BMW F10 NBT EVO Retrofit
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
BMW F10 NBT EVO Retrofit
Здравейте колеги. Време е за още малко модернизация, за да може да сме актуални през следващите години Става въпрос за новата iDrive система на BMW - NBT EVO.
NBT ЕVO или още iDrive 5.0, е най-новото поколение мултимедийна система на BMW, известна основно с вграждането си от 2015г. в 7-ма серия G11, а от 07.2016 и в актуалните модели от гамата на BMW. В нашия случай ще я пъхнем в F10
Накратко казано подобренията:
- Значително по-бърз от NBT
- Изцяло нов анимиран интерфейс с 3D елементи и менюта
- iDrive контролер с touch функция
- Вграден bluetooth, USB и WiFi без допълнителни модули
- Самообучаваща се навигация спрямо обичайните пътища на шофьора
- Подобрена и разширена Split Screen функционалност
- Шорткъти към последно използваните функции в основното меню
- Подобрена информация за трафика в реално време
- Значително подобрен и разширен voice control
- BMW Apps вече работят безжично, а не както до момента само на кабел
- Комбиниран CD/DVD плеър, който плейва CD, DVD, MP3, WMA, MP4
- Директно плейване на видеоклипове от USB във FullHD mp4 формат
- USB 3.0 порт, което прави импортирането на музика много по-бързо
Retrofit-ът на NBT EVO в F10 е отново една доста неприятна задача, тъй като информация общо взето няма. След няколко месечно главоблъскане, циклене на едно място и на няколко пъти почти отказване от проекта в крайна сметка вече имаме напълно работещ резултат, като за момента съм един от малкото хора, които са успели да го подкарат в F10. Разбира се работи това, което е възможно да заработи, тъй като в G-сериите има разни опции, които тук няма как да бъдат пуснати.
Какво е нужно:
- NBT EVO модул:
- Монитор - в случая използвам монитор от F10 за NBT:
При NBT EVO мониторът е touch screen, но тъй като за F10 единствения начин да се сложи такъв е да се постави отпред и да стои като подарен, реших че ще използвам монитор за F10 от NBT. Освен това лично за мен touch монитор в колата е нещо, което не ми допада и много повече предпочитам да си го командвам с контролера. Разбира се нужни са някои модификации, за да може монитора да заработи, което ми костваше известно количество нерви...
- Видео кабел между монитора и NBT-то:
- Новият контролер с touch функция:
- Модул за touch функцията на контролера:
- Емулатор:
- Матов скрийн протектор за монитора, тъй като много лесно се драска:
- Готовият вече монитор със залепен протектор:
- Допълнителна WiFi антена:
Ретрофита на NBT EVO е доста подобен на този на NBT, затова ще използвам повечето снимки от предната ми тема за ретрофит от CIC към NBT.
- Първоначалния вид на колата, преди да почнем:
- Сваляме дървената декорация със въздуховодите:
- Сваляме монитора:
- Сваля се климатичния панел с копчетата отгоре:
- Махаме и CIC-а:
- Сваляме дървената декорация с контролера - развива се един болт до закопчалката и после останалото се държи на щипки:
- Резултатът след разглабянето...Сваля се по желание и лостчето за скоростите, за да се отвори повече място за работа:
- Монтираме модула за touch-а и антената за WiFi - аз си избрах да ги поставя в една ниша в подлакътника под декорацията:
Следва преправяне на окабеляването - това е нещо сложно за описване, тъй като е свързано с много гледане на схеми, поръчване на кабелчета и конектори, изработване на собствени кабели и т.н. Премахва се стария кабел за връзка между монитора и CIC-а, който е изключително гадно пуснат, след което се прекарва новия. Монтираме емулатора на удобно място зад NBT-то.
- Окончателният вид преди затваряне:
- И по обратния ред...монтираме дървената декорация с новия вече контролер на нея:
- Монтира се новият монитор:
- Закачаме цялото окабеляване и монтираме EVO-то:
- Слагаме обратно климатичния панел с копчетата отгоре:
- Накрая се монтира дървената декорация със въздуховодите и получаваме завършен вид:
Следва основния проблем - кодирането и въвеждането на EVO-то в работещ вид.
Утре снимки с резултата.
NBT ЕVO или още iDrive 5.0, е най-новото поколение мултимедийна система на BMW, известна основно с вграждането си от 2015г. в 7-ма серия G11, а от 07.2016 и в актуалните модели от гамата на BMW. В нашия случай ще я пъхнем в F10
Накратко казано подобренията:
- Значително по-бърз от NBT
- Изцяло нов анимиран интерфейс с 3D елементи и менюта
- iDrive контролер с touch функция
- Вграден bluetooth, USB и WiFi без допълнителни модули
- Самообучаваща се навигация спрямо обичайните пътища на шофьора
- Подобрена и разширена Split Screen функционалност
- Шорткъти към последно използваните функции в основното меню
- Подобрена информация за трафика в реално време
- Значително подобрен и разширен voice control
- BMW Apps вече работят безжично, а не както до момента само на кабел
- Комбиниран CD/DVD плеър, който плейва CD, DVD, MP3, WMA, MP4
- Директно плейване на видеоклипове от USB във FullHD mp4 формат
- USB 3.0 порт, което прави импортирането на музика много по-бързо
Retrofit-ът на NBT EVO в F10 е отново една доста неприятна задача, тъй като информация общо взето няма. След няколко месечно главоблъскане, циклене на едно място и на няколко пъти почти отказване от проекта в крайна сметка вече имаме напълно работещ резултат, като за момента съм един от малкото хора, които са успели да го подкарат в F10. Разбира се работи това, което е възможно да заработи, тъй като в G-сериите има разни опции, които тук няма как да бъдат пуснати.
Какво е нужно:
- NBT EVO модул:
- Монитор - в случая използвам монитор от F10 за NBT:
При NBT EVO мониторът е touch screen, но тъй като за F10 единствения начин да се сложи такъв е да се постави отпред и да стои като подарен, реших че ще използвам монитор за F10 от NBT. Освен това лично за мен touch монитор в колата е нещо, което не ми допада и много повече предпочитам да си го командвам с контролера. Разбира се нужни са някои модификации, за да може монитора да заработи, което ми костваше известно количество нерви...
- Видео кабел между монитора и NBT-то:
- Новият контролер с touch функция:
- Модул за touch функцията на контролера:
- Емулатор:
- Матов скрийн протектор за монитора, тъй като много лесно се драска:
- Готовият вече монитор със залепен протектор:
- Допълнителна WiFi антена:
Ретрофита на NBT EVO е доста подобен на този на NBT, затова ще използвам повечето снимки от предната ми тема за ретрофит от CIC към NBT.
- Първоначалния вид на колата, преди да почнем:
- Сваляме дървената декорация със въздуховодите:
- Сваляме монитора:
- Сваля се климатичния панел с копчетата отгоре:
- Махаме и CIC-а:
- Сваляме дървената декорация с контролера - развива се един болт до закопчалката и после останалото се държи на щипки:
- Резултатът след разглабянето...Сваля се по желание и лостчето за скоростите, за да се отвори повече място за работа:
- Монтираме модула за touch-а и антената за WiFi - аз си избрах да ги поставя в една ниша в подлакътника под декорацията:
Следва преправяне на окабеляването - това е нещо сложно за описване, тъй като е свързано с много гледане на схеми, поръчване на кабелчета и конектори, изработване на собствени кабели и т.н. Премахва се стария кабел за връзка между монитора и CIC-а, който е изключително гадно пуснат, след което се прекарва новия. Монтираме емулатора на удобно място зад NBT-то.
- Окончателният вид преди затваряне:
- И по обратния ред...монтираме дървената декорация с новия вече контролер на нея:
- Монтира се новият монитор:
- Закачаме цялото окабеляване и монтираме EVO-то:
- Слагаме обратно климатичния панел с копчетата отгоре:
- Накрая се монтира дървената декорация със въздуховодите и получаваме завършен вид:
Следва основния проблем - кодирането и въвеждането на EVO-то в работещ вид.
Утре снимки с резултата.
Only dead fish follow the stream...
- ivo1bg
- FC BAYERN
- Мнения: 1319
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
Преди няколко дни се зачетох и аз в този ретрофит и съм намислил да го направя. Дори писах на един румънски пич, който ги прави тез ретрофити, но за сега нямам отговор. Ако иска вече може и да не ми отговаря, боли ме за него .
Само ще те изчакам да завършиш всичко и съм 2 ри номер . Само не завършвай следващия си пост с "много е гадно, на друга кола няма да го правя". Ще спя пред Вас, докато не стане
Sent from my SM-T705 using Tapatalk 2
Само ще те изчакам да завършиш всичко и съм 2 ри номер . Само не завършвай следващия си пост с "много е гадно, на друга кола няма да го правя". Ще спя пред Вас, докато не стане
Sent from my SM-T705 using Tapatalk 2
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
Има емулаторче и за твоята кола вече, НО какво ще правиш с мониторите отзад? Даже на картинка не съм виждал EVO RSE модула, ако въобще има такъв ... та какво одеало предпочиташ - родопско или олекотено тип спален чувал
Only dead fish follow the stream...
- ivo1bg
- FC BAYERN
- Мнения: 1319
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
Ужасссс. Пак ли до тези монитори опирам . Не ми се вярва да няма решение. Ама в крайна сметка ще изтръгна и монитор и всичко и ще си сложа EVO то. Пък може и допълнителна мултимедия да сложа, специално за задните теуевизори
Sent from my SM-T705 using Tapatalk 2
Sent from my SM-T705 using Tapatalk 2
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
И така - при NBT EVO имаме два типа интерфейс, наречени от BMW ID5 и ID6. ID5 е стандартния, който е представен в 7-ма серия G11. Другият интерфейс ID6 е много нов и все още е в начален стадий на работа. Изглежда като да е по-скоро ориентиран за touch монитори, но изглежда някак доста сухарско и подменютата не са така анимирани. Между двата интерфейса може да се превключва с кодиране.
В моя случай реших да използвам ID5 към момента. В последствие с времето вероятно ще премина на ID6. Ето снимки на двата вида:
ID5
ID6
И така - ето какво се получи:
Основното меню:
Новия изглед на мултимедията - показва cover art ако е наличен, може да се избира и между различни албуми
20GB от хард диска са заделени за музика, която се импортира много по-бързо заради USB 3.0 интерфейса
Радиото
Видео плейване - FullHD в MP4 формат директно от флашка в USB-то. Най-после видеото е на цял екран
Нов дизайн на графичната скала, която показва колко е увеличен звука - показва различни скали за звук (на говора на навигацията, звука на парктроника, звука на voice командите и т.н).
Вече имаме изцяло променен звук на парктроника и на предупредителния гонг.
Телевизията
Менюто за озвучението - много готин нов дизайн на еквалайзера
Разни опции в менютата
Навигацията
Сервизни интервали и проверка за грешки - всичко работещо без грешка
Различните режими на работа - Comfort, Comfort+, Sport, Sport+, Eco Pro - безпроблемно превключващи
Eco Pro режим - настройка и статистики за разход на гориво и икономия (EfficientDynamics)
Конфигуриране на Sport-ния режим
Sport Displays с нов дизайн - готина екстра, показваща колко конски сили и колко Nm въртящ момент се използва при движение
Новия изглед на парктроника и камерата
Screen Saver - настройва се да се пусне при определено време неактивност
За сега толкова. Ще пусна и някоя друга снимка от Connected Drive, че там не съм имал време да задълбавам.
В моя случай реших да използвам ID5 към момента. В последствие с времето вероятно ще премина на ID6. Ето снимки на двата вида:
ID5
ID6
И така - ето какво се получи:
Основното меню:
Новия изглед на мултимедията - показва cover art ако е наличен, може да се избира и между различни албуми
20GB от хард диска са заделени за музика, която се импортира много по-бързо заради USB 3.0 интерфейса
Радиото
Видео плейване - FullHD в MP4 формат директно от флашка в USB-то. Най-после видеото е на цял екран
Нов дизайн на графичната скала, която показва колко е увеличен звука - показва различни скали за звук (на говора на навигацията, звука на парктроника, звука на voice командите и т.н).
Вече имаме изцяло променен звук на парктроника и на предупредителния гонг.
Телевизията
Менюто за озвучението - много готин нов дизайн на еквалайзера
Разни опции в менютата
Навигацията
Сервизни интервали и проверка за грешки - всичко работещо без грешка
Различните режими на работа - Comfort, Comfort+, Sport, Sport+, Eco Pro - безпроблемно превключващи
Eco Pro режим - настройка и статистики за разход на гориво и икономия (EfficientDynamics)
Конфигуриране на Sport-ния режим
Sport Displays с нов дизайн - готина екстра, показваща колко конски сили и колко Nm въртящ момент се използва при движение
Новия изглед на парктроника и камерата
Screen Saver - настройва се да се пусне при определено време неактивност
За сега толкова. Ще пусна и някоя друга снимка от Connected Drive, че там не съм имал време да задълбавам.
Only dead fish follow the stream...
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
За пореден път браво Галине! Пионер на модовете
Да ти е честито!
Да ти е честито!
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- ivo1bg
- FC BAYERN
- Мнения: 1319
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
Много красиво изглежда. Ако се доредя обаче за един такъв ъпгрейд, ще е ли възможно да имам спортния дисплей, защото в момента не ми показва данни, поради стар хардуер?
Sent from my SM-T705 using Tapatalk 2
Sent from my SM-T705 using Tapatalk 2
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
Браво за труда и затова, че сподели. Преди беше ме отказал от NBT защото колата е 2010г. От CIC директно към NBT EVO пак ли стоят така нещата?
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
От известно време предлагат емулатор за коли от първите години на производство, с който твърдят че работят коректно всички функции без да се налага подмяна и на други модули освен навигационния, монитора и джойстика. Става и за NBT и за EVO съответно.
Не знам нито колко струва, нито до колко изчистен от бъгове е, но съдейки че редовно му сменят фърмуера сигурно има какво още да се изчиства.
От CIC към EVO ще е много тегава работа заради големия обем кабели, които трябва да се преправят. Не е невъзможно, но няма да е много лесно и бързо.
Отделно този път от BMW са взели доста мерки за да попречат за ползването на EVO в други коли (уж превенция на кражби) - модула се заключва, не могат да му се сменят и активират половината кодове и функции, кодирането е някакъв кошмар. Кодове за карта не могат да се генерират, а се плащат и разни такива "бонуси".
Не знам нито колко струва, нито до колко изчистен от бъгове е, но съдейки че редовно му сменят фърмуера сигурно има какво още да се изчиства.
От CIC към EVO ще е много тегава работа заради големия обем кабели, които трябва да се преправят. Не е невъзможно, но няма да е много лесно и бързо.
Отделно този път от BMW са взели доста мерки за да попречат за ползването на EVO в други коли (уж превенция на кражби) - модула се заключва, не могат да му се сменят и активират половината кодове и функции, кодирането е някакъв кошмар. Кодове за карта не могат да се генерират, а се плащат и разни такива "бонуси".
Only dead fish follow the stream...
- Salmi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 107
- Регистриран на: 8.01.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530 XD 2011г.
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
Супер! а чете ли ти вече знаците на хедъпа или на таблото?
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
Здравейте,
къде мога да си направя такъв Retrofit
И дали знае някой каква е приблизителната цена за това страхотно удоволствие.
Предполагам, че с NBT EVO Retrofit тръгва и Apple Carplay опцията.
къде мога да си направя такъв Retrofit
И дали знае някой каква е приблизителната цена за това страхотно удоволствие.
Предполагам, че с NBT EVO Retrofit тръгва и Apple Carplay опцията.
- Ppetkow
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 3.11.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: F10 M550D
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
Аз също съм заинтересуван, тъй като скоро ми предстои покупка на ф10/ф11... Та дали и къде може да се направи подобен Retrofit и дали колегата MadChicken предлага тази услуга? Благодаря
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
MadChicken написа:От известно време предлагат емулатор за коли от първите години на производство......................................
Към днешно време дали ретрофита е по-безпроблемен за коли преди 09/2011?
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: BMW F10 NBT EVO Retrofit
Даже бих казал че е станал по-проблемен. EVO firmware версиите от последните близо две години вече не подържат старото поколение NBT монитори, иначе емулатор си има все още...
Only dead fish follow the stream...
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани