Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
Здравейте , пускам този пост наясно с мисълта, че от 4 цилиндров мотор не може да се очаква звук на пръщене и Pop-Corn както при 6-8-10-12 цилиндровите мотори.
Но все-пак ако някой има опит и си е правил експерименти, нека сподели какво би се получило , ако изкормя питите на катализаторите и оставя само корпусите им с ламбда-сондите преди и след тях,изрежа средното гърне и на негово място изнадя с права тръба и най-накрая премахна и крайното гърне и поставя само един двоен аспух-накрайник примерно
Питанката се свежда до 2 неща:
1> Като вървеж ще върви ли усезаемо по-добре колата, освобождавайки директно изгорелите газове без преградите на катализаторите и резонаторите в средното и крайното гърне , както и ще записва ли грешки в ламда сондите преди и след карализаторите ?
2> Това, което не ми е чак-толкова важно и не съм с кой-знай какви очаквания от този 4 цилиндров мотор - след подобна интервенция какъв би бил звука от аспуха като "Смешна-Пръдня" , или поне-малко би се получил по-агресивен звук, както и това как би се отразило като шум в купето това и наоколо в този вариант би ли било предпоставка ако децибелите станат непредвидимо доста по-големи от очакванията периодично да ми белее главата от проблеми с катаджиите, не зная и не мога да си представа в тази схема колко шумен би могъл да бъде този мотор
Отново тема за размисъл и да Ъп-Нем малко форума
Поздрави и хубава вечер на всички колеги.
Но все-пак ако някой има опит и си е правил експерименти, нека сподели какво би се получило , ако изкормя питите на катализаторите и оставя само корпусите им с ламбда-сондите преди и след тях,изрежа средното гърне и на негово място изнадя с права тръба и най-накрая премахна и крайното гърне и поставя само един двоен аспух-накрайник примерно
Питанката се свежда до 2 неща:
1> Като вървеж ще върви ли усезаемо по-добре колата, освобождавайки директно изгорелите газове без преградите на катализаторите и резонаторите в средното и крайното гърне , както и ще записва ли грешки в ламда сондите преди и след карализаторите ?
2> Това, което не ми е чак-толкова важно и не съм с кой-знай какви очаквания от този 4 цилиндров мотор - след подобна интервенция какъв би бил звука от аспуха като "Смешна-Пръдня" , или поне-малко би се получил по-агресивен звук, както и това как би се отразило като шум в купето това и наоколо в този вариант би ли било предпоставка ако децибелите станат непредвидимо доста по-големи от очакванията периодично да ми белее главата от проблеми с катаджиите, не зная и не мога да си представа в тази схема колко шумен би могъл да бъде този мотор
Отново тема за размисъл и да Ъп-Нем малко форума
Поздрави и хубава вечер на всички колеги.
Последна промяна Guberkov на 06 Авг 2020, 20:16, променена общо 5 пъти
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
Моето скромно мнение е, че колата няма да върви усезаемо по-добре и ще записва грешки.
Звука ще бъде дразнещ за всекидневна кола по моите разбирания.
Звука ще бъде дразнещ за всекидневна кола по моите разбирания.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
И аз тъй си я представям
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
ivoaudi написа:И аз тъй си я представям
Как ? - като колегата Kurtov ли?
Аз към момента нищо не си представям , затова и съм пуснал този пост с цел да кажат хора,които евентуално са го правили това, което съм написал практически и да кажат какво се получава , теоритично и аз мога да си представям какво ли не...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
Ами ти си ги представяй както намериш за добре, но аз към негативите, за които те предупреди колегата ще добавя и че определено ще завишиш разхода, а вървежа дори ще понижиш. Не ми се филосовства сега.
Колкото до “представите”, не са един и два изкормените четирицилиндрови, атмосферни, 2 литрови мотори и резултатите са все едни и същи, та да, някои от нас можем спокойно да си представяме!
Колкото до “представите”, не са един и два изкормените четирицилиндрови, атмосферни, 2 литрови мотори и резултатите са все едни и същи, та да, някои от нас можем спокойно да си представяме!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
ivoaudi написа:Ами ти си ги представяй както намериш за добре, но аз към негативите, за които те предупреди колегата ще добавя и че определено ще завишиш разхода, а вървежа дори ще понижиш. Не ми се филосовства сега.
Колкото до “представите”, не са един и два изкормените четирицилиндрови, атмосферни, 2 литрови мотори и резултатите са все едни и същи, та да, някои от нас можем спокойно да си представяме!
Хах колега пак от моя нормална питанка, стана дебат и спор в стил"Чапа"
Би ли ми обяснил как ще завиша разхода, от грешни стойности които подават към DME ламда-сондите зад катализатора за бедна/богата горивната смес ли? - може би това искаш да кажеш, ако такова твърдение е вярно въобще, защото тези след катализаторите са диагностични и само при тях би се променило нещо евентуално, пред катализаторите са регулиращи но там и преди и след нищо не се променя за да връщат грешно инфо към DME за колко бедна/богата е горивната смес
Аз не мисля да ги премахвам въобще като цяло катализаторите или пък да нарушавам размерите,формата и разстоянията на двата катализаторни обема - просто ще изкормя керамиката вътре,която вероятно само името и е катализатор вече след 170к и стои като коркова тапа в изпускателната система
В тоя ред на мисли, не виждам как вървежа ще стане по-малък, като освободя повече обем за испускане на отработените газове
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
Ламбдата преди катализатора задължително обявява бедна смес при изкормяне, другата не я броим, то е ясно.
Колкото до другото, писал съм го и преди:
Едно от най-трудното и най-изчисляваното нещо при атмосверните мотори е как аджеба да натикаме още малко кослород в камерите. Мотора ти е една проста помпа с входно изходен резонанс. Трептящи кръгове, един от които задължително ще нарушиш! Ще ти се струва, че върви повече, но всъщност ще се пълни по-малко, ти си решавай
Колкото до другото, писал съм го и преди:
Едно от най-трудното и най-изчисляваното нещо при атмосверните мотори е как аджеба да натикаме още малко кослород в камерите. Мотора ти е една проста помпа с входно изходен резонанс. Трептящи кръгове, един от които задължително ще нарушиш! Ще ти се струва, че върви повече, но всъщност ще се пълни по-малко, ти си решавай
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
ivoaudi написа:Ламбдата преди катализатора задължително обявява бедна смес при изкормяне, другата не я броим, то е ясно.
Колкото до другото, писал съм го и преди:
Едно от най-трудното и най-изчисляваното нещо при атмосверните мотори е как аджеба да натикаме още малко кослород в камерите. Мотора ти е една проста помпа с входно изходен резонанс. Трептящи кръгове, един от които задължително ще нарушиш! Ще ти се струва, че върви повече, но всъщност ще се пълни по-малко, ти си решавай
Ok, благодаря ще го мисля.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
При такава интервенция /премахване на катализаторите/ задължително се променя софтуера заради сондите и за оптимизиране на смесообразуването. Иначе ще има прогресиращи и дразнещи симтоми като поведение на мотора. Има си фабрични софтуери на БМВ за някои пазари - 168-Евро2 и 199-Евро 0. Писал съм много по въпроса-прегледай темата за N42 в Е46 подфорума. При N46 в Е90 обаче работата не става с преинсталиране. Нужен е програматор за обнуляване моточасовете на еку-то, другото е кодиране на новата опция в FA.
За 199-без сонди на този мотор се добавя и пълноценен дебитомер, щото липсва фабрично - там има само температурен сензор.
Относно звука - гърнетата не пипай, защото после ще си върнеш всичко обратно. Моят N42 /който на практика е същия мотор/ е без катализатори, с прав колектор от Евро2 кола и тръба на мястото на основния кат. Пробвал съм и без задно гърне - на неприятната звукова атака издържах точно един ден, като се има предвид че средното си беше на мястото.
За 199-без сонди на този мотор се добавя и пълноценен дебитомер, щото липсва фабрично - там има само температурен сензор.
Относно звука - гърнетата не пипай, защото после ще си върнеш всичко обратно. Моят N42 /който на практика е същия мотор/ е без катализатори, с прав колектор от Евро2 кола и тръба на мястото на основния кат. Пробвал съм и без задно гърне - на неприятната звукова атака издържах точно един ден, като се има предвид че средното си беше на мястото.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
The Heartlistener написа:При такава интервенция /премахване на катализаторите/ задължително се променя софтуера заради сондите и за оптимизиране на смесообразуването. Иначе ще има прогресиращи и дразнещи симтоми като поведение на мотора. Има си фабрични софтуери на БМВ за някои пазари - 168-Евро2 и 199-Евро 0. Писал съм много по въпроса-прегледай темата за N42 в Е46 подфорума. При N46 в Е90 обаче работата не става с преинсталиране. Нужен е програматор за обнуляване моточасовете на еку-то, другото е кодиране на новата опция в FA.
За 199-без сонди на този мотор се добавя и пълноценен дебитомер, щото липсва фабрично - там има само температурен сензор.
Относно звука - гърнетата не пипай, защото после ще си върнеш всичко обратно. Моят N42 /който на практика е същия мотор/ е без катализатори, с прав колектор от Евро2 кола и тръба на мястото на основния кат. Пробвал съм и без задно гърне - на неприятната звукова атака издържах точно един ден, като се има предвид че средното си беше на мястото.
Браво - това е отговора,който очаквах и съм благодарен,за което колега.
Ясно е вече че не е здравословно да се барат катализаторите.
В тоя ред на мисли да попитам, след катализаторите насетне поне от там не би следвало да има каквито и да било проблеми,някой който го е правил ей-така за експеримента да сподели :
Ако се изрежат и премахнат средното и крайното гърне и на тяхно място се поставят прави тръби с диаметъра на оригиналната изпускателна тръба, и финиша е един хубав накрайник, как звучат нещата като сила и плътност при N46b20 , демек има ли въобще смисъл и ефвкт от подобна гимнастика
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
Според мен, всичко, което се опитват да кажат колегите е, да не се променя нищо по изпускателната система на тези 4-цилиндрови мотори! Резултата е плачевен! Така го разбирам аз...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
С риск да се повтарям - не е проблем да се махнат катализаторите, просто нещата трябва да се свършат и на софтуерно ниво за да стане оптимално смесообразуването. Звукът няма да се промени осезаемо при положение че си има средно и задно гърне. Цялото това нещо си има и много плюсове като поведение на мотора, но обикновено се прави когато катовете излязат от строя и започнат да оказват негативно влияние върху работата на двигателя.
Съвсем друго е да се махнат заглушителите /гърнетата/. Катализаторите дори и да си стоят, не могат да свършат тяхната работа. "Пръднята" /цитирам колегата / няма да е никак смешна, а направо убийствена. И за хората по улиците, и за тези в колата.
Съвсем друго е да се махнат заглушителите /гърнетата/. Катализаторите дори и да си стоят, не могат да свършат тяхната работа. "Пръднята" /цитирам колегата / няма да е никак смешна, а направо убийствена. И за хората по улиците, и за тези в колата.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
The Heartlistener написа:С риск да се повтарям - не е проблем да се махнат катализаторите, просто нещата трябва да се свършат и на софтуерно ниво за да стане оптимално смесообразуването. Звукът няма да се промени осезаемо при положение че си има средно и задно гърне. Цялото това нещо си има и много плюсове като поведение на мотора, но обикновено се прави когато катовете излязат от строя и започнат да оказват негативно влияние върху работата на двигателя.
Съвсем друго е да се махнат заглушителите /гърнетата/. Катализаторите дори и да си стоят, не могат да свършат тяхната работа. "Пръднята" /цитирам колегата / няма да е никак смешна, а направо убийствена. И за хората по улиците, и за тези в колата.
Ами може вече и да са се позадънили, след това горене на масло преди ремонта защото ако преди диагностиката не ми е записвала грешки за катализаторите, вече започна след ремонта за горене на масло да позаписва такива грешки от време на време , а това до колко влияе на работата на мотора към момента все-още не мога да преценя - как да го разбера това ако са задръстени вече?
В тоя ред на мисли някъде някой предлага лия тази цялата процедура извършена качественно и както трябва - физическо премахване на катализаторите + доказано читаво софтуерно решение с отлична адаптация на горивната смес за този мотор и къде?
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
И все-пак:
Ако някой е пробвал да остави само катализаторите без средното и крайното гърне за N46b20, а назад всичко права тръба до аспух/накрайници какво се чува като звук в айдъл и съответно при назобване
Ако някой е пробвал да остави само катализаторите без средното и крайното гърне за N46b20, а назад всичко права тръба до аспух/накрайници какво се чува като звук в айдъл и съответно при назобване
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я
А ако се премахне само средното гърне(резонатора) , без да се пипат катализаторите и крайното гърне , някой правил ли е този експеримент как се променя звука от аспуха.
Според мен би трябвало да има разлика само в ниските обороти,но това вие ще кажете ако сте го пробвали вече.
Според мен би трябвало да има разлика само в ниските обороти,но това вие ще кажете ако сте го пробвали вече.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани