. "Цепенето на главата не е страшното"- прегравяането на мотора е опасното. Загубата на антифриз е първо указание за заминаващата си глава и то преди водната помпа, която на този модел ми се струва по- добре изработена от тази на Е46. Гарнитурата на главата се скапва, заради лоша подръжка , дълъг пробег със старо масло и скапани горива, ламбда сонди и филтри. Е 90 е много по- презцизен автомобил, но и много повече внимание иска. Ходовата част ми се струва много по- добра, както и като цяло рамата на автомобила с ботушите на амортисьорите и пружините, които при някои е 46 се късаха.
5/Ключът е слабо място и трябва редовно да му се сменя батерийката за по- ранните модели. След време за моята кола се оказа, че ключът се зарежда в гнездото и няма батерийка. Не съм имал никакви проблеми с ключа.
6/ Дръжки на вратите са слабо място , както при Е36 /които още са ми на сърцето/- все едно коя- остават в отворено положение, което изисква смяна и се внимава да не се остави патрона при майстора. Остане ли отворена тя е изхабена и и не се поправя освен да се сменя. Разбира се някои вярват, че смазването с грес е решение, но дръжката е тръгнала. Затова е важно да не се блъсат вратите и дръжките да се отварят внимателно без да се осукват и дърпат рязко. При мен слабо място е вакумчето за отваряне на задния капак и амортисьорчетата които в рамките на 20-30 лева се сменят лесно.
Особено важно е да знаете, че вътрешните дръжки се правят от една мека пластмаса, която се разпада при голямо стискне и миене с неподходящи препарати. Сменят се с отваряне на кората на вратата.
7/ диагностиката е първото, за което трябва да си помислите, при каквото и да е колебание- има датчици за всичко, които се сменят и се внимава какво се слага. Затова наличието на ОБД 2 е много важно за вашия информиран избор. Всичките данни по колата особено при работещ двигател ви показват за какво да си мислите и предвиждате. 316, 318 и 320 не са 325 и 330 - не стават за пържене и са за по- улегнали хора, уви. Не могат да ви дадат едновременно икономия и голям вървеж.
8/Обърнете внимание на ламбда сондите- те се оказват решително важни след соленоидите и помпата за високо налягане. Повечето коли са с незнайни километри и сондите им рядко са сменяни. Оказа се много важна смяната на ламбда сонди.
9/Акумулаторът изисква много редовно зареждане и смяна.
10/Коженият салон изисква внимателно отношение и редовно смазване за овлажняване, защото се къса. Редовно, означава намазване с препарат за кожа два пъти месечно, за да е мека кожата.
Добавям след няколкото месеца съжителство
11/ Инжекторите са много важен елемент, който изисква следното:
Сваляне и почистване на стенд на всеки инжектор. Инжекторите се запълват с нагар и смола, като престават да разпръскват по предписание и струята, която се образува попада върху свещта, която не може да изгаря бензина. От това се получава мисфайър на някой цилиндър. Затова вземете ли колата сваляте и чистите инжекторите преди смяната на мяслото и свещите. После незабавно сменяте свещите и маслото с проверено качествено масло. И сипвате качествено проверено гориво и системно сипвате добавки в бензина за почистване на инжекторите. Смятам, че е важно да добавя , защто темата инжектори оказва съществено влияние върху работата на мотора и оставате на три цилиндъра в добрия случай. Може да се приеберете, но е шок, когато ви се случи.
1/ Моторче на празен ход
2/ дебитомер
3/ датчик на колянов вал и разпределителни валове
4/бубини
На почти всичките "италиански" двигатели преди запалване и след загасяване на двигателя поглеждам маслото. Почти всичките се "разпенват", което говори за слаби и надувани гарнитури на главите, които са за директна смяна без колебания и условности. "Цепенето на главата не е страшното"- прегравяането на мотора е опасното. Загубата на антифриз е първо указание за заминаващата си глава и то преди водната помпа, която на този модел ми се струва по- добре изработена от тази на Е46. Гарнитурата на главата се скапва, заради лоша подръжка , дълъг пробег със старо масло и скапани горива, ламбда сонди и филтри. Е 90 е много по- презцизен автомобил, но и много повече внимание иска. Ходовата част ми се струва много по- добра, както и като цяло рамата на автомобила с ботушите на амортисьорите и пружините, които при някои е 46 се късаха.
5/Ключът е слабо място и трябва редовно да му се сменя батерийката за по- ранните модели. След време за моята кола се оказа, че ключът се зарежда в гнездото и няма батерийка. Не съм имал никакви проблеми с ключа.
6/ Дръжки на вратите са слабо място , както при Е36 /които още са ми на сърцето/- все едно коя- остават в отворено положение, което изисква смяна и се внимава да не се остави патрона при майстора. Остане ли отворена тя е изхабена и и не се поправя освен да се сменя. Разбира се някои вярват, че смазването с грес е решение, но дръжката е тръгнала. Затова е важно да не се блъсат вратите и дръжките да се отварят внимателно без да се осукват и дърпат рязко. При мен слабо място е вакумчето за отваряне на задния капак и амортисьорчетата които в рамките на 20-30 лева се сменят лесно.
Особено важно е да знаете, че вътрешните дръжки се правят от една мека пластмаса, която се разпада при голямо стискне и миене с неподходящи препарати. Сменят се с отваряне на кората на вратата.
7/ диагностиката е първото, за което трябва да си помислите, при каквото и да е колебание- има датчици за всичко, които се сменят и се внимава какво се слага. Затова наличието на ОБД 2 е много важно за вашия информиран избор. Всичките данни по колата особено при работещ двигател ви показват за какво да си мислите и предвиждате. 316, 318 и 320 не са 325 и 330 - не стават за пържене и са за по- улегнали хора, уви. Не могат да ви дадат едновременно икономия и голям вървеж.
8/Обърнете внимание на ламбда сондите- те се оказват решително важни след соленоидите и помпата за високо налягане. Повечето коли са с незнайни километри и сондите им рядко са сменяни. Оказа се много важна смяната на ламбда сонди.
9/Акумулаторът изисква много редовно зареждане и смяна.
10/Коженият салон изисква внимателно отношение и редовно смазване за овлажняване, защото се къса. Редовно, означава намазване с препарат за кожа два пъти месечно, за да е мека кожата.
Добавям след няколкото месеца съжителство
11/ Инжекторите са много важен елемент, който изисква следното:
Сваляне и почистване на стенд на всеки инжектор. Инжекторите се запълват с нагар и смола, като престават да разпръскват по предписание и струята, която се образува попада върху свещта, която не може да изгаря бензина. От това се получава мисфайър на някой цилиндър. Затова вземете ли колата сваляте и чистите инжекторите преди смяната на мяслото и свещите. После незабавно сменяте свещите и маслото с проверено качествено масло. И сипвате качествено проверено гориво и системно сипвате добавки в бензина за почистване на инжекторите. Смятам, че е важно да добавя , защто темата инжектори оказва съществено влияние върху работата на мотора и оставате на три цилиндъра в добрия случай. Може да се приеберете, но е шок, когато ви се случи.
Последна промяна гумата на 09 Мар 2020, 20:31, променена общо 3 пъти
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
И аз да попитам нещо. Четох за подобни на моя проблем, но решение май не намерих.
Колата е 320i автоматик. Сутрин при първо палене, колата започва да тресе и се чува пукане отпред под капака и отзад от ауспуха. Оборотомера в това време играе нагоре-надолу. Това е около минута някъде, после оборотомера застава на едно място и се оправя. Винаги я изчаквам да се "напука", защото ако тръгна така и гасне. Първите 2-3 минути на тръгване е по-мудна и после няма проблем. Чак сутрин ми иде да се скрия някъде от съседите, като почне това пукане, всеки който мине се обръща от звука.
Та какво трябва да се погледне/смени според вас?
Колата е 320i автоматик. Сутрин при първо палене, колата започва да тресе и се чува пукане отпред под капака и отзад от ауспуха. Оборотомера в това време играе нагоре-надолу. Това е около минута някъде, после оборотомера застава на едно място и се оправя. Винаги я изчаквам да се "напука", защото ако тръгна така и гасне. Първите 2-3 минути на тръгване е по-мудна и после няма проблем. Чак сутрин ми иде да се скрия някъде от съседите, като почне това пукане, всеки който мине се обръща от звука.
Та какво трябва да се погледне/смени според вас?
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Аз да споделя, че ми решиха проблема. Оказа се дебитомер. В момента колата е пушка.
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
mitaka7 написа:1. Тръба в картера с цедка - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... haft_unit/ - номер 6 от схемата. Често срещан проблем, който прави големи бели. Тази тръба има пластмасова цедка, която с течение на времето цедката се разгражда тъй като е от пластмаса и стават голями поражения за маслената помпа. Този ремонт не е от най-евтините, тъй като целия мост се сваля, картера и тогава се подменя тази тръба. Заслужава си, тъй като последствията са големи.
Подведох се по този пост да я сменя въпросната тръба! На 150 000км. абсолютно нищо и нямаше!!!
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
С малко закъснение пиша. Смених маслото след 11 хил.км. и за този пробег имаше загуба около 0.4-0.5л. Съвет към колегите, които имат проблем с харча на масло и гадния пушек : Не отлагайте. Сменяйте гумички на клапаните и другите необходими интервенции и си карайте колите с кеф. Наливате масло до максимума и 10 хил.км. не пипате нищо.
- Изрода
- младши ентусиаст
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Dany Boy написа:Малко ъпдейт... Тампона на кутията го сменях, наред е. Вибрацията и бученето с течение на времето още се увеличиха и стана непоносимо. Тогава майстора реши да вземе верига и да я смени на негова отговорност(въпреки, че нямаше характерните симптоми), защото вече просто нямаше какво да се прави. На другия ден отидох в сервиза и взех да я карам. Чудо! Колата се оправи, няма вибрация и бучене! Покарах я 3-4 дни и сякаш има лек шум все още не изчистен - остатък около 10-15% от това което беше. Все пак е много-по добре от това гадно бучене и вибрация. Обаче има нещо много интересно... Аз веригата я бях сменял преди 35 хил.км. при същия майстор и затова не търсихме проблема там. И тук сега изникват въпросите, как и защо се е получил този кратък живот на веригата? На тази модификация N46 не би ли трябвало да изкара една верига около 80-100 хил?
Моята кола като я купих Е90 N46B20 мотор имаше вибрация и бучене което се увеличава с оборотите.Една слаба метална вибрация в скоростния лост и при 5000 оборота имаше резонанс и почваше да дрънчи топката на скоростите.
МИналата седмица оправих проблема.Оказа се че при смяна на веригата МАИСТОРА не е знаел че има балансиращи валове и не е свалял картера да ги зацепи,а е работил само от горе на мотора.И като се развие централния болт на коляновия вал за да се извади зъбното колела на веригата- от зад има друго зъбно колелце което е за малката верига на маслената помпа и не е на шпонка , а си е свободно ,и валовете от тежеста си увисват и никога не остават както са си били.ПОсле МАИСТОРА е стегнал централния болт и си имаме вибрация хахаха. Аман от пишман маистори и мързеливци.
Слагам линк със снимки в ФБ ,ч е тук не мога да кача снимки https://www.facebook.com/avtoservizdrif ... 4707719809
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Аз като казвам, че половината коли със сменени вериги реално не са и там трябва да пипа човек, който ги познава, във фейса са готови да ме изядат Добре, че не са се получили допълнителни щети.
Never mistake motion for action...
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Здравейте, за N46 мотора бихте ли споделили цена за смяна на веригите?
Изпратено от моят moto g(9) plus с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g(9) plus с помощта на Tapatalk
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
djakere4a написа:Здравейте, за N46 мотора бихте ли споделили цена за смяна на веригите?
Изпратено от моят moto g(9) plus с помощта на Tapatalk
Лично на мен за труд ми взеха 300 лв и частите ми бяха около 450 лв ( като става дума за комплект ангренажна верига,водна помпа , пистов ремък иии може и да пропускам още нещо ) . Гарнитурата ми на капака на клапаните вече беше сменяна и не съм я подменял , но тя е около 140-50 лв. Също така те съветвам ако сменяш верига да си смениш и гумички на клапаните , тъй като аз направих тази грешка да не ги сменя с веригата и после ми се наложи пак да минавам по същата процедура и да давам излишни пари за труд. Ако имаш някакви други въпроси пиши на лично.
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Аз пък сменях гумички на клапаните, но майтора каза, че веригите са добре и не ги сменихме. Относно гарнитурата на капака само оригинална, че два пъти слагам елринг и пак сълзи малко някъде отзад. Сега чувам понякога странни звуци отпред и май идва ред на вериги. То по тоя мотор само това не съм сменял май.
Изпратено от моят moto g(9) plus с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g(9) plus с помощта на Tapatalk
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1534
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
На мой приятел в квартала също му смениха веригите (на N43) за 8-900лв (общо за части и труд) някъде!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Sex
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Gabrovo
- Кара: E36 316i Coupe
- Мечтае да кара: BMW i8
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
здравейте
имам един въпрос днес ходих да гледам едно е90 318 бензин но след 15 мин работа запо4на да пуши масло каза ми че подлизвало от гарнитурата на капак масло и падало на катализтора и за това пушело и да вижда се че подлизва масло и капва на катализатора но само това не мога да видя от каде какво може да е според вас реално все пак за да разбер дали е така дирекно трябва да сменя грнитурата но дали е само това това
имам един въпрос днес ходих да гледам едно е90 318 бензин но след 15 мин работа запо4на да пуши масло каза ми че подлизвало от гарнитурата на капак масло и падало на катализтора и за това пушело и да вижда се че подлизва масло и капва на катализатора но само това не мога да видя от каде какво може да е според вас реално все пак за да разбер дали е така дирекно трябва да сменя грнитурата но дали е само това това
SexBG
- kali76
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 15.10.2011
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Пол: Мъж
- Кара: Е 91 318I
- Мечтае да кара: НОВ автомобил
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Най вероятно е от вакуум помпата.
- Sex
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Gabrovo
- Кара: E36 316i Coupe
- Мечтае да кара: BMW i8
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
безобидно ли е това
защото човека казва уж било гарнитура на капака
защото човека казва уж било гарнитура на капака
SexBG
- Sex
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Gabrovo
- Кара: E36 316i Coupe
- Мечтае да кара: BMW i8
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
колега нещо сериозно ли е и мога ли да я докарам на ход от бургас до плевен
SexBG
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани