Висок разход на Е87 120i без индикация
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Висок разход на Е87 120i без индикация
Здравейте!
Карам Е87 120i 2004г. (Двигател N46B20O0)
От няколко месеца разхода се е увеличл на 14Л. Преди беше около 10, но сега варира между 13-14Л, понякога и повече, при нормално градско каране. Също така се усеща намалена мощност, в сравнение с преди, когато я закупих.
Колата се обслужва редовно на 10 хил. км, преди два месеца са сменяни комплект ангренажна верига и биелни лагери.
Последната диагностика (при светнал check engine) показа ламбда сондата. (Катализатора е премахнат)
Изтрихме грешката с уговорката ако светне отново да се изключи софтуерно сондата, обаче от тогава (2 месеца) разхода не е паднал и check-a не е светнал.
Моля за помощ, съвет или някой колега, който е имал подобен казус с този двигател.
Благодаря предварително!
Карам Е87 120i 2004г. (Двигател N46B20O0)
От няколко месеца разхода се е увеличл на 14Л. Преди беше около 10, но сега варира между 13-14Л, понякога и повече, при нормално градско каране. Също така се усеща намалена мощност, в сравнение с преди, когато я закупих.
Колата се обслужва редовно на 10 хил. км, преди два месеца са сменяни комплект ангренажна верига и биелни лагери.
Последната диагностика (при светнал check engine) показа ламбда сондата. (Катализатора е премахнат)
Изтрихме грешката с уговорката ако светне отново да се изключи софтуерно сондата, обаче от тогава (2 месеца) разхода не е паднал и check-a не е светнал.
Моля за помощ, съвет или някой колега, който е имал подобен казус с този двигател.
Благодаря предварително!
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10443
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Ламбдата е най-вероятната причина, нищо, че не е светнала. При такъв драстичен скок тя винаги е основният заподозрян.
Never mistake motion for action...
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Благодаря за отговора!
Аз и свещи, бубини и дюзи визирах, но те били наред.
Не ми оставя друг вариант, освен да опитам с изключване на сондата. Странното е, че компютъра не я е записвала, както беше преди два месеца, а колата се кара ежедневно. Също така не зная, дали е възможно така да се премахне софтуерно, след като няма записана грешка.
Ако ти или някой друг е опитал по този начин ще съм благодарен ако сподели резултата, както и за всякакви други мнения по въпроса.
Аз и свещи, бубини и дюзи визирах, но те били наред.
Не ми оставя друг вариант, освен да опитам с изключване на сондата. Странното е, че компютъра не я е записвала, както беше преди два месеца, а колата се кара ежедневно. Също така не зная, дали е възможно така да се премахне софтуерно, след като няма записана грешка.
Ако ти или някой друг е опитал по този начин ще съм благодарен ако сподели резултата, както и за всякакви други мнения по въпроса.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10443
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Сондата записва грешка, ако не работи изобщо. В повечето случаи подава данни, но неверни, а това няма как да се хване с точност. За премахване - всичко може, но с този мотор не съм запознат точно дали е ОК. Потърси в Е90, сигурно има писано нещо.
Never mistake motion for action...
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Аз съм изключил софтуерно предните две сонди без проблеми. Слагах газ и затова се наложи да го изключа. Не знам как караш, но при мен разхода си е 14-15 с изключени сонди...
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Една сонда за тоя мотор може да се намери за 200лв нова. Не е ли по-изгодно от неизвестна намеса в софтуера за изолирането ѝ?
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Последно време разхода при мен е брутален.
На газ не карам, нищо, че си возя бутилката в багажника.
Градско съм между 13,8 (в най-добрия случай) и 17...
Освен да пробвам да сменя двете сонди, които са на колектора, не знам какво друго.
Колата е със сменен двигател на 120к км (не е каран на газ), сменени всички неща по него (гумички на клапани, бобини, свещи, всичко), сменена е периферията на двигателя на 99%, дет се вика, всичко е ново. Вярно, колата е автомат, ама чак пък толкова да вдига разхода... (кутията е след основен ремонт).
Някой идеи?
На газ не карам, нищо, че си возя бутилката в багажника.
Градско съм между 13,8 (в най-добрия случай) и 17...
Освен да пробвам да сменя двете сонди, които са на колектора, не знам какво друго.
Колата е със сменен двигател на 120к км (не е каран на газ), сменени всички неща по него (гумички на клапани, бобини, свещи, всичко), сменена е периферията на двигателя на 99%, дет се вика, всичко е ново. Вярно, колата е автомат, ама чак пък толкова да вдига разхода... (кутията е след основен ремонт).
Някой идеи?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Трябва да се има предвид че при този мотор /както и в Е90/ няма дебитомер - в корпуса му има само един температурен датчик. Предните широколентови ламбди са основен фактор в смесообразуването. Не може да се премахват току-така защото ДМЕ остава без никаква информация за адекватно смесообразуване.
Та ако се прави нещо такова, нещата трябва да се свършат по правилния начин: кодиране с опция 199 - фабричния софт за "без ламбди", нулиране на моточасовете на ДМЕ и най-важното - обурудване с пълноценен дебитомер - има такъв с друг оем номер за колите които заводски излизат без сонди. Едва тогава ДМЕ ще почне да приема данни от маф-а и ще игнорира сондите.
Та ако се прави нещо такова, нещата трябва да се свършат по правилния начин: кодиране с опция 199 - фабричния софт за "без ламбди", нулиране на моточасовете на ДМЕ и най-важното - обурудване с пълноценен дебитомер - има такъв с друг оем номер за колите които заводски излизат без сонди. Едва тогава ДМЕ ще почне да приема данни от маф-а и ще игнорира сондите.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Колега,
Моят разход беше огромен.
Задните сонди бяха "изключени" софтуерно...
Ем да, ама се оказа, че така са изключени, че всеки който види кои са редовете в таблицата и ги изтрие, ще ги изключи по същия начин.
Искам да кажа, че дори и да не ти е светнал чека, това не означава, че сондата ти дава верни стойности.
При мен вече сондите са изключени като хората, но тепърва ще засичам да вида как е разхода.
Щом нямаш катализатори, изключвай задните сонди софтуерно и би трябвало да се оправят нещата.
С десет ръце ти препоръчвам Анатли (KBDremap), ако си от София.
П.С. Може и температурата на двигателя да се намали софтуерно.
Моят разход беше огромен.
Задните сонди бяха "изключени" софтуерно...
Ем да, ама се оказа, че така са изключени, че всеки който види кои са редовете в таблицата и ги изтрие, ще ги изключи по същия начин.
Искам да кажа, че дори и да не ти е светнал чека, това не означава, че сондата ти дава верни стойности.
При мен вече сондите са изключени като хората, но тепърва ще засичам да вида как е разхода.
Щом нямаш катализатори, изключвай задните сонди софтуерно и би трябвало да се оправят нещата.
С десет ръце ти препоръчвам Анатли (KBDremap), ако си от София.
П.С. Може и температурата на двигателя да се намали софтуерно.
- andy_forresite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 5.10.2007
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
А на дълъг път колко харчи?
Нямам БМВ. Карам бензинов автомобил (японски) и по-натам ще си търся и аз единичка. Карал съм и други бензинови коли и винаги като се кара на късо разстояние градският разход е голям. Разликата между това да бръмнеш 1.5-2 км. в посока, да изстине и да се прибереш, и това да минаваш над 5-10 км без спиране (или поне не дълго да трябва пак да се загрява двг), е сериозна. Грубо ако по първия сценарий харчи 17, то при втория може да се 13. Моята неБМВ каляска гори 7.4-8/100 на дълго и между 12 и 18 градско, като градското е колкото да върви, без излишна газ, късно спиране и пр. С яко газ 20 ги няма за нищо. Може и 25, 30/100 да се направят, не е трудно. Обаче на дълъг път си харчи "като колите" , тоест не е непременно повредена, амортизирана и тн.
Важно е да не са меки гумите, да не задържа апарат на някое колело, колко тегло носи, дали се ускорява плавно или рязко и 15 метра преди светофар/знак СТОП да почнем да загряваме спирачните дискове.
Бих сменил кислородния датчик (пред катализатора който е) пред това да го махам. В сервиз с осцилоскоп или направо с живи данни може да се проследят стойностите (ниски волтове), които "ламбда сондата" подава на "компютъра", както и скоростта на реагиране - не трябва да има забавяне. Също така ламбда сондите подлежат на почистване (в бензин за цял ден) и с времето се налага смяна. Няма нищо вечно.
Колкото до намалената мощност в сравнение с преди, то може да е субективно. Аз така мислех че 30-40 коне са се отвързали, но като проведох контролно засичане на времето за доускорение 80-120 на трета видях че съм си внушавал.
Има много причини да харчи и да не върви. Много трудно се хващат обаче. Е, някои като нов възд. филтър, или горивен с почистване на дюзите, дебитомер, сигнали от разл. сензори, се проверяват, но често не е лесно да се намери причината.
Нямам БМВ. Карам бензинов автомобил (японски) и по-натам ще си търся и аз единичка. Карал съм и други бензинови коли и винаги като се кара на късо разстояние градският разход е голям. Разликата между това да бръмнеш 1.5-2 км. в посока, да изстине и да се прибереш, и това да минаваш над 5-10 км без спиране (или поне не дълго да трябва пак да се загрява двг), е сериозна. Грубо ако по първия сценарий харчи 17, то при втория може да се 13. Моята неБМВ каляска гори 7.4-8/100 на дълго и между 12 и 18 градско, като градското е колкото да върви, без излишна газ, късно спиране и пр. С яко газ 20 ги няма за нищо. Може и 25, 30/100 да се направят, не е трудно. Обаче на дълъг път си харчи "като колите" , тоест не е непременно повредена, амортизирана и тн.
Важно е да не са меки гумите, да не задържа апарат на някое колело, колко тегло носи, дали се ускорява плавно или рязко и 15 метра преди светофар/знак СТОП да почнем да загряваме спирачните дискове.
Бих сменил кислородния датчик (пред катализатора който е) пред това да го махам. В сервиз с осцилоскоп или направо с живи данни може да се проследят стойностите (ниски волтове), които "ламбда сондата" подава на "компютъра", както и скоростта на реагиране - не трябва да има забавяне. Също така ламбда сондите подлежат на почистване (в бензин за цял ден) и с времето се налага смяна. Няма нищо вечно.
Колкото до намалената мощност в сравнение с преди, то може да е субективно. Аз така мислех че 30-40 коне са се отвързали, но като проведох контролно засичане на времето за доускорение 80-120 на трета видях че съм си внушавал.
Има много причини да харчи и да не върви. Много трудно се хващат обаче. Е, някои като нов възд. филтър, или горивен с почистване на дюзите, дебитомер, сигнали от разл. сензори, се проверяват, но често не е лесно да се намери причината.
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Аз все още не мога да разбера, защо колата ми харчи толкова много.
Последно време градско, с нотмално каране ми дава 19/100 газ. На бензин не съм я засичал, но стрелката бързо пада.
Извънградско от София до Поморие ми даде 12.03/100 газ и 12.69/100 бензин като съм карал 50-100км на темпомат със 140 и след това със 159 като скоростта почти през цялата магистрала е била постоянна.
С БРЦ съм, което до сега никой газаджия не може да настрои. Все губи настройки и тн.
Всички казват, че е заради валвтронила и БРЦто нямало отметка валвтроник в софтруера за настройка.
Предните сонди са проверени, работят и си подават правилни стойности, задните са изключени.
Идеи някой?
Последно време градско, с нотмално каране ми дава 19/100 газ. На бензин не съм я засичал, но стрелката бързо пада.
Извънградско от София до Поморие ми даде 12.03/100 газ и 12.69/100 бензин като съм карал 50-100км на темпомат със 140 и след това със 159 като скоростта почти през цялата магистрала е била постоянна.
С БРЦ съм, което до сега никой газаджия не може да настрои. Все губи настройки и тн.
Всички казват, че е заради валвтронила и БРЦто нямало отметка валвтроник в софтруера за настройка.
Предните сонди са проверени, работят и си подават правилни стойности, задните са изключени.
Идеи някой?
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10443
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Как са разбрали, че са верни стойностите? Това, че дават някакви стойности, не значи, че не е в тях причината.
Never mistake motion for action...
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
Leon написа:Как са разбрали, че са верни стойностите? Това, че дават някакви стойности, не значи, че не е в тях причината.
Гледаха ги с Inpa и с Launch.
Това не е ли рентабилно?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
И какви са стойностите на предните сонди? Това са широколентови сонди и ако са в добро здраве, трябва да имат около 1.50V на празен ход, при работна температура...
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Висок разход на Е87 120i без индикация
The Heartlistener написа:И какви са стойностите на предните сонди? Това са широколентови сонди и ако са в добро здраве, трябва да имат около 1.50V на празен ход, при работна температура...
Нямам никакъв спомен.
Това, което мисля да направя е да засека няколко пъти разхода градско, за да видя дали проблемът е само на газ.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани